Jump to content

pni

Forum members
  • Content Count

    737
  • Joined

  • Last visited

    Never

Community Reputation

0 Neutral
  1. Pan kierował się przypuszczeniami i zdążył powiadomić ekipy telewizyjne. Litości. To tak jakby w sprawie 250 z Pilicy ktoś tłumaczył się, że namierzył wrak i go wydobył ot tak bo trzeba działać a teraz załatwiam papiery". Chyba gorączka złotego pociągu udzieliła się co po niektórym. Trzeba sobie wbić do głowy, że to co jest w ziemi, rzece, morzu naprawdę wartościowe z historycznego punktu widzenia należy do Skarbu Państwa i nie mowa tu o orzełkach, klamrach i innych tego typu przedmiotach, których pełno ale pojazdów samolotów nie można sobie od tak wydobywać tym bardziej w kawałkach.
  2. Rozmawiałem z importerem i podobno to w tej cenie najlepszy sprzęt tzn. zasięgowo b. dobry, przy tym mający te funkcje których konkurencji brakuje. Jak ktoś ma to niech napisze opinię.
  3. Szkoda tylko, że w tej składanej III w przedziale silnikowym stoi woda (deszczówka), co widać na 1 zdjęciu.
  4. Niemcy ja wydobyli swój samolot z morza to umieścili go w specjalnym tunelu gdzie przez dłuższy czas był zraszany roztworem kwasu cytrynowego w celu oczyszczenia i zabezpieczenia przed przyspieszoną korozją. Nie powinien tak sobie leżakować.
  5. Naszym nieszczęściem było to, że większe elementy pojazdów lub całe pojazdy szły do huty. Części za to w Polsce jest sporo a już od Stugów III b. dużo. Pozostaje się cieszyć, że mamy skorupę i że trafiła do pancernych magików.
  6. Na czyms musieli ćwiczyć. Jak się poczyta wspomnienia z tego okresu to bardzo brakowało sprzętu. Posówano się nawet do ściągania znszczonych pojazdów (radzieckich) z pól bitwenych i ich remontowania. (artykół z Militaria o wydobywaniu sprzetu radzieckiego z rzek).
  7. Dzięki Les to teraz wszyscy już wiemy co mamy robić :). Jak to prosto wystukać na komuterze.
  8. Zdjęcie Su 76 pasuje mi do kroniki z walk o Lublin. Dokładnie jest tam nakręcoan taka scena. Może to tylko podobne ujęcia.
  9. Ciekawe co powodowało znalazcami by przekazać te części do muzeum AK? Ani to im potrzebne, ani szczególnie związane z statutową działalnością muzeum. Wątpie by wiedizeli co z tym zrobić.
  10. To pokazuje jakich w kraju mamy specjalistów. Nie tylko zrezztą to. Brawo za dotychczasowe prace z tej wydmuszki w b. kiepskim stanie (na oko) zrobiono ładny egz. pokazowy. Pozdr
  11. pni

    SD.Kfz. 6

    Tempo imponujące, tym bardziej wielkie ukłony w strone osób, instytucji pracujacych nad pojazdem. Piękna sprawa, widać, że doświadczenie ze strugiem nie zostało zmarnowane.\\ Pozdr
  12. Kwestia ta jest ważna dla grup rekonstrukcyjnych szczególnie występujących nad Bzurą, a także w programach Wołoszańskiego gdzie jako główny sprzęt niemiecki wytępuje OT 810 w malowaniu typowym dla września 1939 kiedy tak na prawde tego typu pojazdy nie występowały. Śmieszne jest to że jak uczestnicy rekonstrukcji bitwy nad Bzurą rozstrząsają kwestje czy mają odpowiedni zarost i włosy dobrze ostrzyżone a sprawę tego transportera pomijają - przecież to naciąganie historii.
  13. O ile wiem dopier 251 weszła do użycia we Francji.
×
×
  • Create New...

Important Information