Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano
15 minut temu, MarekA napisał:

Co w temacie kolei?

A w czym problem?

DTrump nieustannie próbuje PL/UE wciągnąć, coraz bardziej, w wojnę handlową USA-Chiny.
W tle mamy wojnę w Ukrainie, gdzie Rosja jakby nie patrzeć jest pod nadzorem Chin.

Jeśli Chinom zależy na utrzymaniu przepływu towarów liniami kolejowymi, mają gdzie się wykazać.


PS A jeszcze bardziej serio- w mojej branży od dłuższego czasu widać efekty wojny handlowej. 
Teraz z każdym dniem postojów pociągów sytuacja coraz bardziej nabiera rumieńców- część importerów wybierała kolej, a nie drogę morską.

Napisano
2 minuty temu, karpik napisał:

Samobójcze misje, żeby tak się wystawiać na wielkiej otwartej przestrzeni.

Wczoraj była informacja, że przeżywalność czołgu na Ukrainie wynosi 3 minuty. W razie „W” u nas byłoby to samo. Chyba że nastąpi cud i będzie wynaleziony taki antydronowy system hard kill, że czołgi pożyją trochę dłużej.

Napisano
19 minut temu, Jedburgh_Ops napisał:

Samobójcze misje, żeby tak się wystawiać na wielkiej otwartej przestrzeni.

Wczoraj była informacja, że przeżywalność czołgu na Ukrainie wynosi 3 minuty. W razie „W” u nas byłoby to samo. Chyba że nastąpi cud i będzie wynaleziony taki antydronowy system hard kill, że czołgi pożyją trochę dłużej.

😄Jest takie coś, co nazywa się trophy.

Napisano (edytowane)
18 minut temu, Czlowieksniegu napisał:

Nie przesadzajmy...

W pierwszej chwili też się zdziwiłem, ale jak się słucha Damiana Dudy, albo nieoficjalnego szefa polskich droniarzy na Ukrainie to już nie dziwota. Tam jest jeden bzyk dronów. Wszędzie. Nie można się nigdzie ruszyć, żeby nie było dronów.

Wyjechanie jakimś wozem, jak te ruskie Buki (bo to przecież nie pierwszy raz) na taką wielką otwartą przestrzeń to jest mogiła zagwarantowana i liczona minutami, najwyżej kwadransami.

Edytowane przez Jedburgh_Ops
Napisano
4 minuty temu, Jedburgh_Ops napisał:

W pierwszej chwili też

Zapewne oczywista oczywistość, gdzie o ilości i koszcie mogą świadczyć nagonki na pojedynczych żołnierzy, czy cywili.

Tyle, że jak mamy w Ukrainie/Rosji, czy np w Jemenie*, przykłady zarówno duże, jak i małe są niemal niemożliwe do wyplenienia. 
A to, że U. nie znaleźli na nie pomysłu, przy potężnej jakościowej ucieczce do przodu, dowodzi, że to nie jest takie miki-hop.


* zauważ, że w Afryce, nawet tam, gdzie U. uczestniczą nie ma- są pojedyncze filmy/informacje o wykorzystaniu przez Korpus Afrykański 

Napisano
1 godzinę temu, Czlowieksniegu napisał:

A w czym problem?

DTrump nieustannie próbuje PL/UE wciągnąć, coraz bardziej, w wojnę handlową USA-Chiny.
W tle mamy wojnę w Ukrainie, gdzie Rosja jakby nie patrzeć jest pod nadzorem Chin.

Problem? Nie ma problemu. Podobno przez Polskę przechodzi 90% transportu kolejowego z Chin do UE. Zamykając granicę z Białorusią nie bierzemy udziału w wojnie handlowej  USA - Chiny? Nie uderzamy w relacje Rosja - Chiny? Nie bierzemy odwetu na Białorusi za przepychanie do nas nielegalnych imigrantów? Itd.

Napisano
3 minuty temu, MarekA napisał:

Problem? Nie ma problemu.

Bardzo mi się podoba Twój tok rozumowania :-)

Z jednym "ale"- to musi być, a wiemy, że niestety nie będzie, gra zespołowa.
I mam na myśli, przede wszystkim, nasze wewnętrzne podwórko.

Napisano
1 minutę temu, Czlowieksniegu napisał:

Z jednym "ale"- to musi być, a wiemy, że niestety nie będzie, gra zespołowa.
I mam na myśli, przede wszystkim, nasze wewnętrzne podwórko.

Mnie zastanawia względna cisza w mediach i nie tylko. Ktoś w UE protestuje? Nikt nie zauważył zamknięcia granicy i związanych z tym konsekwencji? Nikt nie ponosi strat w wyniku tej decyzji? To jest podejrzane. 

Napisano
1 minutę temu, MarekA napisał:

Nikt nie zauważył zamknięcia

Przespałeś, choć faktycznie były to pojedyncze informacje- któryś z branżowych (?) bytów transportu ciężarowego b. głośno protestował- były nawet w kontrze oficjalne wypowiedzi z rządu.

Przy czym problemem miało być zbyt późne ogłoszenie decyzji i zostawienie firmom trzech dni na wjazd do UE lub na decyzję o niewjeżdżaniu na teren Białorusi.

Napisano

Ja mam bliską styczność z serwisowaniem urządzeń Made in USA. I jest jajo z sprowadzeniem podstawowych części zamiennych.  I jest to bardziej skomplikowana sprawa niż opóźnione pierdoły z AliExpress.

Napisano

Kryzys paliwowy w Rosji narasta. Producenci dostali ostrzeżenie

Ukraińskie ataki wyłączyły z pracy co najmniej pięć dużych rafinerii, a w ostatnim czasie celem dronów padło aż dziesięć zakładów. W efekcie kraj utracił ponad 17 proc. mocy rafineryjnych. Nie działa także terminal naftowy w Primorsku, a pozostałe ograniczają swoją działalność.
Kryzys dotarł już do Moskwy, gdzie mieszkańcy tworzą długie kolejki przy stacjach paliw, a niektórzy sprzedawcy wprowadzili limity tankowania. We wtorek ceny benzyny A95 na rynku hurtowym osiągnęły rekordową wartość 79 410 rubli za tonę (ok. 3 446 zł), co oznacza wzrost o 43 proc. od początku roku. — Sytuacja na rynku benzyny jest bardzo zła i stale się pogarsza — komentuje jeden z rosyjskich handlarzy paliwowych dla Reutera.

 

👍

Napisano
21 minut temu, Czlowieksniegu napisał:

Przespałeś, choć faktycznie były to pojedyncze informacje- któryś z branżowych (?) bytów transportu ciężarowego b. głośno protestował- były nawet w kontrze oficjalne wypowiedzi z rządu.

Ale jaka jest skala tych narzekań? Nikła. Bardziej zainteresował mnie tranzyt z Chin. 

ChatGPT udzielił mi takiej odpowiedzi:

Co udało się ustalić

  1. W artykule „Poland as a hub of the Silk Road Economic Belt” podano, że wartość towarów przywożonych z Chin do Polski koleją była:

  2. W innym źródle (artykuł „Transport z Chin bije rekordy...”) wspomina się, że całkowita wartość przewozów kolejowych między Chinami a Europą (czyli niekoniecznie tylko przez Polskę) wyniosła w 2024 r. około 25,07 mld euro. Hype&Hyper

  3. Jeszcze inne dane mówią, że wartość towarów importowanych koleją z Chin do UE w 2020 r. wyniosła około 16,5 mld euro. mojafirma.infor.

Przestałem się dziwić: miliardy takie że nawet na waciki nie wystarczy. Sądziłem że wartość tranzytu jest większa. Powinniśmy zamknąć granice jak tylko kartofel zaczął przez granice eksportować do nas imigrantów. Może wyniosło by nas to taniej niż budowanie i pilnowanie płoty na granicy.

Napisano
6 minut temu, MarekA napisał:

Ale jaka jest skala tych narzekań?

Zapewne większość idzie morzem..., gdzie cenowo wypada to na korzyść takiego rozwiązania.

Dwa- Małaszewicze to detal i promil transportu z/do Chin. Ale ładne "parę" złotych do budżetu odprowadza.

Napisano
21 godzin temu, Erih napisał:

Amunicja programowalna nie jest niezbędna do zwalczania wolno lecących dużych dronów w głębi własnego terytorium, tylko na drony małe.

ZUR-23-2SP miałby chronić jak rozumiem zaplecze.

Oczywiście, że nie jest potrzebna. Sensory też nie są potrzebne- wystarczy lornetka.
Przypomina mi się anegdota o żydzie piekącym ciasto...

Napisano
11 minut temu, Czlowieksniegu napisał:

Zapewne większość idzie morzem..., gdzie cenowo wypada to na korzyść takiego rozwiązania.

Dwa- Małaszewicze to detal i promil transportu z/do Chin. Ale ładne "parę" złotych do budżetu odprowadza.

transport kolejowy z Chin (bez blokad granic) to 9-10 dni , morzem to 30-60 dni . Chcąc rozwijać detal , kolej jest niezbędna , bo klient detaliczny nie chce czekać ponad miesiąc na towar. Głównym celem Chin jest osiągnięcie numeru jeden w internetowym handlu detalicznym na świecie , bez szybkiej trasy kolejowej (i zagrożeniu np. zablokowania K.Sueskiego) to się nie uda . Kiedyś na paczkę z dalekiego wschodu czekało się ponad miesiąc , chyba , że brałeś dużo droższą dostawę lotniczą . Teraz jak paczka od chińczyka idzie dłużej niż 14 dni to dostajesz dużą rekompensatę (a czasami zwrot wydanej kasy !!!) . Chiny już nie chcą wysyłać hurtem po 0,05 centa tylko sprzedać w detalu za 5$. 

Napisano
1 minutę temu, Cypis napisał:

Głównym celem Chin jest osiągnięcie

Brniemy poniekąd w OT, ale... może gdzieś w internetach jest info, ile magazynów, choćby w Polsce, ma już Alli/sprzedawcy, czy podobne byty.


Na dziś, akurat mój starszy syn nieustannie robi w Ch. zakupy choć nie na Alli., DHL odbiera "zbiorówkę" i dostarcza do Polski w przeciągu tygodnia.
 

Napisano
11 minut temu, Cypis napisał:

dużo droższą dostawę lotniczą

Nigdy do rzadko kupuję na Ali, ale ostatnio zamówiłem słuchawki. U nas 100zł, tam 16. Bez strachu, że podróbki, bo to dobre chińskie realme 🤣 Darmowa dostawa. Przesyłka lotnicza. Czas aż-5 dni bo ponad dobę na cle w Polsce trzymali. Dostarczył kurier. 

To się chyba nazywa dumping i jest zorganizowaną akcją 😅

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie