Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)
38 minut temu, Sedco Express napisał:

W literaturze pod tą datą nie ma info o jakimkolwiek śmiertelnym wypadku, jest tylko uwaga, że 05.07.1928 r. został rozbity Schreck nr 45 przez por.pil. Hilarego Wysockiego  podczas nocnego wodowania oraz drugi wypadek - rozbicie Schrecka nr 46 w 1928 r. (bez szczegółów).

45 i 46 były HE 2, HMT 2 miały numery na 5.

Edytowane przez ptasznik
Napisano
3 minuty temu, ptasznik napisał:

45 i 46 były HE 2, HMT 2 miały numery na 5.

Pisząc post miałem sprawdzić ich oznaczenie bo też wydawało mi się błędne. A to panowie autorzy się nie popisali (A.Olejko, J.Wróbel, M.Konarski).

Już poprawiłem w książce opis. Wniosek - trzeba wszystko dokładnie sprawdzać :-)

Odnośnie motorówki i tego parowczyka to się nie wypowiadam - żegluga szuwarowo-bagienna to nie moja działka :-)

Napisano
8 minut temu, Sedco Express napisał:

Odnośnie motorówki i tego parowczyka to się nie wypowiadam - żegluga szuwarowo-bagienna to nie moja działka :-)

No jak ? Przecież to nieodłączna część MDLot ! :)

Czyli pomijając pływadła, co i kiedy mamy pod tyk żurawiem portowym ? Pogubiłem się 🤪

Napisano
25 minut temu, ptasznik napisał:

No jak ? Przecież to nieodłączna część MDLot ! :)

Czyli pomijając pływadła, co i kiedy mamy pod tyk żurawiem portowym ? Pogubiłem się 🤪

 

Trudno powiedzieć bo data (1928) może być błędna a z samego zdjęcia nie wynika czy to jest amfibia czy łódź latająca Schreck.

Napisano
3 godziny temu, Sedco Express napisał:

W literaturze pod tą datą nie ma info o jakimkolwiek śmiertelnym wypadku, jest tylko uwaga, że 05.07.1928 r. został rozbity Schreck nr 45 przez por.pil. Hilarego Wysockiego  podczas nocnego wodowania oraz drugi wypadek - rozbicie Schrecka nr 46 w 1928 r. (bez szczegółów).

Ja bym pozostał przy tych powyższych zdarzeniach. Nie wiemy w którym miesiącu rozbito 46. Na zdjęciu raczej pora ciepła.

(51) 13.05.1927 leżał na brzegu.

(41) 15.12.1929 nie ta pora roku.

(43) 11.04.1930 rozbity w korkociągu, a tu skrzydło w jednym kawałku.

Napisano
56 minut temu, Sedco Express napisał:

Rzeczywiście może być to jednostka do transportu węgla. Z lewej strony widać hałdę węgla a żuraw "chwilowo" wyciąga Schrecka. Może wy-lub ładował na ten węglowiec. J

Nie łatwiej wagonami, zdaje się do portu dochodził tor ? Chyba nadal są jakieś relikty przed dworcem ?

Nie znalazłem funkcji, może jako krypa magazynowa. Może i pływał, za holownikiem.

Napisano (edytowane)
1 godzinę temu, Sedco Express napisał:

Rzeczywiście może być to jednostka do transportu węgla.

To jest rufowa część torpedowca ''Kaszub''. Steru brak.

kaszub rufa puck 1928.png

kaszub rufa gdansk dok 1925.png

Edytowane przez ptasznik
  • Super 1
Napisano (edytowane)
32 minuty temu, Sedco Express napisał:

A nie miał on dwóch kominów ?

Miał, do 20 lipca 1925 roku. Do Pucka wróciła ''pływalna'' rufa.

----------------------------------

Super zdjęcie z tym płatem Schrecka vel Lathama, wielowątkowe

kasz2.jpg.aec94f4295022856c5371a80ca81ae05.jpg

kaszub rufa puck 1925.png

Edytowane przez ptasznik
Napisano
8 godzin temu, ptasznik napisał:

Nie widać nawiewników.

mdl18.JPG.5029cdfdb40d82613386e63419c5e85c.JPG

frey puck.jpg

Rozbity wodnosamolot to Sabatnig SF-8 a jego okres użytkowania (jeśli nie został odbudowany a chyba nie) podawany jest różnie: 1923, styczeń 1924 wreszcie 1925 rok.

Jak dla mnie to obie jednostki znacznie się różnią np. osadzenie komina.

 

Napisano
3 hours ago, Sedco Express napisał:

Rozbity wodnosamolot to Sabatnig SF-8 a jego okres użytkowania (jeśli nie został odbudowany a chyba nie) podawany jest różnie: 1923, styczeń 1924 wreszcie 1925 rok.

Jak dla mnie to obie jednostki znacznie się różnią np. osadzenie komina.

 

Absolutnie nie upieram się, że to FREY, ale ze względu na obecność w porcie motorówek strażniczych twierdzę, że zdjęcie pochodzi z roku 1921 lub 1922.

A ten statek z lewej strony to może któryś z holowników: WANDA albo KRAKUS, choć oznaczenie komina nietypowe. Ale w dokumentach znalazłem, że na przełomie 1920 i 1921 roku WANDA miała na kominie wymalowane, farbą białą i czerwoną, barwy polskie.

Napisano
23 godziny temu, Sedco Express napisał:

"Puck 1928 r. - wyciąganie kranem portowym wraku rozbitej łodzi latającej Schreck FBA-17 HMT 2 - w tle barka węglowa oraz motorówka L.3"

W literaturze pod tą datą nie ma info o jakimkolwiek śmiertelnym wypadku, jest tylko uwaga, że 05.07.1928 r. został rozbity Schreck nr 45 przez por.pil. Hilarego Wysockiego  podczas nocnego wodowania oraz drugi wypadek - rozbicie Schrecka nr 46 w 1928 r. (bez szczegółów).

Może zdjęcie przedstawia któryś z powyższch wypadków ?

 

 

Puck 1928 r.  Schreck FBA-17 HMT-2.png

Czy coś rozbiło się w 1927 roku ?

Zdjęcie z czasu gdy w Pucku stał żaglowiec ''Iskra'', czyli do sierpnia 1927. Rufowa część ''Kaszuba'' jest odwrócona w stosunku do zdjęcia ze skrzydłem o 180 stopni. Brakuje masztu, choć może schował się za rufowym masztem żaglowca.

Zrzut ekranu (2442).png

Napisano (edytowane)
6 godzin temu, Borsuk13 napisał:

A ten statek z lewej strony to może któryś z holowników: WANDA albo KRAKUS

Jest !

Dla porównania rufowa połowa ''Krakusa''.

mdl18.JPG.5029cdfdb40d82613386e63419c5e85c.JPG.49c67983fe063d1f96c034bab9b368ad.JPG

Zrzut ekranu (2444).png

Edytowane przez ptasznik
Napisano
W dniu 24.06.2022 o 10:33, formoza58 napisał:

Wrócę do nadbrzeża i cypla ześlizgu obok basenu dla hydroplanów z którego 10 lutego 1920 roku gen. Józef Haller wrzucił pierścień w wodę, na znak zaślubin Polski z Morzem...

zaslubiny 20r.JPG

sm505-0.jpg

Uzupełnienie...

mdl slup0.jpg

mdl alup1.JPG

Napisano
4 godziny temu, ptasznik napisał:

Jest !

Dla porównania rufowa połowa ''Krakusa''.

mdl18.JPG.5029cdfdb40d82613386e63419c5e85c.JPG.49c67983fe063d1f96c034bab9b368ad.JPG

Zrzut ekranu (2444).png

Jeżeli mówimy o holowniku "Krakus" (ex "Hercules" ex "Brussa") to nie  on.

W książce Micińskiego są zdjęcia i rzut boczny (sylwetka) w niczym nie podobne do w/w zdjęcia. Inna pawęż rufowa, komin umiejscowiony nie na pokładzie a na nadbudówce z boku nadbudówki szalupa, sterówka blisko komina, "fajki" na nadbudówce a za nią tylny maszt.

Nie jest to rółwnież wspomniana "Wanda".

Napisano (edytowane)

Były dwa holowniki o tej samej nazwie i dyskutowaliśmy każdy o innym :-)

Poniżej "Krakus"  w porcie w Pucku. Teraz to faktycznie ten "Krakus" jest na zdjęciu z rozbitym Sablatnigiem i jego rufa na zdjęciu, które zamieściłeś.

Kraakus w Pucku.png

Edytowane przez Sedco Express
Napisano
8 minut temu, Sedco Express napisał:

Poniżej "Krakus"  w porcie w Pucku. Teraz to faktycznie ten "Krakus

To jest ten sam, również w Pucku. Natomiast drugie zdjecie przedstawia chyba drugiego " Krakusa", bez masztu.

puck krakus.JPG

puc krakus.JPG

Napisano
10 godzin temu, Sedco Express napisał:

Jeżeli mówimy o holowniku "Krakus" (ex "Hercules" ex "Brussa") to nie  on.

Nie miałem na myśli holownika Towarzystwa Wisła - Bałtyk, nie te lata.

Napisano
16 godzin temu, ptasznik napisał:

Czy coś rozbiło się w 1927 roku ?

Zdjęcie z czasu gdy w Pucku stał żaglowiec ''Iskra'', czyli do sierpnia 1927. Rufowa część ''Kaszuba'' jest odwrócona w stosunku do zdjęcia ze skrzydłem o 180 stopni. Brakuje masztu, choć może schował się za rufowym masztem żaglowca.

Zrzut ekranu (2442).png

Nie można wykluczyć, że jedynym celem pobytu resztki ''Kaszuba'' w Pucku było złomowanie. Mogła więc być przestawiana w zależności  od potrzeby chwili i akurat w takiej pozycji została utrwalona na zdjęciu w 1927 roku.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie