Skocz do zawartości

Morski Dywizjon Lotniczy- zdjęcia i materialy.


Rekomendowane odpowiedzi

38 minut temu, Sedco Express napisał:

W literaturze pod tą datą nie ma info o jakimkolwiek śmiertelnym wypadku, jest tylko uwaga, że 05.07.1928 r. został rozbity Schreck nr 45 przez por.pil. Hilarego Wysockiego  podczas nocnego wodowania oraz drugi wypadek - rozbicie Schrecka nr 46 w 1928 r. (bez szczegółów).

45 i 46 były HE 2, HMT 2 miały numery na 5.

Edytowane przez ptasznik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, ptasznik napisał:

45 i 46 były HE 2, HMT 2 miały numery na 5.

Pisząc post miałem sprawdzić ich oznaczenie bo też wydawało mi się błędne. A to panowie autorzy się nie popisali (A.Olejko, J.Wróbel, M.Konarski).

Już poprawiłem w książce opis. Wniosek - trzeba wszystko dokładnie sprawdzać :-)

Odnośnie motorówki i tego parowczyka to się nie wypowiadam - żegluga szuwarowo-bagienna to nie moja działka :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Sedco Express napisał:

Odnośnie motorówki i tego parowczyka to się nie wypowiadam - żegluga szuwarowo-bagienna to nie moja działka :-)

No jak ? Przecież to nieodłączna część MDLot ! :)

Czyli pomijając pływadła, co i kiedy mamy pod tyk żurawiem portowym ? Pogubiłem się 🤪

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, ptasznik napisał:

No jak ? Przecież to nieodłączna część MDLot ! :)

Czyli pomijając pływadła, co i kiedy mamy pod tyk żurawiem portowym ? Pogubiłem się 🤪

 

Trudno powiedzieć bo data (1928) może być błędna a z samego zdjęcia nie wynika czy to jest amfibia czy łódź latająca Schreck.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Sedco Express napisał:

W literaturze pod tą datą nie ma info o jakimkolwiek śmiertelnym wypadku, jest tylko uwaga, że 05.07.1928 r. został rozbity Schreck nr 45 przez por.pil. Hilarego Wysockiego  podczas nocnego wodowania oraz drugi wypadek - rozbicie Schrecka nr 46 w 1928 r. (bez szczegółów).

Ja bym pozostał przy tych powyższych zdarzeniach. Nie wiemy w którym miesiącu rozbito 46. Na zdjęciu raczej pora ciepła.

(51) 13.05.1927 leżał na brzegu.

(41) 15.12.1929 nie ta pora roku.

(43) 11.04.1930 rozbity w korkociągu, a tu skrzydło w jednym kawałku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

56 minut temu, Sedco Express napisał:

Rzeczywiście może być to jednostka do transportu węgla. Z lewej strony widać hałdę węgla a żuraw "chwilowo" wyciąga Schrecka. Może wy-lub ładował na ten węglowiec. J

Nie łatwiej wagonami, zdaje się do portu dochodził tor ? Chyba nadal są jakieś relikty przed dworcem ?

Nie znalazłem funkcji, może jako krypa magazynowa. Może i pływał, za holownikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, Sedco Express napisał:

A nie miał on dwóch kominów ?

Miał, do 20 lipca 1925 roku. Do Pucka wróciła ''pływalna'' rufa.

----------------------------------

Super zdjęcie z tym płatem Schrecka vel Lathama, wielowątkowe

kasz2.jpg.aec94f4295022856c5371a80ca81ae05.jpg

kaszub rufa puck 1925.png

Edytowane przez ptasznik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, ptasznik napisał:

Nie widać nawiewników.

mdl18.JPG.5029cdfdb40d82613386e63419c5e85c.JPG

frey puck.jpg

Rozbity wodnosamolot to Sabatnig SF-8 a jego okres użytkowania (jeśli nie został odbudowany a chyba nie) podawany jest różnie: 1923, styczeń 1924 wreszcie 1925 rok.

Jak dla mnie to obie jednostki znacznie się różnią np. osadzenie komina.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 hours ago, Sedco Express napisał:

Rozbity wodnosamolot to Sabatnig SF-8 a jego okres użytkowania (jeśli nie został odbudowany a chyba nie) podawany jest różnie: 1923, styczeń 1924 wreszcie 1925 rok.

Jak dla mnie to obie jednostki znacznie się różnią np. osadzenie komina.

 

Absolutnie nie upieram się, że to FREY, ale ze względu na obecność w porcie motorówek strażniczych twierdzę, że zdjęcie pochodzi z roku 1921 lub 1922.

A ten statek z lewej strony to może któryś z holowników: WANDA albo KRAKUS, choć oznaczenie komina nietypowe. Ale w dokumentach znalazłem, że na przełomie 1920 i 1921 roku WANDA miała na kominie wymalowane, farbą białą i czerwoną, barwy polskie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, Sedco Express napisał:

"Puck 1928 r. - wyciąganie kranem portowym wraku rozbitej łodzi latającej Schreck FBA-17 HMT 2 - w tle barka węglowa oraz motorówka L.3"

W literaturze pod tą datą nie ma info o jakimkolwiek śmiertelnym wypadku, jest tylko uwaga, że 05.07.1928 r. został rozbity Schreck nr 45 przez por.pil. Hilarego Wysockiego  podczas nocnego wodowania oraz drugi wypadek - rozbicie Schrecka nr 46 w 1928 r. (bez szczegółów).

Może zdjęcie przedstawia któryś z powyższch wypadków ?

 

 

Puck 1928 r.  Schreck FBA-17 HMT-2.png

Czy coś rozbiło się w 1927 roku ?

Zdjęcie z czasu gdy w Pucku stał żaglowiec ''Iskra'', czyli do sierpnia 1927. Rufowa część ''Kaszuba'' jest odwrócona w stosunku do zdjęcia ze skrzydłem o 180 stopni. Brakuje masztu, choć może schował się za rufowym masztem żaglowca.

Zrzut ekranu (2442).png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, ptasznik napisał:

Jest !

Dla porównania rufowa połowa ''Krakusa''.

mdl18.JPG.5029cdfdb40d82613386e63419c5e85c.JPG.49c67983fe063d1f96c034bab9b368ad.JPG

Zrzut ekranu (2444).png

Jeżeli mówimy o holowniku "Krakus" (ex "Hercules" ex "Brussa") to nie  on.

W książce Micińskiego są zdjęcia i rzut boczny (sylwetka) w niczym nie podobne do w/w zdjęcia. Inna pawęż rufowa, komin umiejscowiony nie na pokładzie a na nadbudówce z boku nadbudówki szalupa, sterówka blisko komina, "fajki" na nadbudówce a za nią tylny maszt.

Nie jest to rółwnież wspomniana "Wanda".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, ptasznik napisał:

Czy coś rozbiło się w 1927 roku ?

Zdjęcie z czasu gdy w Pucku stał żaglowiec ''Iskra'', czyli do sierpnia 1927. Rufowa część ''Kaszuba'' jest odwrócona w stosunku do zdjęcia ze skrzydłem o 180 stopni. Brakuje masztu, choć może schował się za rufowym masztem żaglowca.

Zrzut ekranu (2442).png

Nie można wykluczyć, że jedynym celem pobytu resztki ''Kaszuba'' w Pucku było złomowanie. Mogła więc być przestawiana w zależności  od potrzeby chwili i akurat w takiej pozycji została utrwalona na zdjęciu w 1927 roku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie