Skocz do zawartości

Kolejny zakup na Błaszczaka, czyli skrycie, na już, z USA i bez planu. W przygotowaniu wielki pancerny kontrakt


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)
6 godzin temu, Bartee napisał:

No...

To wsadźmy ich na hulajnogi, a z zaoszczędzonej kasy zrobimy kursy experckie prowadzenia hulajnogi w terenie niezurbanizowanym.

Podtrzymuję to co napisałem że sukces na rajdzie off road w 80 % zależy od umiejętności pilota i kierowcy, w 20 % od sprzętu. Widziałem Samuraia za 10 tyś. wyciągającego na kinetyku solidnie zmotanego Land Rovera za 100 tyś.

Tak więc tą hamerykańską 15-tonową krową można daleko zajechać lub utknąć w pierwszym podmokłym rowku ;)

Edytowane przez takafura
Napisano
Godzinę temu, takafura napisał:

 

Tak więc tą hamerykańską 15-tonową krową można daleko zajechać lub utknąć w pierwszym podmokłym rowku ;)

Przy czym to drugie jest daleko bardziej prawdopodobne niż to pierwsze, nie wspominając nawet o nośności wiejskich mostków, które pod takim perszeronem po prostu się załamią.

A na punkcie kontrolnym o wiele większe wrażenie zrobi poczciwy BTR, o ROSOMAKU nie wspomnę.

Reasumując, kupowanie z demobilu tego typu specjalistycznych pojazdów - przygotowanych na cokolwiek odmienne warunki i sposób użycia, jest bez sensu. I pachnie mi kolejnym defiladowym pucowaniem hełmów pastą Nivea.

Napisano

takafura

"Tak to się często zdarza że pojazdy czołowe czyli szpica ubezpieczają pozostałe typowo transportowe. "

Zaczekaj... Skoro C 4x4 to taki, wg zwolenników zakupów, to taki wszędołaz, to jaki sprzęt ma być poza nim w kolumnie? No... chyba, że asfaltową drogą jadą- ale po co w takim razie takie bydle? Równie dobrze Ros. może prowadzić...

 

"Pod warunkiem że będą uparcie się pchali na jedno jedyne w okolicy przejście graniczne gdzie te zapory przywieziono i ustawiono pewnie z miesiąc wcześniej. Gorzej jak będą niedobrzy i pojadą inną trasą. Zablokuj wtedy skutecznie 10 okolicznych skrzyżowań w ciągu np. 60 minut. "

Hmmmm....

A ile przejść drogowy Polska/Białoruś mamy? I dlaczego, patrząc na sytuację, nie można ich "dziś" zablokować? Nie będzie wydumanego problemu ze skrzyżowaniami N kilometrów dalej...

 

"Wystarczy jeden jedyny zamachowiec samobójca ( słyszałeś może o takich, o SVBIED ? ) i to co mamy na granicy czyli szpalery policji, wojska czy WOT, będzie zajebiście niewystarczające."

Tylko co powyższe ma wspólnego z tym zakupem?

 

 

Napisano

przeklejka o cougarach :

 

Opinie użytkowników:

User 1
Coguar jak i cała odkopana po doświadczeniach Południowo Afrykańskich i Rodezyjskich klasa MRAP powstała na pilne zapotrzebowanie z teatru konfliktu irackiego.Okazalo się że przeciwnik po etapie zakładania IED na poboczach przeszedł do zakopywania ich bezpośrednio pod jezdnia lub w przepustach a na takie zagrożenie żaden płaskodenna pojazd dotychczas użytkowany nie był gotów.Powstała praktycznie ad hoc mała firma korzystając z południowoafrykańskich planów i projektów w ciągu 6 miesięcy stworzyła pojazd który stał się nową jakością na teatrze.Jednak ten pośpiech stał się również przyczyną kłopotów.Wystarczy wspomnieć że jego własności terenowe były testowane na prowizorycznym torze firmy gdzie na parking i okoliczne drogi narzucono belki i kamienie.
Odegrał on niebagatelną rolę jednak od początku nie był pojazdem perspektywicznym był jedynie szybka odpowiedzią na zagrożenia i prośby ginących zolnierzy.
I miał służyć zdobyciu doświadczeń i zyskania czasu do zaprojektowania nowych pojazdów.Jego odporność na wybuchu zaskarbiła sobie uznanie ale jednocześnie natychmiast pojawiły się wady.
Wady czyli masa, wysokość i wysoko położony środek ciężkości, promień skrętu i zdolność do manewrowania w terenie zurbanizowanym.
Do legendy przeszła jego wywrotnosć spowodowana wysokim środkiem ciężkości gdzie pojazd poprzez konstrukcje drzwi ich ciężar i umiejscowienie stawał się pułapką
I praktycznie tylko ten element stał się przedmiotem większej modernizacji w czasie użytkowania
Resztę wad a szczególnie słabe walory trakcyjne w terenie poza irackimi autostradami o prostych odnikach po 200 km zostawiono zdając sobie sprawę że powstają już nastrpcy
I to następcy mieli już pakiety modernizacyjne niezależnego zawieszenia lub montowano je od podstaw
Kolejna spraw to ciasnota wnętrza.
Pojazd przy 17 tonach* mieścił teoretycznie 4 osobowy desant w praktyce podobnie jak u nas z Rosomakami gdzie oporządzenie i wyposażenie zabierało miejsce ograniczano desant do 3 jeszcze lepsza była sytuacja z podziałem na funkcję .Gdy przyjmiemy że w wozie pozostawał gunner i radiotelegonista to z 17 tonowego pojazdu w najlepszym wypadku wychodził Dca pojazdu i 1 zolnierz
Wysokość , wiele mówimy o ciężarze ale wysokość to jest szaleństwo i to szczególnie będzie u nas widoczne nawet bez anten i wyposażenia
Na teatrze największym zagrożeniem były zwisające linie elektryczne na tej wysokości ale u nas przepusty i przejazdy
Ogólnie ślepa uliczka w rozwoju ukierunkowana na konkretne zagrożenia i teatr działań i to powoduje ograniczenia.Na podstawie tych doświadczeń ustalono że pojazdy muszą być lżejsze i uniwersalniejsze
Napiszę ci gdzie ja u nas je jedynie widze
Zobaczymy czy się sprawdzi
Czyli jako nośnik ZWD z uwagi na koniec Honkera ale i gotowe okablowanie i zapas energii oraz podobnie generacyjnie radia na pokładzie.Plus ochrona tego ważnego elementu i to że ZWD jeżdżą i stają
Dwa ochrona wojsk czyli bazy ,lotniska czy nawet nasze porty i Redzikowo bo tam jeżdżą po perymetrze i nic ich nie zaskoczy
Później jednostki saperskie ale bez patroli saperskich rozminowania bo ci wjeżdżają w różne gówniane miejsca gdzie coś ktoś wykopal
I to co pisałem GRP grupy rekonesans owo przygotowawcze w procesie OWSGB
Czyli ekipy które sprawdzają trasy ewakuacji z MSD do rejonów alarmowych gdyby się zrsralo
Więc co będzie je zwozić nie mówiąc o pojazdach przewroconych
Od 2015 jesteśmy użytkownikiem MATV i to w WS i od 6 lat nie mogą się doczekać garaży dla swojego sprzętu który na deszczu i słońcu się degraduje choć piszą wnioski co roku.W tym roku po raz kolejny powiedzieli im że nie ma szans na rozpoczęcie budowy ani w następnym ani w kolejnym roku
 
 
User 2
Cougarow uzywala glownie navy,w terenie sprawowaly sie podobnie jak wiekszosc mrap-ow-srednio.plusem w porownaniu do maxpro ktorych takze uzywalismy bylo to ze byly troche nizsze i szersze(ale sr ciezkosci dalej wysoko).dzielnosc w terenie taka se-do roskow daleko im.w ghazni glownie jezdzily po hwy1 i okolicy wiec to zaden offroad.mielismy kilka przypadkow najechania na ied i zalogo wychodzily calo(ale zawsze ajdik wywalal pod kolem a nie pod kadlubem na szczescie)nie wiem o jakim wyposazeniu mowa** bo z dodatkowego to byly rolki(tral pchany przed pojazdem)ktore w naszych war raczej nie przydadza sie.duke ?symfonia?to systemy zakłócania ied odpalanych radiowo,bft?(blue force tracker)to taki nasz system zarzadzania polem walki ktory nam jankesi udostepnili wiec za nic nie wiem o jakie dodatkowe wyposazenie mu chodzi.ostatnio z agatami rozmawialem i oni srednia z matv sa zadowoleni:duzy szeroki,sr ciezkosci wysoko,czesto im do rowow sie zsuwaja.te zawieszenje o ktorym pisze to TAK 4 od oshkosha ale my nie mielismy tej wersji ,z reszta nie byl to jakis game changer-to cos dalej poruszalo sie w terenie jak tatra z weglem
Cougar to staroc i chca nam go wcisnac bo to tansze niz zezlomowanie tego a serwisowac bedzie trzeba
Z reszta od 4 zmiany w afg juz nie jezdzilismy offroadem tylko przewaznie drogami
Na 3 wyjezdzales z bazy ,azymut i naprzod
Ale pierwsze napotkane wadi potrafili zweryfikowac plany(wtedy uzywalismy hmmve z pncerzem kit4 i roski
Mrap to slepa uliczka,wynik potrzeby chwili ktora dosc szybko okazala sie slepa(ciezar gabaryty wysoki sr ciezkosci)nie bez przyczyny jankesi maja trenazery rollover nawet do hmmvw bo nawet to po dopancerzeniu wywalalo sie na grzbiet
Stad masz jltv czy hawkei ktore powstaly po wyciagnieciu wnioskow z uzytkowania mrap.ciezko wykminic konu te cougary przydadza sie teraz-moze jako zapychacz do opancerzonego mustanga czy zamiennik pegaza ale to dalej tymczasowe rozwiazanie
 
User 3
Tak, znam.*** Ciężki, nieruchawy. Rosomak dzielnością w terenie i mocą bije go na głowę
Stosunek mocy do masy moim zdaniem fatalny, skomplikowany w obsłudze technicznej
Dobry do konfliktu asymetrycznego na otwartej przestrzeni z dużym zagrożeniem IED - wyłącznie
i płaskim terenie bo nie radził sobie nawet z marnymi pagórkami
Nie bez powodu Amerykanie się ich pozbywają - one były na konkretny teatr i sprecyzowanych zagrożeń przy czym i tak zaczęli zastępować go M-ATV
To jest dziadostwo do kwadratu - cywilny Ranger i molochowaty Cougar - tyle zostało z Mustanga. Jakiś okropny koszmar
  • Super 1
Napisano

topick...

Pomijając, że zła kobieta z Ciebie, to za moment się dowiesz, że... bardzo zła.

Przytoczyłem podobne argumenty, jako laik, próbując na logikę zdolności  C4x4 rozebrać i znaleźć sens. Się nie udało, niestety, ale za to mamy przez wszystkie przypadki odmieniane, przez zwolenników zakupu: miny, pułapki, kałachy, "zielone ludziki", off-road, itp itd...

 

Napisano
58 minut temu, Czlowieksniegu napisał:

topick...

Pomijając, że zła kobieta z Ciebie, to za moment się dowiesz, że... bardzo zła.

Przytoczyłem podobne argumenty, jako laik, próbując na logikę zdolności  C4x4 rozebrać i znaleźć sens. Się nie udało, niestety, ale za to mamy przez wszystkie przypadki odmieniane, przez zwolenników zakupu: miny, pułapki, kałachy, "zielone ludziki", off-road, itp itd...

Ja akurat nie jestem przekonany, nie znam ceny, kosztów modernizacji ani nastawienia przyszłych użytkowników.  Pojazd bardzo specjalistyczny, używany na początku przez patrole saperskie, potem także jako pojazd zwiadowczy.

Jeżeli będzie bardzo tanio i szybko to jako pewien etap przejściowy ciekawa opcja.

3 godziny temu, Czlowieksniegu napisał:

"Wystarczy jeden jedyny zamachowiec samobójca ( słyszałeś może o takich, o SVBIED ? ) i to co mamy na granicy czyli szpalery policji, wojska czy WOT, będzie zajebiście niewystarczające."

Tylko co powyższe ma wspólnego z tym zakupem?

Pytanie pomocnicze - pomijając Leoparda czym byś wyjechał na spotkanie czegoś takiego:

 

vvv.jpg

Napisano

Marek

"Co masz do wojskowych Jelczy? Np: https://pl.wikipedia.org/wiki/Jelcz_442.32"

Nic, wcale... próbuję takiefurze wytłumaczyć, że co z tego, że w kolumnie będzie jedno/dwa/itp... C 4x4, gdy napastnik, tfu tfu, żołnierzy osłoniętych brezentem może zmasakrować...

 

takafura

"używany na początku przez patrole saperskie, potem także jako pojazd zwiadowczy..."

Yhmmm... Bo zielone ludziki i/lub migranci będą tłumnie maszerować asfaltową szosą, śpiewając i machając szturmówkami...

 

"Pytanie pomocnicze - pomijając Leoparda czym byś wyjechał na spotkanie czegoś takiego"

A skąd i jak takie coś się ma pojawić, gdy na przejściach granicznych będą zapory i stacjonarne check-pointy?
Że sobie w jakiejś stodole pośrodku niczego zbudują?
Prosiłem, abyś do Mad Maxa nie nawiązywał...

 

"Jeżeli będzie bardzo tanio i szybko to jako pewien etap przejściowy ciekawa opcja. "

Tanio? Czy ty za dużo nie wymagasz?
Etap przejściowy? Między czym a czym, skoro Pegaza uwalono?

 

 

Napisano
4 godziny temu, Czlowieksniegu napisał:

Nic, wcale... próbuję takiefurze wytłumaczyć, że co z tego, że w kolumnie będzie jedno/dwa/itp... C 4x4, gdy napastnik, tfu tfu, żołnierzy osłoniętych brezentem może zmasakrować...

Uważam że jest mała szansa by zaistniała taka sytuacja. Lekka piechota będzie działała w małych grupach. Jej największe kolumny będą liczyły kilka zmobilizowanych cywilnych osobowych samochodów terenowych. Do tego quady lub same quady bez terenówek. To powinno wyglądać tak: w zależności od zadania i terenu powinien być wybrany odpowiedni środek transportu. Dla małych grup bojowych lekkiej piechoty ciężarówki się nie nadają.

 

Napisano

Marek...

Staram się uzasadnić, dlaczego wg mnie zakup C 4x4 i dedykowanie tegoż na wschodnią granicę sensu nie ma.


A Ty, niestety dla takiefury, ani razu nie wspomniałeś o urwiłapkach i ostrzale z lekkiej broni piechoty, co dla takiefury jest jednym z głównych powodów zakupu.

Co więcej, wymieniając cywilne sam. terenowy czy quady, poszedłeś moją drogą...


 

Napisano
4 godziny temu, Czlowieksniegu napisał:

Marek

"Co masz do wojskowych Jelczy? Np: https://pl.wikipedia.org/wiki/Jelcz_442.32"

Nic, wcale... próbuję takiefurze wytłumaczyć, że co z tego, że w kolumnie będzie jedno/dwa/itp... C 4x4, gdy napastnik, tfu tfu, żołnierzy osłoniętych brezentem może zmasakrować...

Bez urazy ale piszemy o skrajnie rożnych sytuacjach. W sytuacjach działań bojowych nie ma Jelczy na pierwszej linii, lecz w pewnej odległości od linii frontu używa się na co dzień zwykłych pojazdów. Czyli aut z plandekami, cystern, chłodni a nawet autobusów.

4 godziny temu, Czlowieksniegu napisał:

Yhmmm... Bo zielone ludziki i/lub migranci będą tłumnie maszerować asfaltową szosą, śpiewając i machając szturmówkami...

Przypomnij sobie pierwsze dni i tygodnie spontanicznych zamieszek na Ukrainie, "cywili" z bronią i profesjonalnymi radiostacjami Motoroli, żołnierzy bez oznaczeń co mundury i broń kupili sobie w sklepie za rogiem...

I ponownie ważna uwaga: teraz na rzucających patyki i kamienie wystarczy szpaler policji i WOT. Co będzie za miesiąc, rok, pięć lat ? Może concertina i gaz pieprzowy to będzie trochę za mało ?

 

4 godziny temu, Czlowieksniegu napisał:

A skąd i jak takie coś się ma pojawić, gdy na przejściach granicznych będą zapory i stacjonarne check-pointy?
Że sobie w jakiejś stodole pośrodku niczego zbudują?
Prosiłem, abyś do Mad Maxa nie nawiązywał...

Bosze, "na przejściach granicznych będą zapory i stacjonarne check-pointy" ?!

Nie potrafisz sobie wyobrazić sytuacji że ktoś SVBIED zrobi na bazie Kraza i jednak nie będzie grzecznie jechał przez umocnione przejście graniczne ?

A te auto z fotki to właśnie w stodole było budowane, porównanie do Mad Maxa bardzo trafne: https://www.sadistic.pl/vbied-oraz-svbied-vt487263.htm?highlight=svbied

 

Napisano

Po odpowiedziach przeciwników "otrzymania" tych samochodów aż się boję na ścianę wschodnią na piechotę wybrać bo się zapadnę:) Serio tam wszyscy pomykają łodziami?  Mobilny bunkier, odporny na lekką broń piechoty typu desant, zabezpieczenia przeciw zielonym ludzikom i  ruchomy AT sądzę, że z braku laku sprawdzi się dość dobrze...  I kto powiedział, że tylko na bagnach będzie wykorzystany??? 

Napisano

takafura

"Bez urazy ale piszemy o skrajnie rożnych sytuacjach. W sytuacjach działań bojowych nie ma Jelczy na pierwszej linii, lecz w pewnej odległości od linii frontu używa się na co dzień zwykłych pojazdów. Czyli aut z plandekami, cystern, chłodni a nawet autobusów. "

Ale ja dałem przykład, do czego i po co zostały C wymyślone i dedykowane.
Rozumiem, że, tfu tfu, "zielone ludziki" i migranci będą się pojawiać "tylko" na trasie przejazdu C 4x4? I, że kawałek w głąb naszej socjalistycznej Ojczyzny już luz?

 

"Przypomnij sobie pierwsze dni i tygodnie spontanicznych zamieszek na Ukrainie, "cywili" z bronią i profesjonalnymi radiostacjami Motoroli, żołnierzy bez oznaczeń co mundury i broń kupili sobie w sklepie za rogiem... "

Z ciekawości... czy na terenie Polski są jakieś pozostałości po ACz tudzież niemal wolny dostęp do broni? Z premedytacją uciekło ci, że na Ukrainie, zwłaszcza zadnieprzańskiej jest potężna mniejszość rosyjska, a granica między Ukrainą a Rosją to szczere pole, którego nikt nie pilnował, a i teraz zapewne nie bardzo szczelna.

 

"I ponownie ważna uwaga: teraz na rzucających patyki i kamienie wystarczy szpaler policji i WOT. Co będzie za miesiąc, rok, pięć lat ? Może concertina i gaz pieprzowy to będzie trochę za mało ? "

Jaki to ma związek z pilną potrzebą zakupów 300 (?) szt C 4x4?
Za rok, to podobno ma stać płot, przy którym ten Trumpa się chowa :-)

 

"A te auto z fotki to właśnie w stodole było budowane, porównanie do Mad Maxa bardzo trafne..."

Nie wiem, czego nie rozumiesz w przygotowaniu drogowych przejść granicznych do wjazdu "zielonych ludzików"? Na serio, nie rozumiem...

 

 

 

 

Napisano

Też czegoś nie rozumiem. Czy wiadomo już jaką ma rolę spełniać cougar w WP? I na jakiej podstawie starasz się go przykleić za wszelka cenę do wschodnich rejonów kraju.

Napisano

srbm

" I na jakiej podstawie starasz się go przykleić za wszelka cenę do wschodnich rejonów kraju. "

A przy jakiej okazji zostały przywołane jako pilna potrzeba zakupowa?
A dla jakich dywizji prezes je przewidział?

No... chyba, że, a kto bogatemu zabroni, rozlokuje się je przy zachodniej granicy... Nie, chyba nie- najnowsza doktryna obronna nakazuje wszystko co się da i nie da przerzucić w okolice Wisły...

Napisano (edytowane)

Te... Jakie ołtarze?  Chrześcijańskie, żydowskie, czy muzułmańskie ... sorry  jakaś  pop ....olona osóbka się wcięła

Edytowane przez Tyr
Napisano
Godzinę temu, Czlowieksniegu napisał:

takafura

Z ciekawości... czy na terenie Polski są jakieś pozostałości po ACz tudzież niemal wolny dostęp do broni? Z premedytacją uciekło ci, że na Ukrainie, zwłaszcza zadnieprzańskiej jest potężna mniejszość rosyjska, a granica między Ukrainą a Rosją to szczere pole, którego nikt nie pilnował, a i teraz zapewne nie bardzo szczelna.

  Każdy kraj ma swoją specyfikę. U nas elyty nawoływały do niszczenia płotu, jechały wycieczki aby to realizować w praktyce, celebryci czy politycy nazywali żołnierzy i SG szmatami i mordercami.  Klimat był, tylko naród jakoś nie wykazał zrozumienia i sondaże PiS ani drgnęły mimo zamordowania dzieci z Michałowa i topieniu nachodźców w bagnach ;)

 

Godzinę temu, Czlowieksniegu napisał:

"A te auto z fotki to właśnie w stodole było budowane, porównanie do Mad Maxa bardzo trafne..."

Nie wiem, czego nie rozumiesz w przygotowaniu drogowych przejść granicznych do wjazdu "zielonych ludzików"? Na serio, nie rozumiem...

Chyba zbyt obszernie i zawile tłumaczę :)

Powtórzę: Ty piszesz o zaporach na przejściu granicznym, ja sugeruję że taki np. Kraz przejedzie granicę w dowolnym miejscu. I gdy będzie prawdziwym SVBIED-m ( osłony z płyt, 1000 kg TNT na pace i kierowca-samobójca)to nikt nie będzie miał ochoty go zatrzymać, lekko uzbrojeni policjanci czy pogranicznicy też mu nic nie zrobią.

Napisano
18 godzin temu, Erih napisał:

Przy czym to drugie jest daleko bardziej prawdopodobne niż to pierwsze, nie wspominając nawet o nośności wiejskich mostków, które pod takim perszeronem po prostu się załamią.

BRDM 8 ton

SKOT 13 ton

KTO Rosomak  22 tony

Ciężarówka załadowana drewnem: od 40 ton ( legal) do w praktyce prawie 60 ton ( boczne drogi, blisko lokalny  tartak).

 

Napisano

takafura

Pomińmy, dla zdrowotności, świry z obu stron. Jedni by przygarnęli, inni o myśliwych wspominają...

 

"Ty piszesz o zaporach na przejściu granicznym, ja sugeruję że taki np. Kraz przejedzie granicę w dowolnym miejscu."

I?

To może jednak lepszym-szybszym-tańszym rozwiązaniem byłoby wpompowanie pieniędzy w systemy elektronicznej detekcji, drony, itp?
Bo się okaże, że C 4x4, tfu tfu, będą rozlokowane w jakiejś odległości od granicy, ale służby nie będą wiedziały, że Mad Max wjechał....

Dlaczego nie można ich, już dziś, zastąpić np Rosomakami? Nie dość, że już je mamy, to zdecydowanie bardziej dzielne w terenie...

 

PS Z innej bajki- popatrz, jakie pojazdy choćby Kutno ma w ofercie... Zmarnowano dwa (?) lata na bicie piany, a zakup z półki, gdzie pieniądze zostaną za oceanem...

 

Napisano

takafura

BRDM 8 ton

SKOT 13 ton

KTO Rosomak  22 tony

A C 4x4 bodajże na pusto niemal 18 ton i niewiele miejsca w środku...

 

PS Już pytałem, ale się nie doczekałem- jakie zdolności pokonywania przeszkód wodnych ma C 4x4? Jeśli ktoś, przed Irakiem czy Afganistanem testował...

 

Napisano

Co za odlot. Myślałem, że to Elon Musk wysłał nową rakietę. Czy cougar ma zastąpić bojowe wozy piechoty albo transportery opancerzone?
Weźmy np. 19 albo 21 Brygadę. Który z batalionów zostanie przezbrojony w te pojazdy?

Napisano
32 minuty temu, Czlowieksniegu napisał:

Dlaczego nie można ich, już dziś, zastąpić np Rosomakami? Nie dość, że już je mamy, to zdecydowanie bardziej dzielne w terenie...

PS Z innej bajki- popatrz, jakie pojazdy choćby Kutno ma w ofercie... Zmarnowano dwa (?) lata na bicie piany, a zakup z półki, gdzie pieniądze zostaną za oceanem...

Kasa ? Czas ? Polityka ? I może to że na wybory te hamerykańskie byłyby już pięknie "zmodernizowane" poprzez przemalowanie na khaki ?

 

33 minuty temu, Czlowieksniegu napisał:

PS Już pytałem, ale się nie doczekałem- jakie zdolności pokonywania przeszkód wodnych ma C 4x4? Jeśli ktoś, przed Irakiem czy Afganistanem testował...

 Wiemy że to nie ten klimat. Do tego jeszcze nie lata, nie zwalcza "Kalibrów" ani nie pokona T-14.

Podobna specjalizacja jest wśród motanych aut 4x4, jedne są super do wypraw i turystyki, inne do ciężkich rajdów przeprawowych... Jak auto 4x4 ma byc do wszystkiego to będzie do niczego ;)

Ps. Przystosowanie mojego auta do przejazdów przez ok. 1,0 metrowej głębokości wodę to ok. 1000 zł ( snorkel, odpowietrzenia mostów, skrzyni, reduktora, wiatrak el. zamiast wiskozy).

Napisano
2 godziny temu, takafura napisał:

BRDM 8 ton

SKOT 13 ton

KTO Rosomak  22 tony

Ciężarówka załadowana drewnem: od 40 ton ( legal) do w praktyce prawie 60 ton ( boczne drogi, blisko lokalny  tartak).

 

Nacisk jednostkowy na podłoże poproszę.

Albo inaczej, po prostu - mamy lub możemy mieć od groma sprzętu który przewyższa Coguary po każdym względem - poza odpornością na IED.

Których raczej nie należy się spodziewać - działamy na swoim terenie.

Napisano
Godzinę temu, Erih napisał:

Nacisk jednostkowy na podłoże poproszę.

Nacisk na oś ma znaczenie ze względu na pękanie nawierzchni i podbudowy jezdni. Jak wjeżdżasz na drewniany mostek to nie ma znaczenia czy masz gąsienice, 2 czy 4 osie, liczy się masa całkowita pojazdu. Więc jak Rosomak przejechał to Coguar tym bardziej da radę. Oczywiście na mostku, bo na drodze gruntowej bo pierwszy ma 5,5 tony na osi, drugi 9,0 ton a to spora różnica.

Z resztą postu się zgadzam, choć trochę żal - bo:

 

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie