Skocz do zawartości

75 proc. caracali uziemionych, bo naprawy zbyt drogie


les05

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 73
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi
Medium nieprawomyślne, ale co tam, najwyżej macierewiczowa egzorcystka dr Hanna Karp obłoży to medium czosnkiem i zapali świecę...

Jak ludzie Macierewicza kolportują mit o nielatających caracalach
http://www.newsweek.pl/polska/polityka/jak-ludzie-macierewicza-kolportuja-mit-o-nielatajacych-caracalach,artykuly,420525,1.html?src=HP_Thematic_1-3poc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bjar_1 zapytał: A kto u nas nawołuje do wojny?"

Ano jest taki jeden minister wojny, co nawet partyzantkę [z wyciętego przez Szyszko] lasu na tą okoliczność już szykuje.

O nawoływaniu zarówno przez PO, jak i przez PIS do wojny z Rosją o Krym, już nie wspominając...

Swoją drogą - to jaki mamy interes wywołać wojnę z Rosją o Krym?
Ktoś z naszych polityków ma tam jakiś rodzinny majątek???
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wieść gminna niesie iż ,jeden taki mały co niemoże dojść trzepiąc się na drabince każdego dziesiątego. Jakieś tam dobra ma po przodkach starowiernych.Pamiętam jak wrzeszczał Herojam Slava" tak żemu musi być coś na rzeczy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Landszaft - z Iryda sie w pelni z Toba zgadzam .
Z przemyslem lotniczym i zbrojeniowym -rowniez -chociaz terazto co sie ostalo w panstwowych rekach probuje sie jakos chronic i odbudowac ( wiem zaraz zacznie sie wyklad kolegow nt. jakosci produktow tego przemyslu),
Czesci do Mig i Mi mozna kupic - niekoniecznie od Rosji.
Powiedz , gdzie widziales radosc u mnie , ze Francuzi maja problemy - ewentualnie jest jakas ulga , ze u nas pewnie wszystkie by staly - przeciez smiglowce te bylyby tylko poskladane w Lodzi- czesci zmienne dalej by trzeba sciagac z Francji - a im nie starcza aby swoje naprawiac- wszystkie zapasy ida do Afryki aby tamte lataly , a jak zapasow nie ma to idzie kanibalizacja krajowych , a obsluge w Lodzi tych smiglowcow pewnie organizowaloby 35 zagranicznych podmiotow, tak jak dzieje sie we Francji.
No ale jeden redaktor powiedzial , ze problemu nie ma , to widocznie minister obrony Francji pieprzy glupoty.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym miejscu chciałem zauważyć, że w Polsce oprócz montowni płatowców i zakładów remontowych - miała powstać w ramach offsetu FABRYKA [nie montownia] silników do tych płatowców. Gdyby tak się stało, to właśnie Francuzi by kupowali od nas części zamienne do swoich śmigłowców, a przynajmniej do silników, które najczęściej wymagają remontów...

I jeszcze tak odnośnie Irydy" - sprawa jest dużo bardziej skomplikowana, niż się fizjologom śniło:

Po pierwsze, to Gierek chciał odbudować polski przemysł lotniczy, ale nie bardzo miał się na kim oprzeć, bo jakieś 10 lat wcześniej Gomułka zlikwidował chyba wszystkie lotnicze biura konstrukcyjne w naszym kraju.

Po drugie, to wojsko raz po raz zmieniało wymagania odnośnie tego samolotu - raz to miał być tylko szkolny płatowiec, a innym razem szkolno bojowy, a jeszcze innym razem nawet szturmowy.

Po trzecie popełniono grzech pierworodny - konstruowano płatowiec pod nie istniejące jeszcze silniki [coś jak przed wojną było z Wilkiem"]. A to się przeważnie nie udaje...

Po czwarte, akurat przy tym projekcie należało nawiązać współpracę z Rosjanami, bo Oni aerodynamikę płatowców mają w małym palcu. Tak właśnie nieco później zrobili Włosi i teraz to my od nich kupujemy szkolne samoloty.

Po piąte - to finansowanie projektu, a raczej jego notoryczny brak. Zresztą zgodnie zresztą z lansowaną wtedy u nas przez Zachód tezą - po co wam własne fabryki, jak wszystko możecie sobie kupić u na i to dużo lepsze...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Husky co do części i utrzymania sprzętu w stanie lotnym to nie odpowiada za to fabryka a zamawiający. To on wie co mu potrzebne . To że stoją śmigłowce i inny latający sprzęt we Francji to nie wina fabryki i producenta a ministerstwa uzbrojenia i rozesrania dostaw. Więc jak ktoś pierdzieli że winne są temu helikoptery to znak że wiedzy brak. Odmiana Caracala cywilna obsługuje platformy i działa bardzo sprawnie , Jakoś cywilne pracujące na platformach nie mają tego problemu , i wszystkie latają mimo jednej katastrofy i jak zwykle przy każdej katastrofie dopóki nie została wyjaśniona normą jest częste uziemienie maszyn aby być pewny czy katastrofa była błędem pilota, czynników zewnętrznych czy błędem konstrukcyjnym co się nie potwierdziło. Tu mamy przykład degrengolady francuskich ludzi odpowiedzialnych za dostawy części i remonty a nie winy helikoptera i jego konstrukcji. Więc sam temat przewodni les 05 który cieszył się jakie to super decyzje osławionego AM uchroniło nas od zakupu złomu. No kuriozum niezrozumienia tematu - absurd goni absurd.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Balans - po piąte brak kasy ?? no toś się nie wstrzelił. bo kasy masa na to poszła , istotą sprawy był że prawdę mówiąc gdyby tę kasę przeznaczyć na zakup za granicą to by nas to zdecydowanie taniej kosztowało i od dawien dawna iskry by już nie latały, a tu naprawdę fortuna przeszła mocno nierozliczona i nikt nikogo za dupę nie wziął, a afera goniła aferę reszta 4 punktów się zgadzam.
Przykładem takiego marnowania środków budżetowych jest ORP Gawron vel obecny ORP Ślązak który może wypłynie w 2019 roku jako praktycznie bardzo duży kajak morski.
Najbardziej zachwycony jestem obecnie odebranym przez MW ORP Kormoran II szumnie nazywanym w gazetach i prasie NISZCZYCIELEM" , niektórzy dodają też mocną nazwę Niszczycielem min" - a to zwykły nowoczesny trałowiec i tak powinien być nazywany w prawidłowej nomenklaturze.Czekam na kuriozalną nazwę Ślązaka przy jego odbiorze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak na 20 lat rozwoju tej konstrukcji, to kasa nie była aż tak powalająca na kolana. Do tego Iryda była na samym początku nieudanym samolotem. A jak, po prawie dwudziestu latach, udało się ją dopracować, to okazało się, że jest już przestarzała - Niemcy w tym czasie zaczęli wycofywać swoje Alpha Jety, na których Iryda była wzorowana.

Do tego dochodzi ta dziwna niemoc organizacyjna u nas - prywata, warcholstwo, bałagan, korupcja i bylejakość. To ona powoduje, że całkiem niedawno wykończyliśmy możliwość produkcji grafenu polską metodą - albo zrobiliśmy to z głupoty, albo za łapówki zachodnich koncernów.

Na to wszystko nałożył się ten nasz adosny" kapitalizm z początków lat 90-tych i celowa polityka zachodnich przyjaciół", którzy koniecznie chcieli zlikwidować w Polsce przemysł i wielkotowarowe rolnictwo. I to im się w zasadzie udało. Bo mamy być tanią siłą roboczą i rynkiem zbytu dla ich towarów...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kol. Balans gratuluję diagnozy obecnego stanu spraw w Polsce. Skoro mówiono, że pierwszy milion trzeba ukraść, to z radością decydenci różnych szczebli, z tej wskazówki korzystali. Odpowiedz sobie teraz na pytanie, kto sprawował władzę w tym czasie? Czyżby Macierewicz?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kol. Les05 w tamtym czasie rządzili u nas wszyscy obecni i dzisiaj w polityce - cała menażeria od prawa do lewa. A tak faktycznie to rządził Soros i Sachs rękami Balcerowicza i jego następców.

I jeszcze tak z ciekawości zapytam - co Ty tak na każdym kroku z tym Macierewiczem wyjeżdżasz? Jeszcze Misiewicz poczuje się zazdrosny i będziesz miał przechlapane...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

les05 (551 / 64) 2017-12-17 19:03:35

A gdzie tu można wyjechać, skoro wszędzie jest gorzej"

Jak gorzej? To już nie Polska w ruinie"? Chcesz powiedzieć, że szary poseł ps Prezes z Mistrzem power-pointa, w ciągu dwóch lat, z obrazu nędzy i rozpaczy, zrobił krainę miodem i mlekiem płynącą?

Jak ja zazdroszczę dostawcy.. Świąt, po prostu, nie lubię i chętnie (?) bym się wymiksował... a herbaty nie lubię.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Landszaft - Kormoran to JEST iszczyciel min". Tak właśnie na swiecie nazywa się klasę nowoczesnych trałowców. I różni się wyposażeniem od klasycznych trałowców. Co więcej, mamy już na stanie niszczyciele min, bo ptaszki" po modernizacji tym właśnie są. (jeżeli nie chce CI sie szukać, to niszczycielami min nazywamy okręty do zwalczania min wyposażone w autonomiczny system wykrywania i niszczenia min, w skrócie bezzałogowe pojazdy podwodne)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie