Skocz do zawartości

Generał zwolniony przez Macierewicza o katastrofalnej sytuacji polskiego lotnictwa


Rekomendowane odpowiedzi

On 29.12.2023 o 18:27, M81 napisał:

Może trochę więcej niż flaszkę, wstrzymałbym się z oceną do 2025, wtedy powinien się objawić wariant docelowy.

Buhahahahaaka! Polecam sprawdzić ile lat trwała próba zintegrowania na przykład Gripenów z AMRAAMem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Czlowieksniegu napisał:

Je...

"Pisałem, że od Włochów ..."

Wszystko to kwestia co i za ile się zamawia- masz pewność, że w specyfikacjach tuzy wymieniły powyższe?

Po numerze z premierem Millerem ktoś zamówiłby śmiglaki bez instalacji przeciwoblodzeniowej? :classic_ohmy:

No ale może - po pisowskich debilach wszystkiego można się spodziewać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, Czlowieksniegu napisał:

GDGPypFWYAAXJDG.jpg

Piękna manipulacja jakiegoś wojaka z DGRSZ. Jak raz pracowałem dla Eurocoptera, a pośrednio dla LPR, dokładnie w czasie dostaw EC 135 do LPR. EC 135 LPR-u nie obladzają się, bo nie mają na to żadnych szans i trep-manipulant powinien o tym wiedzieć. Cała koncepcja baz LPR oraz ich ilość i rozmieszczenie w kraju jest taka, że śmigłowiec w powietrzu przebywa kilkanaście minut, w czasie których nie zdążyłby się oblodzić.

W wojsku nie ma takich operacji powietrznych, bo jak jest „W” to nieustannie wysadza się śmigłowcami desanty, zabiera się desanty, zabiera się rannych, lata się nieustannie na SAR, CSAR, VertRep MedEvac, CaseVac, wykonuje się loty dyspozycyjne, a to wszystko są godziny w powietrzu. A jak są godziny w powietrzu to bez odladzania finał jest taki, jak w locie z premierem Millerem.

Edytowane przez Jedburgh_Ops
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, Jedburgh_Ops napisał:

W wojsku nie ma takich operacji powietrznych, bo jak jest „W” to nieustannie wysadza się śmigłowcami desanty, zabiera się desanty, zabiera się rannych, lata się nieustannie na SAR, CSAR, VertRep MedEvac, CaseVac, wykonuje się loty dyspozycyjne, a to wszystko są godziny w powietrzu. A jak są godziny w powietrzu to bez odladzania finał jest taki, jak w locie z premierem Millerem.

By już nie wspominać długich lotów na pozorację i dywersję.

Np. wielogodzinnej akcji francuskiego i amerykańskiego CSAR w byłej Jugosławii, gdy ratowano zestrzelonego pilota F-117. Śmigłowce francuskie robiły maskirowkę udając, że szukają pilota zupełnie gdzie indziej, niż w istocie był (i Serbowie na to się nabrali), a w tym czasie śmigłowce amerykańskie szukały go tam, gdzie był naprawdę. Wszystko to trwało kilka godzin.

Polskie trepostwo to stan umysłu wraz z liczeniem na to, że opinia publiczna będzie się nabierała na głupoty, celowe niedopowiedzenia i półprawdy wygadywane przez rzeczników prasowych WP.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, bodziu000000 napisał:

Bardzo dobrze, że Kamizela jest cierniem w oku (albo i gdzieś indziej) Wojska Polskiego i gość nie pęka, nikomu się nie podlizuje, nie leży przed nikim plackiem (jak w Defence 24), bo potrzebne mu są reklamy firm branży zbrojeniowej, ponieważ bez nich nie przeżyje. Bardzo lubię tego gościa i nie pamiętam, żebym go przyłapał na wypowiadaniu jakichś niedorzeczności. Takich ludzi trzeba dużo więcej, ale ich nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie brzmi to kuriozalnie, ale jest nadzieja, że to przekłamanie albo da się to uzupełnić/dokupić.

https://uk.leonardo.com/en/news-and-...on-system-fips

The FIPS (Full Ice Protection System) has been designed to be mission installable, enabling operators to remove/install for maximum operational flexibility prior to deployment.

The baseline AW149 is equipped with engine-air-intake anti-icing and windscreen and pitot-static heating systems, to which the FIPS adds an ice detection system, electrical power generators, and heated elements within the windshield and main and tail rotor blades.

Streszczając: Podstawowa konfiguracja AW149 może być wzbogacona o opcjonalny system FIPS, który zapewnia wykrywanie oblodzenia i grzejniki łopat wirnika głównego i śmigłan ogonowego. FIPS został zaprojektowany jako instalowalny w zależności od misji, żeby zachować maksymalną elastyczność operacyjną śmigłowca (w domyśle - można zdemontować żeby nie obciążał.)


M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Czlowieksniegu napisał:

GDGPypFWYAAXJDG.jpg

PS

Po co taki trep się wypowiada, żeby manipulować i wygadywać głupoty?

Relacje na linii LPR - WP zawsze były i są bardzo dobre i jestem tego świadkiem. LPR (odkąd zaczął używać kiepskiej Agusty 109, a potem porządnych EC 135) bywało doradcą WP na temat różnych aspektów zakupu i użytkowania zachodnich śmigłowców. To, co jakiś trep wypisał brzmi tak, jak gdyby LPR doradziło WP zakup kiepsko wyposażonych śmigłowców już choćby tylko jeśli chodzi o bezpieczeństwo lotów nawet nie w warunkach bojowych, tylko najzwyklejszych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 hours ago, bodziu000000 napisał:

 

 

Sierota po caracalu. O ile pamiętam to pierwsze śmigłowce miały być dostarczone w listopadzie 2015 r. Ciekawe co się z nimi stało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 hours ago, Jedburgh_Ops napisał:

Mam nadzieję, że będzie więcej sygnalistów z wojska na temat tych AW 149, bo jak widać pierwszy sygnalista (sygnaliści?) już są.

Sygnalistą jest Tomasz Kwasek z miesięcznika Lotnictwo. Opis wyposażenia śmigłowca znajduje się w listopadowym numerze, sygnały dostępne w liczbie 12 tysięcy egzemplarzy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No no, mam nowego ulubieńca do podglądania przy śniadaniu ;)

Wytrawny pilot śmigłowcowy i bardzo doświadczony dowódca jednostek, w tym w Pruszczu, uczestnik misji.

Obecnie w rezerwie, ale z misją nakazującą oznajmiać światu za pośrednictwem Twittera, że jest bardzo „dumny ze św. Jana Pawła II” (a niech sobie będzie, ale dziwię się gdy ktoś od razu musi o tak prywatnej sprawie wspomnieć), a Tusk to „zło w najczystszej postaci”. Panowie Jakubiak i Czarnek to zaś „Wielcy Patrioci”, „Polacy Wielkiego Formatu” (fakt, do drobnych zaliczyć ich nie sposób.)

Tenże Pan Generał (tak mówi o nim TV Republika), po tym jak zakończył loty koszące na Mi-24, teraz podbija stratosferę, być może w poszukiwaniu świętych, czyniąc stwierdzenia, które w ustach fachowca brzmiałyby kuriozalnie: Otóż uznał, że jeden samolot F/A-50GF zastępuje ponad „5-ć” (chodzi o 5 - pięć) starych samolotów postradzieckich III gen. No zaraz, one są już złomem (Su-22) lub prawie złomem (MiG-29 tzw. M) ale jak samolot nieuzbrojony, treningowy, ma zastępować samoloty stricte bojowe? A może miał na myśli zastąpienie 3 MiGów-29UB (bez radaru, tylko z KOŁS) przez 12 koreańskich dwumiejscowych zapchajdziurek?

 

M.

Edytowane przez beaviso
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie