Nadwojciech Napisano 2 Luty 2011 Napisano 2 Luty 2011 Poza zawodami" macvsog,to będzie Mitsubishi Ki 57 Topsy.
wiluś Napisano 2 Luty 2011 Napisano 2 Luty 2011 Zgadzam się, kwadratowe okna, część oszklenia podnoszona do góry i długi nos (dłuższy niż w Dakocie). Ale w wykazie samolotów japońskich w służbie Francji nie ma Ki-57. Jest natomiast w Holandii. Z drugiej strony to Ki 57 był najpopularniejszym samolotem transportowym cesarskiej armii.......
macvsog Napisano 2 Luty 2011 Napisano 2 Luty 2011 ?!!!No proszę- bardzo miłe zaskoczenie.Szkoda że nie było daty przy tym zdjęciu (bardzo przyciętym zdjęciu).Dzięki Nadwojciech.
macvsog Napisano 2 Luty 2011 Napisano 2 Luty 2011 Jednak jest data: Ban Me Thuot 1946 roku.Link:http://guerradevietnam.foros.ws/t1721/evacuaciones-medicas/Jeszcze raz dzięki;)_
wiluś Napisano 2 Luty 2011 Napisano 2 Luty 2011 Do macvsogSpróbuj sprawdzić, czy Holendrzy współdziałali z Francuzami w Indochinach
wiluś Napisano 2 Luty 2011 Napisano 2 Luty 2011 A w podpisie jest nazwa samolotuEvac.uación de heridos a punto de abordar un Hikory, Ban Me Thuot, 1946.Ewakuacja rannych wsiadających na pokład Hikory, Ban Me Thuot 1946 .Hikory to Ki 57
macvsog Napisano 2 Luty 2011 Napisano 2 Luty 2011 O Holendrach w Indochinach nigdy nie słyszałem. Wiem że byli tam Brytyjczycy i Kuomintang Czang Kai Szeka między 1945 a 46.Potem pojawili się Amerykanie z pomocą wojskową dla Francuzów.Ponadto loty de facto bojowe wykonywali amerykańscy piloci obsługujący samoloty C-119 (nie znam ich statusu). Kilku z nich zginęło nawet podczas misji do Dien Bien Phu. Ale poszukam inf. czy może był jakiś holenderski epizod".Ps. Mało kto wie ale podczas amerykańskiej wojny w Wietnamie specjalne misje bojowe na wodach Północnego Wietnamu wykonywali... Norwegowie (oczywiście ochotnicy ale mimo wszystko!) tak więc i obecność Holendrów jest nie wykluczona.
wiluś Napisano 2 Luty 2011 Napisano 2 Luty 2011 Ale dałem ciała Hikory to Tachikawa Ki 54 . Samolot na fotce to na pewno NIE JEST Hikory. Więc podpis (espaniol) jest błędny !!!
wiluś Napisano 2 Luty 2011 Napisano 2 Luty 2011 Może nie chodzi o holendrów, może oni zostawili Francuzom swojego Ki-57 ?
coe Napisano 3 Luty 2011 Napisano 3 Luty 2011 Zdjęcie, które zamieścił LeszekS przedstawia doświadczalnego ŁaGG-3 z silnikiem M-82.Co do oznaczenia to panuje tu pewne zamieszanie...Podczas narady u Stalina, na której zatwierdzano uruchomienie produkcji ŁaGG-3 z silnikiem M-82 w fabryce Nr21, nadano seryjnemu samolotowi oznaczenie Ła-5. Pierwsze dziesięć maszyn powstało na bazie niedokończonych ŁaGG-3. W dokumentach rosyjskich pierwsze seryjne samoloty określano jako ŁaGG-5. W niektórych publikacjach (głównie zachodnich) podaje się oznaczenie ŁaG-5, które jednak nie znajduje potwierdzenia w źródłach rosyjskich.Ostatecznie НКАП (Народный Комиссариат Авиационной Промышленности) rozkazem nr 683 z 8 września 1942 nakazał przemianowanie wszystkich myśliwców ŁaGG-5 na Ła-5.Reasumując… ja bym tak mocno nie obstawał przy tym, że nie jest to Ła-5.
LeszekS Napisano 3 Luty 2011 Napisano 3 Luty 2011 Chyba zdjęcie było ze złym podpisem, a ja nie popatrzyłem zbyt dokładnie. Mój błąd.Proszę o zadanie zagadki przez kogoś innego.Pozdrawiam.
wiluś Napisano 3 Luty 2011 Napisano 3 Luty 2011 Hm, jest kilka fotek tego Gu 82, więc trudno mieć do Leszka pretensję. Uznajmy, że to przyczynek do dyskusji (nie każdy ma dostęp do fotek opatrzonych napisem sekretno" tak jak Woodhaven :) )Leszek zadawaj następną, szkoda czasu.
coe Napisano 3 Luty 2011 Napisano 3 Luty 2011 Nie tyle jest to błąd Leszka… Raczej dotknął on tematu co do którego panuje spory chaos informacyjny i często te same zdjęcia są różnie opisywane.Cała sprawa wyglądała w miarę prosto:W pewnym momencie drogi Ławoczkina i Gudkowa rozeszły się i obaj konstruktorzy niezależnie rozpoczęli prace nad polepszeniem osiągów ŁaGG-3. Gudkow jako pierwszy postanowił zastosować na tym samolocie silnik M-82. Eksperymentalny samolot nad którym pracował otrzymał oznaczenie Gu-82. W momencie gdy Gudkow zameldował Stalinowi, że uzyskał samolot o parametrach przewyższających ŁaGG-3 oraz zaproponował uruchomienie produkcji seryjnej Ławoczkin poprzez swoje wpływy zablokował wydanie takiej decyzji. Jednocześnie w fabryce Nr21 Ławoczkin zbudował swojego ŁaGG-3 z M-82 (ŁaGG-5/Ła-5). Podobno Gu-82 miał lepsze osiągi od Ła-5…Czym różnił się Gu-82 od Ła-5? Detalami, które trudno wychwycić na zdjęciach. Ja przyjmuję dość uproszczoną regułę: Ła-5 miał chwyt powietrza do gaźnika owalny, a Gu-82 prostokątny (na zdjęciu).
wiluś Napisano 3 Luty 2011 Napisano 3 Luty 2011 UT to Ucziobno-Trenirownyj (szkolno treningowy) a ten wygląda raczej na sportowyJakowlew Ja 21rysunek w trzech rzutach tutaj :http://blueprintbox.com/details.php?image_id=30029&sessionid=283ce51a9066714dad91925d15569d9a&sessionid=283ce51a9066714dad91925d15569d9a
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.