Skocz do zawartości

Zagadka cz. 3


Trooper85

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 586
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Bristol Type 72 Racer

Zdjęcie powyżej przedstawia model do badań tunelowych.

Zaprojektowany przez W.T.Reida, zbudowany na początku 1922 w celu promocji nowego silnika Bristol Jupiter IV. Otrzymał rejestrację G-EBDR oraz numer 10 ponieważ zgłoszono go do startu w Derbach Lotniczych. Jak na tamte czasy był to samolot bardzo nowatorski. Kilka lotów testowych ujawniło jednak poważne wady konstrukcyjne, których mimo prób nie udało się usunąć. Ostatecznie samolot trafił do hangaru, w którym stał do 1924 kiedy to zapadła decyzja o jego likwidacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brunswick LF-1 Zaunkönig
Samolot został zaprojektowany przez dr inż. Hermanna Wintera i jego studentów z Politechniki w Brunszwiku.Winter był inżynierem w zakładach Fieseler
. LF oznacza Langsames Flugzeug, samolot powolny. Pierwszy prototyp LF-1 V1 został zbudowany w 1940 roku i został oblatany przez Wintera w grudniu 1940 roku. Loty testowe dobiegły końca, gdy w listopadzie 1942,pękła część skrzydła . Drugi prototyp, V2 został zbudowany w 1943 roku i otrzymał rejestrację D-YBAR. Został on przetestowany pod kątem zastosowań wojskowych. W pewnym momencie był nawet uzbrojony w Panzerfaust 100.
Rozpiętość skrzydeł 8,05 m, długość 6,07 m. Maksymalnej masa startowa 352 kg
Silnik Zündapp Z9-92 50 KM , to potrzebne lądowisko 100 x 20 m
Prędkość przeciągnięcia 50 km / h.
Prędkość przelotowa to 85 km / h
Po wojnie Zaunkönig D-YBAR trafił do Royal Aircraft Establishment (RAE) w Farnborough (rejestracja VX190). gdzie był pilotowany m.in.przez Erica Browna

A swoją drogą, gdzieś Ty znalazł TO USTROJSTWO ???
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie ustrojstwo"? To piękny samolot... jest! :)

Zdjęcie przedstawia LF-1 V2 w czasie przeprowadzanych po wojnie testów w RAE.

Ten egzemplarz ma dość ciekawą historię:
Zbudowany w 1943 otrzymał rejestrację D-YBAR i był testowany przez wojsko m.in. jako nosiciel Panzerfausta 100 (zdjęcie). Po wojnie trafił do Anglii, gdzie z numerem VX190 latał w RAE. W 1949 sprzedany osobie prywatnej otrzymał rejestrację G-ALUA. W 1974 sprzedany do Irlandii otrzymał rejestrację EI-AYU. W 1976 wrócił do Niemiec, gdzie otrzymał rejestrację D-EBCQ. W 2008 trafił do Deutsches Museum w Oberschleissheim.

Poza dwoma egzemplarzami przedwojennymi, dwa kolejne zbudowano po wojnie:

LF-1 V3, D-EBAR, w 1954, rozbity 28 kwietnia 1957
LF-1 V4, D-EBCG, w 1957, obecnie znajduje się w Internationals Luftfahrtmuseum Manfred Pflumm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie