Jump to content

wiluś

Forum members
  • Content Count

    1198
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Woodhaven locuta, causa finita. Dzięki
  2. Witam, na targu staroci widziałem coś takiego. Na pewno jest to część skrzydła ( lub usterzenia ) ma ok 2 metry długości . Nie mam pojęcia od czego to może być. Może Wam się skojarzy
  3. Opolski Mazurek odzyskuje świetność
  4. Serducho opolskiego Mazura ożyło !!! http://www.youtube.com/watch?v=fjl3BkQn-NQ
  5. Ciekawa historia faceta, który oficjalnie zastrzelił 9 maszyn wroga i..... jedną swoją.Louis Edward Curdes zestrzelił na froncie włoskim 5 Me 109, jednego Mc 202 i następne dwie stodziewiątki i...... wylądował w obozie jenieckim. Po wyzwoleniu w maju 1944 powrócił do USA, do Fort Wayne.Potem zgłosił się na następną turę i wylądował na Pacyfiku gdzie udało mu się spuścić z nieba rozpoznawczego Ki-46 Dinah. Teraz najciekawsze : 10 Lutego 1945 prowadził 4 maszyny do ataku na potencjalne japońskie lotnisko na Tajwanie, ale celu nie było, więc Mustangi zawróciły w stronę Filipin. Nad Bataanem maszyny się rozdzieliły. Curdes i potucznik Schmidtke polecieli na północ a porucznicy Scalley i La Croix na południe. Scalley znalazł małe japońskie lotnisko polowe i wraz z La Croix zaatakowali je. La Croix został trafiony ogniem opl i wyskoczył na spadochronie wpadł do wody, napełnił dinghy i był bezpieczny. Curdes wracając do bazy zauważył dwusilnikową maszynę kierującą się w stronę ostrzelanego japońskiego lotniska. Był to C-47 Skytrain “Jungle Skipper” z 317th Troop Carrier Group. Curdes próbował nawiązać łączność, ale bez skutku, dwukrotnie przeciął kurs C-47 chcąc zapobiec lądowaniu na japońskim lotnisku, transportowiec jednak uparcie kierował się w stronę pasa startowego.Był przekonany, że to Dakota przejęta przez Japończyków, którzy nie zamalowali amerykańskich oznaczeń podchodzi do lądowania na japońskim lotnisku. Postanowił zatrzymać samolot i otworzył ogień zapalając jeden a potem drugi silnik. Dakota wodowała a załoga napompowała dinghy. Okazało się że załoga C-47 to Amerykanie. Curdes krążył nad pontonem do czasu aż nie nadleciały Cataliny. Sytuacja wyjaśniła się potem, C-47 zgubił się lecąc w obszarze złej pogody, na domiar złego zepsuło się radio. Samolot leciał na resztkach paliwa gdy zobaczył pas startowy. Pilot Dakoty postanowił lądować nie podejrzewając , że lotnisko jest japońskie. Curdes zmuszając ich do wodowania ocalił załogę C-47 od niewoli a być może i śmierci. Jedynym pasażerem prócz załogi była pielęgniarka o imieniu Valorie, Curdes co prawda nie dostał za tą akcję Distinguished Flying Cross ale ...... zyskał żonę. Valorie wyszła za niego. Tu link do artykułu w oryginale https://www.warhistoryonline.com/world-war-ii/american-wwii-ace-shot-7-german-1-italian-1-japanese-1-american-plane.html/2
  6. Trzymajcie kciuki :) http://opole.tvp.pl/26943836/stowarzyszenie-10-sudecka-z-opola-odnawia-zabytkowy-wojskowy-ciagnik
  7. nie wiem czy było , atrapa czołgu zbudowana na naszej TKS do szkolenia Niemców w zwalczaniu czołgów
  8. myślę, że opony na ostatnim zdjęciu to po prostu przypadkowe gumy 16 cali założone po zniszczeniu oryginalnych. Co do wyciągarki to krism ma rację, kabestan.
  9. Jeep zdobyty przez Włochów. W tle sahariana .
×
×
  • Create New...

Important Information