wiluś Napisano 9 Luty 2011 Share Napisano 9 Luty 2011 LWD Szpak III”(wariant „Szpaka.II”) z podwoziem trzykołowym był samolotem - kurierem Ministerstwa Spraw Zagranicznych Rozbił się pod Pragą czeską podczas przymusowego lądowania (brak paliwa). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wiluś Napisano 9 Luty 2011 Share Napisano 9 Luty 2011 coe, gratuluję szybkości Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coe Napisano 9 Luty 2011 Share Napisano 9 Luty 2011 Let’s play...Co to za maszyna? ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
balans Napisano 9 Luty 2011 Share Napisano 9 Luty 2011 PWS-33 Wyżeł, to zdjęcie widzę po raz pierwszy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nadwojciech Napisano 9 Luty 2011 Share Napisano 9 Luty 2011 Balans,pewien jesteś? Zwróć uwagę na podwozie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
balans Napisano 10 Luty 2011 Share Napisano 10 Luty 2011 I podwozie nie to, i płaty nie te, i stateczniki też nie takie jak u Wyżła.Ale się zasugerowałem kabiną i silnikami :-[[[ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coe Napisano 10 Luty 2011 Share Napisano 10 Luty 2011 Podobieństwo do Wyżła stanowi ważny element zagadki i gdyby nie padła odpowiedź, którą podał balans byłbym baaardzo zawiedziony. :)Nadwojciechowi w tym miejscu gratuluję rewolucyjnej czujności... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coe Napisano 10 Luty 2011 Share Napisano 10 Luty 2011 Podpowiedź:Podążanie tropem Wyżła nie jest pozbawione sensu. Polska literatura o przedmiotowym samolocie wypowiada się w sposób następujący:...Oba te samoloty były znacznie większe od polskiego Wyżła. Nieco mniejszy był angielski 2-3 miejscowy [...tu nazwa...] z 1939 r., napędzany dwoma silnikami po 205 KM. Przy rozpiętości 11.07 m, powierzchni nośnej 18 m2, masie własnej 1360 kg, a użytecznej 500 kg, rozwijał prędkość maksymalną 330 km/h. Zbudowano tylko jego jeden prototyp."Od siebie dodam, że tak jak Wyżeł samolot miał konstrukcję drewnianą z pokryciem ze sklejki i tak jak w przypadku Wyżła jego rozwój przerwany został przez wybuch wojny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nadwojciech Napisano 10 Luty 2011 Share Napisano 10 Luty 2011 R.S.1 Snargasher. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coe Napisano 10 Luty 2011 Share Napisano 10 Luty 2011 I z miejsca zrobiło się łatwiej... :)Reid & Sigrist R.S.1 Snargasher pomyślany został jako tani samolot treningowy dla załóg bombowców. Prace nad konstrukcją rozpoczęto pod koniec 1936. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coe Napisano 10 Luty 2011 Share Napisano 10 Luty 2011 Wybuch wojny spowodował, że RAF nie zainteresował się maszyną, a firma Reid & Sigrist skoncentrowała się na montażu i naprawie samolotów bojowych. Snargasher pozostał w dyspozycji zakładów i choć otrzymał kamuflaż i wojskowe znaki rozpoznawcze to nadal był maszyna cywilną.Po zakończeniu wojny powstały wersje rozwojowe R.S.1: R.S.3 Desford i R.S.4 BobsleighTwoja kolej :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nadwojciech Napisano 10 Luty 2011 Share Napisano 10 Luty 2011 To ja może coś dla miłośników szmatopłatów" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
balans Napisano 13 Luty 2011 Share Napisano 13 Luty 2011 Zagadka jest do odgadnięcia, ale wymaga czasochłonnego szukania w necie na stronach poświęconych tzw. samolotom pionierskim. Może zapodasz coś innego? Bo wątek zdechnie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nadwojciech Napisano 13 Luty 2011 Share Napisano 13 Luty 2011 OK,no to tak.Samolot to Asen Jordanow 1.Nie mam pod ręką nowej zagadki więc proszę pierwszego chętnego o zadanie następnej.Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nadwojciech Napisano 15 Luty 2011 Share Napisano 15 Luty 2011 Nie ma chętnych no to może ten. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pezos_ Napisano 15 Luty 2011 Share Napisano 15 Luty 2011 z kuszetką Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nadwojciech Napisano 15 Luty 2011 Share Napisano 15 Luty 2011 Dokładnie :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pezos_ Napisano 16 Luty 2011 Share Napisano 16 Luty 2011 taka cisza? Bloch MB80 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nadwojciech Napisano 16 Luty 2011 Share Napisano 16 Luty 2011 Chyba wszyscy na ferie wyjechali. :)pezos_ rozdajesz.Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pezos_ Napisano 16 Luty 2011 Share Napisano 16 Luty 2011 ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pezos_ Napisano 17 Luty 2011 Share Napisano 17 Luty 2011 gwiazda z profilu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coe Napisano 17 Luty 2011 Share Napisano 17 Luty 2011 Oglądanie starych filmów może być pomocne... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pezos_ Napisano 17 Luty 2011 Share Napisano 17 Luty 2011 Zgadza się,- gwiazda kina. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coe Napisano 18 Luty 2011 Share Napisano 18 Luty 2011 Brak chętnych chyba...Jest to CAPELIS XC-12Zaprojektowany przez John E. Youngera i studentów University of California, zbudowany przez Capelis Safety Airplane Corporation Limited, założonej przez greckiego przedsiębiorcę Socratesa H. Capelisa.Samolot oblatano w roku 1933. Uzyskał niezłą prędkość 322km/h jednak poważnym problemem okazały się drgania, które powodowały luzowanie śrub mocujących skrzydło. Praktycznie po każdym locie konieczne było ich dokręcanie lub wymiana. Dodatkowo masa samolotu była większa od zakładanej, przez co nie osiągną on planowanej ładowności. Loty ofertowe musiano zawiesić ze względów bezpieczeństwa. Niepowodzenie XC-12 oraz sukces rynkowy bardziej udanych konstrukcji Boeinga 247 i Douglasa DC-2 doprowadził firmę Capelisa do bankructwa. Podczas jednego z lotów XC-12 lądował awaryjnie na brzuchu i choć uszkodzenia nie były poważne to był to koniec jego kariery w lotnictwie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coe Napisano 18 Luty 2011 Share Napisano 18 Luty 2011 Przez kilka lat samolot stał na lotnisku Glendale. W 1938 postanowiono go wykorzystać w filmie Five came back". Na potrzeby filmu dokonano przebudowy polegającej między innymi na zmianie przedniej części samolotu. Tym samym rozpoczęła się kariera filmowa XC-12. Jednak samolot mógł co najwyżej kołować, bo firmy ubezpieczeniowe nie zgadzały się na wykorzystanie go w locie. Sceny w locie odgrywał model. XC-12 zagrał w kilkunastu filmach. Najbardziej znana produkcja to Flying Tigers" z 1942 z Johnem Waynem w roli głównej (z tego filmu pochodzą zdjęcia: pezos_a i mój atak na pociąg).Ostatecznie maszyna została złomowana. Co do daty złomowania istnieją rozbieżności. W filmie Dick Tracy's Dilemma" z 1947 Capelis zagrał już bez skrzydeł (zdjęcie). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.