Skocz do zawartości

Zagadka cz. 3


Trooper85

Rekomendowane odpowiedzi

No cóż o ile pamietam mają być tylko seryjne? Czy kilka odmian prototypu również się zakwalifikuje?"

Trooper85 - Jeśli już coś ma tu się pojawić jako zagadka, to proponowałbym konstrukcje, które weszły przynajmniej w fazę prototypu (w ostateczności pełnowymiarowej makiety), a nie jakieś science-fiction"

Balans - Tu moja sugestia do tematu "zagadek - aby liczyły się tylko zdjęcia przedstawiające cały samolot, a nie jego fragment [silnik, lotkę, czy też podwozie]."

kol. Gumbi zajrzyj do poprzednich części, bohomaz już był:)

Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 586
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Dzięki za przypomnienie. Sprawdzałem czy tego nie było, ale na podpuchę wrzuciłem ohomaza" zapominając, ze sam kiedyś go zgadywałem (dla sportu będąc tylko obserwatorem). Więc może taka konstrukcja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mylny błąd" - jak mówią w jednej z głupawych reklam. Gdy generał Charles de Gaulle korzystał z tego samolotu nie był głową państwa, a jedynie przywódcą Wolnych Francuzów, których poza Anglikami mało kto na świecie uznawał.

Samolot to Cunliffe-Owen OA-1

Była to angielska odmiana licencyjna amerykańskiego Burnelli UB-14. Od pierwowzoru różniła się silnikami - zamiast Pratt & Whitney zastosowano Bristol Perseus XIV. Zbudowano tylko jeden egzemplarz tej maszyny.

22 listopada 1938 samolot ten otrzymał rejestrację G-AFMB. Oblatano go 12 stycznia 1939. 31 maja 1941 został przejęty przez RAF z przeznaczeniem dla Forces Aériennes Françaises Libres. 6 czerwca 1941 maszyna wystartowała do lotu z Anglii do Bungui we Francuskiej Afryce Środkowej, gdzie dotarła 28 czerwca. Tam została wcielona do Lignes Aériennes Militaires i otrzymała francuskie oznakowanie. W latach 1943-1944 latała w rejonie Morza Śródziemnego.

16 czerwca 1944 samolot został poważnie uszkodzony w Rayak, w Libanie. Przewieziono go do El Kabrit w Egipcie, w celu naprawy. Ta jednak nigdy nie została dokonana, a samolot ulegał coraz większej dewastacji. Ostatecznie jego historia zakończyła się w ognisku urządzonym 8 sierpnia 1945 z okazji zwycięstwa Aliantów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No cóż jest to FIAT 7002 z 1962 roku.

Co do mojej zagadki - jak najbardziej masz rację co do typu i użytkownika. Niestety skróty myślowe okazały się dla mnie zgubne i dostałem połajankę - gdy DeGaulle go użytkował był przyszłą głową Francji. Postaram się więcej takich gaf nie popełniać.
Zdrów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie