Woodhaven Napisano 1 Maj 2011 Share Napisano 1 Maj 2011 ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nadwojciech Napisano 1 Maj 2011 Share Napisano 1 Maj 2011 Iliuszyn 102. Taki brzydki że aż piękny. :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nadwojciech Napisano 1 Maj 2011 Share Napisano 1 Maj 2011 Taki mały bzyk :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coe Napisano 4 Maj 2011 Share Napisano 4 Maj 2011 S.N.C.A.S.E. S.E.2100 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coe Napisano 4 Maj 2011 Share Napisano 4 Maj 2011 No to coś jeszcze w tym klimacie... ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coe Napisano 8 Maj 2011 Share Napisano 8 Maj 2011 Hmm... chyba trudne.No to podpowiedź, która pewnie niczego nie wyjaśni:Do napędu samolotu zastosowano silnik znanej firmy, która specjalizuje się w jednostkach napędowych dla samolotów lekkich. Silnik ten został specjalnie skonstruowany dla samolotów ze śmigłem pchającym.W latach 70-tych prawa do produkcji, miedzy innymi, rodziny tych silników nabyła PZL-WSK Rzeszów. Jak się wydaje jednak, ich produkcji w Polsce igdy nie rozpoczęto. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Woodhaven Napisano 9 Maj 2011 Share Napisano 9 Maj 2011 Convair 106 Skycoach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coe Napisano 9 Maj 2011 Share Napisano 9 Maj 2011 Oczywiście tak... Choć co do marki tej maszyny jest pewne zamieszanie w źródłach.Samolot skonstruowano w 1946, w zakładach Stinson Aircraft, które w tym czasie należały do firmy Convair. Jednak jak widać na zdjęciu w powszechnym użyciu nadal była stara nazwa firmy: Consolidated-Vultee. Tak więc w różnych źródłach Model-106 Skycoach może występować pod marką: Stinson, Convair lub Consolidated-Vultee.Samolot napędzany był silnikiem Franklin 6A8-225-B8, który okazał się dla niego zbyt słaby. Rozwój maszyny został zatrzymany w 1947, prawdopodobnie w wyniku wypadku spowodowanego niską mocą silnika. Nie można wykluczyć jednak, że rozwojem konstrukcji nie był zainteresowany nowy właściciel – firma Piper Aircraft, która nabyła zakłady Stinson w 1948. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Woodhaven Napisano 9 Maj 2011 Share Napisano 9 Maj 2011 ??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cryssmar Napisano 9 Maj 2011 Share Napisano 9 Maj 2011 Zdjęcie samolotu Medwecki HL-2 Haroldek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Woodhaven Napisano 10 Maj 2011 Share Napisano 10 Maj 2011 Zgadza się ;-) zadajesz następną zagadkę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cryssmar Napisano 10 Maj 2011 Share Napisano 10 Maj 2011 Co to jest? ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cronos Napisano 10 Maj 2011 Share Napisano 10 Maj 2011 Belphegor, postarał byś się bardziej ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cryssmar Napisano 10 Maj 2011 Share Napisano 10 Maj 2011 Dobra, dobra zadawaj ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cronos Napisano 16 Maj 2011 Share Napisano 16 Maj 2011 Zapomniałem ze zgadywałem:P .. co to za mustang" ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nadwojciech Napisano 17 Maj 2011 Share Napisano 17 Maj 2011 Z krainy kangurów.Commonwealth CA 15 Kangaroo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nadwojciech Napisano 17 Maj 2011 Share Napisano 17 Maj 2011 I coś pewnie łatwego ale maszyna ciekawa,warta zaprezentowania.Pozdro. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gumbi Napisano 17 Maj 2011 Share Napisano 17 Maj 2011 Witam. Pytanko czy taka odpowiedź Cię usatysfakcjonuje: Cyclogyro lub S-1 z silnikiem Hendersona powstałe ok 1930 roku w San Francisco. Konstruktorem był bodajże E A Schroeder Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nadwojciech Napisano 17 Maj 2011 Share Napisano 17 Maj 2011 Odpowiedź na ocenę celującą :)Rozdajesz.Pozdro. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gumbi Napisano 17 Maj 2011 Share Napisano 17 Maj 2011 Więc może takie brzydactwo. Myślę, że łatwe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nadwojciech Napisano 17 Maj 2011 Share Napisano 17 Maj 2011 Croses Bujon B EC 7Akurat ostatnio go gdzieś widziałem i zapamiętałem. :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gumbi Napisano 17 Maj 2011 Share Napisano 17 Maj 2011 Jak pisałem, raczej łatwe. Zapodajesz waść. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nadwojciech Napisano 18 Maj 2011 Share Napisano 18 Maj 2011 Taki brzydal. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coe Napisano 18 Maj 2011 Share Napisano 18 Maj 2011 Rocheville Arctic Tern lub inaczej EMSCO Artic Tern (NR221Y) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coe Napisano 18 Maj 2011 Share Napisano 18 Maj 2011 Zbudowany na specjalne zamówienie Shell Oil Co. jako maszyna fotogrametryczna do pracy na Alasce.Skonstruowana przez Charlesa Rocheville z wykorzystaniem skrzydła od Lockheeda Siriusa i ogona od Lockheeda Vegi. Pilot siedział w otwartej kabinie w kadłubie, a dwaj inni członkowie załogi w zamkniętych kabinach w pływakach. Samolot został rozbity w czerwcu 1933 podczas lotu testowego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.