Jump to content

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

Trooper85

Zagadka cz. 3

Recommended Posts

No to porozmawiajmy o wiatrakach", bo to też lotnictwo...

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Swoją drogą, to muszę tu częściej zaglądać, bo zrobiło się całkiem ciekawie, no i poprzeczka" jest dość wysoko zawieszona.

P.S.
Szkoda, że na Forum Odkrywcy" nie ma działu o okrętach, bo tym tematem też się kiedyś dość mocno interesowałem...

Pozdrawiam Wszystkich miłośników skrzydeł".

balans

Share this post


Link to post
Share on other sites

CCW-5

CCW = Custer Channel Wing. Opatentowane przez Willarda Custera w 1929 skrzydło dawało samolotowi właściwości STOL.

W konstrukcji CCW-5 wykorzystano kadłub samolotu Baumann Brigadier. Budowano tylko dwa egzemplarze:
N6257C – zbudowany przez Baumann Corporation – oblatany 13 lipca 1953
N5855V (na zdjęciu) – zbudowany przez Custer Channel Wing Corp – oblatany 19 czerwca 1964

Share this post


Link to post
Share on other sites

I nikt??? I nic???

No to zdjęcie jest marne, ale może wskaże kierunek poszukiwań.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wbrew pozorom zadałeś bardzo trudną zagadkę, bo takich samolocików powstawało wtedy tysiące w setkach wytwórni.

Na zdjęciu Orkan II", zbudowany w 1928 roku w Poznaniu w Parku [warsztatach] 3. Pułku Lotniczego, przez por. Tadeusza Grzmilasa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To prawda, że tego typu amatorskich samolocików powstało wiele... W Polsce nie były jednak aż tak liczne, a ich zdjęcia są dość oklepane. Rzecz chyba w tym, że nie są to Łosie ani P.11, wiec mało kto zwraca na nie uwagę... I dlatego warto je przypominać.

Orkan II charakteryzował się bardzo krótkim rozbiegiem (60m) i szybkim wznoszeniem (ponad 2m/s). Podczas II Krajowego Konkursu Awionetek w 1928 por. Grzmilas zajął na nim 2 miejsce w klasyfikacji ogólnej.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nie ma chętnych, to odpowiem. Na zdjęciu jest fiński MSv Morko Morane nr MS-311. Czyli przebudowany przez Finów MS 406 z zamontowanymi, zdobycznymi, sowieckimi silnikami M 105P.

[oba o" w wyrazie Morko powinny być z dwoma kreskami", ale nie wiem jak wstawić niemiecką czcionkę do tekstu]

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.



×
×
  • Create New...

Important Information