LeszekS Napisano 15 Styczeń 2011 Share Napisano 15 Styczeń 2011 A to : nazwa, kraj, przeznaczenie ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coe Napisano 16 Styczeń 2011 Share Napisano 16 Styczeń 2011 Niemiecki samolot pasażerski Rohrbach Ro-VIII Roland I" (2 pilotów + 10 pasaerów)Numer seryjny 18. Oblatany 5 września 1926. Dostarczony Lufthansie, gdzie otrzymał rejestrację D-991 i nazwę ugspitze". W grudniu 1927 wyczarterowany przez linie Iberia początkowo miał rejestrację M-CACA, którą już 27 grudnia 1927 zmieniono na M-CAAC. W sierpniu 1928 zwrócony Lufthansie wrócił do rejestracji D-991.W tym samym roku przekazany do Deutsche Versuchsanstalt für Luftfahrt (DVL) w celu przebudowy na bombowiec dalekiego zasięgu Rohrbach Ro-XII Roka" (spotyka się też oznaczenie Ro-VIIIMb) – to wcielenie pokazał LeszekS.Jeszcze w 1928 trafił do zakładów Rohrbach Metall-Flugzeugbau GmbH, gdzie ponownie przebudowano go na samolot pasażerski, modernizując do standardu Roland Ia" (mocniejsze silniki). Po modernizacji numer seryjny został zmieniony na 40. Przekazany został Lufthansie, gdzie otrzymał rejestrację D-1338 i swoją dawną nazwę ugspitze". 17 listopada 1928 na krótko ponownie wyczarterowała go Iberia. Tym razem latał z rejestracją M-CADD. Po powrocie do Lufthansy przywrócono mu rejestrację D-1338.7 marca 1931 rozbił się w Oldenzaal, w Holandii. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LeszekS Napisano 16 Styczeń 2011 Share Napisano 16 Styczeń 2011 Wspaniale.Twoja kolej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coe Napisano 16 Styczeń 2011 Share Napisano 16 Styczeń 2011 Tym razem bardzo trudne i bardzo wredne… tak mi się wydaje :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LeszekS Napisano 16 Styczeń 2011 Share Napisano 16 Styczeń 2011 Wydaje się, że to coś związane z Northropem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cronos Napisano 16 Styczeń 2011 Share Napisano 16 Styczeń 2011 Pierwsza myśl: coś związane z Vickersem Wellesley, ale nie. Ale na razie szukam wśród Vickersów... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coe Napisano 16 Styczeń 2011 Share Napisano 16 Styczeń 2011 Zagadka pozostaje nadal nieodgadniona...Podpowiedź:Na zdjęciu widoczna jest pewna charakterystyczna dla tej konstrukcji cecha, która powala podjąć właściwy trop. A jak już się go podejmie można być bardzo zaskoczonym :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
--T-- Salamander Napisano 17 Styczeń 2011 Share Napisano 17 Styczeń 2011 ;D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
--T-- Salamander Napisano 17 Styczeń 2011 Share Napisano 17 Styczeń 2011 Świetna zagadka coe :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coe Napisano 17 Styczeń 2011 Share Napisano 17 Styczeń 2011 Myślę, że zagadkę można uznać za odgadniętą :)Jest to Fairey Battle II TJuż w 1939 do Kanady wysłano duża ilość bombowców Battle. Samoloty te zostały wykorzystane do szkolenia załóg. Niektóre z nich poddano pewnym modyfikacjom. Jedna z konwersji polegała na ścięciu grzbietu i zainstalowaniu wieżyczki strzeleckiej Bristol. Samolot uzyskał oznaczenie Battle I T (na zdjęciu) i służył do szkolenia strzelców pokładowych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coe Napisano 17 Styczeń 2011 Share Napisano 17 Styczeń 2011 Jesienią 1940 Kanadyjczycy zaczęli się obawiać, że ze względu na przebieg wojny mogą wystąpić kłopoty z dostawa silników RR Merlin oraz części zamiennych do nich, a tym samym Faireye zostaną uziemione. Postanowiono zbadać możliwość wykorzystania innej jednostki napędowej. Wybór padł na silnik Wright Cyclone R-1820-G38. Zakłady Fairchild w Quebek dokonały odpowiedniej przebudowy Battle I T numer R7439. Zamiana silnika okazała się udana, ale ponieważ obawy co do dostaw Merlinów nie spełniły się żaden inny egzemplarz nie został przebudowany.Battle z silnikiem Cyclone dostał oznaczenie II TSalamander rozdaje ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
--T-- Salamander Napisano 17 Styczeń 2011 Share Napisano 17 Styczeń 2011 Ajj miałem nadzieję że dodatkowa fotka pomoże odgadnąć, szkoda.To schodzimy na wodę, cóż to za cudo:Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Woodhaven Napisano 18 Styczeń 2011 Share Napisano 18 Styczeń 2011 Vickers Vildebeest Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
--T-- Salamander Napisano 18 Styczeń 2011 Share Napisano 18 Styczeń 2011 Tak jest, konkretnie Vickers 192 Vildebeest II.Zadajesz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Woodhaven Napisano 19 Styczeń 2011 Share Napisano 19 Styczeń 2011 ? ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coe Napisano 19 Styczeń 2011 Share Napisano 19 Styczeń 2011 VFW / Fokker VFW-614Advanced Technologies Testing Aircraft Systemnumer seryjny G-017rejestracja D-ADAM Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coe Napisano 19 Styczeń 2011 Share Napisano 19 Styczeń 2011 I proszę nie regulować odbiorników... :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LeszekS Napisano 19 Styczeń 2011 Share Napisano 19 Styczeń 2011 Piaggio PC.7 Racer - Włochy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coe Napisano 19 Styczeń 2011 Share Napisano 19 Styczeń 2011 Dokładnie..Samolot zbudowany na zawody o puchar Schneidera w 1929 był szczególnym rodzajem łodzi latającej. Start odbywał się w dwóch fazach. W pierwszej silnik napędzał śrubę, która rozpędzała maszynę. Umieszczone na spodzie skrzydełka działały jak w wodolocie i unosiły kadłub ponad wodę. W drugiej fazie następowało przełączenie mocy ze śruby na śmigło…W praktyce samolot nigdy nie wystartował. O ile rozbieg odbywał się bez problemu, to mechanizm przełączania ze śruby na śmigło okazał się zawodny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LeszekS Napisano 19 Styczeń 2011 Share Napisano 19 Styczeń 2011 Zostańmy na wodzie.? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Woodhaven Napisano 20 Styczeń 2011 Share Napisano 20 Styczeń 2011 Бе-8 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Woodhaven Napisano 20 Styczeń 2011 Share Napisano 20 Styczeń 2011 Бе-8 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Woodhaven Napisano 20 Styczeń 2011 Share Napisano 20 Styczeń 2011 Ok....Zostańmy na wodzie. ;-). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nadwojciech Napisano 20 Styczeń 2011 Share Napisano 20 Styczeń 2011 Grumman Goose? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coe Napisano 20 Styczeń 2011 Share Napisano 20 Styczeń 2011 Precyzyjniej jest to Grumman JRF-5G (BuNo 37782, rejestracja USCG-7782), wyposażony w system Grunberga. Czasami samolot ten określano jako Grunberg Goose. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.