Jump to content

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

Trooper85

Zagadka cz. 3

Recommended Posts

Przecież od razu to widać, prawda? :)

Był to standardowy Curtiss P-40C numer seryjny 16232, numer wojskowy 41-13456, na którym przebudowano układ napędowy. Niektóre źródła podają, że po przebudowie oznaczenie zmieniono na RP-40C.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tak już był... Co prawda w wersji B, a tu pokazujesz wersję A, ale... może coś innego poprosimy ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Industria Aeronautica Romana CV 11 rozbity 9 grudnia 1931 roku, podczas próby bicia rekordu prędkości na 500 km w obiegu zamkniętym. ( pilot, kpt Romeo Popescu zginął).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Estoński Aviotehase PN-3, albo jak ktoś woli Post & Neudorf PN-3.

Myśliwiec szkolny zaprojektowany z myślą o zaawansowanym szkoleniu pilotów dla zamówionych przez Estonię myśliwców Spitfire.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dla porządku dodajmy, że był to jeden serii eksperymentalnych bezogonowców o różnym przeznaczeniu zaprojektowanych przez Geoffreya Hilla, a wyprodukowanych przez Westland Aircraft, pod wspólną nazwą Pterodactyl.

Pterodactyl Mk.V był samolotem myśliwski uzbrojonym w stałe 2 km Vickersa.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Szwajcarski bombowo/transportowy Comte AC-3.

Zbudowano tylko jeden egzemplarz na zamówienie Boliwii, która jednak nigdy go nie otrzymała.

Share this post


Link to post
Share on other sites

I jest to bardzo celny rzut oka :)

A zdjęcie przedstawia maszynę Avio Linee Italiane, która 14-06-1939 otworzyła połączenie lotnicze Gdynia-Warszawa-Budapeszt-Belgrad-Rzym.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.



×
×
  • Create New...

Important Information