kris_kutno Napisano 13 Październik 2006 Napisano 13 Październik 2006 Po co tu sie rozczulać czy pieniądze na renowacje będą szły od nas podatników, czy od kogoś innego. Moim zdaniem przynajmniej bede zadowolony jak moje pieniążki z podatków pójdą na taki cel jak odbudowa Stuga czy innego eksponatu muzealnego jak by miały być przeznaczone na kolejne nieruchomości kupowane na biura przez instytucje państwowe lub jakiś rauty i wycieczki przez nich organizowane, nie wspominajac już o premiach jakie sobie dają.
pni Napisano 13 Październik 2006 Napisano 13 Październik 2006 Z taką wymianą było by tak jak z np. kupnem jakiegoś polskiego munduru czy też elementu ekwipunku za granicą. Tam nasz sprzęt nie jest bardziej wartościowy od czeskiego, węgierskiego rumuńskiego i innego i często jest dużo tańszy niż u nas w kraju. Sprzęt niemiecki jest po porstu bardziej poszukiwany i jeżeli jakmś cudem udało się u nas coś sensownego wydobyć to nie oznacza że zanim emocje opadną należy go opchnąć na zachód. Jak fajnie byłoby pokazać rekonstrukcje walk w powstaniu warszawskim pokazując tego stuga czy np odbudować, zrekonstruować Hetzera z MWP. To też element naszej historii a ponadto zabytek techniki ima się to nijak do zbrodni wojennych za które odpowiadają ludzie a nie ich uzbrojenie. To ostatnie co pisze w tej bezsęsownej dyskusji o wymianie. Dla mnie taka wymiana była by skandalem.
rwd Napisano 13 Październik 2006 Napisano 13 Październik 2006 Krzysiek napisał Wiesz, że w Muzeum Lotnictwa kolosalne pieniądze przeznacza się na renowację Bf-109 w wersji rekordowej?"Pytam: Jak wielkie, chętnie się dowiem?Odkąd pamiętam Me-209 wygląda tak samo. No, może z racji postawienia na wystawie jest umyty i odkurzony.
krzysiek Napisano 13 Październik 2006 Napisano 13 Październik 2006 Widziałem go w roku 1994 a potem w 1996 i w 1998 i zmiany były. I to znaczne. PozdrawiamKrzysiek
krzysiek Napisano 13 Październik 2006 Napisano 13 Październik 2006 Myślisz, że to robiono za darmo? Nie znam budżetu MLP w tym czasie, ale generalnie na pewno koszty były i to znaczne. na początku lat 90 ten samolot to był wrak - nawet trudno to określić.. konserwacja i częściowa restauracja musiała być kosztowana. I raczej nie sądzę, że Niemcy ją sponsorowali. Oni byli wtedy bardzo, ale to bardzo zainteresowani odzyskaniem tego samolotu.Swoją drogą za tego Bf-209 odzyskalibyśmy wszystko co by się dało z września. Jazłowiak, może tamtego oddasz? Niemcy na pewno bardziej się ucieszą.Krzysiek
rwd Napisano 13 Październik 2006 Napisano 13 Październik 2006 Myśle, że nie masz do końca racji. Wycofuję się jednak z dalszej dyskusji na ten temat, na tym wątku. To nie miejsce na te sprawy.
krzysiek Napisano 13 Październik 2006 Napisano 13 Październik 2006 Ok, ja też nie jestem do końca pewien, to nie jest mój konik - chciałem tylko naświetlić problem z innej strony.PozdrawiamKrzysiek
Mirosław Jastrzebski Napisano 13 Październik 2006 Napisano 13 Październik 2006 ChrisFlyPłyty pancerne z których wykonano nadbudówki tego pojazdu mogły zostać wykonane w Bismarckhutte" w Hajdukach Wielkich lub Koenigshutte" w Królewskiej Hucie. I co za tym idzie informacja zamieszczona przez @ndrew może być prawdziwa. Samą nadbudówkę jako produkt ostateczny wykonały zakłady o których wspomniałeś.
braun Napisano 13 Październik 2006 Napisano 13 Październik 2006 co do wymiany to będziezamienił stryjek..."
piterb1 Napisano 13 Październik 2006 Napisano 13 Październik 2006 jazłowiak wymnieniaj wyciagniete przez siebie i za swoja kaske złomy , a nie dziel skory nie na swoim misiu. c2p masz pod poznaniem i pielgrzymuj sobie do niego na kleczkach chocby codziennie. kompletny stug IV z elitarnego korpusu ,elitarnej dywizji jest rarytasem na skale światową. i czy sie komus podoba czy nie jest czescia historii wielkopolski i tu jest jego miejsce. proponuje wrocic do wlasciwego wątku czyli czyli identyfikacji. panzermusem do tego wniosku o jednostce doszlo po numerch seryjnnych? to moze cos wiadomo juz o wlasciwym numerze taktycznym?pozdr
acer Napisano 13 Październik 2006 Napisano 13 Październik 2006 Nic nie powinniśmy wymieniać - historia uczy że po takiej wymianie budzimy się z ręką w nocniku. Taki biały kruk musi i powinien pozostać w kraju.Przypomina mi się taka historja jak z BWP-2 - zamiast starszych BWP-1, opylono nowsze i nowocześniejsze za małą kasę do Afryki. Pieniądze przejedzone a został sprzęt przestarzały.Ważne teraz żeby spokojnie wyjąć resztę pojazdu a na dalszym etapie przeprowadzić renowację. I żadnej wymiany.
wars98 Napisano 13 Październik 2006 Napisano 13 Październik 2006 Witam!Oj, a z Wami jak z dziećmi... Zostawić Was na moment. O żadnej wymianie, wywozie itp. NIE MA MOWY. Zapomnijcie. :]Pozdrawiamwars98
jaca2003 Napisano 13 Październik 2006 Napisano 13 Październik 2006 Warsiu a moze machniom"i mały (jakiś) Adolf dostanie stuga np za Mercedesa lub innego Majbacha?A swoja drogą to właściwie kto by miał robic to machniom?Moze Hart w ramach funduszy które uzbierał?Moze by dostał jakiegoś LT-ka do przebudowy?Pozdrawiam
balans Napisano 13 Październik 2006 Napisano 13 Październik 2006 W cywilizowanym świecie muzea zabiegają aby wejść w posiadanie rzadkich i cennych eksponatów, bo tylko takie zrobią odpowiednią reklamę placówce i przyciągną zwiedzających - czyli pieniądze. W świecie tak, tylko nie u nas, bo my jesteśmy mistrzami" w wymianach". Parafrazując Kochanowskiego można by powiedzieć, że Polak przed wymianą i po wymianie głupi" [albo chciwy]. Bo czy ktoś zna jeszcze inny kraj na świecie, gdzie unikatowego Fokkera Spinne z 1913 roku wymienia się za...NIC!!! Kol. Jazłowiak, ten Stug powinien być taką perełką kolekcji w Poznaniu, bo to najlepsze muzeum bronii pancernej w Polsce i zasługuje na to by przyjeżdżali tam [dla tego Stuga] zwiedzający z całej Europy i zostawiali tam pieniądze i przy okazji dowiedzieli się coś o wkładzie polskiego żołnierza w zwycięstwo nad III Rzeszą.P.S.Kol. Jazłowiak, jak już chcesz koniecznie coś nie swojego mieniać" to może byś się zainteresował tym wrakiem sowieckiego samochodu w Białymstoku, bo Ruscy chcieli dać za niego orginalnego polskiego Boforsa plot. w doskonałym stanie + centralkę artyleryjską, ale nasi patrioci" ich olali, ciekawe swoją drogą dlaczego?balans
Cronos Napisano 13 Październik 2006 Napisano 13 Październik 2006 No ale w sumie czy zwykły Polak pojedzie do USA oglądać C2P?? Czy prędzej amerykanin przyjedzie do polski zobaczyć upragnionego Stuga IV?? .... rzadza pieniadza:) A co do messera 209 to byłem w MLP w te wiosne i niczym się nie różnił niż w zeszłe wakacje...
krzysiek Napisano 14 Październik 2006 Napisano 14 Październik 2006 To co smutne jest w przypadku FAI w Białymstoku, to nie fakt, że go nie wymieniono (bo to jeden z dwoch zachowanych egz. na świecie), ale to, że jest w stanie w jakim jest :( Bez fachowej konserwacji, bez rekonstrukcji... bez sensu.Zgadzam się z balansem - i z historycznego i z biznesowego punktu widzenia lepiej jest mieć rzadszy i cenniejszy pojazd.PozdrawiamKrzysiek
michalczewski Napisano 14 Październik 2006 Napisano 14 Październik 2006 Hej.Male pytanko. Finowie maja nadal w muzeum C2P czy to ten sam ktory jest teraz w USA?
ChrisFly Napisano 14 Październik 2006 Napisano 14 Październik 2006 Mirosław Jastrzębski,informacja zamieszczona przez @ndrew może być prawdziwa ale niestety nie jest. Königs-Bismarckhütte O.-S. wykonywała wyłącznie nadbudówki do StuG III. W okresie połowa 1944 r. - luty 1945 wykonała łącznie ok. 200 nadbudówek do StuG III; źródło: Spielberger.Jeśli @ndrew lub Ty macie inne materiały źródłowe, które mówią, że były tam wykonywane nadbudówki lub elementy do StuG IV to proszę je podać.
nowak Napisano 14 Październik 2006 Napisano 14 Październik 2006 Witam.Mam pytanie czy bedzie kolejna proba wydobycia pozostalej w rzece czesci czolgu?Jesli tak to kiedy?
Vilkaloki Napisano 14 Październik 2006 Napisano 14 Październik 2006 Panie Pawle Rożdiestwieński jesteś Pan durniem i idiota. Jednak rosjanie byli, sa i będą dziczą niezależnie od tego ile by pokoleń ich spolszczać. Skoro w Norwegii jest tyle polskiej broni do której Panu tak tęskno to proszę tam wyemigrować i dac się kulturalnym ludziom o zainteresowaniach historycznych cieszyć się bandyckim białym krukiem jakim jest Stug IV. Zarówno ja jak i napewno parę osób zrzucimy się na pański bilet lotniczy.Wstyd tylko że takie słowa padają z ust kogoś kto organizując Bzurę lansuje się na wielkiego miłośnika prezentacji historii ożywionej...
yoony Napisano 14 Październik 2006 Napisano 14 Październik 2006 jazlowiak gratuluje podpuchy wszyscy poszli sie nabrac napisz wprost ze chodzi ci o C2P lub TK-3 z przyczepką które sa w niemczech a zaden z nich nie jest ani tak unikatowy ani wartosciowy jak stug 4 pozatym o ile wiem oba sa w prywatnych rekach i mozesz sobie litanie napisac ty sie tak nie martw o polskiego podatnika bo jeszcze obcy ci wyrosnie ty go wywieziesz a na bzure zawsze lepsza jest komiczna rekonstrukcja niz orginał masz tylko szczescie ze nie mam ochoty na pyskówke jc 1234 tak pochodzenie jest pewne pni stug IV jest unikatem na skale ŚWIATOWĄ nie Krajowąmądre i prawdziwe
jazlowiak Napisano 14 Październik 2006 Napisano 14 Październik 2006 Vilkaloki napisał: Panie Pawle Rożdiestwieński jesteś Pan durniem i idiota. Jednak rosjanie byli, sa i będą dziczą niezależnie od tego ile by pokoleń ich spolszczać. Skoro w Norwegii jest tyle polskiej broni do której Panu tak tęskno to proszę tam wyemigrować i dac się kulturalnym ludziom o zainteresowaniach historycznych cieszyć się bandyckim białym krukiem jakim jest Stug IV. Zarówno ja jak i napewno parę osób zrzucimy się na pański bilet lotniczy.Wstyd tylko że takie słowa padają z ust kogoś kto organizując Bzurę lansuje się na wielkiego miłośnika prezentacji historii ożywionej..."Rosjanie" się pisze z dużej litery, o czym zawiadamiam Pana z niezwykłym szacunkiem, wobec braku argumentów do dyskusji z Pańskiej strony. Pan wybaczy, ale Polska istnieje m.in. po to, żeby polskie zabytki oglądać w Polsce a nie w USA, Norwegii czy Mozambiku. Ale do dyskusji na poważne tematy powinien Pan nieco dorosnąć, bo to co Pan z siebie wydobył to zbitka wyrażeń charakterystyczna dla czlowieka o poglądach zaściankowych, dalekich do rozumienia jakiechkolwiek zdobyczy innych narodów. Pozdrawiam.
jazlowiak Napisano 14 Październik 2006 Napisano 14 Październik 2006 Yoony: Jazlowiak gratuluje podpuchy wszyscy poszli sie nabracnapisz wprost ze chodzi ci o C2P lub TK-3 z przyczepką które sa w niemczecha zaden z nich nie jest ani tak unikatowy ani wartosciowy jak stug 4pozatym o ile wiem oba sa w prywatnych rekach i mozesz sobie litanie napisac"A dlaczego Szanowny Panie Sztug IV jest cenniejszy dla Pana i ma być ceniejszy dla mnie od C2P czy TK-3. Prześledźmy pan=ńskie rozumowanie. Ile jest Sztugów 4 w Polsce - 2. Ile jest TK-3 z przyczepką - jest tylko niekompletne podwozie - czyli uznajmy 1/2, ile jest C2P - wanna w bardzo słabym stanie - czyli 1/4. To skąd Pan jako Polak (bo ja to ruski pies jestem) wziął te rozważania o bezcenności sztuga wobec polskich zabytków? No ciekawy jestem Pańskich argumentów - ile co jest warte?
piterb1 Napisano 14 Październik 2006 Napisano 14 Październik 2006 jest cenniejszy i tyle - i to materjalnie jak i kolekcjonersko , a to co kto lubi to juz jego sprawa . tankietki to tylko kwestia kasy ( i to niporownywalnie mniejszej )- stug IV chocbys sie ...... niegdzie nie kupisz. powtorze - zamieniaj sie czyms co jest twoja wlasnoscia a wogole idac tokiem twego rozumowania to dama z łasiczką powinna byc machnieta za jakies kosaki i matajki - bo jej miejsce na ziemi wloskiej
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.