Skocz do zawartości

Motocykle - II RP


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 423
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

to rzeczywiscie moze byc 713, bo w koncu jak wygladala atrapa chłodnicy po zdjeciu obecnego na wszystkich znanych mi zdjeciach kocyka" mozemy sie tylko domyslać. Osłona jak się wydaje jest dość płytka i jednak różna od osłony 703 (skan obok), no i rama wygieta nad tylna osią tez jest jakąś przesłanką. Może być, choć jeszcze bym nie przesądzał..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym tu jeszcze zasugerował podwozie autobusowe PZInż723... Zwróćcie uwagę na zbiornik paliwa umieszczony po lewej stronie ramy.

Chłodnica /bez wątpienia charakterystyczna dla PZInż/ wydaje się nieco większa niż w 703, jednak można by to uzasadnić gorszymi warunkami przewietrzania komory silnika w przy takim typie szoferki, jaki zastosowano na 713.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks later...
Witam
W najnowszym numerze dwumiesiecznika Militaria XX w." ukazal sie artykul o pojazdach wojskowych WP (samochodach i motocyklach) z lat 1932 - 1939. Jest tam troche fajnych fotek, ale nie mam skanera, aby je przetransportowac" tutaj.
Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie.
Mam pytanie.
Czy znane są ewentualne etaty (przydziały) motocykli dla jednostek WP we wrześniu 39? Myślę o DP, BK, pp, pk, pal, pac i dak.
W źródłach znalazłam tylko ilości motocykli dla Brygad zmotoryzowanych oraz dywizjonów pancernych i samodzielnych kompani czołgów (te dwie ostatnie jak wiadomo wchodziły w skład BK i DP).
Z góry dziękuję za pomoc.
Rafał
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg ustalen Kryska-Karskiego, w pulku piechoty etatowo bylo 5 motocyklistow - goncow w pulkowym plutonie lacznosci. Mozna przypuszczac ze byla pewna analogia miedzy palem i pp, oraz dakiem i pulkiem kawalerii. Co do Pac'y to nie mam zielonego pojecia niestety.

Wielkie jednostki to juz grubo ciezsza sprawa - po prostu tak wiele jest niewiadomych przy obecnym stanie wiedzy ze jakiekolwiek obliczenia bylyby grubo gdybane. Tak sadze w kazdym razie, ale jezeli ktos wie inaczej to nikt sie nie bedzie cieszyc wiecej niz ja!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...
  • 1 month later...
Witam
Zajrzyjcie na watek:

http://www.odkrywca-online.com/pokaz_watek.php?id=378342

tam sa dopiero fotki. Najciekawsze to chyba Sokol 600 z pierwszej serii zwany jeszcze CWS 600 RT. Duzo elementow jest niecoi innych niz w pozniejszej, seryjnie pordukowanej odmianie. Zwoccie chociazby uwag na gumy na zbiorniku.
Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie zdjęcia z niemieckiego szrotu!
Podwozia na nim to albo PZInż.713 lub 342. Trzeba pamiętać, że chłodnice były w nich (także w 703) zunifikowane. Na 100% natomiast nie jest to autobus 723, gdyż ten miał inną chłodnicę co widać wyraźnie na zachowanych zdjęciach. Oba wspomniane przeze mnie pojazdy były już w produkcji (713 znalazły się w kolumnie ewakuującej złoto Banku Polskiego) : 713 zrobiono do wbuchu wojny minimum 100 podwozi z czego część wykończono, a 342 zamówiono 200 sztuk, ale nie wiadomo ile zdołano zrobić. Jestem raczej skłonny przyjąć, iż były to podwozia 713 na co wskazują dość wyraźnie błotniki i niskie zawieszenie. Jak zwał zdjęcie super.
P.Z.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bodziu00000:
Co to za motocyckl?"

Wydaje mi się, że na zbiorniku paliwa widzę charakterystyczny napis ARIEL". Tak na 99% nawet ;). Prawdopodobnie to prywatny motocykl tego oficera (?). Przypominam, że w armii II RP było możliwe refundowanie kosztów utrzymania prywatnego sprzętu w zamian za jego służbowe użytkowanie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie