Jump to content

JoncaA

Forum members
  • Content Count

    1534
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Nic specjalnie dziwnego. Klasę 4 zlikwidowało PKP. Wagony w dyspozycji władz wojskowych" (sanitarne, warsztatowe, mieszkalne itd.) nigdy nie zmieniły raz nadanych na początku lat dwudziestych polskich numerów i symboli serii. Jaskrawo to widać właśnie na przykładzie abteilwagenów" serii D.
  2. Lenistwo nijak nie popłaca. Nie chciało mi się otwierać miniaturki radetta i myślałem, że to o to zdjęcie chodzi, które w załączeniu. To własnie samochód d-cy baterii. Na zdjęciu radetta oczywiście samochody P17.
  3. .....znaczka tego nie widać na zdjęciu przedstawiającym lewy bok pojazdu..... 1. Toć przecie napisałem: Bateria Śmierci Pierwszego P.Mot. Inne baterie tego pułku nie miały prawa malować trupiej czachy i nie malowały. 2. fragment samochodu pokazany przez Radetta to P19 d-cy 1. baterii pułku. 3. samochód na zdjęciu leszka01 to ciągnik C4P w próbach, w 1. baterii, a na zdjęciu z NACu to P17 i skoro nie mają czachy, to pewnie nie są z 1. baterii, albo im się nie namalowało (znaczki indywidualne w zasadzie były zakazane, ale są zdjęcia, że 1. bateria czaszki malowała co najmniej jeszcze późną jesi
  4. ...czy komuś sie to z czymś kojarzy.... Bateria Śmierci", 1. Pułk Artylerii Motorowej.
  5. Elektrownie wagonowe.Zdjęcia dodane przez wa1aw niestety nie maja nic wspólnego z pociągami sanitarnymi - to wagony saperów kolejowych i służyły do oświetlania dużych obiektów (miały dość mocy, żeby oświetlić małe miasteczko), składów warsztatowych itd. Z jednym bodaj wyjątkiem urządzone były w 30-tonowych wagonach serii KKz. Nie wiem, jak rozwiązano sprawę elektrowni w pociągach z wagonami Mhx. Sądząc po zdjęciu zamieszczonym przez wa1aw w serii zdjęć pociągu uruchomionego przez Niemców - pociągi miały standardowe polskie elektrownie, jak wszystkie regulaminowe polskie pociągi sanitarne - czy
  6. Specjalnie dla Cypisa. (Uwaga: Wydziały Sanitarne były w strukturach Dyrekcji PKP - to nie wojsko!)
  7. Nie mam pojęcia co się działo od końca stycznia do września, ale wedle spisu z 28 stycznia 39 PS66 stał we Lwowie (w towarzystwie składów, a może tylko wagonów wyspecjalizowanych - PS61, 62, 63, 64, 65, 101, PDK 61 i 62).
  8. No to widzę, że muszę zrobić mały wykład na temat klasyfikacji wagonów. Otóż: Kd to polski skrót na określenie wagonu PKP, w tym przypadku towarowego wagonu krytego (stąd jako pierwsza litera K", ale z wyłączeniem wapniarek, choć też są kryte). Litera d" jako następna mówi nam ,że ładowność wagonu wynosi najmniej 15 ton, a jego nośność przekracza 15 ton, ale jest nie większa niż ton 20 z wyłączeniem 20, czyli nie przekracza 19,99... ton. I, że wagon ma dwie lub trzy osie. Wagony polskiej budowy budowane były wedle polskiego wzorca CI, tożsamego z niemieckim wzorcem A2, a ten z kolei powstał z
  9. A nie! Platforma z tankietkamijest z pociągu szkolnego 1 dyonu p.panc. i nie jest Pddk tylko, co nawet widać, Pdks - zapisywana też niekiedy myląco jako Pdkz, a też Pdkss, .
  10. No i tą powyższą wyliczanką podpowiedziałeś to, com zapomniał napisać. Odkażalnie były na podwoziach Pddk, czyli zbudowane zostały na platformach i zachowały numery platform, choć już się po przebudowie stały wagonami krytymi.
  11. ...dopełnieniem tematu byłby skład odkażalni.... Wątpię otóż w skład", sądzę, że było to kilka pojedynczych wagonów na kilku różnych stacjach postojowych - które coś tam ciągnęło, ale mogła być to każda lokomotywa, jaka była dostępna (nie tak, jak w des.-kąp., gdzie trzeba było przygotować specjalnie lokomotywę, zakładając pompę i różniste rurki do przesyłania wody i pary). Wagon-odkażalnia miał w sobie dwa porządne bojlery do wytwarzania pary,dwie komory i spory zbiornik wody. Charakterystyczne było to,że miał czworo drzwi przesuwnych na końcach wagonu (a nie w środku, jak w standardowych wa
  12. No nie bardzo podobny. Tak to sobie wymyślono w okresie pokoju:
×
×
  • Create New...

Important Information