Skocz do zawartości

Zakupy z Korei Południowej


Cypis

Rekomendowane odpowiedzi

13 godzin temu, Edmundo napisał:

To co zostaje z każdego bwp trafionego nowoczesnym ppk, może poza ciężkimi transporterami Cahalu, ale to inna bajka. Wiedz że nawet gigantycznie opancerzony bwp nigdy nie będzie opancerzony i odporny tak jak czołg, powiedzmy że M1A1C czy też Merkava Mk4. Myślisz że n.p. "zaodrzańska" Puma jest taka świetna ? A co do wymagań względem Borsuka, to zobaczymy po testach serii 4 wozów przedseryjnych, choć wątpię aby wszystko zostało ujawnione.

Zacznę od tego, że na Zachodzie kierują się inną filozofią przy zakupie sprzętu pancernego, a u nas inną. Tam są pragmatyczni, bo wiedzą, że wyszkolenie żołnierza, a tym bardziej specjalisty jest kosztowne, a więc należy włożyć maksimum wysiłku w jego ochronę. To dlatego ich najnowsze produkty czyli Puma i Leo A7 mają dostać systemy obrony aktywnej [ASOP] chroniące przed rakietami ppk. Natomiast u nas obowiązuje zasada z minionej epoki, czyli że wszystko co tylko może ma pływać i to pomimo tego, że nie bardzo jest u nas gdzie sobie popływać...

A wracając do Borsuka, czyli niekończącej się historii - mogliśmy już od kilku lat produkować na licencji nowoczesny BWP, a było w czym wybierać [vide Czechy]. A tak kiwamy się z tym Borsukiem i końca nie widać, a przy tym nie mamy żadnego doświadczenia w konstruowaniu pojazdów pancernych [vide nieudana konstrukcja stosunkowo prostego podwozia dla Kraba].

I jeszcze odnośnie zakupów samolotów - skoro już dość dawno temu zerwaliśmy umowę na obsługę MiG 29 z producentem i było wiadomo, że zacznie się "partyzantka" w ich obsłudze, która zakończy się serią katastrof, to należało wtedy ogłosić przetarg na ich następcę. Warunkiem podstawowym powinien być montaż w kraju, dostęp do kodów i udział w łańcuchu dostaw, czyli nowe miejsca pracy w przemyśle wysokich technologii, bo coraz bardziej w nowoczesnych technologiach odstajemy światu, a uważamy się za mocarstwo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, srbm napisał:

Kodziarze źródłowi i dronofile. WHO powinna chyba wreszcie zakwalifikować te przypadłości jako schorzenia.

Dyskusja z pislamistami i katotalibami nie ma sensu, bo z braku argumentów zaczynają obrażać, insynuować jakieś związki z Kremlem, albo jak ten pajac powyżej straszyć psychuszką. Nie strasz, nie strasz bo się .......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, balans napisał:

 

22 godziny temu, balans napisał:

 

22 godziny temu, balans napisał:

Zacznę od tego, że na Zachodzie kierują się inną filozofią przy zakupie sprzętu pancernego, a u nas inną. Tam są pragmatyczni, bo wiedzą, że wyszkolenie żołnierza, a tym bardziej specjalisty jest kosztowne, a więc należy włożyć maksimum wysiłku w jego ochronę.

A to bardzo ciekawe. Czy zawsze tak było i czy jest dalej i wszędzie na tym "mitycznym" Zachodzie ?

22 godziny temu, balans napisał:

To dlatego ich najnowsze produkty czyli Puma i Leo A7 mają dostać systemy obrony aktywnej [ASOP] chroniące przed rakietami ppk.

Tak, mają dostać, mają a K2 to już ma. Może będzie miał i Borsuk, wiemy to czy nie nie wiemy ? Masz takowe info ?

22 godziny temu, balans napisał:

A wracając do Borsuka, czyli niekończącej się historii - mogliśmy już od kilku lat produkować na licencji nowoczesny BWP, a było w czym wybierać [vide Czechy].

Nie, nie mogliśmy (z pewnych przyczyn) a co do Czech i wyboru bwp to przez długi czas było jak w "czeskim filmie".

22 godziny temu, balans napisał:

[vide nieudana konstrukcja stosunkowo prostego podwozia dla Kraba].

Konstrukcja była udana tylko wykonanie nie takie. Kupiliśmy nowoczesne od Korei. I chwała.

22 godziny temu, balans napisał:

I jeszcze odnośnie zakupów samolotów - skoro już dość dawno temu zerwaliśmy umowę na obsługę MiG 29 z producentem i było wiadomo, że zacznie się "partyzantka" w ich obsłudze, która zakończy się serią katastrof, to należało wtedy ogłosić przetarg na ich następcę.

O, to też ciekawe, nawet bardzo.

22 godziny temu, balans napisał:

dostęp do kodów

Brzmi jak mantra.

17 godzin temu, srbm napisał:

WHO powinna chyba wreszcie zakwalifikować te przypadłości jako schorzenia.

Plus "problem logistyczny".

 

Edytowane przez Edmundo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, balans napisał:

Natomiast u nas obowiązuje zasada z minionej epoki, czyli że wszystko co tylko może ma pływać i to pomimo tego, że nie bardzo jest u nas gdzie sobie popływać...

Nie, nie wszystko ma pływać. A czy nie za bardzo jest gdzie u nas popływać ? To też "odważne" stwierdzenie.

Edytowane przez Edmundo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, balans napisał:

Dyskusja z pislamistami i katotalibami nie ma sensu, bo z braku argumentów zaczynają obrażać,

balans troszkę luzu, nie wtrącajmy do dyskusji poglądów politycznych czy też kwestii wiary, bo wtedy grozi to psychuszką. Spokojnie, my tu o zakupach od Korei a nie o... i tak dalej.

Edytowane przez Edmundo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

On 27.08.2022 o 11:29, Edmundo napisał:

A to takowej bazy remontowej w Polsce nie ma ? Wszystkie nasze F-16 latają na remonty do USA ? Oj ciekawe, to, ciekawe.

No właśnie nie ma. I tak, rozmontowane częściowo latają do USA na remonty. Przy okazji płacimy za ich transport lotniczy. WZL-2 dopiero jest w trakcie certyfikacji na zakład remontowy dla F-16. Na razie to mogą co najwyżej przeprowadzić remont generalny Su-22 i Miga-29.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

On 27.08.2022 o 11:16, Edmundo napisał:

Ludzie co wy macie za fobię z tym problemem logistycznym ? Nowa epidemia ? Przecież jest normalizacja części, począwszy od najmniejszych śrubek itd. To Koreańczycy o tym nie wiedzą ? Użytkują od 70-kilku lat sprzęt produkcji amerykańskiej i produkują od ponad 30-lat swój, różnych typów i wzorów. Wszystko co koreańskie jest znormalizowane w mniejszym lub większym stopniu ze sprzętem amerykańskim. Koreańczycy od lat wykorzystują amerykańskie czołgi M48, M60, swoje K1 i K2, wyrzutnie M270 MLRS i równocześnie swoje nowe M239 i co mają z tym kolosalne problemy ? To jakie problemy były w armiach ś.p. UW ? Tam też była normalizacja, większa lub mniejsza a i tak nie wszystko do siebie pasowało, nawet w obrębie jednego typoszeregu czy też wersji produkcyjnej. Proszę zwrócić uwagę na użytkowaną od wielu lat w obecnym WP flotę samochodów ciężarowych i użytkowych, jest z tym kolosany problem ? Zapewne problemy są ale nie takie że "rozkraczone" wozy są chowane po przysłowiowych krzakach. Panowie, troszkę luzu z tym "problemem logistycznym".

Proste pytanie- jaki koreański sprzęt poza jednym typem okrętów wspiera standardową NATOwską szynę danych Link-16?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Merill_Marauder napisał:

No właśnie nie ma. I tak, rozmontowane częściowo latają do USA na remonty.

Jesteś tego w 100 % pewien ? I jakie to remonty są przeprowadzanie w USA ?

1 godzinę temu, Merill_Marauder napisał:

Proste pytanie- jaki koreański sprzęt poza jednym typem okrętów wspiera standardową NATOwską szynę danych Link-16?

Prosta odpowiedź, nie wiem !!! Tylko że ja wcześniej nie pisałem o szynie danych, nawet o tym nie pomyślałem. Ale czy Link-16 nie jest zamontowany na FA-50 czy też dopiero będzie w wersji Block 20 ?

Edytowane przez Edmundo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Edmundo napisał:

Nie, nie mogliśmy (z pewnych przyczyn) a co do Czech i wyboru bwp to przez długi czas było jak w "czeskim filmie".

Rozczarowałeś mnie, a ja akurat po Tobie spodziewałem się merytorycznej dyskusji na argumenty, a nie rzucenie kilku hasełek...

Zacznę od tego, że o pozycji jakiegoś kraju na świecie nie decyduje ilość czołgów i samolotów [acz te też są niezbędne], ale jego rozwój gospodarczy czyli PKB - my zajmujemy 23 miejsce, oraz zamożność społeczeństwa czyli PKB per capita - my zajmujemy 43 miejsce, ale społeczeństwo zaczyna szybko biednieć. To dlatego w dużo bardziej bogatych od nas krajach, jak kupują zabawki dla wojskowych, to zawsze informują ile to dzięki temu przybędzie nowych miejsc pracy w przemyśle wysokich technologii. Nam takie warunki zaproponowali Francuzi ze swoimi Caracalami [skorzystali Węgrzy] i Szwedzi ze swoimi Gripenami, ale myśmy ich olali.

1. Nie zawsze tak było, ale obecnie jest coraz częściej.

2. Nie mam takiego info, a w Borsuka to średnio wierzę.

3. Niby z jakich powodów nie mogliśmy ogłosić przetargu na nowoczesny BWP? A odnośnie Czechów, to naród pragmatyczny [w odróżnieniu od nas] i chce jak najwięcej wytargować, za jak najmniejszą cenę.

4. Nie, konstrukcja nie była udana, bo to tak jakby wieżę z krążownika ustawić na kadłubie torpedowca. A mogli kombinować coś na podwoziu T-72.

5. Raczej tragiczne w skutkach.

6. Zapytaj dlaczego tylko Izrael otrzymał kody dostępu, a innym USA odmawia.

7. Jeżeli nie widzisz problemu logistycznego, ze sprowadzaniem części z kraju leżącego na drugim końcu świata, to znaczy, że kiepsko widzisz...

8. Napisałem, że "prawie wszystko ma pływać", a ponieważ w naszych rzekach od wiosny do późnej jesieni wody jest jak na lekarstwo, to nie bardzo jest gdzie pływać. Nie wspominając już o tym, że aby coś przepłynęło to należy wcześniej zniwelować i umocnić oba brzegi, a więc wcześniej przerzucić też ciężki sprzęt na drugą stronę.

9. To nie ja zacząłem wtrącać tu poglądy polityczne i ideologiczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

59 minutes ago, Edmundo napisał:

Jesteś tego w 100 % pewien ? I jakie to remonty są przeprowadzanie w USA ?

Jakbym nie był tego pewien, to bym nie pisał. Co więcej w branżowej prasie regularnie pojawiają się zdjęcia jak to nasze rozmontowane częściowo F-16 są upychane do transportu lotniczego do USA. WZL-2 z wielką pompą oznajmiło jakoś w listopadzie czy grudniu sukces rozmów w sprawie certyfikacji zakładów do docelowych remontów F-16. Podobno nawet na poziomie dużego europejskiego centrum serwisowego.

1 hour ago, Edmundo napisał:

Prosta odpowiedź, nie wiem !!! Tylko że ja wcześniej nie pisałem o szynie danych, nawet o tym nie pomyślałem. Ale czy Link-16 nie jest zamontowany na FA-50 czy też dopiero będzie w wersji Block 20 ?

No właśnie tu jest pies pogrzebany- żaden. Chociaż ze względu na zasobnik Sniper podejrzewam, że FA-50 może mieć zimplementowany Link-16, ale papieru na to nie widziałem żadnego. Możesz mieć rację, że ma być.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, balans napisał:

Rozczarowałeś mnie, a ja akurat po Tobie spodziewałem się merytorycznej dyskusji na argumenty, a nie rzucenie kilku hasełek...

I vice versa, bez obrazy tylko proszę, dyskutujmy, dyskutujmy. Nie wszyscy czytający tenże temat są znawcami i specjalistami (ja także za takowego się nie uważam, aczkolwiek tejże tematyce poświęciłem ponad 30 lat ze swego żywota i coś tam a nawet więcej wiem) i być może chcieli by mieć tylko ogólny pogląd a nie czyste dane techniczne oraz statystyczne itd. Dlatego staram się pisać dla wszystkich czytających forum a nie tylko dla wąskiego grona dyskutantów tegoż tematu. Ponadto wiem co piszę ale nie zawsze mam ochotę pisać to co wiem, także z przyczyn różnych (tak, tak, hasełka, hasełka...).

2 godziny temu, balans napisał:

Nam takie warunki zaproponowali Francuzi ze swoimi Caracalami [skorzystali Węgrzy] i Szwedzi ze swoimi Gripenami, ale myśmy ich olali.

Z Caracalami i Gripenami to akurat dobrze wyszło (nie rozwijajmy tematu).

2 godziny temu, balans napisał:

1. Nie zawsze tak było, ale obecnie jest coraz częściej.

Zgadzam się.

2 godziny temu, balans napisał:

2. Nie mam takiego info, a w Borsuka to średnio wierzę.

To w sumie nie jest kwestia wiary.

2 godziny temu, balans napisał:

3. Niby z jakich powodów nie mogliśmy ogłosić przetargu na nowoczesny BWP? A odnośnie Czechów, to naród pragmatyczny [w odróżnieniu od nas] i chce jak najwięcej wytargować, za jak najmniejszą cenę.

Z bardzo wielu (prześledź co się działo przez ostatnie powiedzmy że 30 lat w kwestii bwp). A Czechom z modernizacją wojska to idzie tak sobie a nawet nie tak.

2 godziny temu, balans napisał:

A mogli kombinować coś na podwoziu T-72.

Pewnie i mogli tylko z jakich lat pochodzi podwozie T-72 i na jakim jest poziomie technologicznym ?

2 godziny temu, balans napisał:

5. Raczej tragiczne w skutkach.

Co do katastrof (bo zapewne to miałeś na myśli) to tak, zgadzam się.

2 godziny temu, balans napisał:

6. Zapytaj dlaczego tylko Izrael otrzymał kody dostępu, a innym USA odmawia.

Zapytanie mam skierować do Ambasady Izraela, Departamentu Stanu czy Departamentu Obrony USA ? Daj Pan spokój z tymi kodami.

2 godziny temu, balans napisał:

7. Jeżeli nie widzisz problemu logistycznego, ze sprowadzaniem części z kraju leżącego na drugim końcu świata, to znaczy, że kiepsko widzisz...

Faktem jest iż jestem użytkownikiem okularów od 33 lat ale większym problemem jest sprowadzanie części "zza miedzy" czyli zza Odry. A USA też leżą na drugim końcu świata i nie zawsze i nie wszystko mają zmagazynowane na naszym kontynencie.

2 godziny temu, balans napisał:

Nie wspominając już o tym, że aby coś przepłynęło to należy wcześniej zniwelować i umocnić oba brzegi, a więc wcześniej przerzucić też ciężki sprzęt na drugą stronę.

Nie jest to do końca prawdą.

2 godziny temu, balans napisał:

9. To nie ja zacząłem wtrącać tu poglądy polityczne i ideologiczne.

I nie ja. Tylko jest taka różnica że w wielu Twoich wypowiedziach (w różnych tematach) jest jakieś odniesienie do polityki czy też opcji politycznych dyskutantów. Nie toleruję takich rzeczy, nawet w rozmowach przy piwie z kumplami. Kwesta opcji polityczniej i wary, to indywidualna kwestia każdego człowieka a polityka (dobra czy też zła, to zależy) to odrębna sprawa.

Koniec

Pozdrawiam

Edytowane przez Edmundo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Merill_Marauder napisał:

Co więcej w branżowej prasie regularnie pojawiają się zdjęcia jak to nasze rozmontowane częściowo F-16 są upychane do transportu lotniczego do USA.

Tak, zgadam się, były modyfikowane w USA pod JASSM-y. Do WZL i FA-50 odniosę się nieco później. Teraz czas na nieco przyjemniejsze sprawy😀.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Merill_Marauder napisał:

Czekaj, ale 10 lat przed dostarczeniem JASSM były modyfikowane pod JASSM?

No pewnie że nie. Tylko że ja pisałem i piszę o chwili obecnej a nie o stanie sprzed 10 czy też 16 lat. A więc jakie obecnie kompetencje do serwisowania i remontów F-16C/D Block 52+ mają WZL Nr 2 S.A. ?

Co do FA-50 "zakontraktowanych" przez Polskę to mają mieć Link-16 plus AN/AAQ-33 Sniper oraz  IFF Mark XIIA (Mod 5). To na razie tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Edmundo napisał:

Ponadto wiem co piszę ale nie zawsze mam ochotę pisać to co wiem, także z przyczyn różnych (tak, tak, hasełka, hasełka...).

No to przypomnę to co napisałem wcześniej, a napisałem, że o pozycji jakiegoś państwa na świecie decyduje w pierwszej kolejności jego poziom rozwoju gospodarczego. Teraz dodam, że o poziomie rozwoju gospodarczego decyduje w pierwszej kolejności posiadanie innowacyjnego i nowoczesnego przemysłu, w tym militarnego. No chyba, że jest się bankierem świata, ale nam to nie grozi.

Dlatego bardzo mnie dziwi, że tak mocno krytykujesz Caracale i Gripeny, przecież mielibyśmy dwie nowoczesne montownie i zakłady produkujące silniki do śmigłowców + dwie bazy remontowe. Sama inwestycja Francuzów miała docelowo przynieść nam, wliczając w to kooperantów, coś 3,5 tyś nowych miejsc pracy, nie licząc innych korzyści, w tym politycznych. I co? I psinco, bo pozostaliśmy z zakładami zbrojeniowymi w większości z minionej epoki.

A jeżeli chodzi o kody źródłowe i ich udostępnianie przez USA innym, to zapytaj Departament Stanu, bo nie sądzę aby Żydzi chcieli się nam tym chwalić.

Pozostałe punkty pomijam, bo nie chcę się powtarzać. I to byłoby na tyle.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 hours ago, Edmundo napisał:

A więc jakie obecnie kompetencje do serwisowania i remontów F-16C/D Block 52+ mają WZL Nr 2 S.A. ?

W tym zakresie nie ma żadnych zmian od 2012. Zasadniczo WZL-2 mają zdolności serwisowe D-Level dla ograniczonej liczby komponentów, mogą zajmować się powłoką malarską i koniec. Jeszcze gorzej jest z silnikami, bowiem uprawienia remontowe też mamy dopiero nabyć. W ramach tego wielkiego kontraktu na centrum serwisowe, podpisanego pod koniec 2021.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, balans napisał:

Dlatego bardzo mnie dziwi, że tak mocno krytykujesz Caracale i Gripeny,

Ależ tak, bardzo mocno 😉, pisząc wcześniej tylko to co poniżej:

7 godzin temu, Edmundo napisał:

Z Caracalami i Gripenami to akurat dobrze wyszło (nie rozwijajmy tematu).

Czy uważasz że oferowane Polsce w "pamiętnym przetargu" Gripeny byłyby dobrymi samolotami dla Polski na kilka dekad?

Czy uważasz że oferowane Polsce "w pamiętnym przetargu" Caracale byłyby dobrymi śmigłowcami dla Polski na kilka dekad ?

A miejsca pracy to nie wszystko i nie rozwijamy tematu.

4 godziny temu, balans napisał:

Pozostałe punkty pomijam, bo nie chcę się powtarzać. I to byłoby na tyle.

Z tym się zgadzam, całkowicie. Pozostałe punkty pomijam, bo nie chcę się powtarzać. I to byłoby na tyle.

6 godzin temu, Edmundo napisał:

A więc jakie obecnie kompetencje do serwisowania i remontów F-16C/D Block 52+ mają WZL Nr 2 S.A. ?

3 godziny temu, Merill_Marauder napisał:

W tym zakresie nie ma żadnych zmian od 2012.

https://milmag.pl/obsluga-okresowa-f-16-w-wzl-2/

https://milmag.pl/wzl-2-beda-nadal-wspierac-eksploatacje-f-16/

https://milmag.pl/wzl-4-remontuje-silniki-f-16/

 

Edytowane przez Edmundo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Edmundo napisał:

Czy uważasz że oferowane Polsce w "pamiętnym przetargu" Gripeny byłyby dobrymi samolotami dla Polski na kilka dekad?

Czy uważasz że oferowane Polsce "w pamiętnym przetargu" Caracale byłyby dobrymi śmigłowcami dla Polski na kilka dekad ?

A miejsca pracy to nie wszystko i nie rozwijamy tematu.

Tak się jakoś dziwnie składa, że kraje dużo bogatsze od nas, gdy kupują sprzęt dla wojska, to każdorazowo informują społeczeństwo, ile to dzięki temu przybędzie w kraju nowych miejsc pracy w przemyśle wysokich technologii. Ale skoro one takie głupie są, a my tacy mądrzy i to olewamy, to dlaczego oni są dużo bardziej bogatsi od nas, a my przy nich jesteśmy dziadami?

Tak, uważam, że oferowane nam Gripeny byłyby dobrymi samolotami dla Polski. A to z dwóch powodów: pierwszy to ten, że dostalibyśmy potężny zastrzyk nowoczesnych technologii i nowe miejsca pracy, a po drugie, to ten samolot został już na etapie projektowania dostosowany do operowania z DOL-i.

Tak uważam, że Caracale byłyby dobrymi śmigłowcami dla Polski. Po pierwsze jw, a po drugie mielibyśmy dziś 50 śmigłowców z czego prawie połowa w wersjach specjalistycznych + pewnie eksport, a tak to mamy starzejące się Mi-8/17, a następów nie widać...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, balans napisał:

Tak uważam, że Caracale byłyby dobrymi śmigłowcami dla Polski. Po pierwsze jw, a po drugie mielibyśmy dziś 50 śmigłowców z czego prawie połowa w wersjach specjalistycznych + pewnie eksport, a tak to mamy starzejące się Mi-8/17, a następów nie widać...

A ja uważam , że jeszcze chwila i Płaszczak ogłosi , że kupujemy w Korei 500 śmigłowców KAI Surion , 150 KAI MUH-1 Marineon (dla marynarki i piechoty morskiej) i 300 KAI LAH i będzie pozamiatane

Edytowane przez Cypis
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie