formoza58 Napisano 16 Czerwiec 2020 Napisano 16 Czerwiec 2020 Z " Karty". Plakat z Dęblina, z końca lat trzydziestych... ku przestrodze. Cytuj
bodziu000000 Napisano 1 Lipiec 2020 Napisano 1 Lipiec 2020 Reszta zdjęć z Archiwum Historii Mówionej, zbiory Ryszarda Ruszkowskiego. Uczestnicy kursu szybowcowego. Dęblin, 1939. Cytuj
KayFranz Napisano 15 Lipiec 2020 Napisano 15 Lipiec 2020 WRONA. Ale jakaś taka mniej typowa - nie ma charakterystycznych dla wersji bis podpórek od zastrzału do dźwigara, ostatni segment kratownicy jest pusty. Brak oznakowania, młodzi ludzie wokół i otoczenie - to chyba "domowa" konstrukcja, z jakiegoś amatorskiego klubu czy szkoły. Cytuj
formoza58 Napisano 15 Lipiec 2020 Napisano 15 Lipiec 2020 A może jeszcze nie dokończona, w trakcie budowy ? Cytuj
KayFranz Napisano 20 Lipiec 2020 Napisano 20 Lipiec 2020 Chyba jeszcze nie było. Artykuł o Orliku II z "Flugsport". Cytuj
Sedco Express Napisano 25 Lipiec 2020 Napisano 25 Lipiec 2020 Elementy konstrukcyjne i malunek na sterze kierunku - szybowiec szkolny CW-III konstrukcji Wacława Czerwińskiego (1929 r.). Zdjęcia z 1932 r. z okazji otwarcia lotniska sportowego w Dębicy. Szybowiec zbudowany wg rozpowszechnianych planów przez młodzież gimnazjalną. Cytuj
formoza58 Napisano 27 Lipiec 2020 Napisano 27 Lipiec 2020 W dniu 25.07.2020 o 09:33, formoza58 napisał: Z Allegro. Uzupełnienie. Cytuj
KayFranz Napisano 9 Wrzesień 2020 Napisano 9 Wrzesień 2020 Mamy wątek o polskich samolotach, o polskich samolotach i szybowcach za granicą, to teraz coś z cyklu "zagraniczni piloci na polskich maszynach" Rumuński pilot Virgil Trandafirescu, późniejszy kapitan i dowódca 51. Eskadry Myśliwskiej oraz 7. Grupy Myśliwskiej (zginął w czerwcu 1944) - tutaj podczas szkolenia w Ustjanowej. Rok 1934. Powozi Czajką III. Cytuj
Hornet Napisano 9 Wrzesień 2020 Napisano 9 Wrzesień 2020 To Krzysiek coś dołożę...podczas szukania innych materiałów-trafiłem na takie coś...pisemko harcerskie z podsumowaniem działalności Harcerskich Warsztatów Szybowcowych...I co widzę,że wykonano 2 kadłuby do motoszybowca :Smyk"!!!! Czy to jakaś reklama lub pomyłka??? Śmiem wątpić...wg.literatury ledwo ukończono jeden motoszybowiec i go oblatano...Więc jak to było???? Cytuj
KayFranz Napisano 9 Wrzesień 2020 Napisano 9 Wrzesień 2020 SMYK II miał być dwuosobową wersją, ale chyba nigdy nie powstał. W każdym razie nie natknąłem się dotąd na info o jego powstaniu. Z tej notatki wynika, że do końca 1938 r. powstał kadłub - czyli nie był to tylko "papierowy" projekt. Konstruktorzy planowali użyć 32-konnego silnika https://en.wikipedia.org/wiki/Saroléa_Albatros, bo ten Scott od pierwszej wersji był dość ciężki i zawodny. Taki sam silnik był w Bąku II. Albo wręcz - może Bąk II dostał ten silnik zamiast Smyka II. Cytuj
KayFranz Napisano 18 Wrzesień 2020 Napisano 18 Wrzesień 2020 (edytowane) Poznań, Wystawa Lotnicza 1925. Prawdopodobnie maj, może kwiecień tego roku. Z lewej szybowiec S-1 inż. Wallisa, po prawej - Miś Bohatyrewa. Szczegóły obu konstrukcji widoczne na fotografii trochę odbiegają od planów zamieszczonych w PKL, tom 1. S-1 ma inny kształt statecznika pionowego, inne lotki i ukośną rozpórkę za siedziskiem, natomiast Miś nie ma piramidki nad kadłubem. Nie ma jej także na foto z zawodów na Oksywiu. Może dobudowano ją później, bo w trakcie zawodów niektóre konstrukcje zmieniały się i to dość znacznie - przykładem choćby Bydgoszczanka. Jeśli dobrze rozpoznaję - to jest wnętrze hali nr 2, obecnie przylegającej do ul. Głogowskiej.19:35 I znowu coś do korekty. Wystawa miała miejsce od 13 do 28 września. Czyli po konkursie, na którym to podobno S-1 został rozbity... Edytowane 18 Wrzesień 2020 przez KayFranz Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.