Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
Napisano

WRONA.
Ale jakaś taka mniej typowa - nie ma charakterystycznych dla wersji bis podpórek od zastrzału do dźwigara, ostatni segment kratownicy jest pusty. Brak oznakowania, młodzi ludzie wokół i otoczenie - to chyba "domowa" konstrukcja, z jakiegoś amatorskiego klubu czy szkoły.

Napisano

Elementy konstrukcyjne i malunek na sterze kierunku - szybowiec szkolny CW-III konstrukcji Wacława Czerwińskiego (1929 r.).

Zdjęcia z 1932 r. z okazji otwarcia lotniska sportowego w Dębicy.

Szybowiec  zbudowany wg rozpowszechnianych planów przez młodzież gimnazjalną.

CW III.png

Ster CW III.png

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...
Napisano

Mamy wątek o polskich samolotach, o polskich samolotach i szybowcach za granicą, to teraz coś z cyklu "zagraniczni piloci na polskich maszynach"

422200458_Czajka3-UstjanowaVirgilTrandafirescu1934.thumb.jpg.4812e2fcd6b31a7353c9dac75ef3937f.jpg

Rumuński pilot Virgil Trandafirescu, późniejszy kapitan i dowódca 51. Eskadry Myśliwskiej oraz 7. Grupy Myśliwskiej (zginął w czerwcu 1944) - tutaj podczas szkolenia w Ustjanowej. Rok 1934. Powozi Czajką III.

Napisano

   To Krzysiek coś dołożę...podczas szukania innych materiałów-trafiłem na takie coś...pisemko harcerskie z podsumowaniem działalności Harcerskich Warsztatów Szybowcowych...I co widzę,że wykonano 2 kadłuby do motoszybowca :Smyk"!!!! Czy to jakaś reklama lub pomyłka??? Śmiem wątpić...wg.literatury ledwo ukończono jeden motoszybowiec i go oblatano...Więc jak to było????

SWScan00324 modified.jpg

Działalnośc HWS.jpg

Napisano

SMYK II miał być dwuosobową wersją, ale chyba nigdy nie powstał. W każdym razie nie natknąłem się dotąd na info o jego powstaniu.
Z tej notatki wynika, że do końca 1938 r. powstał kadłub - czyli nie był to tylko "papierowy" projekt. Konstruktorzy planowali użyć 32-konnego silnika https://en.wikipedia.org/wiki/Saroléa_Albatros, bo ten Scott od pierwszej wersji był dość ciężki i zawodny.

Taki sam silnik był w Bąku II.

199674041_BkIIzsilnikiemSaroleaAlbatros2.thumb.jpg.25a634450defbc02b2e7b6e53ceba4b6.jpg

Albo wręcz - może Bąk II dostał ten silnik zamiast Smyka II.

  • 2 weeks later...
Napisano (edytowane)

Poznań,  Wystawa Lotnicza 1925. Prawdopodobnie maj, może kwiecień tego roku.

1780626957_WystawaLotnicza1925Pozna(S-1Mi).thumb.jpg.7ff017c6b57255551894ccc70d5c50a4.jpg

Z lewej szybowiec S-1 inż. Wallisa, po prawej - Miś Bohatyrewa.
Szczegóły obu konstrukcji widoczne na fotografii trochę odbiegają od planów zamieszczonych w PKL, tom 1. S-1 ma inny kształt statecznika pionowego, inne lotki i ukośną rozpórkę za siedziskiem, natomiast Miś nie ma piramidki nad kadłubem. Nie ma jej także na foto z zawodów na Oksywiu. Może dobudowano ją później, bo w trakcie zawodów niektóre konstrukcje zmieniały się  i to dość znacznie - przykładem choćby Bydgoszczanka.

Jeśli dobrze rozpoznaję - to jest wnętrze hali nr 2, obecnie przylegającej do ul. Głogowskiej.

19:35
I znowu coś do korekty. Wystawa miała miejsce od 13 do 28 września. Czyli po konkursie, na którym to podobno S-1 został rozbity...

Edytowane przez KayFranz
  • 4 weeks later...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie