lew_1988 Napisano 26 Wrzesień 2013 Share Napisano 26 Wrzesień 2013 Dziekuję Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hadiuka Napisano 26 Wrzesień 2013 Share Napisano 26 Wrzesień 2013 Oponuję. Moim skromnym zdaniem wszystko trzyma się logiki i jest konsekwentne oraz przemyślane. Z całą pewnością MWP prowadzi działania mające na celu pozyskanie oryginalnych elementów, co na pewno nie jest procesem rokującym natychmiastowy efekt. W tym stanie rzeczy racjonalne było zabezpieczenie przed destrukcją ocalałych elementów pojazdu, złożenie w całość i udostępnienie ogółowi, nawet w celach edukacji historyczno - technicznej! Takie postępowanie jest słuszniejsze od trzymania obiektu w zamkniętym warsztacie na czas nieokreślony i zbieranie detali do odbudowy. Z czasem w miarę zdobywania oryginałów na pewno będą one montowane do czołgu, który już cieszy oko swoim widokiem. Podawanie w procentach zaawansowania prac wcale nie jest czymś nietrafionym, a daje obiektywny obraz postępu w poszczególnych dziedzinach. M.B.P w Poznaniu obrało inną metodę prezentacji prac i dobrze tak. Musi być odmiana. Nie ma co krytykować, tylko spokojnie należy poczekać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacek Dąbrowski Napisano 26 Wrzesień 2013 Share Napisano 26 Wrzesień 2013 No patrzaj Pan. A jak miałem przyjemnośc pomagac przy remoncie szluga to brakujących elementów szukaliśmy od razu a nie dorabiali . Dziwactwo takie?Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
polsmol Napisano 26 Wrzesień 2013 Share Napisano 26 Wrzesień 2013 Ale o co właściwie chodzi? Pojawił się sponsor, który podjął się wykonać wszystkie brakujące elementy za darmo.Waszym zdaniem MWP miało odmówić czy może ofertę przyjąć, ale elementy włożyć do szafy zamiast je zamontować? Przepraszam bardzo, ale albo ktoś tu nie wiedział o tej istotnej kwestii albo szuka dziury w całym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacek Dąbrowski Napisano 26 Wrzesień 2013 Share Napisano 26 Wrzesień 2013 Może taniej było kupic replikę z Torunia niż ciągnąc złoma z Afganistanu , dorabiac pochodzenie a remont zaczynac od D... mańki strony? I uczciwiej by było?Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krecik2002 Napisano 26 Wrzesień 2013 Share Napisano 26 Wrzesień 2013 Od d... strony bo pewnie taki byl nacisk sponsora (ktokolwiek nim jest - MON?), ze czolg ma jezdzic na 11 listopada i basta.Wazne, ze nic z oryginalu nie zostalo zniszczone i moze kiedy opadnie pierwsze cisnienie, zacznie sie, zgodnie z harmonogramem, pozyskiwanie i dopasowywanie czesci z epoki. Kto wie - moze 45% w poszukiwaniu silnika oznacza, ze sa prowadzone rozmowy na temat jego zakupu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Woodhaven Napisano 26 Wrzesień 2013 Share Napisano 26 Wrzesień 2013 Rozpoczął się II Etap prac w Projekcje Renault FT-17". Celem obecnych działań jest montaż zastępczego układu napędowego, który umożliwi dynamiczną prezentację czołgu w trakcie obchodów Święta Niepodległości. Jednocześnie przebieg prac musi zagwarantować całkowitą nienaruszalność oryginalnej substancji eksponatu. Podjęli się tego Specjaliści z Gliwic, więc jesteśmy spokojni o wynik. Zegar ruszył po raz drugi... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Woodhaven Napisano 26 Wrzesień 2013 Share Napisano 26 Wrzesień 2013 ` Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Woodhaven Napisano 26 Wrzesień 2013 Share Napisano 26 Wrzesień 2013 ` Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Woodhaven Napisano 26 Wrzesień 2013 Share Napisano 26 Wrzesień 2013 ` Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hadiuka Napisano 27 Wrzesień 2013 Share Napisano 27 Wrzesień 2013 Polsmol - w pełni podpisuję się pod kwestią. II etap prac utwierdza mnie w wyrażonym wcześniej zdaniu. Działania MWP są bardzo szybkie i konkretne. Czołg jest rekonstruowany, ma cieszyć oko i uczyć historii oręża polskiego... Pozyskiwanie części oryginalnych oraz ich montaż może jeszcze potrwać, ale przeciętny odbiorca wizerunku czołgu i tak nie będzie miał potrzeby dochodzić do tego, co jest oryginałem, a co kopią (wiedza ta jest istotna dla koneserów np. Pana J.D., a nie ogółu)... Jak pisałem, potrzebny jest spokój i cierpliwość, a nie niczemu nie służąca krytyka oraz zgryźliwość. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
osyjan Napisano 27 Wrzesień 2013 Share Napisano 27 Wrzesień 2013 cyt. Jaca Może taniej było kupic replikę z Torunia niż ciągnąc złoma z Afganistanu" - Ja pierdzielę :)Muzeum ma kupować replikę i rezygnować z oryginału. To jakaś nowa szkoła konseratorsko-muzealnicza? :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yoony Napisano 27 Wrzesień 2013 Share Napisano 27 Wrzesień 2013 no przecież epliki są leprze od oryginału" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Woodhaven Napisano 3 Październik 2013 Share Napisano 3 Październik 2013 Renault FT-17 znajduje się od kilku dni w warsztatach Zakładów Mechanicznych Bumar w Łabędach. Tam maszyna przejedzie pierwsze metry.– Wykonujemy teraz przegląd, następnie zainstalujemy zastępczy układ napędowy. Na gąsienice założymy też gumowe nakładki, które pozwolą na udział w defiladzie – tłumaczy Ewa Kubisiewicz-Boba z łabędzkich zakładów. Do Warszawy maszyna wróci 7 listopada.– Jeżeli nic nieprzewidzianego się nie stanie, 11 listopada pojedzie ona w defiladzie. Będzie się poruszała z taką prędkością, z jaką pierwotnie jeździła, czyli 6 km/h – dodaje Mirosław Zientarzewski, kustosz Muzeum Wojska Polskiego."...Po zakończeniu remontu czołg będzie eksponowany przed wejściem do Muzeum Wojska Polskiego." ....http://www.rp.pl/artykul/10,1053377-FT-17-na-defiladzie--6-km-na-godzine.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PATRON Napisano 3 Październik 2013 Share Napisano 3 Październik 2013 tia....już kiedyś ROZI pojechała w defiladzie ....potem ją pchali Belwederską Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mietek Napisano 3 Październik 2013 Share Napisano 3 Październik 2013 Na gąsienice założymy też gumowe nakładki, które pozwolą na udział w defiladzie" - ciekawe jak zostana nalozone, bez ingerencji w strukture ogniw, bo przeciez nie beda niszczyc takowych (mam nadzieje). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hadiuka Napisano 3 Październik 2013 Share Napisano 3 Październik 2013 Założenie nakładek bez ingerencji w strukturę ogniw gąsienic nie jest przecież problemem technicznym, nie do rozwiązania. Można to bardzo prosto uczynić i myślę, że inżynierowie z Bumar Łabędy doskonale sobie z tym tematem poradzą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomek_+_Praga Napisano 3 Październik 2013 Share Napisano 3 Październik 2013 Na starych gąskach nie powinno się już jeździć. Ich stan techniczny w zasadzie umożliwia jedynie ekspozycję statyczną i delikatne przetaczanie pojazdu. A już na pewno nie jazdę 4 kilometrową trasę na pełnym gazie ;) Zostaną zachowane w obecnym stanie.FT dostanie całkowicie nowe gąski, tzn. taki jest plan. I będzie to wariant defiladowy" z przykręcanymi nakładkami. W tym artykule jest trochę nieprawdy - Bumar dostarczał wykonane części zagruntowane. Natomiast materiał z którego powstawały elementy na terenie MPTW przychodził w stanie surowym". Cały czołg został pomalowany w MPTW a nie w Bumarze. Również Bumar nie wymieniał elementów pancerza tylko dorabiał niezbędne elementy.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Woodhaven Napisano 12 Październik 2013 Share Napisano 12 Październik 2013 Trwają ostanie przygotowania do montażu zastępczego układu napędowego oraz wszelkich peryferiów niezbędnych do uruchomienia jednostki w celu wykonania pierwszych testów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Woodhaven Napisano 12 Październik 2013 Share Napisano 12 Październik 2013 ` Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
polsmol Napisano 15 Październik 2013 Share Napisano 15 Październik 2013 To jest diesel marki Andoria. Nasuwa się pytanie czy dźwięki wydawane przez ten napęd oraz jego moc będą upodobnione do oryginału? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hadiuka Napisano 15 Październik 2013 Share Napisano 15 Październik 2013 Wygląda jak silnik 4C90 z Andorii. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
balans Napisano 16 Październik 2013 Autor Share Napisano 16 Październik 2013 Nie wiem czy to jest najlepszy pomysł, aby prawie 100-letni zabytkowy pojazd doprowadzać na siłę do stanu jezdnego, kosztem jego kanibalizacji" [wymiany oryginalnych elementów na współczesne], ale może nie mam racji?! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Woodhaven Napisano 22 Październik 2013 Share Napisano 22 Październik 2013 Najstarszy polski czołg na czele defiladyhttp://www.polska-zbrojna.pl/home/articleshow/10055?t=Najstarszy-polski-czolg-na-czele-defilady Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lew_1988 Napisano 22 Październik 2013 Share Napisano 22 Październik 2013 Jeszcze do końca nie ustalono czy faktycznie był kiedykolwiek polski a już o tym przesądzono w Warszawie, bardzo to wszystko naciągane... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.