Skocz do zawartości

Pz.Kpfw IV Ausf.J z Kluczewa - konserwacja


sil3nt

Rekomendowane odpowiedzi

Na razie jedynie MBP by dało radę ale to "obszar MOB. A do MOB na kupkę nie warto" - dokładnie tak jak piszesz , po co ładowac kolejny wrak na kupę do MOB i czekać na wielką renowację", skoro kolejka do
remontu jest kosmiczna :)
Tak jak pisze Sidi i Landszaft u nas jest pod dostatkiem części do IV i III podobnych wyrobów . W samym MWP i MOB zebrał by na 2 ładne bryły
ale co z tego jeśli nie ma siana ! Same koszty piaskowania i malowania są takie kolosalne dla naszych muzealników że pojazdy muszą gnić !
U nas za kilkasetmilionów to można zrobić 1 KM obwodnicy ale nie podratować tonące muzea . W rękach prywatnych z tego co ja wiem są
3 wanny z III/IV i nie liczę tu tego co mają panowie K. Zapewne nie są to wszystkie jakie mamy w polsce , a i mniejszych podeszw jest zapewne kilka .
Wszystko pięknie się pisze ale jak nie ma siana to nic się nie zrobi bo remont takiego panzerka to tylko KASA,KASA,KASA !!!!!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 338
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi
Dlugo sie zbieralem do napisania tego postu-Dobrze to moze zresetuje ta kiepska demotywujaca dyskusje kwitujac kilka rzeczy. Sprzet jak na detonacje wyglada wrecz rewelacyjnie i nie ma w tych czasach zadnego problemu zeby naprawic co trzeba.
Jesli ktos robi afere ze cos jest wygiete skorodowane w tej IV itd i sie nie da!!! to prosze spojrzec na doslownie rozsadzone i pociete na kawalki Pantery, T34, i inne sklecone do kupy sprzety(jak trzeba to podesle kilka filmow i zdjec ktore otworzy oczy niektorym oszolo...).

Wszystko bazuje tak naprawde jedynie na checi i oragnizacji oraz poczuciu WLASNOSCI. Chlopcy z Poznania sa wielcy pelen szacun i jedyna taka grupa ktora sie nie pier... i idzie jak lodolamacz do przodu. Prawda jest taka ze jakby podliczyli swoj czas a tym samym pieniadze i przedstawili te koszta przed renowacja kazdy by powiedzial ze nieoplacalne. Ale przeciez to jest nieoplacalne i ma byc nieoplacalne bo historai ktora jest za tymi balaszkami nie ma przlozenia na ekonomie. Moja rada jest taka i jedyna opcja zeby ta IV ruszyla. Po pierwsze ci ktorzy maja ja w swojej gesti wiadomo ze potrzbuja ja ta tylko poto zeby dostac dotacje od panstwa i maja w d.... co sie bedzie dzialo z tym sprzetem. Prosty przyklad innych IV-ek w bardzo dobrym stanie tak naprawde stojacych sobie i rozpadajacych.

Sprzet powinien byc podarowany do Poznania i tam pomalu lecz sukcesywnie ozywiany. Moze nie 2 lata moze 4 ale wkocu by ruszyl. Uwazam ze wszystko powinno byc dobudowane do tego orginalu bo to on ma na sobie ciezar historyczny.

Sprzet powinnien byc na poczatku toczacy bez srodka a pozniej jezdzacy na wlasnym silniku.

Trzeba by bylo takze odkryc historie tej IV co tam robila i jakie byly dalsze losy innych czolgow.

Teraz tak wiadomo ze nic tak nie przyciaga ludzi jak zyjace eksponaty nawet bez sprzetu w srodku. Wydaje mi sie ze wlasnie renowacja srodka takiego czolgu jest najdrozsza a nie ukald jezdny (silnik mozna wstawic od innego pojazdu, podobnie zrobili niemcy w sojej panterze).

Generlanie zakoncze to tak IV do Poznania i nowa kampania w celu odbudowania sprzeta i tyle.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro masz marcin 112 taką wiedzę o zalegających pojazdach, które rokują odbudowę to może warto ją przekazać osobom, które są w stanie je przywrócić do życia. Myślę że poznańska ekipa, która pewnie jest już mocno zmęczona ciągłą harówką podejmie się jeszcze raz tego aby skrzyknąć wokół takiej inicjatywy zapaleńców z całego kraju tak jak w poprzednich przypadkach. Oczywiście po zakończeniu projektów, które aktualnie realizują.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Laxwendrof zapraszamy do Poznania. IV stoi i czeka na Ciebie żaden problem abyś podskoczył i wyprostował nam kilka blach, dla Ciebie to pryszcz ,a nam zrobisz naprawdę frajdę. Jak to ładnie napisałeś skoro jest grupa która robi to za darmochę i niech dalej to czyni, to zapraszamy Cię dołącz się do tej grupy. Tylko nie pisz że: daleko, nie masz czasu, masz rodzinę, nie masz kasy czy inne pierdoły tylko po prostu przyjedź i pokaż jak to robisz, a potem możesz pisać że inni z korkociągu rakietę zrobili.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam ale skonczmy jeczec. Jak nie wiadomo jak wyprostowac blache tej grubosci to trzba zadzwonic do Szczecina na Politechnike wydzial mechaniczny albo prosto do stoczni. Tam wiedza jak sie nie takie blachy dogina,odgina, prostuje , rwie, spawa, itd :). Ja bardzo chetnie dam kase i nie mowielem zeby bylo za darmo. I tak wiadomo ze musza to robic ci co sie znaja na fachu. Jak nie wiecie jak sie za to zabrac to narazie odpuscie albo oddajcie to tym co wiedza jak to zrobic. Ekipa z Poznania jest EPICKA i ma wielkie uznanie za granica- a tak poza tym sam dalem chyba z 500 pak na tego sprzeta z pod mostu.

Generalnie ekipa z Poznania jest wielka i nie jeczy ze nikt nie daje pieniedzy a robia to co lubia a przede wszystkim sa wspanialymi fachowcami i maja poczucie wykonia wspanialej pracy(swoja droga jak bym wygral w totka kazdy z tych panow napewno zostal by wynagrodzony sowicie).

Nie ma problemu niech rusza kampanie, zbiorke pieniedzy itd. Problemem jest z wlasnosc tego bolida jesli dostanie go Poznan napewno rusza z tematem w innym przypadku raczej nie ma takiej opcji. Spokojnie bez pospiechu odbudowali by ta IV.

Teraz tak jesli to ma byc po najnizszej lini oporu czyli jakis banalny stelarz i zostanie to postawione w jakies szopie to gratuluje poczucia chumoru --nie dam na takie cos ani grosza i nawet nie pojade tego obejrzec.

Sprzet jest mniej wiecej kompletny jako bryla i powinien jezdzic

A tu dla ciebie film jak sie robi takie czolgi.... pozdrawiam i przemysl sprawe-JAK MYSLISZ TA EKIPA To milionerzy? i po co robili to dla t34 przeciez pewnie za rogiem mozna kupic taki caly w sklepie monopolowym

http://www.youtube.com/watch?v=PvxZv70cQKw&list=UUz2VRk9Uuk0RbQ6d8IhubRg&index=8&feature=plcp
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapraszamy zatem do programu Honorowej Adopcji Zabytków. Każdy z Was może mieć swój wkład w stan zachowania czołgu. Każdy gest jest dla naszego Muzeum ważny!

Osoby zainteresowane opieką nad zabytkiem oraz pomocą w renowacji czołgu, prosimy o kontakt: 94 - 35 252 53 w. 17, marketing@muzeum.kolobrzeg.pl

Przyjmujemy także darowizny na rzecz renowacji zabytku = muzealne konto : BGŻ 29 2030 0045 1110 0000 0185 6260, z dopiskiem panzer"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kamil66-odpowiem ci na pytanie pozakonkursowe-generalnie roznica pomiedzy blaszka a plyta jest w grubosci materialu I zapewniam Cie, ze technologia prostowania czy zginania jest taka sama-tylko uzywasz innych przyrzadow lub maszyn.aWiadomo, ze czolgu nie wyprostuje sie w zakladzie blacharskim, ale warsztaty kolejowe, stocznie(jesli gdzies jeszcze sa),czy np. Bumar maja takie mozliwosci.Pozdrawiam serdecznie:)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Laxwendorf widzę że internet przyjmie jak papier każde pisanie bzdur. Dałeś link do filmu na Yotube z budowy praktycznie NOWEGO czołgu. Będąc święcie przekonany że odbudowujący ten pojazd zrobili go z wydobytego wraku i porównujesz to do IV . O zgrozo nawet nie zadałeś sobie trudu poczytać na necie rosyjskim z kwestiami i problemami tych co go rekonstruowali, nic po prostu najlepiej pisać byle co byle dużo, inni to przeczytają i stwierdzą prawda objawiona" - czyli można zrekonstruować IV z tego co jest - a tu jedynka z odrobionego zadania po prostu kicha. Do tego T 34 wykorzystano zaledwie 20 % pancerzy oryginalnych. reszta to NOWE BLACHY, wykorzystano tylko to co dało się zdemontować i przyspawać do tej pustej skorupy to co było proste i nie powyginane. Czyli tak jak pisałem wcześniej można z IV z Kluczewa rozebrać tylko na elementy co się nadają do budowy nowej IV a reszta o HUTY . czyli może z 2- 3 tony zostawimy elementów a resztę 15 ton wywalimy na złom jak zrobili to Rosjanie w przykładowym przez Ciebie filmie. Za wyprostowanie jednej części pancerza w IV mniejszym kosztem jest często wycięcie nowego podzespołu pancerza niż jego prostowanie. Tak że IV w remoncie wyjdzie jak zakup dwóch takich pojazdów. A o czym my piszemy napisz chłopie do tych co na Litwie składali STUGa IV i zapytaj się ile nowych blach wcisnęli, przecież jest coś Stugowato podobne więc się da. A to żeby w naszym kraju muzea odbudowywały pojazd trzeba wolontariatu i zapaleńców co za darmochę to robią lub niewielki pieniądz to niestety CHORE i nikt nie powinien dawać tego jako dobry przykład. Bo mimo całego szacunku dla ekipy Pana Zysa i wszystkich wolontariuszy za pracę powinna być ZAPŁATA i to sowita. I wtedy to funkcjonuje normalnie. A pisanie w stylu jak nie odbudujecie jak ja chcę to mam to w...:-nie dam na takie cos ani grosza i nawet nie pojade tego obejrzec. " to świadczy o twoim wielkim znawstwie w temacie.
Super istotnie coraz mniej się dziwię że prawdziwi rekonstruktorzy już nie zaglądają na to forum bo poziom merytoryczny sięga dna.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam ale nie Panikuj- tak jak napisalem nie jest to jedyny film z takich robot. Sa jeszcze inne T34, ISU 152, Pantera, w kawaleczkach zrobione blacha po balsze itd.

Pokazalem film wszystkim niedowiarka ze da sie zrobic nawet z takich szczatkow cos przpieknego!!!!!!!! i caly problem jest tylko w glowie. A tak z innej beczki mam pytanie dlaczego Ci Rosianie odbudowali te T34? Moze mi ktos podsuni e odpowiedz-to bylo juz zupelnie nieoplacalne prawda, ktos im zapalcil za ich prace? :).

Ciekawe jak byscie okreslili mozliwosc odbudowania tej IV jak byla by w takim stanie jak te T34. Napisz jak bys ocenil tego t34?

Co do odbudowy:
1. Cala wanna powinna byc oddspawana na elemnty pierwsze
2. wszystki ubytki itd. powinny byc dospawane dorobione
3. elemnty wygite wyprostowane(tego sie nie da zrobic w warsztacie samochodowych chyba ze sie zbuduje prase albo na belkach bedzie prostowane)


Teraz app. Ekipy Poznanskiej- zgadzam sie z toba w 100% powinni byc ozloceni. Problem jest taki ze nie mamy bogatej klasy sredniej w tym kraju a kotra jest w stanie finansowac najdrobniesze prace( czyli zamowinie-przelew-Zrobione). Jedyna opcja na robienie takich sprzetow nie bedac milonerem sa wszelkiego rodzaju zaklady prywatne zajmujace sie sprzetem ciezkim albo bardzo ciezkim!!!!!!! gdzie mozna w ramch zajawki szefa poprostowac blachy i je pospawac.

Teraz tak firma Pana ZYSA i przyjaciele (silnik skrzynia itd) nprawde robia mega robote i trudno nie mogac znalezc sponsora tytularnego wyszli z zalozanie ze nie ma co czekc z zalozonymi lapami.

Napewno jest wiecej tego typu firm zajmujacych sie ciezkim sprzetem gdzie szef lub szefowa ;) lubi mechaniczne rzeczy i chetnie by sie dolaczyli wiedzac ze z tego nie bedzie pieniedzy tylko czysta osobista satysfakcja.


Widze taka droge dla tej IV:

1. Dokladnie napisanie celow co bedzie robione punkt po punkcie( w detalach)-dolaczone do kazdej prosby o wsparcie
2. Wyslanie tego typu informacji do wszystkich wiekszych zakaldow mech. w Polsce ale tez i do szkol mechanicznych
3. Co trzeba dorobic lub otrzymac w darach od ludzi-nie wiem kola itd.
4. Jak zbieracie kase to nikt je wam tak nie da bo to jest zle zrobione.
Dalczego zle ano dlatego ze kazdy ma poczucie ze nie finansuje tej IV tylko PREZESA-ZASTEPCE PREZESA-SEKRETARKE+PIWO i tyle i chodzi o dotacje od panstwa i to wszystko pic na wode( znowu sie tu odzywa brak bogatej klasy sredniej ktora sama mogla by w ramch swojego hobby placic rachunki). I chocby byly najszczersze checi w taki sposob nic nie zbierzecie(nie ma marki poprostu ktora gwarantuje wykonaie tej roboty i ze kasa nie odleci w kosmos)

5. Podpowiem terez co dziala na mnie: wyslijcie jasno ile pieniedzy wplywa na konto ile kosztuje prezes i wszystki jego wydatki kto wpalca( podziekowania publiczne byly by wskazane) itd. czyli pelna przejrzystosc!!!!!!!! to dziala bardzo mocno (ludzie w Polsce sa strasznie podejrzliwi i maja racje afera goni afere)

6. Dogadanie sie ze szkolami mechanicznymi o ile jeszcze w Polsce takowe istnieja ze moze ktos by chcial robic prace dyplomowa itd.

7. Genrlanie moze tez zatakujcie sponsora np. taki Leszek Czarnecki albo Sowolow spoko goscie jak poczytacie o nich moze sy by sie dali namowic na drobna pomoc.

Ta IV powinna jezdzic i tylko taki cel moze wygenrowac zachete dla wszystkich zeby sie wlaczyli. Stojacych wrakow jest juz duzo prawda. Dodam cos od siebie apropo tej Pantery co jest w USA- mysle ze wsumie dobrze ze trafila w dobre rece w Polsce widomo co by sie satlo.

Szkoda ze niema zadnego mocnego zeby zbudowac Pantere z tego co lezy po tych muzeach i rdzewieje :(
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Naprawdę w stoczniach prostowano kadłuby? A ja caly czas byłem święcie przekonany że powgniatane blachy poszycia , wręgi czy inne elementy były wycinane i zastępowane nowymi.Ale to pewnie były zwidy.Człowiek jednak uczy się całe życie a i tak głupi umrze. W WZM-ocie kiedyś widziałem naprawę t-55. Byłem pewny że to co z pancerza wycięto poszło do huty a wstawiono nowy element. Ale co ja tam wiem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem Pz IV wcale nie musi być doprowadzany do stanu jezdnego, wystarczy że będzie złożony z tych części, które są i uzupełniony nowymi blachami zbliżonymi do oryginalnych. Jest na pewno tańsze i myślę, że wykonalne. Założę się, że 90 % ludzi nie zauważy różnicy. Ile oryginalnych a ile nowych blach mają odbudowane TKS-y, C2P, 7TP, komu to przeszkadza, liczy się to, że wspaniale wyglądają i cieszą oko. Reszta jest tajemnicą magików, którzy przy pojazdach pracowali.
Ile sprzętu pancernego znajdującego się w MBP lub w kołobrzeskim MOP jest na chodzie, przypuszczam, że mniejszość. To dlaczego co niektórzy chcą wyróżnić niemiecki czołg przywracając go do stanu jezdnego, jeżeli jest to tak kosztowne.
Słyszałem, że na Kubince wiele pojazdów to wydmuszki, pozbawione w środku większości wyposażenia, a kolekcja mimo tego jest wspaniała. W zdecydowanej większości naszych muzeów nie ma szans wejść do środka T-34, IS-2, Su-76, ISU-122/152 itd. Nie jestem również za tym by budować stelaże i pokazywać wrak zniszczony wybuchem. Wrak to wrak i sensacji nie wzbudzi. Gdyby w muzeum był obok wraku inny Pz IV w stanie idealnym, to taka instalacja miała by sens, a tak to szkoda pancera na jakieś eksperymenty ze sztuką nowoczesną.
Jeśli w Poznaniu macie problem, z prostowaniem pancerzy, to może warto rozpisać przetarg na rekonstrukcję czołgu, a na pewno zgłoszą się firmy, które potrafią i prostować pancerze i rekonstruować pojazdy, rzecz jasna przy odpowiednim fachowym nadzorze. Oczywiście to kosztuje, dlatego MOP powinien postarać się o fundusze z ministerstwa, urzędów, unii, wojska itp. W Polsce niejeden wójt czy ksiądz z zabitej dechami wsi potrafi zdobyć pieniądze na budowę czy remonty z różnego rodzaju funduszy, to wy Panowie, ludzie światli z dużych miast, tym bardziej jesteście w stanie pieniądze takie pozyskać. Skoro właścicielem wraku jest MOP to Panowie muzealnicy trzeba ruszyć swoje siedzenia i wykazać się aktywnością. Za to wam w końcu płacimy.
pozdrawiam
les05
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam jeszcze że ludzie powinni wyzbyc się nienawiści, a zwaśnione narody powinny zasiąść do stołu, wypracować kompromis i zakończyć wojny. Mogę pokazać jakiś film na którym tak się dzieje, to pewnie im pomoże.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łosiu , już widzę oczami wyobraźni. Przy okrągłym stole siedzą przedstawiciele MBP , MOP , MOB i Muzeum Eksploracji. I znany wszystkim reprezentant ME mówi do reszty: Pomożemy , mam Fachowca , pana Kazia" co to Kraza zrobił. On Wam pomoże.
Potem ogólna popijawa i bratanie się z Panem Kaziem i Przedstawicielem ME.
W/g Ciebie jest to możliwe?
Bo że przy jednym stole siądą ludzie z MBP , MOB , MOP czy inni to wierzę.
teraz pora na wpis Acera albo thanantosa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie