Skocz do zawartości

Lotnicze przyrządy pokładowe IIRP


lars71

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 221
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Historia drugiego z smigiel nie jest niestety znana, wiem tylko tyle ze zostalo zakupione gdzies na Dolnym Slasku. Pomyslowy poprzedni wlasciciel radosnie zeszlifowal jego powierzchnie tym samym usuwajac wszelkie znaki pozwalajace na identyfikacje. Jednak wlasnie z tym smiglem wiaze nadzieje ze moglo byc zamontowane na polskim samolocie (mam nawet na mysli 2 okreslone typy ale jestem ciekawy Waszego zdania). Oto dane:

Srednica: 225cm
Srednica wewn. otworu piasty: 60mm
Ilosc otworów na szpilki: 8
Srednica otw. na szpilki 10mm
Rozstaw szpilek: 118mm
Max szerokosc lopaty 235mm

Jak wspominalem smiglo nie posiada zadnych widocznych oznaczen

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ładnie. Zastanawia mnie dlaczego z tych samolotów przetrwały właśnie zegary i śmigła? Na czym polegała szczególna atrakcyjność tych elementów w stosunku do innych części maszyn, które zdecydowanie rzadziej wychodzą"? Może chodzić po prostu o łatwość ich wymontowania?
Zegar, podobnie jak poprzednie w tym wątku - piękny. W sam raz do gabloty w MLP :) (odszczekiwał się nie będę, ale mam jasny pogląd na umiejscowienie UNIKALNYCH dóbr kultury narodowej).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wysokościomierz - paluszki lizać! Czy to z jakiejś aukcji? Chętnie bym wstawił do zbioru. Być może nie jest to duże odkrycie, ale nadawałby się on do krakowskiej jedenastki. I należałoby go wstawić od razu do samolotu, anie do gabloty. Dlaczego? Doszedłem do wniosku, że ten, który jest teraz w niej zamontowany to atrapa. Popatrzcie dokładnie. Każdy wysokościomierz powinien mieć pokrętło, i skalę, do ustawiana wartości ciśnienia, a tu nie ma, ani jednego, ani drugiego. Czy ktoś już o tym pisał?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Doszedłem do wniosku, że ten, który jest teraz w niej zamontowany to atrapa. Popatrzcie dokładnie. Każdy wysokościomierz powinien mieć pokrętło, i skalę, do ustawiana wartości ciśnienia, a tu nie ma, ani jednego, ani drugiego"

Celne spostrzeżenie!
Może nie tyle atrapa, co jakiś dużo bardziej prymitywny przyrząd pochodzący z innego typu samolotu. Ale z pewnością wygląda inaczej niż ten widoczny w instrukcji do P.11c
Ciężko oceniać mając do dyspozycji tylko zdjęcia, najlepiej byłoby zbadać organoleptycznie, a przynajmniej dobrze obejrzeć przy najbliższej wizycie w MLP (trzeba zapamiętać)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem ochote na ten wysokościomierz, ale sprzedający chce więcej... Może MLP z nim ponegocjuje?
Co do PWSa to nie jest chyba całkiem ok. Czy wskaźnik benzyny nie powinien mieć tarczy w kolorze czerwonym?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie