Jump to content
Sign in to follow this  
lars71

Lotnicze przyrządy pokładowe IIRP

Recommended Posts

Historia drugiego z smigiel nie jest niestety znana, wiem tylko tyle ze zostalo zakupione gdzies na Dolnym Slasku. Pomyslowy poprzedni wlasciciel radosnie zeszlifowal jego powierzchnie tym samym usuwajac wszelkie znaki pozwalajace na identyfikacje. Jednak wlasnie z tym smiglem wiaze nadzieje ze moglo byc zamontowane na polskim samolocie (mam nawet na mysli 2 okreslone typy ale jestem ciekawy Waszego zdania). Oto dane:

Srednica: 225cm
Srednica wewn. otworu piasty: 60mm
Ilosc otworów na szpilki: 8
Srednica otw. na szpilki 10mm
Rozstaw szpilek: 118mm
Max szerokosc lopaty 235mm

Jak wspominalem smiglo nie posiada zadnych widocznych oznaczen

Share this post


Link to post
Share on other sites
No ładnie. Zastanawia mnie dlaczego z tych samolotów przetrwały właśnie zegary i śmigła? Na czym polegała szczególna atrakcyjność tych elementów w stosunku do innych części maszyn, które zdecydowanie rzadziej wychodzą"? Może chodzić po prostu o łatwość ich wymontowania?
Zegar, podobnie jak poprzednie w tym wątku - piękny. W sam raz do gabloty w MLP :) (odszczekiwał się nie będę, ale mam jasny pogląd na umiejscowienie UNIKALNYCH dóbr kultury narodowej).

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wysokościomierz - paluszki lizać! Czy to z jakiejś aukcji? Chętnie bym wstawił do zbioru. Być może nie jest to duże odkrycie, ale nadawałby się on do krakowskiej jedenastki. I należałoby go wstawić od razu do samolotu, anie do gabloty. Dlaczego? Doszedłem do wniosku, że ten, który jest teraz w niej zamontowany to atrapa. Popatrzcie dokładnie. Każdy wysokościomierz powinien mieć pokrętło, i skalę, do ustawiana wartości ciśnienia, a tu nie ma, ani jednego, ani drugiego. Czy ktoś już o tym pisał?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doszedłem do wniosku, że ten, który jest teraz w niej zamontowany to atrapa. Popatrzcie dokładnie. Każdy wysokościomierz powinien mieć pokrętło, i skalę, do ustawiana wartości ciśnienia, a tu nie ma, ani jednego, ani drugiego"

Celne spostrzeżenie!
Może nie tyle atrapa, co jakiś dużo bardziej prymitywny przyrząd pochodzący z innego typu samolotu. Ale z pewnością wygląda inaczej niż ten widoczny w instrukcji do P.11c
Ciężko oceniać mając do dyspozycji tylko zdjęcia, najlepiej byłoby zbadać organoleptycznie, a przynajmniej dobrze obejrzeć przy najbliższej wizycie w MLP (trzeba zapamiętać)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Znalazłem też zdjęcia tablicy P-11 na stronach:
http://www.forum.spotter.pl/pzl-p-11-t3048/index.html?s=b70867e7b72cba80467a038338c7b9a8&

http://pfmrc.eu/printview.php?t=11757&start=150&sid=c6fee8834882f4574ba257017668b002

Share this post


Link to post
Share on other sites
Może komuś się che poprzeklejać fotki to zostanie na przyszłość bo aukcja zniknie
http://allegro.pl/polski-wysokosciomierz-gerlach-pzl-37-los-i1317475063.html

Share this post


Link to post
Share on other sites

4

Ciekawe do jakiej kwoty dojdzie licytacja. Poprzedni taki wysokościomierz na allegro poszedł chyba za jakieś 6000 PLN ale tamten był w stanie praktycznie idealnym

Share this post


Link to post
Share on other sites
Miałem ochote na ten wysokościomierz, ale sprzedający chce więcej... Może MLP z nim ponegocjuje?
Co do PWSa to nie jest chyba całkiem ok. Czy wskaźnik benzyny nie powinien mieć tarczy w kolorze czerwonym?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  



×
×
  • Create New...

Important Information