Skocz do zawartości

Lotnicze przyrządy pokładowe IIRP


lars71

Rekomendowane odpowiedzi

s-boj, szanuje Twoje zaangazowanie i fascynacje lotnictwem ale ja pytalem o projekty z wykorzystaniem konkretnego silnika (Gipsy Major). Projekt budowy repliki RWD-6 bazuje na silniku gwiazdowym. Pozyskanie oryginalu (Bristol Genet) jest niemozliwe, z tego co wiem od pana Grzegorza Trzaski rozwazany jest AI14 od PZL 104 (ma jednak o 2 cylindry za duzo w stosunku do oryginalu. Zasugerowalem ekipie 'RWD-6 will fly again' wykorzystanie silnika Narkiewicza od TS-8 ale nie wiem jakie sa ich dalsze plany.
To ze program BNM wspolpracuje z MWP to wiadomo nie od dzisiaj i z linkow ktore zamiescilem wynika ze podarowany silnik PZInz znajdowal sie w tym muzeum pod koniec 2011r. Nie wiem co stalo sie potem a bardzo mnie to interesuje.

Reasumujac, z Twojego postu nie wynika nic nowego, poki co nikt nie buduje nic poza MLP w Krakowie. Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 221
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi
lars71 chciałem raczej ukazać obecny stan, jeżeli chodzi o mnogość różnych projektów rekonstrukcji samolotów II RP. To, co na szybko znalazłem w necie - odbudowano RWD-5, RWD-6, w budowie są (albo były i projekt zawieszono): RWD-6, RWD-8, RWD-9, P.11 c, PWS-101, RWD-13, Bąk II, PWS-26. Sporo tego i te projekty powstają nie tylko pod patronatem MLP. Pomysły rodzą się na poczekaniu. Z tego co kojarzę, red. Sikorski wspomniał w programie o wykorzystaniu tych przekazanych elementów do budowy repliki, ale nie mam pojęcia, gdzie się one obecnie znajdują i jaki konkretny kształt przybrały zamierzenia co do nich. Pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dosc dziwnie brzmi notka o sprzedazy przy w/w silniku na stronie MWP, przeciez to darowizna - podziwiam bylego wlasciciela ktory w dobrej wierze przekazal ten silnik na rece BNM. Wystawianie go na sprzedaz przez muzealnikow jest po prostu nie fair. Mam nadzieje ze to pomylka i silnik ten mozna bedzie gdzies obejrzec.
s_boj, o budowie replik RWD-13 i PWS-26 nic mi nie wiadomo, masz jakiec konkretniejsze informacje?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

RWD-13 już jest:
http://www.airliners.net/photo/RWD-13-%28Replica%29/1728266/&sid=4304749cd74bb8f689653b6e8c203dbc
PWS-26 w skali 2:3 planował zbudować p. Wojciech Klimek, pracownik Działu Konserwacji Muzealiów MLP. Wstępem do wykonania dokumentacji konstrukcyjnej, było wykonanie czegoś na kształt modelu kabiny. Dokumentację projektował Pan Jerzy Krawczyk z Krosna - jeden z najlepszych współczesnych, polskich konstruktorów lotniczych. Niestety projekt został zawieszony ze względów finansowych."
http://www.stareskrzydla.pl/projekty_galeria.php?w=p&id=17

Mógłbyś wkleić link z informacją o sprzedaży tego silnika przez MWP?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

s_boj, jak zauwazyles mowimy tu o latajacych replikach. Odsylam do definicji czym jest replika i do tego latajaca

1. link o sprzedazy silnika wkleilem juz jakis czas temu, przeczytaj uwaznie moje posty z 04/06/2012 powyzej.
2. co do RWD-13 to nie jest replika tylko wyrób RWD podobny". Nie ma nic wspólnego z oryginalem. Ktos po prostu nawiazal do sylwetki i to wszystko
3. model PWS-26 ktory tu wymieniles to rowniez nie jest latajaca replika.

pozdro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lars71 . coś kminisz o sprzedaży silnika przez MWP. Po pierwsze nie można sprzedać coś czego MWP nie jest właścicielem. Nawet na stronie wystawy jest zaznaczona informacją że silnik jest na wystawie z użyczenia", czyli wystawę organizuje MWP a silnik w prostych słowach jest pożyczony. Dwa kompletnie nie wiemy czy silnik został podarowany ekipie Było nie minęło" czy też nie jest depozytem. A jak sam wiesz depozyt to fant którego właścicielem jest osoba użyczająca. Coraz więcej muzea posiadają w zbiorach depozytów, które mają swoich właścicieli prawnych, a muzeum jest tylko przechowalnią" dla nich. I proszę o link do sprzedaży bo takowego tu nie umieściłeś. wtedy po przeczytaniu możemy określić stan prawny silnika i okaptowania do niego.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie Landszaft, już nie chciałem drążyć tematu, ale linka do sprzedaży silnika nie widziałem, a piąty temat od dołu na podanej stronie, to MUZEUM LOTNICTWA POLSKIEGO. KRAKÓW RAKOWICE-CZYŻYNY. 2005_11" i ma się on nijak do czegokolwiek na wystawie MWP.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego linku wynika że silnik nadal ma właściciela i nie został podarowany ekipie Było nie minęło". Po prostu Osoba która jest właścicielem silnika tylko go pokazała do programu łowców historii, teraz jak informacja wypłynęła na światło dzienne być może jest skłonna go odsprzedać bo silnik ma znaczną wartość a grono zainteresowanych osób na pewno się zwiększyło. Ale pewne jest to że właścicielem nie jest MWP i go na pewno nie sprzedaje. Widać że cena na tyle zaporowa że muzeum nie jest w stanie go zakupić. Jeśli jakiś kolekcjoner z wolną gotówką się znajdzie to może zakupić oryginalne serce do budowy repliki ;o).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 months later...
  • 1 year later...
Witam Kolegów serdecznie! Jestem nowo zarejestrowanym użytkownikiem, ale forum podglądam już od ponad dwóch lat, szczególnie niniejszy wątek. Interesuje się modelarstwem lotniczym, szczególnie polskimi szybowcami. Obecnie buduję model szybowca WWS-1 Salamandra - http://www.forum.aerodesignworks.eu/viewtopic.php?f=57&t=855. Mam kłopot z uzyskaniem zdjęć, rysunków przyrządów stosowanych w polskich szybowcach. Zauważyłem tutaj bardzo interesującą pozycję - katalog Askanii. Czy ktoś z Kolegów byłby w stanie mi pomóc? Z góry serdecznie dziękuję za jakąkolwiek odpowiedź.
Paweł
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 months later...

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie