Jump to content
Sign in to follow this  
lars71

Lotnicze przyrządy pokładowe IIRP

Recommended Posts

s-boj, szanuje Twoje zaangazowanie i fascynacje lotnictwem ale ja pytalem o projekty z wykorzystaniem konkretnego silnika (Gipsy Major). Projekt budowy repliki RWD-6 bazuje na silniku gwiazdowym. Pozyskanie oryginalu (Bristol Genet) jest niemozliwe, z tego co wiem od pana Grzegorza Trzaski rozwazany jest AI14 od PZL 104 (ma jednak o 2 cylindry za duzo w stosunku do oryginalu. Zasugerowalem ekipie 'RWD-6 will fly again' wykorzystanie silnika Narkiewicza od TS-8 ale nie wiem jakie sa ich dalsze plany.
To ze program BNM wspolpracuje z MWP to wiadomo nie od dzisiaj i z linkow ktore zamiescilem wynika ze podarowany silnik PZInz znajdowal sie w tym muzeum pod koniec 2011r. Nie wiem co stalo sie potem a bardzo mnie to interesuje.

Reasumujac, z Twojego postu nie wynika nic nowego, poki co nikt nie buduje nic poza MLP w Krakowie. Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites
lars71 chciałem raczej ukazać obecny stan, jeżeli chodzi o mnogość różnych projektów rekonstrukcji samolotów II RP. To, co na szybko znalazłem w necie - odbudowano RWD-5, RWD-6, w budowie są (albo były i projekt zawieszono): RWD-6, RWD-8, RWD-9, P.11 c, PWS-101, RWD-13, Bąk II, PWS-26. Sporo tego i te projekty powstają nie tylko pod patronatem MLP. Pomysły rodzą się na poczekaniu. Z tego co kojarzę, red. Sikorski wspomniał w programie o wykorzystaniu tych przekazanych elementów do budowy repliki, ale nie mam pojęcia, gdzie się one obecnie znajdują i jaki konkretny kształt przybrały zamierzenia co do nich. Pozdrawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites
dosc dziwnie brzmi notka o sprzedazy przy w/w silniku na stronie MWP, przeciez to darowizna - podziwiam bylego wlasciciela ktory w dobrej wierze przekazal ten silnik na rece BNM. Wystawianie go na sprzedaz przez muzealnikow jest po prostu nie fair. Mam nadzieje ze to pomylka i silnik ten mozna bedzie gdzies obejrzec.
s_boj, o budowie replik RWD-13 i PWS-26 nic mi nie wiadomo, masz jakiec konkretniejsze informacje?

Share this post


Link to post
Share on other sites
RWD-13 już jest:
http://www.airliners.net/photo/RWD-13-%28Replica%29/1728266/&sid=4304749cd74bb8f689653b6e8c203dbc
PWS-26 w skali 2:3 planował zbudować p. Wojciech Klimek, pracownik Działu Konserwacji Muzealiów MLP. Wstępem do wykonania dokumentacji konstrukcyjnej, było wykonanie czegoś na kształt modelu kabiny. Dokumentację projektował Pan Jerzy Krawczyk z Krosna - jeden z najlepszych współczesnych, polskich konstruktorów lotniczych. Niestety projekt został zawieszony ze względów finansowych."
http://www.stareskrzydla.pl/projekty_galeria.php?w=p&id=17

Mógłbyś wkleić link z informacją o sprzedaży tego silnika przez MWP?

Share this post


Link to post
Share on other sites
s_boj, jak zauwazyles mowimy tu o latajacych replikach. Odsylam do definicji czym jest replika i do tego latajaca

1. link o sprzedazy silnika wkleilem juz jakis czas temu, przeczytaj uwaznie moje posty z 04/06/2012 powyzej.
2. co do RWD-13 to nie jest replika tylko wyrób RWD podobny". Nie ma nic wspólnego z oryginalem. Ktos po prostu nawiazal do sylwetki i to wszystko
3. model PWS-26 ktory tu wymieniles to rowniez nie jest latajaca replika.

pozdro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oto największy element PZL.23B Karaś", który zachował się do naszych czasów. Jak widać służył słusznym celom gospodarczym. Ma prawie metr długości.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Lars71 . coś kminisz o sprzedaży silnika przez MWP. Po pierwsze nie można sprzedać coś czego MWP nie jest właścicielem. Nawet na stronie wystawy jest zaznaczona informacją że silnik jest na wystawie z użyczenia", czyli wystawę organizuje MWP a silnik w prostych słowach jest pożyczony. Dwa kompletnie nie wiemy czy silnik został podarowany ekipie Było nie minęło" czy też nie jest depozytem. A jak sam wiesz depozyt to fant którego właścicielem jest osoba użyczająca. Coraz więcej muzea posiadają w zbiorach depozytów, które mają swoich właścicieli prawnych, a muzeum jest tylko przechowalnią" dla nich. I proszę o link do sprzedaży bo takowego tu nie umieściłeś. wtedy po przeczytaniu możemy określić stan prawny silnika i okaptowania do niego.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dokładnie Landszaft, już nie chciałem drążyć tematu, ale linka do sprzedaży silnika nie widziałem, a piąty temat od dołu na podanej stronie, to MUZEUM LOTNICTWA POLSKIEGO. KRAKÓW RAKOWICE-CZYŻYNY. 2005_11" i ma się on nijak do czegokolwiek na wystawie MWP.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Z tego linku wynika że silnik nadal ma właściciela i nie został podarowany ekipie Było nie minęło". Po prostu Osoba która jest właścicielem silnika tylko go pokazała do programu łowców historii, teraz jak informacja wypłynęła na światło dzienne być może jest skłonna go odsprzedać bo silnik ma znaczną wartość a grono zainteresowanych osób na pewno się zwiększyło. Ale pewne jest to że właścicielem nie jest MWP i go na pewno nie sprzedaje. Widać że cena na tyle zaporowa że muzeum nie jest w stanie go zakupić. Jeśli jakiś kolekcjoner z wolną gotówką się znajdzie to może zakupić oryginalne serce do budowy repliki ;o).

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ale skąd tak naprawdę pochodzi info, że on jest wystawiony na sprzedaż i czy jest ze sprawdzonego źródła? Swego czasu wieść gminna niosła, że Polskie Orły będą sprzedawać Me-109 :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
nie wiem, kto budował 13-stkę
tu jest więcej zdjęć:
http://www.skrzydla.org/photodb.php?stp=true&t_reg=SP-WDL
http://www.airfoto.pl/?module=Photos&action=Search&id=SP-WDL&type=registry_ph

Share this post


Link to post
Share on other sites
S_boj to nie replika tylko przebudowa z ultralighta...po prostu takie upodobnienie"-wszak inicjatywa warta poparcia.Pozdrawim

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jak dla mnie bomba!!Szkoda że nie zrobili go na czerwono tak jak ten z Brazylii czy MLP z Krakowa!!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Witam Kolegów serdecznie! Jestem nowo zarejestrowanym użytkownikiem, ale forum podglądam już od ponad dwóch lat, szczególnie niniejszy wątek. Interesuje się modelarstwem lotniczym, szczególnie polskimi szybowcami. Obecnie buduję model szybowca WWS-1 Salamandra - http://www.forum.aerodesignworks.eu/viewtopic.php?f=57&t=855. Mam kłopot z uzyskaniem zdjęć, rysunków przyrządów stosowanych w polskich szybowcach. Zauważyłem tutaj bardzo interesującą pozycję - katalog Askanii. Czy ktoś z Kolegów byłby w stanie mi pomóc? Z góry serdecznie dziękuję za jakąkolwiek odpowiedź.
Paweł

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  



×
×
  • Create New...

Important Information