s_boj Posted May 25, 2010 Author Share Posted May 25, 2010 Perełki stoją od początku pod dachem i dba się o nie jak o oczko w głowie. Żeby sobie uzmysłowić ogrom pracy jaki włożono w ich restaurację weź pod uwagę, że kiedy je znaleziono, to była miazga po bombardowaniu. Restauracja tych zabytków idzie powoli i bardzo dobrze, że nie robi się tego po łebkach, ale z konserwatorską dbałością o każdy szczegół. Zwłaszcza, że to w większości jedyne zachowane egzemplarze. Co do ekspozycji plenerowej nie bierzesz pod uwagę jednej zasadniczej kwestii - wielkości maszyn w zbiorach muzeum. Pomyśl jak rozległy teren musiałby zostać zadaszony, by muzealia nie były wystawione na działanie czynników atmosferycznych - weźmy chociażby pasażerskie maszyny LOT-u w zbiorach muzeum. Link to comment Share on other sites More sharing options...
rwd Posted May 26, 2010 Share Posted May 26, 2010 Napisałeś: to była miazga po bombardowaniu. Rzeczywiście były uszkodzone ale, patrząc na zdjęcia dokumentacyjne sprzed kilkudziesięciu lat, niektóre z nich miały one więcej części niż teraz.Co zaś sie tyczy ekspozycji plenerowej, jest to sprawa odpowiedniego zabezpieczenia. W końcu samoloty w wojsku tyle lat stały na powietrzu i nic im nie było. Tak samo samoloty komunikacyjne.Nie wiem jak ty, ale kilka lat pracowałem w jednym z muzeów i mam swoje zdanie. Myśle, że dalsza dyskusja nie zmieni naszego poglądu na sprawy muzealnictwa i jest tylko stratą czasu i miejsca. A poza tym to już zbytnie odchodzenie od pierwotnego tematu. Pozdrawiam. Link to comment Share on other sites More sharing options...
s_boj Posted June 1, 2010 Author Share Posted June 1, 2010 http://fakty.interia.pl/kultura/news/muzeum-lotnictwa-w-krakowie-dostalo-teren-pod-rozbudowe,1487061 Link to comment Share on other sites More sharing options...
s_boj Posted June 11, 2010 Author Share Posted June 11, 2010 http://www.muzeumlotnictwa.pl/gmach_muzeum/index.phpNajnowsze zdjęcia gmachu głównego Muzeum Lotnictwa Polskiego w Krakowie. Z zewnątrz już ukończony, teraz dopieszczają jeszcze środek, a we wrześniu udostępnią zwiedzającym :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cronos Posted June 29, 2010 Share Posted June 29, 2010 Takie coś znalazłem na wikipedii w temacie o Łosiu: Części ze zdemontowanych samolotów najprawdopodobniej znalazły zastosowanie przy zasypywaniu lejów po bombach, co było powszechną praktyką pozbywania się odpadów przez Niemców[24]." a źródło to „Odkrywca”. nr 6 (113). Ciekawe... Może serio jest to ciekawy trop przy poszukiwaniu części polskich samolotów, a leji można efektywnie szukać przy pomocy google maps i zdjęć lotniczych. Tylko kto pozwoli komercyjnej grupie (nawet fundacji) kopać na terenie lotniska międzynarodowego. Link to comment Share on other sites More sharing options...
s_boj Posted June 29, 2010 Author Share Posted June 29, 2010 Powiem szczerze, że cały czas mam też nadzieję na zrealizowanie projektu Samoloty z morza" z programu Było nie minęło". Link to comment Share on other sites More sharing options...
jacek1962 Posted July 3, 2010 Share Posted July 3, 2010 Ja myślę inaczej,co można zrobić aby uratować zabytki z tzw muzeum wojska polskiego,Chłopaki powiedzcie bo strach myśleć o następnej zimie.Może powiadomić dyrektora że wojna skończona,i samoloty powinny wrócić do hangaru.No może pod namiot jak w I Wojnie Światowej.Dzyń dzyń, panie dyrektorze dałeś Pan szwabski złom pod dach,daj pan szansę Iłowi Pe-2,jakowi,i innym.Bądż Pan człowiekiem,dlaczego tępi Brytowie śmieją się z mojej ojczyzny?Daj je Pan każdemu kto je wsadzi pod dach,nie bądż Pan ten pchorąży z siekierą,Proszę o to.Panie premierze to jest pana własność,zrób Pan coś w tym temacie,nie bądż Pan obojętny bo zagłosuję na opozycję.To w geście rozpaczy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jacek1962 Posted July 3, 2010 Share Posted July 3, 2010 Panie rwd na powietrzu trzymaj Pan swój samochód,nie zabytki które są tylko w jednym egzemplarzu.No chyba że Pan wie o innych schowanych pod dachem,to inna sprawa.Napisz Pan że jest drugi Ił-2czy Pe-2 i od razu będzie inaczej.No wal Pan nie powiemy nikomu.A dyrektora tzw mwp nie lubię,a dlaczego? Bo niszczy zabytki,i to perły na skalę światową.Jeszcze raz Panie dyrektorze daj Pan te zabytki pod dach,one są warte tego.Tego nie ma nigdzie na świecie a pan co?,pod chmurką?Pan nosisz epolety oficerskie i co da to panu tak niszczyć zabytki wojskowe?Panie dyrektorze jak pan nie możesz ich schować pod dach ,wsadż je pan do skrzyń,i schowaj do magazynu.Ktoś kiedy może znajdzie rozwiązanie i ja będe mógł pokazać mojemu wnukowi,lub wnuczce jak wyglądał słynny Ił-2 czy Pe -2.Panie dyrektorze dbaj pan o nie przecież pan bierzesz pieniądze za to./moje też/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Oberfeld Posted July 3, 2010 Share Posted July 3, 2010 Panie jacek1962 może niech Pan napisze list do p. Ciska, on chyba teraz jest dyrektorem MWP. Może posłucha Pana argumentacji, jest tak merytoryczna. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jacek1962 Posted July 4, 2010 Share Posted July 4, 2010 Panie no Oberfeld kochaniutki może ty byś napisał,ja tego Pana nie znam.Myślę że leżą Ci te zabytki na sercu,i chcesz ich dobra.Chyba że to dobro nazywa się; trawnik,przed budynkiem głównym mwp./z małej/A zresztą może ten Pan nie ma świadomości o wartości historycznej tych zabytków,bo on np :specjalizuje się w rycerstwie średniowiecznym a reszta to tylko praca,za którą kiepsko płacą.Jakich użyjesz argumentów to Twoja sprawa,gdy zabytki te trafią pod dach ja stulę klawiaturę w tym temacie/tj mwp/na zero.Pozdrawiam Jacek Borcz Link to comment Share on other sites More sharing options...
Oberfeld Posted July 4, 2010 Share Posted July 4, 2010 Ja myślę, że dyskusja na temat peszki i innych samolotów w MWP jest bezprzedmiotowa. Pod dach to raczej szybko nie trafią, a wątpię żeby zarząd muzeum robił sobie cokolwiek z dyskusji tutaj prowadzonej, przy założeniu oczywiście, że ktoś od nich to czyta. Także, my sobie możemy gadać, pieklić się i bić pianę, raczej bez perspektyw na zmianę sytuacji.W zeszłym roku coś przy ile drugim robili, nie jestem w stanie powiedzieć co, i jaki to miało skutek. Ja osobiście widziałbym te samoloty w Krakowie, ale to moje własne, prywatne zdanie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
s_boj Posted July 4, 2010 Author Share Posted July 4, 2010 Fakt, że samoloty z MWP powinny trafić do Krakowa jest równie oczywisty jak stwierdzenie, że nigdy tam nie trafią. Zostaną pod chmurką także dlatego, że w przestrzeni jaką zajmuje MWP i jego oddziały nie ma możliwości technicznych, ani uwarunkowanych ochroną zabytków, by mógł tam powstać ogrzewany hangar wystawienniczy z prawdziwego zdarzenia. Tak jak maszyny w Dęblinie i wiele innych w muzeach polskich - i z tym niestety musimy się pogodzić - te samoloty są skazane na dalsze złomowanie z przyklejoną plakietką zabytek". Z roku na rok będzie spadał stopień ich zachowania i oryginalności, a z czasem się je uprzątnie jako nienadające się do konserwacji. Poza tym stanowiska dyrektorów muzeum są w Polsce dożywotnie, co w przypadku Krakowa jest błogosławieństwem, a w przypadku Warszawy nieporozumieniem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
s_boj Posted July 4, 2010 Author Share Posted July 4, 2010 Na uratowanie samolotów z MWP poprzez umieszczenie ich pod dachem jest chyba tylko jeden sposób. Jest nim (jakkolwiek śmieszne może się to wydać) zbiorowa petycja jak największej ilości czynnika społecznego (my, nasze babcie, żony, kochanki i sąsiadki) przesłana na ręce ministerstwa kultury oraz premiera na jakieś pół roku przed wyborami parlamentarnymi. Do tego trzeba jeszcze wsparcia najbidniej trzyosobowego lobby poselskiego. Link to comment Share on other sites More sharing options...
les05 Posted July 4, 2010 Share Posted July 4, 2010 Sprawa się ruszy, gdy będą przenosić eksponaty do nowej siedziby. Czyli za kilka lub kilkanaście lat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
s_boj Posted July 5, 2010 Author Share Posted July 5, 2010 a gdzie by ta nowa siedziba miała być? są jakieś plany w tym temacie? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trooper85 Posted July 5, 2010 Share Posted July 5, 2010 No niby na Cytadeli Link to comment Share on other sites More sharing options...
rwd Posted July 8, 2010 Share Posted July 8, 2010 Z dawnych lat w MWPhttp://www.google.pl/imgres?imgurl=http://www.abpic.co.uk/images/thumbs/1073350_t.jpg&imgrefurl=http://www.abpic.co.uk/search.php%3Fpage%3D0%26q%3DPoland%26u%3Dcountry%26sort%3Dlocation_z_a%26limit%3D50&usg=__zI0SELD8NmTW_d6HYTkHNmQFPPw=&h=133&w=200&sz=10&hl=pl&start=334&tbnid=TmRemAr37f_29M:&tbnh=69&tbnw=104&prev=/images%3Fq%3DPolikarpov%2BPo-2%26start%3D320%26um%3D1%26hl%3Dpl%26lr%3D%26sa%3DN%26tbs%3Disch:1&um=1&itbs=1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trooper85 Posted July 8, 2010 Share Posted July 8, 2010 Jak wiadomo konstrukcje drewniane i kryte szmatami bardzo lubią stanie pod chmurkąNa przestrzeni lat w MWP zgniły dwa Kukuruźniki" ale a tego co kojarzę w obu przypadkach były to już powojenne CSS-13 ucharakteryzowane na maszyny wojenne Link to comment Share on other sites More sharing options...
polsmol Posted July 13, 2010 Share Posted July 13, 2010 Czy MLP w ogóle interesuje się tymi samolotami? Link to comment Share on other sites More sharing options...
s_boj Posted July 13, 2010 Author Share Posted July 13, 2010 samolotami z MWP? chyba nie... po prostu ktoś za komuny ustalił taki a nie inny przydział eksponatów i tak już im pozostało, a nie sądzę, żeby jakoś oficjalnie dyrektor jednego muzeum zgłaszał chęć wydarcia dyrektorowi drugiego którejś z zabytkowych maszyn Link to comment Share on other sites More sharing options...
les05 Posted July 13, 2010 Share Posted July 13, 2010 Jednak coś w MWP z samolotami się dzieje. Na zdjęciu odnowiona kabina Iła-2. Teraz odnawiają również Iła-10, Pe-2 i Tu-2. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nadwojciech Posted July 13, 2010 Share Posted July 13, 2010 Takie enowacje" jak ta kabina to niestety za mało.Tylko wstawienie tych maszyn pod dach i renowacja od podstaw może je uratować. Link to comment Share on other sites More sharing options...
s_boj Posted July 13, 2010 Author Share Posted July 13, 2010 mam takie pytanie, czy ktoś mógłby spisać na forum listę samolotów z tzw. kolekcji Göringa zachowanych do dzisiaj w różnym stanie w MLP? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trooper85 Posted July 13, 2010 Share Posted July 13, 2010 to ja spróbujęAEG Wagner EuleAlbatros B.IIAlbatros C.1 Albatros H.1 Aviatik C.IIICurtiss Hawk II DFW C.VFriedrich Etrich TaubeFocke-Wulf/Albatros L-101Geest Moewe IVGrigorowicz M-15Halberstadt Cl.II Heinkel H.E.5fLevavasseur AntoinetteLFG Roland D.VI LVG B.IIMesserschmitt Me 209 V4PWS 26 PZL P.11cSopwith F.1 Camel Zeppelin-Staaken R.VI (tylko gondola silnikachyba wszystko, ale pewien nie jestem Link to comment Share on other sites More sharing options...
s_boj Posted July 19, 2010 Author Share Posted July 19, 2010 Dzięki Trooper85! Mam nadzieję, że doczekam czasów, kiedy to wszystko będzie odrestaurowane i zebrane w jedną kompletną ekspozycję. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.