Jump to content

jacek1962

Forum members
  • Content Count

    1749
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Panowie-nie moja małpa nie mój cyrk.ale ja się przyłączam do pytania kolegi.Po co wy te części od orginału niszczycie? Macie najbardziej orginalny czołg w kraju,i po co to wszystko? Dla zabawy? Co zostawicie dla przyszłości? Jeśli się czepiam to przepraszam.
  2. To nie jest z muzeum,ale w lotniczym czasopiśmie UK znalazłem fotkę naszego Gawrona PZL-101.Samolot ten jest prywatną własnością hiszpańskiego pilota akrobacyjnego,i był wg tej notatki samolotem nawożącym pola w PGR-ach. Pytanie jedno ,Gawron akrobata?
  3. Brytyjskie kłopoty z Super Pumą EC225. Trzeci śmigłowiec w ciągu trzech lat wylądował we wodzie. Brytyjska firma zajmująca się transportem pracowników obsługujących brytyjskie pola naftowe na Morzu Północnym Bond Offshore Helicopters zawiesiła loty wszystkich maszyn tego typu.Powód wada przekładni głównej.Wszystkich uratowano 2+12. Ale,strach pozostał. Ta Francusko-Brytyjska konstrukcja chyba do udanych nie należy.
  4. beaviso- wszystko się zgadza oprócz kasy. Kasa to forsa jeśli to wszystko prawda co napisano to te 17 czołgów zniszczyło ok 500 ruskich czołgów./tylko KT/ A gdzie Pantery,PzIV,jagi ,stugi,armaty ppanc,plus czołgi zniszczone w bezpośredniej walce. We mnie wiary mało,gdyby to była prawda mielibyśmy morze wraków. A tymczasem ? Mamy komunikat OKW Kto lubi bajki niech wierzy. Dawniej pisano że to kult jednostki.Rudel-500 ze starego Stukasa,Knispel 160/ok/,Wittman,i tak można by pisać i pisać. Szef sztabu Wermachtu Stugom zaliczył 20 000 zniszczonych czołgów. Teciaków wyprodukowano ok 50 000 tylko ż
  5. Autopoprawka-ja miłośnik Pantery ,ale jak podaje Schneider w Tigers in Combat Part II na str 372 Bromann miał zniszczyć 66 czołgów i 44 działa ppanc.Tak podawał komunikat Wermachtu. Ale był lepszy As niejaki Kórner miał zniszczyć osobiście 39 ruskich czołgów a Harrer 25.Też na KT i to jednego dnia W sumie ponad 100 ruskich T-34-85. Koledzy takie bzdury że ciężko to pisać Wg tej knigi w Kotle gdańskim powinno być 17 KT. Czyli szukajcie a znajdziecie bo niemcy stamtąd nic nie wywieżli.
  6. nie chce kolegom psuć zabawy-ale dużo tych zdjęc nie pochodzi z Gdańska. To ładne z TK tyłu to pucz w Budapeszcie.To z filmu 503 Batalion Te zdjęcia są na ogół przypisywane walkom na Węgrzech.Wraki na plaży nie ma lokalizacji może Królewiec,Gdańsk,lub całkiem inne miejsce Co do stanu czołgów 4 DP podczas walk w Gdańsku to było 1 PzIII/nieoperacyjny/4 PzIV/2/,9 Panter/0/,5 PzIV/70/1/, 13 Stug/3/ do tego I/Pz..Rtg.35 miał 8 Panter z tego 4 sprawne.to na 20 marca 45 na 7 kwietnia miał 1/ 1sprawny /PzIV,9/7/ Panter,2 /2/PzIV/70 i 1 Jg.Pz.V. Chłopcy z 4 DP poddali się na Helu Rosjanom 9 maja 45r,n
  7. Ja bym go do muzeum nie brał,duże to bydle i każde wygląda jednakowo. Jeśli już to sam kokpit czyli kabinę-reszta złom. To jest moje prywatne zdanie.
  8. Gruby Rycho wiedziałem że na Ciebie można liczyć./piszę bez kpiny-bo w tego typu publikacjach nie gustuję. Co do rodowodu tego człowieka to w tym momencie nic nie napiszę bo po prostu nic nie wiem. Jak się dowiem, myślę że z Ks. Henrykiem który jest naszym dyżurnym historykiem /rodziny/i dla ciekawych jest synem Ignaca omc żołnierza wyklętego,i ppor AK ps Sikora. Kto z |Kolegów pamięta to wie o co chodzi. Jeśli chodzi o hrabiego,to ja myślę tak:mój dziadek walczył za Ojczyznę,a temu ,,łotrowi,,niemcy dali 17 wagonów na wywiezienie dobytku.Był hr.potocki patriotą?- nie, on był kolaborantem. I K
  9. Gruby Rycho-ty jesteś fajny chłop i jestem twoim dłużnikiem. Za co to chyba wiesz.Jeszcze byś był fajniejszy gdybyś ty mi podrzucił namiary na /dokumenty mogą być z gnojnika/tego człowieka z Woli tylko nie wiem czy Woli Małej czy Dalszej /pochodził On z innej gałęzi mojej rodziny/. Podczas następnego pobytu w kraju udałbym się do przedstawicieli tej gałęzi rodziny,i tu na forum opublikował relację drugiej strony tego konfliktu. Myślę że było by ciekawie. Na koniec Koledzy wy mnie nie słuchajcie-wy myślcie. Przeczytajcie moją tfórczość,potem Grubego Rycha tfórczość i wyciągnijcie wnioski. Jaki
  10. dimmu święta prawda,każdy ma takiego bożka jakiego chce, lubisz przegranych nie ma sprawy.Twój wybór twoja sprawa. Ale kolego nie oczekuj odemnie współczucia,nam czyli mnie i temu Buremu nie było po drodze. Z takimi bandytami to ja nie chcę mieć nic wspólnego. Jeśli ty chcesz, no problem -przynajmniej dla mnie. Ale Kali powiedział-Jemu ukraść krowa to be,ale....... Koledzy ,jakie kłótnie my tylko wymieniamy poglądy,kto ma rację naród oceni czyli czytelnicy. Moje poglądy są moimi poglądami i tyle. Przymuszony pacierz,porzytku nie przynosi. Przecież ja was nie zmuszam do zmiany poglądu-wy macie
  11. O mój Boże sami zawodowcy,Koledzy zwolnijcie bo ja z tego nic nie rozumiem.Jesteście ,,zawodowcami,,a tak niezawodowe wręcz propagandowe posty piszecie. Czyżby ,,Nie twa wiedza,a chęć szczera ,zrobiły z Ciebie historyka?,, Rycho a po co wyjaśniać?. To wyjaśnił już ,,Kali,,-Kali ukraść krowa to dobrze. Kalemu ukraść krowa to przestępstwo-czyli żle. Jak Polacy zajęli ziemie Białorusinów to dobrze,Jak Polakom Sowieci z Germańcami/bo o tym koledzy powinni pamiętać/zabrali te ziemie to żle-czyli przestępstwo. A reszta jest prosta-jak się chce psa uderzyć powód się zawsze znajdzie. Nosił wilk razy
  12. elpasys ja bym napisał inaczej,pod Warszawą walczyły niemieckie jednostki wyposażone we wszystkie typy pojazdów pancernych. Były to jednostki wypoczęte i w pełni ukompletowane np 19 DP czy 4 DP ta ostatnia np dostała pomiędzy 1a6 sierpnia uzupełnienie w postaci 16 nowiutkich Panter. HG nie miał w tym czasie Panter ale 19 DP miała i to pełne stany. Po prostu elementy poszczególnych Dywizji współdziałały ze sobą HG Tygrysów nie miał ale 507 batalion ciężkich czołgów miał je.Więc pisanie o Tygrysach HG nie jest błędem,po prostu dla potrzeb wsparcia podporządkowano elementy jednych jednostek drugi
  13. Ja się na tym nie znam ale z tej mapki wynika że tam toczyła się walka. Rosjanie atakowali atakującyćh Niemców stąd bój spotkaniowy. Zaś w innych miejscach też atakowano pozycje niemieckie.I w pięciu przypadkach oddziały niemieckie wycofały się ./to są te strzałki zawinięte do tyłu. Jeśli chodzi o główny kierunek 50 brygada czołgów przerwała się przez pierwszą linię obrony i zatrzymała się na drugiej. Natomiast prawdą jest że na prawym skrzydle 103 brygada nie miała paliwa bo nie ruszyła się z miejsca. Dla mnie ta mapa ma inną niespodziankę rosjanie złamali swoje zasady,bo atakowali siłami rów
  14. Brygady są dwie 50 i 103 brygady czołgow. Kolorem czerwonym oznaczone są ruchy wojsk rosyjskich,niebieskim npla. Romb oznacza czołgi,trzy kreseczki prostopadłe to posuwający się batalion,strzałka z dwoma kółeczkami to piechota,strzałka z krótkimi kreseczkami z boku to artyleria. Gdyby była samobieżna była by na rombie. Jest to więc ciągniona. Baza strzałki z kreseczkami z tyłu to rubież ataku ,z kreseczkami z przodu to rubież obronna.Baza bez kreseczek to pozycja wyjściowa na początku dnia. Linią przerywaną zaznaczono planowany kierunek ataku na dany dzień. Koniec grota każdej strzałki to pozy
×
×
  • Create New...

Important Information