Skocz do zawartości

PROJEKT 7TP - 2008


PATRON

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 304
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi
żółw do 7tp, pół wózka, kilka klepek i jedna ośka. O żadne z niemieckich rzeczy nie występowaliśmy i takich nie dostaliśmy.
z tego miejsca należy jeszcze raz przekazać podziękowania Panu właścicielowi , bronił dzielnie tych elementów aż uzyskał 100% pewność że zostaną spożytkowane do rekonstrukcji nie zaś w innym celu. gdy się upewnił o tym przekazał to za przysłwiową złotówkę tak jak to było prtzekazane w programie.

Przeznaczeniem tych elementów jest użycie w odbudowie c7p która prawdopodobnie ruszy lada chwila.


pzdr PATRON - FWP
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy żółw" to nie przypadkiem element zawieszenia wózków ?
Ten taki wypukły odlew podobny do żółwia właśnie ?
Pytam ,bo niestety nie widziałem ostatniego Było nie minęło".

pozdrawiam .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O przewspaniały PATRONIE, Ty, który odbudowujesz przenajświętszego 7TP, zmiłuj się nad nami!

Pokaż w końcu jakieś nowe zdjęcia z rekonstrukcji, bo pewnie co niektórzy już nie tylko paznokcie ale i całe paluchy mają obgryzione!

Pozdrowienia z Wrocławia! Trzymam kciuki!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z trudem trzymam na wodzy nerwy i staram sie nie obrgryzać kikutów palców, które mi zostały. Jak tak dalej będzie to zrekonstruowanej 7ki nawet nie dotkne, bo kikuty będą juz przy łokciach :) Prosze o więcej zdjęć (i nie jestem w tej prośbie osamotniony).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze : wyrazy uznania największe należą się tym co dłubią przytym bezpośrednio ( i co sobie kaleczą łapy ) czyli Panzergrzesiowi i Kombinerkom ( Kombinerki czyli Daniel, znany niektórym jako kierowca panzer II ) i to bezapelacyjnie oni są są przewspaniali".
z nowych zdjęć to mogę w tej chwili zaprezentować najnowsze zdobycze czyli zakupy : podstawy napędów wentylatorów do 7 TP ( służyły do niedawna jako elementy napędowe jakiejś maszyny chłopskiej nie wiem jakiego przeznaczenia)

ale co ciekawe można sobie teraz porównać ten sam element jaki był w C7P ponieważ we wcześniejszych wątkach prezentowałem element o takim samym przeznaczeniu ale do C7P, jak łatwo zobaczyć jest to zupełnie inna konstrukcja.


a nowe zdjęcia bryły będą tak jak napisał akagi dopiero za jakiś czas bo w tej chwili trwają prace nad elementami zabudowy silnikowej i jednocześnie nad odbudową TK-3 , co pochłania większość czasu.
pzdr PATRON FWP

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam szanownych panow, odbudowujacych nam 7tp.
Sledze z uwaga kazdy post i wpatruje sie w kazde zdjecie.
Z duma w sercu napawam sie bliska nadzieja ze bedzie niedlugo mozna zobaczyc i dotknac" asz" czolg Feniks".
Wybaczcie mi te mierne porownania.
Niemniej jednak przez mysl mi przeszedl pomysl ktory pewnie juz moze doglebnie przewertowany i sprawdzony a moze nie.
Otoz czy przyczasem wieze do naszych 7tp nie produkowal szwedzki Bofors? Znaczy przynajmniej na poczatku. Ja jestem troche dyletant pomimo ze techniczny. Przeczytalem na jednej ze stron, cytuje:
Polacy zlecili Szwedom w grudniu 1935 roku opracowanie odpowiedniej wieży dla ich armaty. Wieża wraz z dokumentacją dotarła do Polski w listopadzie 1936 roku. W firmie Bofors zamówiono także wieżę modelową z wyposażeniem takim samym, jak w szwedzkich czołgach Landsverk 60. Zgodnie z umową oprócz modelowych wież w dwóch różnych wykonaniach, firma miała także dostarczyć szczegółowe rysunki oraz niektóre elementy wyposażenia jak np. celownik peryskopowy firmy Zeiss typu TWZ-1."
Jezeli tak to moze sie do nich zwrocic, albo do jakiegos muzeum. O ile jest jakas szansa znalezienia informacji u nich. O ile wiem to same wieze byly przed zezlomowaniem zdejmowane i wmurowywane w betonowe podstawy jako stale stanowiska ogniowe. Hm... mozliwe ze moze sie ktoras ostala. Natomiast jakie jest podobienstwo takiej wiezy do naszej ????? Szwedzi chyba tego mieli bodaj cirka 100-200 sztuk pewien nie jestem. Pytanie czy jest sens isc wogole tym tropem, czy taka wieza by sie na cos zdala sam troche watpie bo napewno szwedzi je kilka razy zdarzyli przerobic do nowszych wyposazen , to moze powalczyc o same plany prototypu wyslanego do polski?
Wybaczcie ze troche zasmiecilem czystosc tego forum ale mi sie wydaje ze jeden lub dwa wczesne 7tp mialy szwedzka wieze juz o dziale nie wspomne. Poprawcie mnie jezeli sie myle.
Mile was wszystkich pozdrawiam. A na gotowy 7tp czekam z niecierpliwoscia.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie to samo mnie ciekawi - szukacie w jakiejś konkretnej okolicy, gdzie wiadomo, że był rozbity 7tp, czy wszędzie?
Poza tym - bardzo się cieszę, że wkrótce będziemy mieli kolejną polska maszynę odrestaurowaną i odbudowaną. Powodzenia, świetna robota, panowie!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szukamy wszędzie wśród ludzi. To zaskakujące jak pozostałości sprzed 70 blisko lat potrafia sie rozejść po świecie. Mamy juz na składzie części , które wróciły z zagranicy.
Oczywiście nasza uwaga skierowana jest przedewszyskim na obszary gdzie walczyły 7TP - ale badźmy szczerzy w ziemi to już wiele nie ma - pobojowiska wrześniowe są dokładnie przeszukane i liczyć na to, że znajdzie się tam kawałek blachy jest trudno.
Co innego ludzie - ogromna rzesza ludzi również pasjonujacych sie polska historią, którzy przy okazji żyja i mieszkają w okolicach walk często posiada takie właśnie perełki - wspomnę tylko Pana , którego ostatnio widzieliście w ylo nie minęło" - dwa przekazane FWP żółwie" i wózki ukladu jezdnego 7TP/C7P.
Za co serdecznie dziękujemy.

Pozdrawiam

JaH - FWP
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...
Witam,
mam przyjemność zaprosić wszystkich na Pierwsze Sympozjum pt Historyczny Rozwój Konstrukcji Pojazdów " jakie odbędzie się w Warszawie na Wydziale Samochodów i Maszyn Roboczych Politechniki Warszawskiej przy ul. Narbutta 84

Fundacja Wosjkowości Polskiej będzie uczestniczyła w sesji plakatowej tego sympozjum prezentując następujące tematy :
Projekt 7tp – rekonstrukcja pierwszego polskiego czołgu bojowego

Projekt Panzer II – pierwsza w Polsce sprawna kopia pojazdu gąsienicowego z Września 1939 roku

Projekt Samochód pancerny wz .34 – Pierwsza w kraju kopia polskiego samochodu pancernego z okresu międzywojennego.

program sympozjum:
11.00 Otwarcie Sympozjum
11.15 - 12.00 Sesja plenarna – referaty:
Feliks Rawski: Pojazdy z napędem parowym oraz spalinowym w latach 1905-1935, ich charakterystyki oraz wskaźniki porównawcze
Zbigniew Nowosielski: Rekonstrukcja tankietki TKS, zastosowane technologie oraz zagadnienia organizacyjne w procesie rekonstrukcji
12.15 – 12.30 Przerwa
12.30 – 14.00 Sesja plakatowa oraz prezentacja pojazdów
14.00 Zakończenie Sympozjum

zapraszamy do dyskusji oraz wymiany poglądów.
Warto zauważyć że dr hab. inż Feliks Rawski jest jednym z uczniów prof Habiha - znanego wszystkim autora polskich konstrukcji okresu II RP.


PZDR PATRON
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie