Jump to content

Jendrass

Forum members
  • Content Count

    194
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

1 Neutral

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Witam Mnie przekonuje prosta pomyłka pisarska między lipcem, a październikiem 1934 utrwalona przez lata w szeregu książek. Dziwne by było, gdyby maszyna przyleciała do Polski w lipcu, będąc oficjalnie zarejestrowaną we wrześniu, skreśloną w październiku (rejestr GB), a w międzyczasie wciągniętą na ewidencję statków powietrznych w PL. Co się w takim razie działo z polską ciervą przez 3 miesiące ? No i chyba nie przyleciała do PL pod oznaczeniem Ligi Narodów albo MKOLu Odnośnie mundurów, to ciepłe (zimowe) wchodziły około 30 września, ale to informacja na 90%, muszę jeszcze sprawdzić.
  2. Ładna fotka. Jednak to wydaje się nie defilada z manewrów pomorskich 1937 roku, która odbyła się w centrum Bydgoszczy, a zbiórka w ramach defilady przed Karolem II w Warszawie. W tle widać bardzo charakterystyczne dla Pól Mokotowskich maszty z flagami i zarys trybun. Sprzętowo 24pu jechał w defiladzie dokładnie w konfiguracji co na foto - PF621 i sam.ter. wz.34
  3. Trochę więcej dystansu formoza58 ;) Na zdjęciu droga Podspady-przeł. Zdziarska, ujęcie wykonane w zasadzie już przed samym wjazdem na przełęcz. W tle po lewej stronie charakterystyczna skała to Kýčera 1287 m npm. Po przebudowie drogi kilka lat temu układ nieco się zmienił, ale widoczek ten sam.
  4. Drogi Kolego Formoza58 - czy naprawdę uważasz, że wrzucanie m.in. do tego wątku zdjęć które: a) wszyscy już dobrze znają od lat, b) powtarzają się już tutaj kilka razy, c) są takiej jakości, że można tylko usiąść i płakać, d) zwyczajnie zaśmiecają i nadymają wątek, jest celowe ? Rozumiem, że bardzo chcesz zaistnieć, dlatego we wszystkich możliwych wątkach regularnie dodajesz przeróżne zdjęcia lub mnożysz tematy. Problem w tym na na większości tych zdjęć trudno odróżnić konia od samochodu, a człowieka od motocykla. Umiar to cecha niezwykle cenna.
  5. Od lat śledzę Projekt 7TP", kilkakrotnie miałem możliwość podglądnięcia na żywo jego odbudowy na różnych etapach zaawansowania i wiem, że jest to wóz zupełnie wyjątkowy, gdzie niemal każda z części ma swoją, indywidualną historię. Powstanie odbyło się kosztem wielu wyrzeczeń oraz niemierzalnego już w zasadzie nakładu czasu i pracy, których nie widać w ani tv ani na defiladach czy rekonstrukcjach. Sądzę, że nie każdy z obecnych tutaj byłby do takiego wysiłku skłonny. Poddawanie pod wątpliwość kilkunastoletniej, jakby nie było wyjątkowej, pracy pasjonatów, a tym samym przypisywanie im złych intencji jest zwyczajną niewdzięcznością i bezpodstawnym trolingiem. Każdy, kto choć odrobinę orientuje się w temacie odbudowy pojazdów i obiegu części wie, że w tej dziedzinie nie ma darmowych lunchy" i oddawanie podzespołów za darmo zdarza się nad wyraz rzadko. Najczęściej to wynik powtarzanej z ust do ust legendy, a fakty są znacznie twardsze i wyrażone w konkretnej walucie. Myślę, że również w przypadku 7TP przywoływanych tutaj i bliżej nieokreślonych darczyńców można by policzyć na palcach jednej ręki. Jeśli jest inaczej to może tutaj zabiorą głos. Natomiast jeśli ktoś ma wątpliwości co do wartości jedynego na świecie egzemplarza przedmiotowego czołgu to polecam uwadze niedawną aukcję kb Maroszka i cenę jaka została za niego zapłacona lub wartość osiągalnej obecnie komercyjnej oferty repliki czołgu TKS. Skoro zaś kolekcjonerzy z całego świata płacą setki tysięcy USD/EUR za powszechniejsze względem 7TP sdkfz`ty to dlaczego nasz jedynak nie może mieć swojej, odpowiadającej jego unikatowości ceny ? Nade jednak wszystko obowiązywać powinna kolego Ludorf stara i prosta zasada: Dżentelmeni nie rozmawiają o pieniądzach oni po prostu je mają"
  6. Bodziu, czy ostatnie dwa zdjęcia są jeszcze osiągalne ? Możesz podać link.
  7. Znana z wcześniejszych zdjęć półstałka.
  8. Na worku wojskowym napis Składnica Czerkasy". Składnica Uzbrojenia Czerkasy (nr 11) mobilizowana przez SU nr 2 Stawy k/Dęblina
  9. Czy ktoś dysponuje opisem (warunkami technicznymi) taczanki N2/T, wozów telefonicznych wz.37Ł bądź wz.39K. Szukam szczególnie informacji dotyczących konstrukcji nadwozia (materiały). Pytam w kontekście budowy repliki.
  10. W tej stodoło-chacie stoi jeszcze C2P obok C7P. Wyraźnie widać na jednym ze zdjęć blaszaną osłonę nad chłodnicą (i wlew wody) oraz pałąk do rozkładania dachu.
×
×
  • Create New...

Important Information