jotes Napisano 28 Kwiecień 2006 Napisano 28 Kwiecień 2006 OK, załóżmy, że macie rację z Pancergrzesiem (coraz bardziej mi się tak wydaje). Prosze zatem o wyjaśnienie:1. do czego mocowana była lewa krawedź płyty (jest tam coś w szkielecie w pionie tzn. jakiś kątownik?).2. Obok była jeszcze druga płyta na, bo przecież szkielet jest szerszy?3. Skoro był otwór między przedziałem bojowym i silnikowym, to jak był zamykany? Bo ani zasuwa ani drzwiczki specjalnie tam nie pasują, raczej wygląda to na okienko tylko...Pzdr,jotes
panzergrzes2 Napisano 28 Kwiecień 2006 Napisano 28 Kwiecień 2006 W tym okienku był wlot powietrza do filrów. A co do reszty bedziemy wkrótce wiedziec. Można się tylko domyslac.
jotes Napisano 28 Kwiecień 2006 Napisano 28 Kwiecień 2006 Jak to rozumieć? Czy sugerujesz, że powietrze do silnika było pobierane z wnętrza przedziału bojowego???
mietek Napisano 29 Kwiecień 2006 Napisano 29 Kwiecień 2006 To by czesciowo rozwiazywalo usuwanie gazow prochowych po strzale.
jotes Napisano 29 Kwiecień 2006 Napisano 29 Kwiecień 2006 Od wentylacji gazów był specjalny luk w stropie wieży, bezpośrednio nad działem...
mietek Napisano 29 Kwiecień 2006 Napisano 29 Kwiecień 2006 A czy bylo cos w luku zamontowane? Znaczy czy byl aktywny wyciag?
jotes Napisano 29 Kwiecień 2006 Napisano 29 Kwiecień 2006 Jeśli pamiętam dobrze, to poza zadaszonym lukiem nic nie było (znaczy bez wentylatora). Ale ciepłe samo idzie w górę...
mietek Napisano 29 Kwiecień 2006 Napisano 29 Kwiecień 2006 Watpie czy sama pasywna wentylacja by starczyla, ale zobaczymy co tez wymysla fachowcy :)
panzergrzes2 Napisano 29 Kwiecień 2006 Napisano 29 Kwiecień 2006 W pirwszej wersji 7ki był napewno.Przedział bojowy jest dobrze osłoniety z przodu i boków dzlaczego nie z tyłu?A gdzie waszym zdaniem było pobierane powietrze do filrów? pzdr
radett Napisano 29 Kwiecień 2006 Napisano 29 Kwiecień 2006 jeśli dobrze zrozumiałem to ta płyta z otworem miała oddzielać przedział silnikowy od przedziału załogi. W takim razie jak wytłumaczyć jej umiejscowienie na tych fotkach? a powietrze do filtrów raczej powinno być pobierane z zewnątrz a nie wewnątrz pojazdu, (więc moze którymś z otworów na górnej płycie nad przedziałem silnikiowym?)
polsmol Napisano 30 Kwiecień 2006 Napisano 30 Kwiecień 2006 Szczerze mówiąc nie widzę czemu wlot powietrza do silnika miałby być na zewnątrz. Ponadto umieszczenie wlotu wewnątrz załatwia kwestię wentylacji przedziału bojowego.
akagi Napisano 12 Maj 2006 Napisano 12 Maj 2006 Najnowsze zdjęcia i informacje o postępach prachttp://www.poloniamilitaris.pl/?tryb=news&id_news=451Niestety kolega PATRON postanowił opuścić forum OdkrywcyMam nadzieję, że informacje zawarte na stronach Fundacji Polonia Militaris , o zmianach których będę na forum OKDRYWCY na bieżąco informował pozwolą być wszystkim sympatykom tego projektu na bieżąco. pozdrawiam
mietek Napisano 12 Maj 2006 Napisano 12 Maj 2006 Czy jest jakis zwiazek pomiedzy fotka wersji 2 wiezowej na stronie powyzej, zaraz przy stanie aktualnym i planami odbudowy?
satron1200 Napisano 12 Maj 2006 Napisano 12 Maj 2006 Kolega Akagi jest teraz heroldem ,obrażonej królewny?Pozdrawiam.
akcej Napisano 18 Maj 2006 Napisano 18 Maj 2006 Coś takiego jest na allegro może się przydahttp://www.allegro.pl/item104912057_7_tp_c7p.html
jacenty2004 Napisano 18 Maj 2006 Napisano 18 Maj 2006 12000 .... :) Jak widać kolekcjonerski światek dzieli się na pasjonatów i handlarzy .I pytanie : ile nowej blachy można kupić za 12000?
JSJ Napisano 6 Czerwiec 2006 Napisano 6 Czerwiec 2006 Witam; jestem nowy tutaj i w ogóle na takim forum.Powoduje mna obawa, ze na powstajacym z martwych 7TP odbija sie takie spekulacje, jak w sprawie plyty z lufcikiem". Kiedy wpadlem na te watki, dawno zamarla ona w stanie jakiejs konsternacji i tajemnicy kryjacej proces wnioskowania. Rozumiem tylko, ze skoro jeden z elementów pojazdu ma dziwne detale, to musi byc czym innym, nix jest i nadaje mu sie miejsce i funkcje lepsze, niz dane przez fabryke. Tak to zewnetrzny bok staje sie np. wewnetrznym tylem. Istotnie, to figury niemoziwe i brak protestu uwazam za nadmiar PC lub podatnosc na sugestie. Co jeszcze moze zaskoczyc, skoro przechodza takie rzeczy... Moje ustalenia sa tak proste, ze az nudne i podaje je z zazenowaniem. Ale niech tam, garsc realiów bedzie jakas innowacja:Stare zdecia, skonfrontowane z innymi, pokazuja, ze czolg ma nietypowo wykonana jedna plyte pancerza. Z definicji jest ona na swoim miejscu - wykluczone, aby lazila tu czy tam. Niezwykle sa lufcik" i blizsze przodu polozenie wspornika blotnika. Dla wspornika uzyto2 srub mocuj?cych wzdluz pionu. Nad nim jeszcze jakis celowy dodatek, zamocowany przy pomocy 1 lub obu pozostalych srub. Ogólnie, Na takich obiektach nie sa rzadkie przeróbki budzace pytania. Rzadkie sa konkluzje, ale to naturalne przy braku jakiejs wyroczni. Podobnie i tu, co nie znaczy, ze przy dokladniejszym opisie i zblizeniach nie ma szans na przekonujace hipotezy. Na fotografiach majacza jakies szczególy w ogóle nie wspomniane, a moglyby one kierunkowac myslenie. Opcja z oknem (np. do cwiczen jazdy) jest na razie calkiem; calkiem; zadne tam kanaly powietrzne i t.p. nie wytrzymaja krytyki. Na teraz mozna tylko doprecyzowac to, co jawi sie typowym - taka plyta byla czescia czolgu jednowiezowego po modyfikacji kadluba (wersja z redukcj? ilosci srub mocuja- cych na czesci podwiezowej). Stan po latach: przód, jesli nie byl odlamany i wyrównany, oznacza wykonanie skrócone - normalnie bylby tu trójkatny dziób; zostal wiec on przy szkielecie. Bez niego dlugosc calosci odpowiada plycie lewej. Dziwi, ze podciecie górnej krawedzi nie jest ograniczone z przodu, ale takie wyrównanie kojarze z montazem tego, co nad wspornikiem (lusterka ?), gdyz sluzyl temu bodaze zagiety wspornik, mocowany czeciowo na górnej plycie (jeszcze 1 sruba).Podciecie krawedzi to czesc polaczenia zazebionego. Miescilo ono wystep plyty górnej (podwiezowej) i identyczny wystep segmentu blachy, podkladanej w pasach laczen(5 + 5 mm). Sama obecnosc zazebienia nie powinna byc zadna siurpryza - patrz znane od dawna zdjecia wersji jednowiezowych. Nie zaslania go tam katownik, który podpiera analogiczny, ale nadwieszony lewy wystep plyty górnej.Grubosc 13 mm, podciecie o glebokosci 10 mm, uklad srub - wszystko jest, jak trzeba. W stanie widocznym dzis dlugosc plyty winna wynosic ok. 128 cm (plyty lewej - teoret. 128,2 cm), wysokosc ok. 33.5 cm, rozstawy otworów pod górna krawedzia ok. 12 cm.Ten ewidentny element oryginalnego pancerza moze posluzyc do odtworzenia typowej plyty prawej, jak i lewej, z zastrzezeniem o ukladzie srub dla wspomnianej wersji. Jego unikalne, pozastadartowe wykonanie nadaje mu podwójna wartosc, bedac tropem do zagadkowego jeszcze rozwiazania, zaistnialego w tym konkretnym miejscu. Byloby mile, gdyby potwierdzono prawidlowosc danych wymiarowych, a tym samym calego opisu.Pozdrawiam, - JSJ
jotes Napisano 7 Czerwiec 2006 Napisano 7 Czerwiec 2006 Cóż, kontynuacja tego ciekawego wątku stoi pewnie pod znakiem zapytania, gdyż jego autor trochę pohamletyzował...Podobnie do odnalezionych burt ciągnika C2P może i ta płyta + zdjęcia wnosi coś nowego do naszej wiedzy o 7TP. Inna sprawa, że takie zagadki" stanowią nie lada problem dla kolekcjonerów restaurujących maszyny. Bo co z tym począć? Wystarczy popatrzeć na Panterę z Czarnej Nidy i sposób jej odbudowy przez Littlefielda...
omi30 Napisano 7 Czerwiec 2006 Napisano 7 Czerwiec 2006 tak jak wanna od c2p niedługo bedzie z niej durszlak :)bo stoji na dworze przykryta eternitem.
polsmol Napisano 12 Czerwiec 2006 Napisano 12 Czerwiec 2006 Chciałbym wrócić do tematu poruszonego przez JSJ. W Góraszce miałem okazję obejrzeć ową zagatkową płytę pancerną i niestety muszę stwierdzić, że zupełnie nie pasuje do miejsca w którym ją zamontowano. Załączam zdjęcia.Post został zmieniony ostatnio przez moderatora polsmol 18:21 12-06-2006
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.