Skocz do zawartości

7TP początek prac konserwacyjnych


PATRON

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano
OK, załóżmy, że macie rację z Pancergrzesiem (coraz bardziej mi się tak wydaje). Prosze zatem o wyjaśnienie:

1. do czego mocowana była lewa krawedź płyty (jest tam coś w szkielecie w pionie tzn. jakiś kątownik?).

2. Obok była jeszcze druga płyta na, bo przecież szkielet jest szerszy?

3. Skoro był otwór między przedziałem bojowym i silnikowym, to jak był zamykany? Bo ani zasuwa ani drzwiczki specjalnie tam nie pasują, raczej wygląda to na okienko tylko...

Pzdr,

jotes
  • Odpowiedzi 289
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi
Napisano
W pirwszej wersji 7ki był napewno.Przedział bojowy jest dobrze osłoniety z przodu i boków dzlaczego nie z tyłu?A gdzie waszym zdaniem było pobierane powietrze do filrów?

pzdr
Napisano
jeśli dobrze zrozumiałem to ta płyta z otworem miała oddzielać przedział silnikowy od przedziału załogi. W takim razie jak wytłumaczyć jej umiejscowienie na tych fotkach? a powietrze do filtrów raczej powinno być pobierane z zewnątrz a nie wewnątrz pojazdu, (więc moze którymś z otworów na górnej płycie nad przedziałem silnikiowym?)
Napisano
Szczerze mówiąc nie widzę czemu wlot powietrza do silnika miałby być na zewnątrz. Ponadto umieszczenie wlotu wewnątrz załatwia kwestię wentylacji przedziału bojowego.
  • 2 weeks later...
Napisano
Najnowsze zdjęcia i informacje o postępach prac
http://www.poloniamilitaris.pl/?tryb=news&id_news=451

Niestety kolega PATRON postanowił opuścić forum Odkrywcy
Mam nadzieję, że informacje zawarte na stronach Fundacji Polonia Militaris , o zmianach których będę na forum OKDRYWCY na bieżąco informował pozwolą być wszystkim sympatykom tego projektu na bieżąco.

pozdrawiam
Napisano
Czy jest jakis zwiazek pomiedzy fotka wersji 2 wiezowej na stronie powyzej, zaraz przy stanie aktualnym i planami odbudowy?
  • 3 weeks later...
Napisano
Witam; jestem nowy tutaj i w ogóle na takim forum.
Powoduje mna obawa, ze na powstajacym z martwych 7TP odbija sie takie spekulacje, jak w sprawie plyty z lufcikiem". Kiedy wpadlem na te watki, dawno zamarla ona w stanie jakiejs konsternacji i tajemnicy kryjacej proces wnioskowania. Rozumiem tylko, ze skoro jeden z elementów pojazdu ma dziwne detale, to musi byc czym innym, nix jest i nadaje mu sie miejsce i funkcje lepsze, niz dane przez fabryke. Tak to zewnetrzny bok staje sie np. wewnetrznym tylem. Istotnie, to figury niemoziwe i brak protestu uwazam za nadmiar PC lub podatnosc na sugestie. Co jeszcze moze zaskoczyc, skoro przechodza takie rzeczy...
Moje ustalenia sa tak proste, ze az nudne i podaje je z zazenowaniem. Ale niech tam, garsc realiów bedzie jakas innowacja:
Stare zdecia, skonfrontowane z innymi, pokazuja, ze czolg ma nietypowo wykonana jedna plyte pancerza. Z definicji jest ona na swoim miejscu - wykluczone, aby lazila tu czy tam. Niezwykle sa lufcik" i blizsze przodu polozenie wspornika blotnika. Dla wspornika uzyto
2 srub mocuj?cych wzdluz pionu. Nad nim jeszcze jakis celowy dodatek, zamocowany przy pomocy 1 lub obu pozostalych srub. Ogólnie, Na takich obiektach nie sa rzadkie przeróbki budzace pytania. Rzadkie sa konkluzje, ale to naturalne przy braku jakiejs wyroczni. Podobnie i tu, co nie znaczy, ze przy dokladniejszym opisie i zblizeniach nie ma szans na przekonujace hipotezy. Na fotografiach majacza jakies szczególy w ogóle nie wspomniane, a moglyby one kierunkowac myslenie. Opcja z oknem (np. do cwiczen jazdy) jest na razie calkiem; calkiem; zadne tam kanaly powietrzne i t.p. nie wytrzymaja krytyki.
Na teraz mozna tylko doprecyzowac to, co jawi sie typowym - taka plyta byla czescia czolgu jednowiezowego po modyfikacji kadluba (wersja z redukcj? ilosci srub mocuja- cych na czesci podwiezowej). Stan po latach: przód, jesli nie byl odlamany i wyrównany, oznacza wykonanie skrócone - normalnie bylby tu trójkatny dziób; zostal wiec on przy szkielecie. Bez niego dlugosc calosci odpowiada plycie lewej. Dziwi, ze podciecie górnej krawedzi nie jest ograniczone z przodu, ale takie wyrównanie kojarze z montazem tego, co nad wspornikiem (lusterka ?), gdyz sluzyl temu bodaze zagiety wspornik, mocowany czeciowo na górnej plycie (jeszcze 1 sruba).
Podciecie krawedzi to czesc polaczenia zazebionego. Miescilo ono wystep plyty górnej (podwiezowej) i identyczny wystep segmentu blachy, podkladanej w pasach laczen
(5 + 5 mm). Sama obecnosc zazebienia nie powinna byc zadna siurpryza - patrz znane od dawna zdjecia wersji jednowiezowych. Nie zaslania go tam katownik, który podpiera analogiczny, ale nadwieszony lewy wystep plyty górnej.
Grubosc 13 mm, podciecie o glebokosci 10 mm, uklad srub - wszystko jest, jak trzeba. W stanie widocznym dzis dlugosc plyty winna wynosic ok. 128 cm (plyty lewej - teoret. 128,2 cm), wysokosc ok. 33.5 cm, rozstawy otworów pod górna krawedzia ok. 12 cm.
Ten ewidentny element oryginalnego pancerza moze posluzyc do odtworzenia typowej plyty prawej, jak i lewej, z zastrzezeniem o ukladzie srub dla wspomnianej wersji. Jego unikalne, pozastadartowe wykonanie nadaje mu podwójna wartosc, bedac tropem do zagadkowego jeszcze rozwiazania, zaistnialego w tym konkretnym miejscu. Byloby mile, gdyby potwierdzono prawidlowosc danych wymiarowych, a tym samym calego opisu.

Pozdrawiam, - JSJ
Napisano
Cóż, kontynuacja tego ciekawego wątku stoi pewnie pod znakiem zapytania, gdyż jego autor trochę pohamletyzował...
Podobnie do odnalezionych burt ciągnika C2P może i ta płyta + zdjęcia wnosi coś nowego do naszej wiedzy o 7TP. Inna sprawa, że takie zagadki" stanowią nie lada problem dla kolekcjonerów restaurujących maszyny. Bo co z tym począć? Wystarczy popatrzeć na Panterę z Czarnej Nidy i sposób jej odbudowy przez Littlefielda...
Napisano

Chciałbym wrócić do tematu poruszonego przez JSJ.
W Góraszce miałem okazję obejrzeć ową zagatkową płytę pancerną i niestety muszę stwierdzić, że zupełnie nie pasuje do miejsca w którym ją zamontowano. Załączam zdjęcia.



Post został zmieniony ostatnio przez moderatora polsmol 18:21 12-06-2006

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie