Skocz do zawartości

7TP początek prac konserwacyjnych


PATRON

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 289
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

A oto moja interpretacja
fotografia (wszystkim znana) przedstawia (w interesującym miejscu)pancerz wewnętrzny
czerwona strzałka wskazuje załamanie linii pojazdu na foto (małe załamanie)
czarna strzałka wskazuje kierunek linii elementu konstrukcji (rama szkieletu)
___________________________
dla sprawdzenia liczcie otwory na nity z fot polsmola
i zwróćcie uwagę na niesymetryczne ich rozmieszczenie odpowiadające nitom na pow pancerza

wyjaśnienie oworu
może do odprowadzenia rozgrzanego powietrza z pomiędzy warstw pancerza?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam,
wg mnie blacha o której mowa jest prawidłowo zamontowana na zdjęciach z Pikniku a na zdjęciach kobieta i czołg" blacha jest po prostu odgięta razem z kontownikiem co sprawia wrażenie że jest równo z plyta boczną pancerza .

Dużo czasu spędziliśmy na górszce wzajemnie się przekonując i obalając swoje teorie co do tej blachy i tak naprawdę to każdy jest przekonany w 99% ale poczekajmy na rozwój wypadkow...

PZDR PATRON
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na podstawie tego co widzę i widziałem jestem przekonany, że jest to boczna płyta przedziału bojowego. Czy wewnętrzna czy zewnętrzna, ale przerobiona, nie wiem.

No chyba, że po wojnie ktoś przyciął płytę i nie wiadomo czemu dorobił otwory na nity. Szkoda, że nie ma na niej oryginalnej farby.

PATRON Cieszę się, że do nas wróciłeś.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

polsmol... jest jedno ale - płytę widziałeś ma równe krawędzie ... sprobuj przyciąc tak jak jest przycięta ta płyta blachę walcowaną 12 mm ...ja rozumiem że polak potrafi ...ale nie aż do tego stopnia...tylna płyta wanny była przycięta przez poprzedniego właściciela i to widać gdzie jest lączona zwróć uwagę ile się ktos namęczył a jak krzywo to wyszlo ...

Drugie .
gdyby to była płyta boczna pancerza to do czego ją dokręcić jeśli w tym miejscu po prostu nie ma żadnego kątownika .....i co więcej nie może być
jesli to jest płyta wewnętrzna a na to jeszcze przyszedł pancerz to chyba doszliśmy do wnosku że 7TP jest najmocniej opancerzonym czołgiem w 39 roku bo jego boczne opancerzenie to :-))))) = o najmniej 24 mm at chyba przesada ..

ponieważ jest sporo elementów które w najbliższym czasie będą domontowywane do wanny to jest nadzieja że tak jak w puzzlach wyjdzie" ze TA blacha pasuje i jest w dobrymmiejscu lub wlaśnie okaże się że kompletnie nie pasuje . innej metody nie ma chyba że ktoś ma plany :-)))


PZDR PATRON
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PATRON
Jeśli chodzi o pierwszą część to się zgadzamy. Płyty nie skrócił rolnik więc jest fabrycznie zbyt krótka na tylną ścianę przedziału bojowego. No chyba, że cały odbudowany czołg jest zbyt szeroki w co nie wieżę ;-)

Natomiast drugiej części nie kumam. Zapomniałeś, że dyskutujesz z laikiem. Nie rozumiem dlaczego tej płyty nie można zamontować z boku przedziału bojowego skoro dokładnie taka sama płyta pozbawiona okienka" pasuje?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zemscie za odpornosc na argumenty dobije" watek plyty czyms w rodzaju postscriptum:

1. Niewatpliwy blad w adresie dla tejze wynika moze z jakichs sugestii fotografiami czolgu z góry / boku. Cos, co widac w calosci, wzieto za jakoby wystajaca czesc elementu zakrytego. Tylko co z ta reszta szkieletu, ha?
2. Jako czesci szkieletu kadluba wystepowaly dwie male wstawki pancerza nalozone na tylne brzegowe pola pudla podwiezowego (przy pochylonych bokach). Mialy grubosc13 mm i w odroznieniu od calosci pokrycia, byly znitowane, a nie skrecone z rama, zreszta takze z podkladem blachy. Miejsce miedzy" ma sie nijak do plyty z oknem, ona zas ma sie nijak do ogolnej szerokosci pudla. Prawidlowe odtworzenie szkieletu to bedzie swieta" baza dla dalszych posuniec, bo szczesliwie jest on zwymiarowany, co rzadkie w archiwaliach.
3. O teorii wewnetrznego pancerza krotko - jest tak odjechana, ze od razu owocuje
kolejnym szalenstwem.

Konstrukcyjne szczegoly kadluba sa w zgodzie ze wskazanym wczesniej materialem dokumentacyjnym. On pokazuje, choc nie tlumaczy wszystkiego. Np. sens polaczen czesci pancerza ze szkieletem przez dodatkowe blachy jest niejasny. Mozna zalozyc, ze byla to furtka do przyszlego ewent. pogrubienia tych elementów o dana grubosc. Niekoniecznie rozumiejac cel, trzeba jednak przyjmowac do akceptujacej wiadomosci detale rozpoznane taka czy inna droga. Sama analiza zdjec pozostaje, kiedy nie ma zupelnie nic innego. Tzw. plany dowodza, ze zdolnosci w tym zakresie sa wyjatkowe
na tym padole. Norma jest brylowanie nadinterpretacja, czyli surrealizm zupelnie nie na miejscu. Cóz, nie ma tak lekko, ale odroznianie podkladu" wiarygodnego od wyssanego z palca nie jest zadaniem ponad sily, a moze ustrzec od piekla dozgonnych domyslow...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam, moze wyjde na glupca, ale wydaje mi sie, ze prezentowana rama jest rama od Vickersa, a nie 7TP.
Na prezentowanych zdjeciach nigdzie nie moge dostrzec miejsca mocowania szkieletu" pod oslony silnika.
Moze mnie ktos wyprowadzic z bledu ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

JSJ - nie ukrywam że przeczytałem dopiero teraz twoje wersje wykorzystania tej płyty i jesli mam być szczery to sie pogubiłem ...jeśli możemy to uporządkujmy to co napisałeś ...

1- Skad pomysly jakiegos wewnetrznego pancerza?"
wychodzę z założenia że ta wersja wogóle nie wchodzi w rachubę i tu ię chyba zgadzamy. - koniec tematu
2- Dlaczego jakas rysa, brud, czy pekniecie mialyby zaraz oznaczac kombinacje przerob- kowe na wannie?"

płyta jest ewidentnie wykonana pierwotnie (fabrycznie) i nie nosi żadnych śladów przeróbek, okienko jest dokładnie tak samo wycinane jak pozostałe krawędzie i tak samo ruszone przez czas więc sprawa przeróbek jest raczej nierealna , poza tym jeśli miał bym osobiście przerabiać pojazd do ćwiczeń to po prostu wyciął bym część blachy i zostawił- bez obróbki kątownikiem, wykończenia drewnem, nitowania itp, itd...takie moje zdanie.

3.Gdyby ona tam byla, nie byloby moxliwe nawet przylozenie plyty wg tej dziwnej koncepcji
- Jak to - "w tym miejscu nie ma zadnego katownika, i co wiecej, nie moze byc?!
W takim razie to jest egzemplarz o konstrukcji samonosnej?"
nie łapię o co chodzi. przecież płyta boczna nadbudowy silnika schodzi pod konten i to wcale nie małym zgodnie z płytą boczną dołu wanny jak więc miała by schodzić na dół opierając się na kontowniku ramy i jednocześnie "poziomować górne przykrycie przedziału silnikowego... moż źle coś rozumiem proszę sprecyzuj wypowiedź...

4."ale sa PODSTAWY zawarte w specj. zeszycie 'Militariow. Naleza do nich rysunki szkieletu, laczace wszystkie informacje zrodlowe na jego temat. Przy ich zrozu- mieniu nie byloby tylu zbednych dywagacji."

akurat rysunki z tego opracowania posłużyły umieszczeniu płyty tu gdzie jest teraz ...na jednym z rysunków jest ona widoczna co prawda mało ale jest coś czym się zasugerowaliśmy .... jeśli ktoś może niech wrzuci skany rysunków z tego opracowania to będzie można porozmawiać konkretnie

51. Niewatpliwy blad w adresie dla tejze wynika moze z jakichs sugestii fotografiami czolgu z góry / boku. Cos, co widac w calosci, wzieto za jakoby wystajaca czesc elementu zakrytego. Tylko co z ta reszta szkieletu, ha?"

z tym niewątpliwym błedem to ja bym raczej był myślę że ostrożny ...dopuki sprawa nie zostanie EWIDENTNIE wyjaśniona tego typu osądy uważam za bezpodstawne

6 2. Jako czesci szkieletu kadluba wystepowaly dwie male wstawki pancerza nalozone na tylne brzegowe pola pudla podwiezowego (przy pochylonych bokach). Mialy grubosc13 mm i w odroznieniu od calosci pokrycia, byly znitowane, a nie skrecone z rama, zreszta takze z podkladem blachy. Miejsce "miedzy ma sie nijak do plyty z oknem, ona zas ma sie nijak do ogolnej szerokosci pudla. Prawidlowe odtworzenie szkieletu to bedzie "swieta baza dla dalszych posuniec, bo szczesliwie jest on zwymiarowany, co rzadkie w archiwaliach."

nie wiem o czym mówisz odnosząc się do małych wstawek pancerza .....sprecyzuj proszę

w kwestii prawidłowości szkieletu - szkielet jest wykonany na podstawie oryginału więc raczej bym obstawał przy jego poprawności wymiarowej oczywiście cały czas pamiętając o jego jak na razie wersji roboczej czyli montażówej, przed ostatecznym montażem na właściwe śruby rama zostanie poprawiona pod względem spawów i staranoności wykonania

6.O teorii wewnetrznego pancerza krotko - jest tak odjechana, ze od razu owocuje
kolejnym szalenstwem." patrz punkt 1 - sprawa oczywiśta że to szaleństwo

7.Czy plyta nosi slady jakiegos "odgiecia?"
oczywiście odgięcie płyty jest nie możliwe natomiast odgięcie kątownika traktując płytę jako ramię działania jest jak najbardziej możliwe .

8.Czemu nikt nie zauwaza drobiazgu, ze brak jeszcze tylnej gornej cz. szkieletu?" - patrz pkt 3. mojego posta


i jeszcze jedno pytanie takie zupełnie dla zaspokojenia mojej własnej ciekawości :-) ...tylko JSJ nie obraź się proszę ...czy ty mieszkasz gdzieś poza Polską ... po prostu strasznie zawiłych sformułowań używasz i jakoś tak mi się skojarzyło .... sorry jeśli cię dotknąłem ale to taka moja ciekawośc

PZDR PATRON
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to może powstrzymam się od wysnuwania wniosków, lecz jeszcze raz zwrócę uwagę na (moim zdaniem) istotne wątki.

W materii tego obiektu w moim przypadku zostaje tylko analiza obrazów.
1. - Skad pomysly jakiegos wewnetrznego pancerza?
analiza foto z 2006-06-12 19:48:00
wątpliwości mogą być rozwiane po analizie materiału o lepszej rozdzielczości
2. - Co najmniej dwa typy nitowań pancerza przy zmianach w interesującym miejscu
3. - analiza nitów na foto z tego postu
4. na foto z Panią" widzimy wewnętrzną stronę płyty z foto polsmola

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dodatkowo przytaczam :

Między przedziałem załogi a przedziałem silnika znajduje się blaszana przegroda środkowa W rogu tej przegrody (patrząc od siedzenia kierowcy znajdują się drzwiczki zamykane na zakrętki w lewym górnym rogu znajduje się umocowane pudełko blaszane w którem osadzone są dwa filtry powietrza, powietrze do filtrów przedostaje się z przedziału załogi przez dziurkowaną blachę drzwiczek …."


Opis i wskazówki obsługi czołg 7TP" - Pzinż Biuro Studiów


PZDR PATRON

ps: ale ja się nie upieram...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Upierać się nie upiarasz, po prostu masz rację.

Niestety panowie, trzeba DOKŁADNIE czytać nawet instrukcje obsługi, a potem bawić się na żywym" materiale.
Reszta to dewagacje.

To tak jak mnie i Harta oświeciło na jakiej zasdadzie obracało się czop kulisty w jarzmie uniwersalny dopiero jak zrobiliśmy to cholerstwo.......... A było wszystko - instrukcje, rysunki, zdjęcia :))))

pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie