Jump to content

cieciwa

Forum members
  • Content Count

    612
  • Joined

  • Last visited

    Never

Community Reputation

0 Neutral
  1. Przepraszam, że odkopuję" stary temat, ale na zdjęciu TomekSz1 z 2011-09-21 09:59:10 jest uwidoczniony jaszcz amunicyjny. I jest to chyba jedyne jako-tako wyraźne zdjęcie tego jaszcza od tyłu - chyba się nie mylę. Czy mógłbym prosić osobę będącą w posiadaniu tego zdjęcia o przesłanie skanu w dużej rozdzielczości (2400DPI) ?
  2. Chyba to samo, czyli pontony stalowe. Poprawcie mnie, ale czy to nie nosiło w całości oznaczenie LMPS? Od Lekki Most Pontonowy Stalowy - i było z importu", w przeciwieństwie do LMPD (Lekki Most Pontonowy Drewniany) który był w całości polską konstrukcją i produkcją.
  3. Ale pontony wyglądają na typ Birago" ....
  4. Raczej LMPS.... To mi wygląda na metalowe pontony.
  5. Czy ktoś zna powód przebudowy Łazika" z wersji z krótkimi przednimi błotnikami i kwadratowym" bagażnikiem na wersję późniejszą z długimi błotnikami i obłym bagażnikiem tylnym ?
  6. Nie jestem pewien czy LMPD-ki miały jakieś inne elementy pływające. 4250mm miały LMPS-y (albo pontony typu Birago") http://galaxy.uci.agh.edu.pl/~sas/ponton/_0001.png http://galaxy.uci.agh.edu.pl/~sas/ponton/_0001%20%284%29.png I tu jest część środkowa.
  7. Raczej tak. LMPD-ki miały ostre" łączenia dna i burt, tu są łagodne. LMPD-ka mam tylko takiego: [url]http://galaxy.uci.agh.edu.pl/~sas/ponton/ponton1.jpg[/url]
  8. Żeby nie dodawać niepotrzebnie wątków piszę tutaj. Analizując zdjęcia ze sprzętem pomocniczym dla 220mm zauważyłem że wszystko wskazuje na to, że istniały przynajmniej 2 wersje przyczep, choć może istniały prototypy i wersje finalne różniące się zarówno osprzętem jak i wymiarami. Na jednych zdjęciach widać lewe burty przyczep na których są zamocowane po 3 łopaty saperskie w dwu poziomach, a na innych jest czysta burta bez żadnych mocowań. O ile paski/klamry do trzymania styliska można przeoczyć o tyle raczej nie da się przeoczyć kieszeni" na samą szuflę. To samo można powiedzieć o wymiarach. O ile można przyjąć, że stosowano tą samą łopatę saperską to jest znane zdjęcie na którym przyczepa jest (zdaje się być) dłuższa niż na innych. Jaka jest szansa na to że jest to prototyp i wersja finalna? A jaka na to, że są to dwa niezależnie funkcjonujące typy przyczep?
  9. A czy materiały dotyczące noszy są również gdzieś dostępne? Rozglądałem się, ale nie znalazłem - zapewne źle szukałem.
  10. Mnie zastanawia dlaczego nie kupiono licencji na 621P. Trzy osiowy. http://upload.wikimedia.org/wikipedia/it/8/8b/Fiat_621_p.jpg
  11. Cztery lawety i mniejszy wóz amunicyjny ... Czyżby to była przyczepa typu R" ??
  12. A żeby nie było... 1. - rysunek opisany jako PF621L
  13. Wielkie dzięki, coś mi się musiało pokiełbasić, jak patrzyłem na te rysunki i stąd moje wątpliwości ...
  14. W temacie PF621... Na wszystkich skanach z instrukcji podpisanych jako PF621L (ciężarówka) tylna oś ma pojedyncze koło. A podwozie opisane PF621R (autobusowe - to wygięte nad tylną osią ma koła bliźniacze). Czy jest to na skutek jakiejś pomyłki. Czy też faktycznie tym się różniły te ramy ?
×
×
  • Create New...

Important Information