beaviso Napisano 9 Styczeń Napisano 9 Styczeń 5 minut temu, bodziu000000 napisał: I może się okazać całkiem skutecznym narzędziem... M.
beaviso Napisano 9 Styczeń Napisano 9 Styczeń 37 minut temu, bodziu000000 napisał: „kobieta przez kilka miesięcy na rzecz tej służby przekazywała informacje na temat przebywających na terytorium RP członków diaspory białoruskiej oraz organizacji skupiających Białorusinów i Polaków narodowości białoruskiej” Eeee, a myślałem, że przekazała informacje o uzbrojeniu i wyposażeniu defensywnym najnowszych samolotów i śmigłowców, jakie „skokowo powiększyły potencjał” SZ RP. A nie, wróć, przecież o tym można po prostu poczytać w necie :) O ile czyta się rzetelne źródła, a nie propagandystów piss i tv republika. M.
M81 Napisano 9 Styczeń Napisano 9 Styczeń Mam nadzieję, że białoruski wywiad uznaje za wiarygodne informacje publikowane przez Ramzana Kamizelowa. Wyszlibyśmy na tym bardzo dobrze.
pawel_breslau Napisano 9 Styczeń Napisano 9 Styczeń Ale serio dziwicie się, że pilot w tak młodym wieku walczył i zginął na tej wojnie? Mnie osobiście to nie dziwi, wielu już poległo. Dają "młodzieży", która chce walczyć, wszystko czym można wzbić się w powietrze, tam walczyć i ewentualnie zwalczać inne statki powietrzne lub wroga na ziemi. Myślę, że w takich czasach, w jakich oni teraz żyją (piszę o tych, którzy tam pozostali, i którzy znoszą trudy całej tej wojny-nie o tych co nadal tam się bawią i w d..pie mają tych co walczą i giną) bardzo szybko się dorośleje i albo nabiera się praktyki albo ginie. Patrząc na ilość mężczyzn, którzy spier...lili za granice ich kraju (czytaj Ukrainy), to uważam, że należy mu się szacun, że chciał, że walczył oraz, że poległ za swoją ojczyznę. Wiem, teraz posypią się na mnie gromy, ale cóż. Ukraina jest w stanie wojny a w czasie wojny wykorzystuje się każde zasoby materiałowe i ludzkie. I trzeba się cieszyć, że jeszcze są tam ludzie, którzy chcą walczyć za swój kraj widząc ilu z nich przebywa poza Ukrainą.
beaviso Napisano 9 Styczeń Napisano 9 Styczeń (edytowane) Nikt nie krytykuje chłopaka, który za wcześnie musiał wydorośleć i polec, ale czynimy smutną konstatację nad stanem osobowym niedobitków sił powietrznych Ukrainy. Chłopak umiał pilotować MiGa i zdążył go zastosować bojowo w partyzancko prowadzonych operacjach powietrznych. Zamiana MiGów na F16 zwiększy jedynie zdolności samego sprzętu, ale w sposobie użycia i umiejętnościach pilotów niestety nie ma co liczyć na rewolucję, zważywszy warunki. Przy okazji - czy ktoś widział już zdjęcia/filmy z udziałem ex naszych i słowackich 9.12? Mi trafiają się wyłącznie takie, na których są oryginalne ukraińskie 9.13 z „grubym karkiem”. M. Edytowane 9 Styczeń przez beaviso
pawel_breslau Napisano 9 Styczeń Napisano 9 Styczeń 2 godziny temu, beaviso napisał: Nikt nie krytykuje chłopaka, który za wcześnie musiał wydorośleć i polec, ale czynimy smutną konstatację nad stanem osobowym niedobitków sił powietrznych Ukrainy. Chłopak umiał pilotować MiGa i zdążył go zastosować bojowo w partyzancko prowadzonych operacjach powietrznych. Zamiana MiGów na F16 zwiększy jedynie zdolności samego sprzętu, ale w sposobie użycia i umiejętnościach pilotów niestety nie ma co liczyć na rewolucję, zważywszy warunki. Przy okazji - czy ktoś widział już zdjęcia/filmy z udziałem ex naszych i słowackich 9.12? Mi trafiają się wyłącznie takie, na których są oryginalne ukraińskie 9.13 z „grubym karkiem”. M. Wybacz, ale odebrałem to trochę inaczej. Cóż, nie będę kruszył kopii. Każdy wiedział co miał na myśli. Ja nadal mam wielki szacun dla chłopaków (dla płci pięknej także), lecz tylko i wyłącznie dla tych co tam walczą. Reszta?... cóż, każdy powinien wyrobić sobie własne zdanie.
pawel_breslau Napisano 9 Styczeń Napisano 9 Styczeń 39 minut temu, bodziu000000 napisał: Ale w powietrzu i w kosmosie drewna nie znajdziesz, więc coś w tym musi być 1
miroslav Napisano 9 Styczeń Napisano 9 Styczeń Czyli kosmiczeskije obuczenije powinni zacząć od zbierania chrustu :) Popieram to pożyteczne i bezpieczne dla sąsiadów zajęcie . Chyba jedyne przydatne dla społeczeństwa planety Ziemia .
Jedburgh_Ops Napisano 9 Styczeń Napisano 9 Styczeń 7 godzin temu, pawel_breslau napisał: Ale serio dziwicie się, że pilot w tak młodym wieku walczył i zginął na tej wojnie? Mnie osobiście to nie dziwi, wielu już poległo. Dają "młodzieży", która chce walczyć, wszystko czym można wzbić się w powietrze, tam walczyć i ewentualnie zwalczać inne statki powietrzne lub wroga na ziemi. Myślę, że w takich czasach, w jakich oni teraz żyją (piszę o tych, którzy tam pozostali, i którzy znoszą trudy całej tej wojny-nie o tych co nadal tam się bawią i w d..pie mają tych co walczą i giną) bardzo szybko się dorośleje i albo nabiera się praktyki albo ginie. Patrząc na ilość mężczyzn, którzy spier...lili za granice ich kraju (czytaj Ukrainy), to uważam, że należy mu się szacun, że chciał, że walczył oraz, że poległ za swoją ojczyznę. Wiem, teraz posypią się na mnie gromy, ale cóż. Ukraina jest w stanie wojny a w czasie wojny wykorzystuje się każde zasoby materiałowe i ludzkie. I trzeba się cieszyć, że jeszcze są tam ludzie, którzy chcą walczyć za swój kraj widząc ilu z nich przebywa poza Ukrainą. To, co piszemy z Beaviso nie jest krytyką bardzo dzielnych ukraińskich pilotów walczących z ruską dziczą od dwóch lat, bo to, co opisujemy głosem krytycznym nie ma nic wspólnego z tą wojną, ponieważ to się rozpoczyna w roku 2021. Nie wiem, kto to jest Anton Gieraszczenko, ale jest pytanie, czy zwariował on i wypisuje jakieś bzdury, czy zwariowały ukraińskie siły zbrojne, żeby w wieku 21 lat kończyć tam akademię sił powietrznych, czyli Харьковский Национальный Университет Воздушных Сил. Wiesz, kim się jest w lotnictwie myśliwskim w wieku lat 21? Nikim. Nie ma Cię w nim, nie istniejesz. Pilot myśliwski o statusie „combat ready” to jest minimum 28- lub 29-latek. I tak jest na całym świecie. W wieku 21 lat miałem po sześciu latach dokładnego, wszechstronnego kształcenia i szkolenia (w trzech szkołach lotniczych) papierek (zaledwie) mechanika lotniczego takiego tylko ogólnego, nie na jakiś konkretny typ statku powietrznego, bo to jest jeszcze inne kształcenie i szkolenie. W tym samym wieku 21 lat miałem papierek pilota (zaledwie) general aviation. Czy byłoby to PRL, czy byłoby to NATO to do takiego wstępnego wykształcenia i wyszkolenia trzeba by jeszcze skończyć studia do stopnia podporucznika inżyniera pilota, a i wówczas wciąż jeszcze nie jest się pilotem myśliwskim tylko idzie się na dalszą dwu- lub trzyletnią naukę do jednostki doszkalającej. W NATO pilot myśliwski „combat ready” to jest co najmniej późny porucznik (tuż przed awansem na kapitana) albo wczesny kapitan (tuż po awansie z porucznika), a nie 21-letnie szczenię.
karpik Napisano 10 Styczeń Napisano 10 Styczeń Takie tam selfi na polance. VID_20240110_100135_712.mp4
MarekA Napisano 10 Styczeń Napisano 10 Styczeń 10 godzin temu, Jedburgh_Ops napisał: W NATO pilot myśliwski „combat ready” to jest co najmniej późny porucznik (tuż przed awansem na kapitana) albo wczesny kapitan (tuż po awansie z porucznika), a nie 21-letnie szczenię. Co w przypadku hipotetycznej wojny NATO trwającej kilka lat? Przedwojenne "zapasy" pilotów i samolotów zostały wyczerpane. Do walki wysyłane są samoloty wojennej produkcji. Produkcja samolotów trwa powiedzmy kilkanaście miesięcy. Skąd brać dla nich nowych pilotów skoro proces ich szkolenia trwa wiele lat?
Jedburgh_Ops Napisano 10 Styczeń Napisano 10 Styczeń 15 godzin temu, pawel_breslau napisał: Wybacz, ale odebrałem to trochę inaczej. Cóż, nie będę kruszył kopii. Każdy wiedział co miał na myśli. Ja nadal mam wielki szacun dla chłopaków (dla płci pięknej także), lecz tylko i wyłącznie dla tych co tam walczą. Reszta?... cóż, każdy powinien wyrobić sobie własne zdanie. Dla jasności edukacyjny system amerykański: ● Podstawówka (elementary school) → rozpoczęcie w wieku 5 lat; zakończenie w wieku lat 10 ● Szkoła średnia (middle school) → rozpoczęcie w wieku 11 lat; zakończenie w wieku lat 13 ● Szkoła wyższa (high school) → rozpoczęcie w wieku 14 lat; zakończenie w wieku lat 18 ● College lub uniwersytet → czas nauki 4÷7 lat w zależności od specjalizacji ● United States Air Force Academy → czas nauki 4 lata Szkolenie do statusu combat ready po United States Air Force Academy ● primary training → 6 miesięcy ● intermediate training → 1 rok ● advanced training → 1 rok Jak widać pilotem „combat ready” w Stanach Zjednoczonych można zostać najwcześniej w wieku 28,5 roku, a najpóźniej w wieku 31,5 roku.
Merill_Marauder Napisano 10 Styczeń Napisano 10 Styczeń Właśnie dlatego na zachodzie pilot jest traktowany jako dobro najwyższe i robi się wszystko żeby go uratować po katapultowaniu? Swoją drogą- jak wygląda szkolenie pilota z pierwszej ręki- proszę Państwa- kapitan pilot Maciej "Slab" Krakowian!
Rekomendowane odpowiedzi