Skocz do zawartości

Wojna na Wschodzie vol. 1/12


Rekomendowane odpowiedzi

2 minuty temu, Jedburgh_Ops napisał:

 I amerykańscy spadochroniarze chowający w plecakach Jump Boots na szpan na przepustki, a do okopu to goowniane double-buckle boots...

:classic_wink:

Nie wiem czy poprawnie identyfikuję typy obuwia, ale zdaje mi się że te pierwsze to fajne były właśnie do skoków, za to te drugie (analog polskich opinaczy) dużo lepiej się sprawdzały przy łażeniu po terenie, zwłaszcza dłuższym łażeniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Erih napisał:

Nie wiem czy poprawnie identyfikuję typy obuwia, ale zdaje mi się że te pierwsze to fajne były właśnie do skoków, za to te drugie (analog polskich opinaczy) dużo lepiej się sprawdzały przy łażeniu po terenie, zwłaszcza dłuższym łażeniu.

Dokładnie tak było.

Chociaż... jako gość niegdyś skaczący (a dziś mający replikę double-buckle boots) to zrobiłbym tak, jak robiłem w realu, że przed skokiem bardzo mocno bandażowałem stawy skokowe i dopiero zakładałem wysokie buty. Nigdy kontuzji nie miałem. Ale co kultowe Jump Boots to jednak Jump Boots - laski wymiękały... :classic_biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Albo zmyłka , albo szykują się do wejścia .

Нужна любая свежая информация по противнику (живая сила, техника, антенны, камеры и т.д) по этому сектору.       
Пожалуйста, кидайте только в том случае, когда ВЫ УВЕРЕНЫ, ЧТО ЭТО БЕЗОПАСНО ДЕЛАТЬ.  
В противном случае кидать информацию не стоит.    

photo_2023-08-25_14-36-59.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, Jedburgh_Ops napisał:

Dokładnie tak było.

Chociaż... jako gość niegdyś skaczący (a dziś mający replikę double-buckle boots) to zrobiłbym tak, jak robiłem w realu, że przed skokiem bardzo mocno bandażowałem stawy skokowe i dopiero zakładałem wysokie buty. Nigdy kontuzji nie miałem. Ale co kultowe Jump Boots to jednak Jump Boots - laski wymiękały... :classic_biggrin:

Numer dobry na skoki treningowe albo pokazowe, ale jak trzeba zaraz po przyziemieniu zasuwać w terenie (zwłaszcza trudnym) i to nie przez 15 minut, i nie ma czasu żeby zdjąć usztywnienie, to robi się mało ciekawie. Sam nie praktykowałem usztywniania, ale raz robiłem rekultywację klienta, który na czas tego nie zdjął .

Co do szpanu, absolutnie się zgadzam.

Edytowane przez Erih
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Erih napisał:

Numer dobry na skoki treningowe albo pokazowe, ale jak trzeba zaraz po przyziemieniu zasuwać w terenie (zwłaszcza trudnym) i to nie przez 15 minut, i nie ma czasu żeby zdjąć usztywnienie, to robi się mało ciekawie.

Absolutna racja. Rozbandażowywałem się  zaraz po lądowaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, Cypis napisał:

Albo zmyłka , albo szykują się do wejścia .

Нужна любая свежая информация по противнику (живая сила, техника, антенны, камеры и т.д) по этому сектору.       
Пожалуйста, кидайте только в том случае, когда ВЫ УВЕРЕНЫ, ЧТО ЭТО БЕЗОПАСНО ДЕЛАТЬ.  
В противном случае кидать информацию не стоит.    

photo_2023-08-25_14-36-59.jpg

Szykują się do wejścia.

Zachodni spece zarzucają UA, że to niby nie za dobrze, bo to za oczywiste dla kacapii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 24.08.2023 o 15:15, Cypis napisał:

орвегия передаст Украине F-16, - TV2

По информации Forbes, Норвегии принадлежало 64 истребителя F-16. В 2022 году их сняли с вооружения и заменили на более новые F-35s.

Gdyby chcieli sprzedać wszystkie 64 , to razem z niderlandzkimi i duńskimi to już będzie ponad setka.

To jest taka sytuacja, jak wybór między dżumą a cholerą.

Nie ma się z czego cieszyć, żeby nawet Ukraina miała dostać i 200, i 300, i 400 F-16. Nie dać im szybko tych F-16 – bardzo źle; dać im te F-16 szybko – bardzo źle. Nie ma żadnego dobrego wyjścia z tej sytuacji; każde jest bardzo złe. Polska ma F-16 od 17 lat, a ich najwyższej rangi piloci mówią, że nawet po tylu latach jesteśmy w stanie wykorzystać najwyżej ok. 85 proc. potencjału tego samolotu. To jaki procent potencjału będzie mógł wykorzystać ukraiński pilot po półrocznym, a nawet rocznym kursiku?

Tu jest interesujący dwugłos amerykańsko-polski na temat F-16 dla Ukrainy. Co ważne, dwugłos pilotów, nie jakichś dzieci osintu – generała pilota F-15 i F-22 oraz pułkownika pilota F-16C.

Ukrainian F-16 combat proficiency at scale not likely before 2027, Air Force General says

Polski instruktor: Jeśli Ukraińcy nie zastosują się do rad USA, to zobaczymy spadające F-16

Takich głosów od dawna jest wiele ze strony pilotów, którzy są zgodni, że normalnie trzeba ok. 5 lat, żeby zacząć być efektywnym pilotem F-16. Inni, przyparci do muru twierdzą, że jeśli już mówić o jakimkolwiek minimalnym porządnym wykształceniu i wyszkoleniu do F-16 to jest to ok. 2 lat. Wszyscy piloci F-16 wypowiadający się na temat „F-16 dla Ukrainy” i potencjalnego czasu kształcenia i szkolenia ukraińskich pilotów jak ognia unikają najważniejszych tematów, które są tabu, bo piloci nie mogą?/nie chcą? o tym mówić. Są to tematy nietknięte, a przy tym podstawowe. Jakie? Mogę przy okazji opisać.

Amerykanie musieliby zwariować, żeby dać Ukraińcom F-16 za szybko z niedoszkolonymi pilotami i skompromitować siebie, ten samolot i system szkolenia pilotów. Ruscy na tej wojnie skompromitowali swoje uzbrojenie, a efekt jest taki, że Indie, Brazylia, Serbia i Wietnam (co najmniej) zakończyły swoje zainteresowanie tym uzbrojeniem. Amerykanie na coś takiego sobie nie pozwolą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie