Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Kawał Dobrej Roboty, Panie Krzysztofie ;-) 

Dobrze, że jest Was niemało i w ciągu roku dzieje się w Pucku bardzo dużo, Ku Chwale Lotnictwa Morskiego II RP. Przy okazji bardzo Dziękuję za oba albumy. Wiele zdjęć nie znałem.

Pozdrawiam serdecznie

Napisano

Sylwetka pilota MDLot. w pierwszej połowy lat dwudziestych, wg. niezastapionego P. J. Wróbla.

Ostatnio znalazlem swoje skromne grafiki sprzed lat, dotyczacych MDLot. i sylwetek jego Lotników i marynarzy. Będzie chwila, to, skopiuję i wrzucę.

mdlot3.JPG

Napisano
W dniu 12.10.2023 o 11:39, formoza58 napisał:

Warta pod budynkiem koszar.

mdl oprawa warty przy koszarach.JPG

Apropo wart ... Na stronie 17 albumu " Obchody 100 Lecia MDLot. w Pucku" przy  ' całkowicie metalowym samolocie" goszczącym w Pucku widoczny wartownik. Nie z marynarskiego plutonu wartowniczego, tylko inny, jakby Kolejowe PW. 

mar str17.JPG

Napisano (edytowane)
W dniu 25.11.2023 o 13:53, Sedco Express napisał:

Akwarelki - koszmarki !

A mi się podobają - bardzo fajne operowanie kolorem, kreska też niczego sobie (choć u mnie na rysunku mówiło się na taką sianko).

Edytowane przez Grzesio
Napisano
2 godziny temu, Grzesio napisał:

A mi się podobają - bardzo fajne operowanie kolorem, kreska też niczego sobie (choć u mnie na rysunku mówiło się na taką sianko).

Klimatyczne.

  • 4 weeks later...
Napisano
W dniu 22.05.2022 o 21:55, Sedco Express napisał:

W 1936 r. (inne źródła podają 1937 r.) dwa R-XIII wystartowały by przepędzić dwa niemiecki sterowce LZ-129 "Hindenburg" i LZ-129 "Graf Zeppelin", które naruszyły polską przestrzeń powietrzną (nad Helem - rejon umocniony i był zakaz lotów dla cywilnych samolotów) w locie z Królewca. Samoloty R-XIII w pobliżu sterowców wykonywały akrobacje, zwroty, przeloty przed nimi aż te zostały zmuszone do zmiany kursu i wyleciały z polskiej strefy wód granicznych.

No ja mam z tym problem - w książkach z okresu PRL przeczytać było można, że w lecie czy wręcz lipcu 1939 powracający z Prus Wschodnich sterowiec LZ-130 Graf Zeppelin II naruszył polskie wody terytorialne i przelatywał w pobliżu RU Hel. Na przechwycenie sterowca wysłany został jeden Lublin R XIII G nr 714 (wymieniane są nawet nazwiska członków załogi), który "myśliwskimi" manewrami zmusił sterowiec do zmiany kursu i powrotu na wody międzynarodowe.
Muszę powiedzieć, że zawsze zastanawiał mnie brak dziennej daty tego zdarzenia. A teraz, gdy przeczytałem wykaz lotów LZ-130 na wikipedii (https://en.wikipedia.org/wiki/LZ_130_Graf_Zeppelin_II), to w ogóle nic nie wskazuje, aby kiedykolwiek w swej karierze znalazł się on w tym rejonie Bałtyku, czy w ogóle w Prusach Wschodnich.

No ale jeśli miałby to być 1936 czy 1937, w grę wchodzić by mogły LZ-127 Graf Zeppelin i LZ-129 Hindenburg - to zdarzenie mogłoby teoretycznie mieć miejsce w 1936 roku - ale też nic w wykazach lotów LZ-129 na taki wspólny występ nie nie wskazuje. https://www.airships.net/hindenburg/flight-schedule/

Tak, że jeżeli w ogóle - w co zaczynam bardzo wątpić - przechwycenie sterowca miało miejsce, to mógłby to być co najwyżej samotny LZ-127 Graf Zeppelin, najpóźniej wiosną 1937 (po katastrofie LZ-129 w maju 1937 został uziemiony).

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie