Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Kawał Dobrej Roboty, Panie Krzysztofie ;-) 

Dobrze, że jest Was niemało i w ciągu roku dzieje się w Pucku bardzo dużo, Ku Chwale Lotnictwa Morskiego II RP. Przy okazji bardzo Dziękuję za oba albumy. Wiele zdjęć nie znałem.

Pozdrawiam serdecznie

Napisano

Sylwetka pilota MDLot. w pierwszej połowy lat dwudziestych, wg. niezastapionego P. J. Wróbla.

Ostatnio znalazlem swoje skromne grafiki sprzed lat, dotyczacych MDLot. i sylwetek jego Lotników i marynarzy. Będzie chwila, to, skopiuję i wrzucę.

mdlot3.JPG

Napisano
W dniu 12.10.2023 o 11:39, formoza58 napisał:

Warta pod budynkiem koszar.

mdl oprawa warty przy koszarach.JPG

Apropo wart ... Na stronie 17 albumu " Obchody 100 Lecia MDLot. w Pucku" przy  ' całkowicie metalowym samolocie" goszczącym w Pucku widoczny wartownik. Nie z marynarskiego plutonu wartowniczego, tylko inny, jakby Kolejowe PW. 

mar str17.JPG

Napisano (edytowane)
W dniu 25.11.2023 o 13:53, Sedco Express napisał:

Akwarelki - koszmarki !

A mi się podobają - bardzo fajne operowanie kolorem, kreska też niczego sobie (choć u mnie na rysunku mówiło się na taką sianko).

Edytowane przez Grzesio
Napisano
2 godziny temu, Grzesio napisał:

A mi się podobają - bardzo fajne operowanie kolorem, kreska też niczego sobie (choć u mnie na rysunku mówiło się na taką sianko).

Klimatyczne.

  • 4 weeks later...
Napisano
W dniu 22.05.2022 o 21:55, Sedco Express napisał:

W 1936 r. (inne źródła podają 1937 r.) dwa R-XIII wystartowały by przepędzić dwa niemiecki sterowce LZ-129 "Hindenburg" i LZ-129 "Graf Zeppelin", które naruszyły polską przestrzeń powietrzną (nad Helem - rejon umocniony i był zakaz lotów dla cywilnych samolotów) w locie z Królewca. Samoloty R-XIII w pobliżu sterowców wykonywały akrobacje, zwroty, przeloty przed nimi aż te zostały zmuszone do zmiany kursu i wyleciały z polskiej strefy wód granicznych.

No ja mam z tym problem - w książkach z okresu PRL przeczytać było można, że w lecie czy wręcz lipcu 1939 powracający z Prus Wschodnich sterowiec LZ-130 Graf Zeppelin II naruszył polskie wody terytorialne i przelatywał w pobliżu RU Hel. Na przechwycenie sterowca wysłany został jeden Lublin R XIII G nr 714 (wymieniane są nawet nazwiska członków załogi), który "myśliwskimi" manewrami zmusił sterowiec do zmiany kursu i powrotu na wody międzynarodowe.
Muszę powiedzieć, że zawsze zastanawiał mnie brak dziennej daty tego zdarzenia. A teraz, gdy przeczytałem wykaz lotów LZ-130 na wikipedii (https://en.wikipedia.org/wiki/LZ_130_Graf_Zeppelin_II), to w ogóle nic nie wskazuje, aby kiedykolwiek w swej karierze znalazł się on w tym rejonie Bałtyku, czy w ogóle w Prusach Wschodnich.

No ale jeśli miałby to być 1936 czy 1937, w grę wchodzić by mogły LZ-127 Graf Zeppelin i LZ-129 Hindenburg - to zdarzenie mogłoby teoretycznie mieć miejsce w 1936 roku - ale też nic w wykazach lotów LZ-129 na taki wspólny występ nie nie wskazuje. https://www.airships.net/hindenburg/flight-schedule/

Tak, że jeżeli w ogóle - w co zaczynam bardzo wątpić - przechwycenie sterowca miało miejsce, to mógłby to być co najwyżej samotny LZ-127 Graf Zeppelin, najpóźniej wiosną 1937 (po katastrofie LZ-129 w maju 1937 został uziemiony).

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie