formoza58 Napisano 23 Listopad 2023 Autor Napisano 23 Listopad 2023 Kawał Dobrej Roboty, Panie Krzysztofie ;-) Dobrze, że jest Was niemało i w ciągu roku dzieje się w Pucku bardzo dużo, Ku Chwale Lotnictwa Morskiego II RP. Przy okazji bardzo Dziękuję za oba albumy. Wiele zdjęć nie znałem. Pozdrawiam serdecznie Cytuj
formoza58 Napisano 24 Listopad 2023 Autor Napisano 24 Listopad 2023 Sylwetka pilota MDLot. w pierwszej połowy lat dwudziestych, wg. niezastapionego P. J. Wróbla. Ostatnio znalazlem swoje skromne grafiki sprzed lat, dotyczacych MDLot. i sylwetek jego Lotników i marynarzy. Będzie chwila, to, skopiuję i wrzucę. Cytuj
formoza58 Napisano 25 Listopad 2023 Autor Napisano 25 Listopad 2023 Wiem, ale mimo to, w temacie ;-) Cytuj
formoza58 Napisano 27 Listopad 2023 Autor Napisano 27 Listopad 2023 W dniu 12.10.2023 o 11:39, formoza58 napisał: Warta pod budynkiem koszar. Apropo wart ... Na stronie 17 albumu " Obchody 100 Lecia MDLot. w Pucku" przy ' całkowicie metalowym samolocie" goszczącym w Pucku widoczny wartownik. Nie z marynarskiego plutonu wartowniczego, tylko inny, jakby Kolejowe PW. Cytuj
Grzesio Napisano 28 Listopad 2023 Napisano 28 Listopad 2023 (edytowane) W dniu 25.11.2023 o 13:53, Sedco Express napisał: Akwarelki - koszmarki ! A mi się podobają - bardzo fajne operowanie kolorem, kreska też niczego sobie (choć u mnie na rysunku mówiło się na taką sianko). Edytowane 28 Listopad 2023 przez Grzesio Cytuj
K20 Napisano 28 Listopad 2023 Napisano 28 Listopad 2023 2 godziny temu, Grzesio napisał: A mi się podobają - bardzo fajne operowanie kolorem, kreska też niczego sobie (choć u mnie na rysunku mówiło się na taką sianko). Klimatyczne. Cytuj
formoza58 Napisano 30 Listopad 2023 Autor Napisano 30 Listopad 2023 W dniu 3.10.2023 o 13:06, Grzesio napisał: Słupek pamiątkowy w porcie rybackim - rok 1988. Uzupełnienie... Cytuj
Grzesio Napisano 30 Listopad 2023 Napisano 30 Listopad 2023 Po lewej wieża klasztoru elżbietanek (obecny szpital), pośrodku fara, po prawej wieża kościoła ewangelickiego (rozebrany w 1956). Cytuj
formoza58 Napisano 1 Grudzień 2023 Autor Napisano 1 Grudzień 2023 Było z lotu ptaka, od strony Pucka. Tutaj od strony zatoki... Cytuj
formoza58 Napisano 2 Grudzień 2023 Autor Napisano 2 Grudzień 2023 Wrzesień 1927 rok... Latham w Krakowie, nieopodal Wawelu... Cytuj
formoza58 Napisano 5 Grudzień 2023 Autor Napisano 5 Grudzień 2023 Nabrzeże dźwigowe w okresie międzywojnia i współcześnie... Cytuj
formoza58 Napisano 6 Grudzień 2023 Autor Napisano 6 Grudzień 2023 W dniu 13.10.2022 o 20:39, formoza58 napisał: Z FC. Kmdr . pil. Szalewicz w niemieckiej niewoli... Kmdr. Kazimierz Szalewicz. Cytuj
formoza58 Napisano 4 Styczeń 2024 Autor Napisano 4 Styczeń 2024 W dniu 3.12.2023 o 22:19, formoza58 napisał: Niemiłe spotkanie. I to samo wydarzenie w twórczości Roberta Firszta. Cytuj
formoza58 Napisano 5 Styczeń 2024 Autor Napisano 5 Styczeń 2024 W dniu 3.12.2023 o 17:00, formoza58 napisał: Uzupenienie... Kolejna praca Roberta Firszta. Cytuj
Grzesio Napisano 5 Styczeń 2024 Napisano 5 Styczeń 2024 W dniu 22.05.2022 o 21:55, Sedco Express napisał: W 1936 r. (inne źródła podają 1937 r.) dwa R-XIII wystartowały by przepędzić dwa niemiecki sterowce LZ-129 "Hindenburg" i LZ-129 "Graf Zeppelin", które naruszyły polską przestrzeń powietrzną (nad Helem - rejon umocniony i był zakaz lotów dla cywilnych samolotów) w locie z Królewca. Samoloty R-XIII w pobliżu sterowców wykonywały akrobacje, zwroty, przeloty przed nimi aż te zostały zmuszone do zmiany kursu i wyleciały z polskiej strefy wód granicznych. No ja mam z tym problem - w książkach z okresu PRL przeczytać było można, że w lecie czy wręcz lipcu 1939 powracający z Prus Wschodnich sterowiec LZ-130 Graf Zeppelin II naruszył polskie wody terytorialne i przelatywał w pobliżu RU Hel. Na przechwycenie sterowca wysłany został jeden Lublin R XIII G nr 714 (wymieniane są nawet nazwiska członków załogi), który "myśliwskimi" manewrami zmusił sterowiec do zmiany kursu i powrotu na wody międzynarodowe. Muszę powiedzieć, że zawsze zastanawiał mnie brak dziennej daty tego zdarzenia. A teraz, gdy przeczytałem wykaz lotów LZ-130 na wikipedii (https://en.wikipedia.org/wiki/LZ_130_Graf_Zeppelin_II), to w ogóle nic nie wskazuje, aby kiedykolwiek w swej karierze znalazł się on w tym rejonie Bałtyku, czy w ogóle w Prusach Wschodnich. No ale jeśli miałby to być 1936 czy 1937, w grę wchodzić by mogły LZ-127 Graf Zeppelin i LZ-129 Hindenburg - to zdarzenie mogłoby teoretycznie mieć miejsce w 1936 roku - ale też nic w wykazach lotów LZ-129 na taki wspólny występ nie nie wskazuje. https://www.airships.net/hindenburg/flight-schedule/ Tak, że jeżeli w ogóle - w co zaczynam bardzo wątpić - przechwycenie sterowca miało miejsce, to mógłby to być co najwyżej samotny LZ-127 Graf Zeppelin, najpóźniej wiosną 1937 (po katastrofie LZ-129 w maju 1937 został uziemiony). Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.