Skocz do zawartości
  • 0

Kołpak śmigła samolotu Luftwaffe


Tomasz70

Pytanie

Liczę na Waszą pomoc, a zwłaszcza na wiedzę, jaką posiada Woodhaven.

Od lat mam w kolekcji ten kołpak, niewątpliwie z niemieckiej maszyny i niewątpliwie z okresu II wojny światowej.

Niestety, brak mi pewności co do modelu, z którego pochodzi.

Wymiary:

wysokość  / długość (pierwsze i drugie zdjęcie) 44 cm,

średnica (trzecie zdjęcie) - ok. 45 cm (kształt jest nieforemny, waha się od 43 do 47,5 cm),

średnica (czwarte zdjęcie): otwór na wał / działko - 15 cm, średnica zewnętrzna (krawędzie blachy) - 38 cm.

 

Pochodzenie: Luftwaffe Fliegerhorst Henrikow / Glinnik (koło Tomaszowa Mazowieckiego), rok 1945. 

Kołpak zabrany stamtąd właśnie w 1945, przez miejscowego gospodarza, w ramach rekompensaty za zarekwirowane pole pod lotnisko. ;)

Tabliczka znamionowa nieczytelna (ostatnie zdjęcie - utlenienia aluminium).

Napisy w środku czerwoną farbą:

VERSLARKUNGSLEGE  GEMASS

ANDERUNGSANWELSUNG NR 55

NICHT ERFORDERLICH

IMG_0224.JPG

IMG_0225.JPG

IMG_0226.JPG

IMG_0227.JPG

IMG_0228.JPG

IMG_0230.JPG

IMG_0231.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rekomendowane odpowiedzi

Chyba malowaniem. O ile FW bardzo często malowano w "hipno-ślimaka" o tyle Junkersy chyba tylko w Norwegii- ale nie jestem pewien.

 Trzeba by sprawdzić jakie jednostki Ju operowały w okolicy i zobaczyć malowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, Tyr napisał:

Chyba malowaniem. O ile FW bardzo często malowano w "hipno-ślimaka" o tyle Junkersy chyba tylko w Norwegii- ale nie jestem pewien.

 Trzeba by sprawdzić jakie jednostki Ju operowały w okolicy i zobaczyć malowania.

......Trzy różne kołpaki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Woodhaven napisał:

Hmm A czym rożni się kołpak;

Fw 190 z BMW 801 C/D od  Fw 190 z BMW 801 T/H , - Ju 88 B,R, H T, F z BMW MA/D, - Ju 188 z BMW L/D,M/G.

 

 

Na tych samolotach montowano z wyglądu bardzo podobne do siebie kołpaki i bez odczytania kodu danej części nie da się zrobić rzetelnego ID. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W 100% nie, bo zawsze istnieje szansa, że w okolicy był jakiś Ju z tak pomalowanymi kołpakami…  Dla tego napisałem o malowaniu, które w przypadku braku numerów może określić skalę prawdopodobieństwa od jakiego samolotu jest ten kołpak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, bjar_1 napisał:

Piękna rzecz. Jakbyś miał wywalać na złom, to daj znać! :D

Bo to nie som tanie rzeczy... ;) 

Nie wywalę. Jak mówi do mnie mój stary kumpel - "Jesteś wentyl, bo nie puszczasz..."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Tyr napisał:

Na łyżki szkoda na razie na żyrandol a jak dozbierasz resztę - poskładasz to na półce w gablotce wyeksponujesz;) 

Jak dozbiera resztę to zrobi nie tylko żyrandol ale żyrandol z funkcją mieszacza powietrza taki wentylator sufitowy z oświetleniem. Cudo będzie!

Pozdrosy i powodzenia w kompletowaniu łopat śmigła ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 17.03.2021 o 07:04, piterb2 napisał:

wg mnie róznia się. 88-801 mają   inną "gródź" , wzocnienie. (w 88  otwory )

 wymiary, "stożkowatośc", otwór na smigła -tylko nie pamietam czy dotyczylo to tez 88 -801 czy tylko pozostałych 88

wszystkie 190 jakie mialem były  wzmocnione jak ten  ,  a 88 które widziałem nie

na bakielicie uszczelniajacym jest nr. jak to w miare wczesna foka to bedzie w vdm-ie z 3/44 / .(przydał by sie nowszy)

 z tego co wiem  a,f,g mialy takie  same kołpaki (wymiary,budowa ), inne mialy dopiero dory

na koniec malowanie "mysliwskie"

 

..... malowanie "mysliwskie"

20210321_133130.jpg

20210321_133331.jpg

20210321_132851.jpg

20210321_133406.jpg

20210321_132948.jpg

20210321_133008.jpg

20210321_133445.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Woodhaven napisał:

Tylko odczytanie kodu umożliwia prawidłowe ID części.  

IMG_0230.JPG.634478ef5e19d3a9fadea12eb54dd67b.jpg

No i to będzie niestety najbardziej problematyczne. Pewnie łatwiej już ustalić, jakie jednostki Luft-u stacjonowały na tym lotnisku na przełomie 1944/45...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

On 15.03.2021 o 11:42, Woodhaven napisał:

Hmm A czym rożni się kołpak;

Fw 190 z BMW 801 C/D od  Fw 190 z BMW 801 T/H , - Ju 88 B,R, H T, F z BMW MA/D, - Ju 188 z BMW L/D,M/G.

 

 

wg mnie róznia się. 88-801 mają   inną "gródź" , wzocnienie. (w 88  otwory )

 wymiary, "stożkowatośc", otwór na smigła -tylko nie pamietam czy dotyczylo to tez 88 -801 czy tylko pozostałych 88

wszystkie 190 jakie mialem były  wzmocnione jak ten  ,  a 88 które widziałem nie

na bakielicie uszczelniajacym jest nr. jak to w miare wczesna foka to bedzie w vdm-ie z 3/44 / .(przydał by sie nowszy)

 z tego co wiem  a,f,g mialy takie  same kołpaki (wymiary,budowa ), inne mialy dopiero dory

na koniec malowanie "mysliwskie"

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie