Skocz do zawartości
  • 0

Kołpak śmigła samolotu Luftwaffe


Tomasz70

Pytanie

Napisano

Liczę na Waszą pomoc, a zwłaszcza na wiedzę, jaką posiada Woodhaven.

Od lat mam w kolekcji ten kołpak, niewątpliwie z niemieckiej maszyny i niewątpliwie z okresu II wojny światowej.

Niestety, brak mi pewności co do modelu, z którego pochodzi.

Wymiary:

wysokość  / długość (pierwsze i drugie zdjęcie) 44 cm,

średnica (trzecie zdjęcie) - ok. 45 cm (kształt jest nieforemny, waha się od 43 do 47,5 cm),

średnica (czwarte zdjęcie): otwór na wał / działko - 15 cm, średnica zewnętrzna (krawędzie blachy) - 38 cm.

 

Pochodzenie: Luftwaffe Fliegerhorst Henrikow / Glinnik (koło Tomaszowa Mazowieckiego), rok 1945. 

Kołpak zabrany stamtąd właśnie w 1945, przez miejscowego gospodarza, w ramach rekompensaty za zarekwirowane pole pod lotnisko. ;)

Tabliczka znamionowa nieczytelna (ostatnie zdjęcie - utlenienia aluminium).

Napisy w środku czerwoną farbą:

VERSLARKUNGSLEGE  GEMASS

ANDERUNGSANWELSUNG NR 55

NICHT ERFORDERLICH

IMG_0224.JPG

IMG_0225.JPG

IMG_0226.JPG

IMG_0227.JPG

IMG_0228.JPG

IMG_0230.JPG

IMG_0231.JPG

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Chyba malowaniem. O ile FW bardzo często malowano w "hipno-ślimaka" o tyle Junkersy chyba tylko w Norwegii- ale nie jestem pewien.

 Trzeba by sprawdzić jakie jednostki Ju operowały w okolicy i zobaczyć malowania.

Napisano
17 minut temu, Tyr napisał:

Chyba malowaniem. O ile FW bardzo często malowano w "hipno-ślimaka" o tyle Junkersy chyba tylko w Norwegii- ale nie jestem pewien.

 Trzeba by sprawdzić jakie jednostki Ju operowały w okolicy i zobaczyć malowania.

......Trzy różne kołpaki.

Napisano

Czyli co, ten z tego wątku jest już zidentyfikowany? Bo nie bardzo wiem o co chodzi z tymi trzema kołpakami...

Napisano
12 godzin temu, Woodhaven napisał:

Hmm A czym rożni się kołpak;

Fw 190 z BMW 801 C/D od  Fw 190 z BMW 801 T/H , - Ju 88 B,R, H T, F z BMW MA/D, - Ju 188 z BMW L/D,M/G.

 

 

Na tych samolotach montowano z wyglądu bardzo podobne do siebie kołpaki i bez odczytania kodu danej części nie da się zrobić rzetelnego ID. 

Napisano

W 100% nie, bo zawsze istnieje szansa, że w okolicy był jakiś Ju z tak pomalowanymi kołpakami…  Dla tego napisałem o malowaniu, które w przypadku braku numerów może określić skalę prawdopodobieństwa od jakiego samolotu jest ten kołpak.

Napisano
Teraz, bjar_1 napisał:

Piękna rzecz. Jakbyś miał wywalać na złom, to daj znać! :D

Bo to nie som tanie rzeczy... ;) 

Nie wywalę. Jak mówi do mnie mój stary kumpel - "Jesteś wentyl, bo nie puszczasz..."

Napisano

Na łyżki szkoda na razie na żyrandol a jak dozbierasz resztę - poskładasz to na półce w gablotce wyeksponujesz;) 

Napisano
4 godziny temu, Spirit of Warsaw napisał:

Nie tylko BMW 801, też np. może być Gnome-Rhône 14M  >>>  Hs 129...

1.thumb.jpg.b480372cb2f46e2435d0cd575934a2a4.jpg

 

 

Zdecydowanie odpada [ np. zamek kołpaka ( #2 Zylinderkopfschrauben )

20210321_100704.jpg

20210321_100847.jpg

20210321_101010.jpg

Napisano
2 godziny temu, Tyr napisał:

Na łyżki szkoda na razie na żyrandol a jak dozbierasz resztę - poskładasz to na półce w gablotce wyeksponujesz;) 

Jak dozbiera resztę to zrobi nie tylko żyrandol ale żyrandol z funkcją mieszacza powietrza taki wentylator sufitowy z oświetleniem. Cudo będzie!

Pozdrosy i powodzenia w kompletowaniu łopat śmigła ?

Napisano

Verstärkungsstege gemäss Änderungsanweisung Nr. 55 nicht erforderlich

Rozpórki, mostki wzmacniające według instrukcji zmian, przeróbek nr 55 niewymagane

Napisano
W dniu 17.03.2021 o 07:04, piterb2 napisał:

wg mnie róznia się. 88-801 mają   inną "gródź" , wzocnienie. (w 88  otwory )

 wymiary, "stożkowatośc", otwór na smigła -tylko nie pamietam czy dotyczylo to tez 88 -801 czy tylko pozostałych 88

wszystkie 190 jakie mialem były  wzmocnione jak ten  ,  a 88 które widziałem nie

na bakielicie uszczelniajacym jest nr. jak to w miare wczesna foka to bedzie w vdm-ie z 3/44 / .(przydał by sie nowszy)

 z tego co wiem  a,f,g mialy takie  same kołpaki (wymiary,budowa ), inne mialy dopiero dory

na koniec malowanie "mysliwskie"

 

..... malowanie "mysliwskie"

20210321_133130.jpg

20210321_133331.jpg

20210321_132851.jpg

20210321_133406.jpg

20210321_132948.jpg

20210321_133008.jpg

20210321_133445.jpg

Napisano
5 godzin temu, Woodhaven napisał:

Tylko odczytanie kodu umożliwia prawidłowe ID części.  

IMG_0230.JPG.634478ef5e19d3a9fadea12eb54dd67b.jpg

No i to będzie niestety najbardziej problematyczne. Pewnie łatwiej już ustalić, jakie jednostki Luft-u stacjonowały na tym lotnisku na przełomie 1944/45...

Napisano
On 15.03.2021 o 11:42, Woodhaven napisał:

Hmm A czym rożni się kołpak;

Fw 190 z BMW 801 C/D od  Fw 190 z BMW 801 T/H , - Ju 88 B,R, H T, F z BMW MA/D, - Ju 188 z BMW L/D,M/G.

 

 

wg mnie róznia się. 88-801 mają   inną "gródź" , wzocnienie. (w 88  otwory )

 wymiary, "stożkowatośc", otwór na smigła -tylko nie pamietam czy dotyczylo to tez 88 -801 czy tylko pozostałych 88

wszystkie 190 jakie mialem były  wzmocnione jak ten  ,  a 88 które widziałem nie

na bakielicie uszczelniajacym jest nr. jak to w miare wczesna foka to bedzie w vdm-ie z 3/44 / .(przydał by sie nowszy)

 z tego co wiem  a,f,g mialy takie  same kołpaki (wymiary,budowa ), inne mialy dopiero dory

na koniec malowanie "mysliwskie"

 

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie