Tomasz70 Napisano 16 Luty 2021 Napisano 16 Luty 2021 Liczę na Waszą pomoc, a zwłaszcza na wiedzę, jaką posiada Woodhaven. Od lat mam w kolekcji ten kołpak, niewątpliwie z niemieckiej maszyny i niewątpliwie z okresu II wojny światowej. Niestety, brak mi pewności co do modelu, z którego pochodzi. Wymiary: wysokość / długość (pierwsze i drugie zdjęcie) 44 cm, średnica (trzecie zdjęcie) - ok. 45 cm (kształt jest nieforemny, waha się od 43 do 47,5 cm), średnica (czwarte zdjęcie): otwór na wał / działko - 15 cm, średnica zewnętrzna (krawędzie blachy) - 38 cm. Pochodzenie: Luftwaffe Fliegerhorst Henrikow / Glinnik (koło Tomaszowa Mazowieckiego), rok 1945. Kołpak zabrany stamtąd właśnie w 1945, przez miejscowego gospodarza, w ramach rekompensaty za zarekwirowane pole pod lotnisko. ;) Tabliczka znamionowa nieczytelna (ostatnie zdjęcie - utlenienia aluminium). Napisy w środku czerwoną farbą: VERSLARKUNGSLEGE GEMASS ANDERUNGSANWELSUNG NR 55 NICHT ERFORDERLICH
Woodhaven Napisano 15 Marzec 2021 Napisano 15 Marzec 2021 Hmm A czym rożni się kołpak; Fw 190 z BMW 801 C/D od Fw 190 z BMW 801 T/H , - Ju 88 B,R, H T, F z BMW MA/D, - Ju 188 z BMW L/D,M/G.
Tyr Napisano 15 Marzec 2021 Napisano 15 Marzec 2021 Chyba malowaniem. O ile FW bardzo często malowano w "hipno-ślimaka" o tyle Junkersy chyba tylko w Norwegii- ale nie jestem pewien. Trzeba by sprawdzić jakie jednostki Ju operowały w okolicy i zobaczyć malowania.
Woodhaven Napisano 15 Marzec 2021 Napisano 15 Marzec 2021 17 minut temu, Tyr napisał: Chyba malowaniem. O ile FW bardzo często malowano w "hipno-ślimaka" o tyle Junkersy chyba tylko w Norwegii- ale nie jestem pewien. Trzeba by sprawdzić jakie jednostki Ju operowały w okolicy i zobaczyć malowania. ......Trzy różne kołpaki.
Tyr Napisano 15 Marzec 2021 Napisano 15 Marzec 2021 Czyli co, ten z tego wątku jest już zidentyfikowany? Bo nie bardzo wiem o co chodzi z tymi trzema kołpakami...
Woodhaven Napisano 21 Marzec 2021 Napisano 21 Marzec 2021 Na rys. są cztery typy ( 9-12067.30, 9-12067.31, 9-12068.31, 9-12067.32 ) z sześciu typów kołpaków montowanych na silnikach BMW 801.
Spirit of Warsaw Napisano 22 Marzec 2021 Napisano 22 Marzec 2021 https://www.ima-usa.com/products/original-german-wwii-focke-wulf-fw-190-nose-cone-spinner-jagdgeschwader-53-jg53?variant=31696651681861
Spirit of Warsaw Napisano 21 Marzec 2021 Napisano 21 Marzec 2021 Nie tylko BMW 801, też np. może być Gnome-Rhône 14M >>> Hs 129...
Woodhaven Napisano 15 Marzec 2021 Napisano 15 Marzec 2021 12 godzin temu, Woodhaven napisał: Hmm A czym rożni się kołpak; Fw 190 z BMW 801 C/D od Fw 190 z BMW 801 T/H , - Ju 88 B,R, H T, F z BMW MA/D, - Ju 188 z BMW L/D,M/G. Na tych samolotach montowano z wyglądu bardzo podobne do siebie kołpaki i bez odczytania kodu danej części nie da się zrobić rzetelnego ID.
Tyr Napisano 16 Marzec 2021 Napisano 16 Marzec 2021 W 100% nie, bo zawsze istnieje szansa, że w okolicy był jakiś Ju z tak pomalowanymi kołpakami… Dla tego napisałem o malowaniu, które w przypadku braku numerów może określić skalę prawdopodobieństwa od jakiego samolotu jest ten kołpak.
bjar_1 Napisano 16 Luty 2021 Napisano 16 Luty 2021 Piękna rzecz. Jakbyś miał wywalać na złom, to daj znać! :D
Tomasz70 Napisano 16 Luty 2021 Autor Napisano 16 Luty 2021 Teraz, bjar_1 napisał: Piękna rzecz. Jakbyś miał wywalać na złom, to daj znać! :D Bo to nie som tanie rzeczy... ;) Nie wywalę. Jak mówi do mnie mój stary kumpel - "Jesteś wentyl, bo nie puszczasz..."
Tomasz70 Napisano 16 Luty 2021 Autor Napisano 16 Luty 2021 12 minut temu, bjar_1 napisał: Tanie, amelinium koło 4 zł/kg ;) Panie, ale jakie łyżki z tego się da wyklepać!
Woodhaven Napisano 4 Marzec 2021 Napisano 4 Marzec 2021 Tylko odczytanie kodu umożliwia prawidłowe ID części.
Landszaft Napisano 16 Luty 2021 Napisano 16 Luty 2021 Przypiliłeś bjara jak motyla szpilką . Pierwszy raz kawały jego trafiły na niego samego he he he
Tyr Napisano 16 Luty 2021 Napisano 16 Luty 2021 Na łyżki szkoda na razie na żyrandol a jak dozbierasz resztę - poskładasz to na półce w gablotce wyeksponujesz;)
Woodhaven Napisano 21 Marzec 2021 Napisano 21 Marzec 2021 4 godziny temu, Spirit of Warsaw napisał: Nie tylko BMW 801, też np. może być Gnome-Rhône 14M >>> Hs 129... Zdecydowanie odpada [ np. zamek kołpaka ( #2 Zylinderkopfschrauben )
bialawy Napisano 16 Luty 2021 Napisano 16 Luty 2021 2 godziny temu, Tyr napisał: Na łyżki szkoda na razie na żyrandol a jak dozbierasz resztę - poskładasz to na półce w gablotce wyeksponujesz;) Jak dozbiera resztę to zrobi nie tylko żyrandol ale żyrandol z funkcją mieszacza powietrza taki wentylator sufitowy z oświetleniem. Cudo będzie! Pozdrosy i powodzenia w kompletowaniu łopat śmigła
arklas Napisano 16 Luty 2021 Napisano 16 Luty 2021 Verstärkungsstege gemäss Änderungsanweisung Nr. 55 nicht erforderlich Rozpórki, mostki wzmacniające według instrukcji zmian, przeróbek nr 55 niewymagane
Woodhaven Napisano 21 Marzec 2021 Napisano 21 Marzec 2021 W dniu 17.03.2021 o 07:04, piterb2 napisał: wg mnie róznia się. 88-801 mają inną "gródź" , wzocnienie. (w 88 otwory ) wymiary, "stożkowatośc", otwór na smigła -tylko nie pamietam czy dotyczylo to tez 88 -801 czy tylko pozostałych 88 wszystkie 190 jakie mialem były wzmocnione jak ten , a 88 które widziałem nie na bakielicie uszczelniajacym jest nr. jak to w miare wczesna foka to bedzie w vdm-ie z 3/44 / .(przydał by sie nowszy) z tego co wiem a,f,g mialy takie same kołpaki (wymiary,budowa ), inne mialy dopiero dory na koniec malowanie "mysliwskie" ..... malowanie "mysliwskie"
Tomasz70 Napisano 4 Marzec 2021 Autor Napisano 4 Marzec 2021 5 godzin temu, Woodhaven napisał: Tylko odczytanie kodu umożliwia prawidłowe ID części. No i to będzie niestety najbardziej problematyczne. Pewnie łatwiej już ustalić, jakie jednostki Luft-u stacjonowały na tym lotnisku na przełomie 1944/45...
bjar_1 Napisano 4 Marzec 2021 Napisano 4 Marzec 2021 To chyba było lotnisko pomocnicze i "regulaminowo" nic tam nie stało z jednostek bojowych.
piterb2 Napisano 17 Marzec 2021 Napisano 17 Marzec 2021 On 15.03.2021 o 11:42, Woodhaven napisał: Hmm A czym rożni się kołpak; Fw 190 z BMW 801 C/D od Fw 190 z BMW 801 T/H , - Ju 88 B,R, H T, F z BMW MA/D, - Ju 188 z BMW L/D,M/G. wg mnie róznia się. 88-801 mają inną "gródź" , wzocnienie. (w 88 otwory ) wymiary, "stożkowatośc", otwór na smigła -tylko nie pamietam czy dotyczylo to tez 88 -801 czy tylko pozostałych 88 wszystkie 190 jakie mialem były wzmocnione jak ten , a 88 które widziałem nie na bakielicie uszczelniajacym jest nr. jak to w miare wczesna foka to bedzie w vdm-ie z 3/44 / .(przydał by sie nowszy) z tego co wiem a,f,g mialy takie same kołpaki (wymiary,budowa ), inne mialy dopiero dory na koniec malowanie "mysliwskie"
Pytanie
Tomasz70
Liczę na Waszą pomoc, a zwłaszcza na wiedzę, jaką posiada Woodhaven.
Od lat mam w kolekcji ten kołpak, niewątpliwie z niemieckiej maszyny i niewątpliwie z okresu II wojny światowej.
Niestety, brak mi pewności co do modelu, z którego pochodzi.
Wymiary:
wysokość / długość (pierwsze i drugie zdjęcie) 44 cm,
średnica (trzecie zdjęcie) - ok. 45 cm (kształt jest nieforemny, waha się od 43 do 47,5 cm),
średnica (czwarte zdjęcie): otwór na wał / działko - 15 cm, średnica zewnętrzna (krawędzie blachy) - 38 cm.
Pochodzenie: Luftwaffe Fliegerhorst Henrikow / Glinnik (koło Tomaszowa Mazowieckiego), rok 1945.
Kołpak zabrany stamtąd właśnie w 1945, przez miejscowego gospodarza, w ramach rekompensaty za zarekwirowane pole pod lotnisko. ;)
Tabliczka znamionowa nieczytelna (ostatnie zdjęcie - utlenienia aluminium).
Napisy w środku czerwoną farbą:
VERSLARKUNGSLEGE GEMASS
ANDERUNGSANWELSUNG NR 55
NICHT ERFORDERLICH
28 odpowiedzi na to pytanie
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.