Woodhaven Napisano 5 Grudzień 2019 Napisano 5 Grudzień 2019 Mission: Escort sortie. Date: 6th September 1939 Unit: 1 Staffel./Zerstörergeschwader 1 Type: Messerschmitt Bf 110C-1 Werke/Nr. (not known). Coded: 2N + IH Location: Poland. Pilot: Major. Karl Hammes (Staffelkapitän) - Killed. Radio/Op: Oberfeldwebel. Walter Steffen - Captured. REASON FOR LOSS: On the morning of the 6th September 1939 aircrew of 1./ZG1 were detailed to fly an escort mission for Ju 87 "Stukas". The German aircraft came under attack from Polish P.11c fighters and during this combat Major. Hammes Bf110 recieved hits and was seen to go down in a shallow glide. Although effecting a good belly landing Major. Hammes died of wounds sustained and was originally laid to rest in a field grave next to his aircraft. Radio operator Ofw. Steffen was also wounded and taken into captivity by the Poles, returning to Germany when the Polish campaign was concluded. Cytuj
Spirit of Warsaw Napisano 5 Grudzień 2019 Napisano 5 Grudzień 2019 11 godzin temu, Woodhaven napisał: Mission: Escort sortie. Date: 6th September 1939 Unit: 1 Staffel./Zerstörergeschwader 1 Type: Messerschmitt Bf 110C-1 Werke/Nr. (not known). Coded: 2N + IH Location: Poland. Fantastyczna fotografia - w tle widoczne maszty Transatlantyckiej Centrali Radionadawczej. Cytuj
Spirit of Warsaw Napisano 5 Grudzień 2019 Napisano 5 Grudzień 2019 Prawdopodobna lokalizacja zestrzelonego Bf 110 / 2N+IH. Po prawej stronie linia masztów - 10 szt. Cytuj
Tyr Napisano 5 Grudzień 2019 Napisano 5 Grudzień 2019 2 godziny temu, Spirit of Warsaw napisał: Fantastyczna fotografia - w tle widoczne maszty Transatlantyckiej Centrali Radionadawczej. Zastanawia mnie, czy te plamki pod kabiną pilota i za tylnym strzelcem to ślady po pociskach. Cytuj
balans Napisano 5 Grudzień 2019 Napisano 5 Grudzień 2019 2 godziny temu, Spirit of Warsaw napisał: Prawdopodobna lokalizacja zestrzelonego Bf 110 / 2N+IH. Po prawej stronie linia masztów - 10 szt. Chyba ciut bliżej Pohulanki, bo lasu na zdjęciach nie widać. Ale najlepiej porównać z WIG-ówką. Cytuj
Spirit of Warsaw Napisano 5 Grudzień 2019 Napisano 5 Grudzień 2019 3 godziny temu, balans napisał: Chyba ciut bliżej Pohulanki, bo lasu na zdjęciach nie widać. Ale najlepiej porównać z WIG-ówką. „Zadziwiające jest, że teren jest całkowicie pozbawiony roślinności...” Cytuj
Woodhaven Napisano 6 Grudzień 2019 Napisano 6 Grudzień 2019 Niemiecka mapa Warszawy 1939 r. (plan w skali 1:20k) https://staremapy.waw.pl/mapy/niemiecki-plan-warszawy-120k-1939-r/#13/52.2658/20.8668/Mi_Geo_Stadtplan_Warschau_1939_ivmilgeo-osm_podklad_czb Cytuj
balans Napisano 22 Styczeń 2020 Napisano 22 Styczeń 2020 Łącznikowy Storch z wizytą u 1.Gebirgs-Division gdzieś na trasie do Lwowa. Cytuj
Speedy Napisano 22 Styczeń 2020 Napisano 22 Styczeń 2020 Zainteresowała mnie fotka, którą bodziu0000000 wstawił 9 stycznia. Przedstawia ona bomby SC 50 ale w nieco nietypowym oznakowaniu, innym niż w książce Pawlasa i w instrukcji OP 1666 German Explosive Ordnance vol.1 Czy to jest stara jego wersja? Albo np. eksportowa? Liczba 15 w kółku zaraz przy stateczniku to zapewne typ zapalnika. Z (15) wymieniony jest w German Explosive Ordnance jako "obsolete" - przestarzały. Był to typowy dla Luftwaffe elektryczny zapalnik uderzeniowy z możliwością ustawiania w locie, przed zrzutem bomby. Do wyboru było działanie natychmiastowe, ze zwłoką 0,05 s lub ze zwłoką 8 s. Przez zainstalowanie dodatkowego opóźniacza można było zastąpić opcję natychmiastową przez dodatkową zwłokę 1 s. Liczba 14 w części dziobowej to najpewniej kod materiału wybuchowego, jakim napełniono bombę (14 oznacza Fp 02 czyli TNT). Natomiast litery na środku to zapewne wersja i/lub klasa jakości wykonania. Ale są trochę inne niż wymieniono we wspomnianych publikacjach. Czy ktoś wie może coś na ten temat (np. Grzesio :D) ? Cytuj
Grzesio Napisano 23 Styczeń 2020 Napisano 23 Styczeń 2020 Uprzedziłeś mnie - też mnie zastanowiły te bomby, ale sądzę, że to wczesna, przedwojenna wersja oznaczeń bomb - nawet można ją w miarę dokładnie wydatować, bo wersja SC 50 J produkowana była tylko w latach 1937-38, potem jej nazwę zmieniono na SC 50 JB (w odróżnieniu od JA, JC i J/2). Widać w tym okresie nie nanoszono na bombach klas jakościowych, pewnie wychodząc z założenia, że każdy typ bomby i tak należy do konkretnej klasy, potem dla wygody zaczęto jednak te klasy oznaczać (a może dopiero je wprowadzono?). Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.