Jump to content
bodziu000000

Niemieckie samoloty podczas kampanii wrześniowej 1939

Recommended Posts

Nie mogę odnaleźć starych wątków o samolotach niemieckich we wrześniu 1939r, więc zakładam nowy wątek.

pzdr

Bogdan

dersieginpolen158_1b.jpg

s-l1600 (5).jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu ‎2019‎-‎04‎-‎04 o 11:41, bodziu000000 napisał:

s-l1600 (1).jpg

Amerykańska prasa z lat 1940-41 byłaby zachwycona tym zdjęciem. Nierzadka była w tej prasie informacja, że w '39 Polska została najechana m.in. desantami spadochronowymi i szybowcowymi. Jeśli to zdjęcie jest faktycznie z '39 w Polsce.

Share this post


Link to post
Share on other sites
42 minuty temu, Jedburgh_Ops napisał:

Amerykańska prasa z lat 1940-41 byłaby zachwycona tym zdjęciem. Nierzadka była w tej prasie informacja, że w '39 Polska została najechana m.in. desantami spadochronowymi i szybowcowymi. Jeśli to zdjęcie jest faktycznie z '39 w Polsce.

No właśnie; jeśli się nie mylę, to jest ten "podejrzany" rozbity Junkers jakoby spod Radomia. On już tu wystąpił w którymś z tych fotograficznych wątków o samolotach Luftwaffe, spróbuję go odszukać w wolnej chwili. Rzecz w tym, że tam było tych zdjęć dużo więcej, jak gdyby z oględzin wraku, w tym również z jego wnętrza. I tu był mały zonk: był to Ju 52 w konfiguracji bombowej, z zamontowanymi w kadłubie pionowymi wyrzutnikami DSAC 250. A skądinąd wiadomo, tzn. jest ustalone z wielkim prawdopodobieństwem, że w agresji na Polskę bombowe Ju 52 nie brały udziału, wycofano je wcześniej. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 minut temu, Speedy napisał:

No właśnie; jeśli się nie mylę, to jest ten "podejrzany" rozbity Junkers jakoby spod Radomia. On już tu wystąpił w którymś z tych fotograficznych wątków o samolotach Luftwaffe, spróbuję go odszukać w wolnej chwili. Rzecz w tym, że tam było tych zdjęć dużo więcej, jak gdyby z oględzin wraku, w tym również z jego wnętrza. I tu był mały zonk: był to Ju 52 w konfiguracji bombowej, z zamontowanymi w kadłubie pionowymi wyrzutnikami DSAC 250. A skądinąd wiadomo, tzn. jest ustalone z wielkim prawdopodobieństwem, że w agresji na Polskę bombowe Ju 52 nie brały udziału, wycofano je wcześniej. 

Ja wprawdzie nie spec od LW silnikowego, ale faktem jest,  że poglądy się ścierają na temat bombowych Ju 52 w kampanii wrześniowej. W ogóle chyba jest nie za wiele informacji o Ju 52 na wojnie z Polską. Niby miał być desant na Poznań z pokładów Ju 52, ale jakoś się Übermenschom rozmył. Za to 6 Transportgruppen z Jeleniej Góry vel Hirschberg im Riesengebirge zdaje się, że dość intensywnie latała we wrześniu '39 nad Polską, bo miała straty 12 Ju 52 zniszczonych i 32 uszkodzone.

Jest taka książka „Samoloty bombowe września 1939”. Autorów jest czterech. Dwóch znam osobiście. Jednemu z tej czwórki nie ufam kompletnie, bo chałturnik pierwszej wody; drugiemu ufam średnio; trzeciemu ufam bardzo; czwartego uważam za jednego z najlepszych speców od LW co najmniej w Europie. Czyli średnio rzecz biorąc być może jest nieźle z (moim przynajmniej) zaufaniem do tej książki. I książka podaje (str. 114), że 30 transportowych (nie bombowych) Ju 52 bombardowało Warszawę bombami zapalającymi po prostu zwyczajnie wyrzucanymi przez drzwi. Jakieś Ju 52 bombardowały też Lublin, ale tu już autorzy nie piszą, czy takie same z bombami wykopywanymi przez drzwi.

Co do Radomia - autorzy piszą, że funkcjonowała tam szkoła LW pilotażu bez widoczności, gdzie też używano Ju 52. Jeśli więc to zdjęcie pokazuje okolice Radomia to... licho wie, co to może być za Ju 52. Być może nie można wykluczyć, że pochodzi ono z okresu po zakończeniu kampanii wrześniowej, a rozbitek jest np. z ww. szkoły.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zdjęcie bardzo fajne 👍

Jednak w tej kapuście to on na sto procent nie wylądował, ale coś go pod tę chałupę przywlokło.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zauważyłem taką tendencję: jak nie wiadomo gdzie zrobione zdjęcie, to zaraz lokalizowane jest w Radomiu. Ju 52 dostarczały zaopatrzenie na wszystkie lotniska użytkowane przez Luftwaffe, a więc i węzeł lotniskowy Radom (lotnisko Sadków, lądowiska Wsola, Mazowszany i Krzewień. Sadków przyjmował samoloty z rannymi z frontu wschodniego. Widoczny na zdjęciu pusty horyzont raczej mało pasuje do tych znanych mi lotnisk (oczywiście nie znalem ich w czasie wojny, ale w latach 60 tych).

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 godzin temu, leszek01 napisał:

"1939 Polen Notlandung Messerschmitt" ??

s-l1600.jpg

Hmmm ...JG 54 w Polsce ????

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 godzin temu, PeterN napisał:

A jednak tu byli, https://en.wikipedia.org/wiki/Jagdgeschwader_54

..." III./JG 54 fought in Poland and France as I./JG 21 "

2019-05-02_060418.jpg

Hmm...... Wikkiiii . A co piszą po niemiecku https://de.wikipedia.org/wiki/Jagdgeschwader_54  ??? 

 

Powracając do zdjęcia.  

Żadnego zwycięstwa na Polską, pierwsza strata maszyny 80 % w 4 Październiku w Schweinfurt. ( 1Do 4.10.1939 nie odnotowano żadnych uszkodzeń samolotów.)   

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samolot nie wydaje się uszkodzonym, jedynie brak owiewki . Może przymusowe lądowanie?

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, leszek01 napisał:

Samolot nie wydaje się uszkodzonym, jedynie brak owiewki . Może przymusowe lądowanie?

W każdym razie tzw. lądowanie off-field, w terenie przygodnym. Ale na pewno nie w tej kapuście, jaka jest na zdjęciu, bo tego by nie wytrzymał nawet F-15S/MTD ze specjalnym podwoziem do lądowania na uszkodzonych pasach. Samolot tylko przyholowano na miejsce, w którym zrobiono mu zdjęcie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Ok    👍🏼   I już mamy pełne ID samolotu ( Bez W. Nr 😥 )

09.09.1939 Bf 109 E

Jagdgeschwader 76

Pilot Fw., Leopold Wyhlidal

09.09.1939 Pilot samolotu musiał lądować na południowy zachód od Warszawy przy polu ziemniaków po uszkodzeniu przez Flak 

 

Cytat

" Der Pilot dieser Maschine musste am 09.09.1939 südwestlich von Warschau neben einem Karoffelacker wegen Erdbeschuss notlanden. Der Flugzeugführer konnte nur knapp den Polen entkommen und wurde von einer Panzerbesatzung aufgelesen. Diese Panzerbesatzung hatte einen PK-Mann dabei der dann dieses, sowie ein weiteres Foto schoss. Interessant ist noch, dass der Pilot das Fahrwerk seiner Maschine ausgefahren hatte. Das war bei Notlandungen eigentlich streng verboten. "

 

02f.jpg

02a.JPG

02c.JPG

02dlskf.JPG

02dsss.JPG

02fddgdf.JPG

02hgh.JPG

02hhh.JPG

02sss.JPG

Edited by Woodhaven

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobrze widoczny efekt bezpośredniego trafienia pociskiem 40mm, pilot miał w cholerę szczęścia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




×
×
  • Create New...

Important Information