Skocz do zawartości

Zdjęcia naszych samolotów w latach 1920- 1939


Rekomendowane odpowiedzi

1 godzinę temu, formoza58 napisał:

lot s lwowj.JPG

Ciekawe zdjęcie ale... jest to Fokker D.VIII w holenderskich barwach (pomarańczowe koło). :-)

Przed końcem I WŚ Anthony Fokker przewiózł z Niemiec do Holandii wyposażenie zakładów lotniczych i ukończone samoloty - to jeden z nich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, syndia napisał:

Samolot Albatros B.II. Został zakupiony z demobilu przez Pawła Złotowa, który przeprowadził generalny remont w grudniu 1926 r. W 1927 r. samolot przekazał Komitetowi LOPP w Piotrkowie Trybunalskim. Na kadłubie namalowano napis "Piotrów Trybunalski " (nazwa rozdzielona nu erem 15). Na dolnej powierzchni dolnego płata był napis "LOPP". Samolot wykonywał loty propagandowe związane z LOPP. Skasowany został w 1937 r.

  • Super 1
  • Tak trzymać 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Przejrzałem cały ten watek i nie znalazłem nić co by prezentowało eskadrę spa 162 - owszem tytuł wątku to 'nasze samoloty' oraz od 1920 w górę, ale z tego co mi się widzi są i wcześniejsze foty, oraz jednak w tym 1919tym nasi się na nich szkolili i same Spady były zasiliły 19 eskadrę. Dlatego zadam pytanie tutaj jako, że to też najczęściej odwiedzany wątek lotniczy tu na forum.

Może ktoś zna jakieś foty prezentujące spady vii c z eskadry spa 162? może jest gdzieś w sieci (ja nie znalazłem) lub papierowy opis bardziej niż krótka notka na wikipedii i strony które w mniejszym lub większym stopniu powielają te lakoniczne informacje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 4 weeks later...

Nie "nasz" ale związany z nami :-) Mało znany fakt wart jak sadzę opisu.

Allegro - opis "Samolot i żołnierz" ( nie żołnierz a policjant ) :-)

Samolot o rejestracji G-ABMD to angielski de Havilland DH-80A "Puss Moth" z angielską załogą (pil. Walter Macpherson, mech. Peter Q. Reiss) reprezentujący Polskę w zawodach Challenge 1934. Miał numer startowy  81.

Po ukończeniu wszystkich prób technicznych w/w załoga znalazła się na 28 miejscu (na 32 załogi tj. 94 % uczestników, którzy rozpoczęli zawody) w klasyfikacji  końcowej.

Kolejny etap zawodów - lot okrężny był dla angielskiej załogi pechowy. 14.09.1934 r. (ósmy dzień lotu) wycofali się oni z zawodów  z powodu awarii silnika, lądowali  przymusowo pod Lwowem. Do mety pozostało im zaledwie 900 km.

 

 

 

Zrzut ekranu 2024-03-24 173521.png

Edytowane przez Sedco Express
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie