Woodhaven Napisano 31 Grudzień 2012 Autor Napisano 31 Grudzień 2012 Jest to samolot 2 silnikowy, którego parametry mogą odpowiadać między innymi takim samolotom jak: Ju 88/188 lub B-25.http://www.hydrografpolski.pl/aktualnosci/155-ciekawostka-pomiarowa-samolot-bombowy-z-okresu-ii-wojny-swiatowejhttp://www.divers24.pl/nurkowanie-wraki/wraki-baltyk/1112-wrak-bombowca-odkryty-morze-baltyckie-hydrograf-arctowski
atyl Napisano 4 Styczeń 2013 Napisano 4 Styczeń 2013 A skąd B 25? Czyżby po Tokio, Hornet przepłynął na Bałtyk żeby zbombardować Berlin :)
Nadwojciech Napisano 4 Styczeń 2013 Napisano 4 Styczeń 2013 Bo mógł latać z czerwonymi a nie białymi gwiazdami.
piters Napisano 4 Styczeń 2013 Napisano 4 Styczeń 2013 Uwaga była do kol. Atyla oczywiście :)W sumie to mógł latać nawet z białymi gwiazdami przemalowanymi na czerwono :)http://img.wp.scn.ru/camms/ar/202/pics/1_22.jpg
atyl Napisano 5 Styczeń 2013 Napisano 5 Styczeń 2013 Słyszałem. Tylko nie mogę wyjść z podziwu, że już zawyrokowano Ju 88 (OK bardzo prawdopodobne) albo B 25, który w Bałtyku jest równie prawdopodobny co Łoś. Zanim nie zanurkują i nie eksplorują dokładniej, to tylko wróżenie z fusów. A dlaczego nie Hs, Me 110, Pe, Ił, jest tyle pięknych dwusilnikowych saolotów.
gumbi Napisano 5 Styczeń 2013 Napisano 5 Styczeń 2013 Myślę, że zawyrokowano tak ze względu na rozpiętość 20m podaną na jednym ze zdjęć - nieźle pasuje do Ju88. Ale myślę, że wszyscy czekamy na dokładniejsze badania i ich wyniki. Może wyląduje ostatecznie w którejś z polskich placówek muzealnych.
Trooper85 Napisano 5 Styczeń 2013 Napisano 5 Styczeń 2013 B 25, który w Bałtyku jest równie prawdopodobny co Łoś"Fakt, do ZSRR trafiło ich ylko" 866 sztuk. Wiem, że to prawie nic np. w porównaniu do 2908 A-20
me109 Napisano 8 Styczeń 2013 Napisano 8 Styczeń 2013 Super gdyby go doprowadzili do stanu lotnego.Już jedna taką perełkę mamy ,Me 109bf wersja G6 wydobytego z jeziora Trzebuń.Tyle tylko że wstyd przed całym światem lotniczym bo...mamy najbardziej oryginalnego Me na świecie w dodatku w wersji na jakiej latał as myśliwski Erich Hartmann tylko że ...nie mozemy nim latać w przeciwieństwie do całego swiata zachodniego.Targają go do Góraszki i stoi.
Trooper85 Napisano 8 Styczeń 2013 Napisano 8 Styczeń 2013 Bzdury piszesz, Bf 109 z j. Trzebuń nie poleciałby nigdy ani w Polsce ani w żadnym innym kraju na świecie.
s_boj Napisano 8 Styczeń 2013 Napisano 8 Styczeń 2013 me109, czy ty sobie zdajesz sprawę z tego, jak daleko musi być posunięta ingerencja w zabytkowy samolot, żeby mógł on być dopuszczony do latania w dzisiejszych warunkach i spełniał wszystkie normy bezpieczeństwa? Poza tym, piszesz mamy". Kto ma? Ty masz, ja mam? W Polsce prywatna inicjatywa podjęła samolot, który kilkadziesiąt lat leżał na dnie jeziora i doprowadziła go do stanu muzealnego. To jest powód do wstydu przed światem? No kurde, nie sądzę. No, ale... jak chcesz, to się wstydź.
me109 Napisano 8 Styczeń 2013 Napisano 8 Styczeń 2013 bzdury to ty piszesz kolego Trooper85 bo za młody jesteś żeby coś na ten temat wiedzieć.Jestes mistrzem oszczerstw i czczej szczekaniny.Widziałem na własne oczy stan tego Messerschmitta i opinie konserwatorów zaraz po wyciągnięciu na powierzchnię! Teraz możesz go ogladać w Krakowie a jak masz jakies jeszcze wątpliwosci to porozmawiaj z kustoszem Muzeum Lotnictwa.
Trooper85 Napisano 8 Styczeń 2013 Napisano 8 Styczeń 2013 Może i młody jestem ale w przeciwieństwie do ciebie jakieś" techniczne pojęcie o lotnictwie mam.
me109 Napisano 8 Styczeń 2013 Napisano 8 Styczeń 2013 s_boj...nawet mój kolega z Niemiec,członek aeroklubu ubolewał nad tym faktem zazdroszczac nam tego Me w wersji G.Ja się nie wstydzę tak wspaniałego znaleziska tylko braku zainteresowania władz i głownego konserwatora dofinansowaniem tego egzemplarza.Tak sie składa że znam doskonale proces renowacji bo przez 11 cie lat prowadziłem pracownię.
s_boj Napisano 8 Styczeń 2013 Napisano 8 Styczeń 2013 Przy Trooperze, to ty jesteś samolocik. Jak masz co do tego wątpliwości, to pogadaj z kustoszem, tylko może nie Muzeum Lotnictwa, bo ono akurat nie ma kustosza, tylko dyrektora i szczerze wątpię, by ryzykował On swój autorytet twierdzeniem, że ten samolot ma się wzbić w powiertrze.
Trooper85 Napisano 8 Styczeń 2013 Napisano 8 Styczeń 2013 Wyłowione z wody samoloty też oczywiście doprowadzałeś w tej pracowni do stanu lotnego?
skyluke Napisano 14 Styczeń 2013 Napisano 14 Styczeń 2013 W przypadku aszego" Bf109 z jeziora Trzebuń niewielu na świecie zdecydowało by się doprowadzać go do stanu lotnego. Zdrowy rozsądek każe unikać możliwości utraty w takim stopniu orygnialnego samolotu . Niemcy mogą sobie tak mówić że oni by zrobili z niego latający egzemplarz - bo nie jest ich. Jakby był napewno też by nie latał tylko by na niego chuchali w jakimś muzeum. Czy na świecie nie lata żaden samolot podniesiony z wody, tego nie jestem pewien amerykanie chyba coś takiego robią/ zrobili ? Ale to ich sprawa. (na pewno lata Foka która leżała 50 lat w krzakach w Rasiji) Wszystko można tylko poco ?
Boer Napisano 15 Styczeń 2013 Napisano 15 Styczeń 2013 Jak tak samo restaurowal samoloty jak tlumaczyl z chinskiego to klekajcie narody,ja to bym sie na twoim miejscu juz wiecej nie kompromitowal, historyk jestes, ksiazki piszesz,samoloty odnawiasz , sinologiem z urodzenia jestes,Lem mial racje.
Trooper85 Napisano 15 Styczeń 2013 Napisano 15 Styczeń 2013 Czy na świecie nie lata żaden samolot podniesiony z wody, tego nie jestem pewien amerykanie chyba coś takiego robią/ zrobili ? Ale to ich sprawa. (na pewno lata Foka która leżała 50 lat w krzakach w Rasiji) Wszystko można tylko poco ?"Wszystko się da (zwłaszcza jak się ma $$$), nie wszystko ma sens.Latające obecnie warbirdy" to albo samoloty, które w lepszym czy gorszym stanie zachowały się od wojny (często po wielu przeróbkach, ukompletowane elementami z innych egzemplarzy) albo maszyny odbudowywane z wraków, zawierające w rzeczywistości śladową ilość elementów oryginalnych. No i są jeszcze repliki budowane od zera"Znakomita większość latających stodziewiątek" to w rzeczywistości maszyny hiszpańskiej produkcji, ewentualnie przebudowane do standardu Bf 109G (z oryginalnymi silnikami)Można by znaleźć sporo przypadków samolotów znajdujących się w doskonałym stanie, teoretycznie pozwalającym na przywrócenie do stanu lotnego. Ale nikt na nich latać nie próbuje, bo po pierwsze nie chce ryzykować utraty/uszkodzenia unikatowego egzemplarza, po drugie konieczność dostosowania maszyny do obecnych przepisów godziłaby w jej oryginalność. Samoloty to nie samochody, w przepisach lotniczych nie ma żółtych tablic" (jest klasa experimental ale to inna bajka") pozwalających się nie oglądać na współczesne przepisy.
wojtekA Napisano 15 Styczeń 2013 Napisano 15 Styczeń 2013 http://www.preservedaxisaircraft.com/Jak się patrzy na znajdujące się w tym wykazie zachowane samoloty to od razu widać, że niektóre z nich to kupa a raczej kupka pogiętego złomu i gdy dalej czyta się, że planowana jest odbudowa, to od razu widać, że będzie to jedynie eplika z kilkoma oryginalnymi fragmentami". Na tym tle nasz Me-109 wypada super.
wojtekA Napisano 15 Styczeń 2013 Napisano 15 Styczeń 2013 Ciekawy jest też pomysł, by eksponować wrak w oryginale, tak jak go wydobyto
Woodhaven Napisano 15 Styczeń 2013 Autor Napisano 15 Styczeń 2013 stan fabryczny" Me 109http://odkrywca.pl/pokaz_watek.php?id=678502#1144027
wojtekA Napisano 15 Styczeń 2013 Napisano 15 Styczeń 2013 stan fabryczny" uwzględniający kilkadziesiąt lat pobytu w wodzie..
gumbi Napisano 9 Luty 2013 Napisano 9 Luty 2013 Nowy filmik dla uzupełnienia: http://sensacje.wp.tv/i,Niemiecki-bombowiec-odkryty-na-dnie-Baltyku,mid,1181058,index.html?ticaid=51008e#m1181058
les05 Napisano 9 Luty 2013 Napisano 9 Luty 2013 MLP w Krakowie powinno się tą sprawą zainteresować. Trzeba dać im znać, bo może nie wiedzą o znalezisku. :)
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.