Skocz do zawartości
  • 0

renault FT 17 i Renault R 35 oraz coś jeszcze


Landszaft

Pytanie

Napisano

Witam zakładam nowy odświeżony wątek w którym będę wstawiał przywiezione elementy z miejsca rozbicia obu wozów. Z uwagi że w lesie tym elementy są na przestrzeni lasu wymieszane i nakładają się na siebie trudno mi jest rozpoznać co jest z jednej jak i drugiej Renówki. Ciekawostką jest to że na pewno jest tam jeszcze jeden pojazd rozbity lub dwa których nie jestem w stanie rozpoznać co to było. Temat będzie się wlekł bo elementów jest sporo a przeznaczony jest dla naprawdę mających wprawne oko. Poprzedni wątek z nierozpoznanymi elementami jest tu http://www.odkrywca.pl/pokaz_watek.php?id=694216#1320746 który zamykam i jeszcze raz powielę podając wymiary i cechy charakterystyczne elementów nie rozpoznanych. A główny temat gdzie będą wklejane rozpoznane elementy jest tu : http://www.odkrywca.pl/moj-pierwszy-czolg-lub-to-co-z-niego-pozostalo,694157.html#694157
Zachęcam do przeglądania obu wątków i uczestniczenia w rozpoznawaniu elementów oraz pojazdów jakie mogą wystąpić w pewnym lesie. Na początek pewna blaszka pancerna widok z obu stron wymiar 10 x 20 cm grubość 5-6 mm

  • Odpowiedzi 206
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Natomiast to miejsce w AMR 33, rokuje spore nadzieje, przydało by się porównać odległości otworów na śruby, to by potwierdziło lub zanegowało lokalizację.

Napisano

A tu widzimy rączkę sterowania pojazdem lub coś włączająca. Rączka mosiężna . solidna konstrukcja . brak sygnatur. dwie osie do których była mocowana i po jej pociągnięciu na dole były jeszcze 2 pazurki które coś dołem pociągały, przesuwały?

Napisano

Stell bardzo ciepło. Trzeba by szukać klapy która ma zamknięcie na jedną sprężynę lub 2 sprężyny ale z dociskiem na obrzeżach klapy. Ta w FT 17 i char B1 bis mają docisk sprężyny na środku. Mogła w trakcie rozbierania druga sprężyna odpaść razem z zawiasami. Ale mamy przynajmniej złapane do czego to służyło. A tu detal z silnika coś z ustawiania zapłonu ?? średnica około 10 cm

Napisano

Dzięki Steell . ale właśnie już pobrałem z tej strony fotki . tu masz link do katalogu zdjęć różnych wozów pancernych. http://www.warwheels.net/vehiclenameindex.html#P
Steell wozy bojowe z poligonu Kummersdorfie były po badaniach przekazywane do Altdamm Szczecin Dąbie" , Te oto zdjęcia to Zbiór z Kumersdorfu i sporo z tego wysłano do Dąbia , i mniej więcej też tego można spodziewać się w paru polach szczątków które przekopuję , dlatego twierdzę po detalach że mi nie pasują do niczego, Jak widać były też pojazdy amerykańskie, angielskie , radzieckie , włoskie, prototypy oraz parę pojazdów z I wojny i lat 20 i tego można się spodziewać na polu szczątków . Rozkazem z 9 marca 45 roku dowódca grupy WISŁA" kierujący obroną Szczecina nakazał aby zbiory z Dąbia poszły do boju jako nieruchome stanowiska ogniowe i przeszkody terenowe, co też z częścią uczyniono. Niestety nigdzie nie znalazłem info co było w zbiorach

Napisano

element mosiężno stalowy ma podobne jak w aparatach zapłonowych znacznik przesunięcia ustawienia zapłonu na palcu rozdzielacza. To taka moja luźna sugestia, ale to może potwierdzić jakiś samochodziarz który pracował na starych silnikach.

Napisano

Na tym zdjęciu jest 6 pojazdów w tym włoski działo samobieżne Somevente model trudny do ustalenia po tym rogu. Mogą być samochody pancerne włoskie bo zawiasy pokazywane na początku tej zgadywanki to takie trochę podobne do stosowanych samochodach pancernych autoblinda , lub w bardziej zabytkowych.

Napisano

Niestety to nie ta blaszka i chyba nie z tego czołgu . grubość jej to 7-9 mm, wymiar widać, zaznaczyłem miejsca po śrubach , uwaga to były śruby a nie śruby nity wystające z uwagi że w pancerzu w miejscu otworów są przefrezowania na łeb śruby aby był schowany w pancerzu. Czerwony pasek to prawdopodobnie wizjer lub może być takie pęknięcie. to jest widok blachy z zewnątrz , bo z drugiej strony są reliktowe resztki białej farby wewnętrznej.

Napisano

następny detal raczej trudny do rozgryzienia wyrwany z większej całości łożysko ślizgowe wewnątrz jest wyłożone mosiężną blachą więc element w którym musiała być obracająca się oś średnica otworu jakieś około 2 cm

Napisano
No i pierwsze trafienie a zarazem mała niespodzianka
Kółko z postu [d]2012-10-22 20:49:40[d] należy do Cruiser Mk I, na wierzy.
http://www.militaryfactory.com/imageviewer/ar/pic-detail.asp?armor_id=567&sCurrentPic=cruiser-tank-mki-a9_2.jpg&sCurrentDescriptor=Rear%20left%20side%20view%20of%20the%20Cruiser%20Tank%20Mk%20I;%20www.MilitaryFactory.com
Napisano
Landszaft oznaczenia z tego elementu ołowianego przypominają mi oznaczenia z obudowy starych iskrowników ale nie spotkałem się z ołowianą obudową żadnego z nich przeważnie są zrobione ze stopów aluminium lub mosiądzopodobne .
Napisano
Dobrze ze powiedziałeś o angielskich napisach, może z tego coś da się dopasować
http://www.pancerium.pl/wielka-brytania-1919-1939/czolgi/83-tankietki-carden-loyd
Napisano
Dzięki Stell za looknięcie" istotnie muszę popatrzyć na tajle w tej renówce z Degani . Szkoda tylko że tank tak daleko ;o) , ale jedyny w którym można baraszkować każdemu i w dodatku jest to tank który został w 39 wysłany do Polski w II dostawie a zawrócony po upadku Polski i wyładowany w Syrii
Napisano

Stell. przeglądając wykopki trafiłem na taki detal przewód wysokiego napięcia do świec. Na necie jest na szczęście zdjęcie silnika do A 13 Cruisera MK III . Wydaje mi się że przewód jest taki sam jak dochodzi do kopółek rozdzielaczy

Napisano

i następny element mosiężny . Jest to dźwignia która poprzez zmianę położenia pociągała linkę plecionkę stalową która była wewnątrz stalowej rurki. Uwaga jako ciekawostka linka przechodziła wewnątrz przez całe urządzenie tak że z jednej strony wychodziła a z drugiej była wciągana . Brak sygnatur. wymiary długość 14 cm szer 6 cm grubość około 2 cm . Było to przymocowane do np. pancerza za pomocą 3 śrub

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie