Jump to content

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • 0
Landszaft

renault FT 17 i Renault R 35 oraz coś jeszcze

Question

Witam zakładam nowy odświeżony wątek w którym będę wstawiał przywiezione elementy z miejsca rozbicia obu wozów. Z uwagi że w lesie tym elementy są na przestrzeni lasu wymieszane i nakładają się na siebie trudno mi jest rozpoznać co jest z jednej jak i drugiej Renówki. Ciekawostką jest to że na pewno jest tam jeszcze jeden pojazd rozbity lub dwa których nie jestem w stanie rozpoznać co to było. Temat będzie się wlekł bo elementów jest sporo a przeznaczony jest dla naprawdę mających wprawne oko. Poprzedni wątek z nierozpoznanymi elementami jest tu http://www.odkrywca.pl/pokaz_watek.php?id=694216#1320746 który zamykam i jeszcze raz powielę podając wymiary i cechy charakterystyczne elementów nie rozpoznanych. A główny temat gdzie będą wklejane rozpoznane elementy jest tu : http://www.odkrywca.pl/moj-pierwszy-czolg-lub-to-co-z-niego-pozostalo,694157.html#694157
Zachęcam do przeglądania obu wątków i uczestniczenia w rozpoznawaniu elementów oraz pojazdów jakie mogą wystąpić w pewnym lesie. Na początek pewna blaszka pancerna widok z obu stron wymiar 10 x 20 cm grubość 5-6 mm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Recommended Posts

No niestety, ale tak dobrze nie znam różnic w tych silnikach, jak ty. Więc tylko zasugerowałem. Ale widzę, że jesteś oblatany" w tych silnikach, więc rozpoznanie uszczelek przez Ciebie będzie na pewno prawidłowe.

Pzdr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeżeli w Twoim znalezisku są „kołnierze” – jak to nazwałeś – to znaczy, że jest to tylna, dolna (od strony kadłuba) część uszczelki, a te „kołnierze” łączyły w całość (jak nity) elementy składowe uszczelki.
Jednak w oryginalnych uszczelkach fabrycznych Star przy otworach dla drążków popychaczy (z lewej strony silnika) nie powinno być tych „kołnierzy”. Pozostałe otwory miały wywiniętą krawędź – tworząc te „kołnierze”.
Ze względu na konstrukcję silnika (wymienne mokre tuleje cylindrowe) górne powierzchnie tulei wystawały ponad górną płaszczyznę kadłuba silnika 0,15-0,30 mm i z tego powodu nie stosowano cienkich uszczelek blaszanych. Takie uszczelki spełniały swą rolę w kadłubach jednolitych.
Moim zdaniem można pozbyć się tego znajdka. Dla spokoju Twego sumienia wklejam obraz górnej powierzchni uszczelki z widocznymi „kołnierzami” w położeniu takim jak Twoja – czyli od lewej strony 6, 5, 4…cylinder.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A tu następny detal część pancerna wygląda jak jakiś wizjer czy przekręcana osłona pancerna. gdzie ?? w jakim pojeździe ?czy to Renault FT 17 czy Renault R 35 a może A 13 Cruiser lub Carden Loyd Light tank MK III. Raczej odrzucam FT 17 i Carden Loyda z uwagi że te części są masywne, ale w R 35 nie mogę dopasować gdzie by to było a w A 9 10 lub 13 Cruiser nie mam zdjęć wnętrza a na zewnątrz też nie widzę .

Share this post


Link to post
Share on other sites

kolanko mosiężne . z jednej strony przynitowane 6 nitami z drugiej strony gwint, na kolanku numer TC903A , malowane zieloną farbą . średnica kolanka 65 mm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trzeba by porównać wymiary ale cos takiego występuje w paru miejscach na pancerzu przednim A13 Cruiser Mk III
http://img.photobucket.com/albums/v218/baumgar/Bovington/A13%20Christie%20Cruiser/A13CruiserMkIIIFront.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

obudowa łożyska z łożyskiem. Jak widać wewnątrz obudowy na której są resztki zielonkawej farby jest łożysko kulkowe o średnicy otworu wewnątrz około 1,5 cm. Obudowa z jednej strony jest skręcana na 6 śrubek co widać strzałkami zaznaczone i mocowane było do czegoś na 2 śruby . jedna z łapek do przykręcenia ocalała drugiej brak . wymiar to około 10 cm a grubość to około 5 cm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cześć Stell . De facto zdjęcia są praktycznie dla Ciebie bo ty jako jedyny pomogłeś mi rozpoznać trochę detali i na Ciebie naprawdę liczę, niestety na tym forum praktycznie nie ma znawców od czołgów Francuskich i Brytyjskich. Są ale od niemczyzny , ruszczyzny i co nieco polskich. Ten rok to potwierdzenie niezbite odnalezienia resztek Renaulta D1 oraz Renaulta UE. Ale nadal wiem że mam nierozpoznane co najmniej 2-3 pojazdy. Oraz 2 skrzynie części do rozpracowywania . wszystko co zostało rozpoznane zostało już wypiaskowane i pomalowane podkładem oraz niektóre już oryginalną farbą. Tu do rozpoznania detal coś mocujący lub trzymający. Niestety skutkiem wybuchu został skręcony o 90 stopnico widać po dwóch Hakach montażowych przy końcach tej beleczki", w miejscach strzałek są otwory. Jak zwykle od czego i do czego

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nie zwróciłem uwagi na wymiar, faktycznie mocno za małe jak na char d1
Tu jest sporo fotek francuskiego sprzętu pancernego
http://www.chars-francais.net/new/images/stories/galery/

Share this post


Link to post
Share on other sites
C-L Mark VI miał silnik forda T czyli dosyć starą jednostkę napędową, mało w necie zdjęć ale z tego co znalazłem i tak nic nie pasuje więc raczej to nie będzie dobry trop. Trzeba szukać dalej

Share this post


Link to post
Share on other sites

i następny element ale tym razem w grę wchodzą tylko 2 pojazdy Renault D1 lub Renault AMC 35 . Wygląda jak rozebrany amortyzator lub ??? no właśnie co to jest i gdzie zmontowane ??

Share this post


Link to post
Share on other sites
Z drugiej strony w poście z dnia 2012-10-22 21:48:56 są bicia na elemencie C.L 916 v.a 1931 więc może jednak coś z firmy Carden-Loy

Share this post


Link to post
Share on other sites

beleczka w kształcie literki U i biała strzałka wskazuje następny otwór w wystającej łapce, oraz czerwona pokazuje na końcu detal trzpień/bolec zakończony sprężyną i zapewnie po drugiej stronie też był trzpień/bolec ze sprężyną.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Często wierze były przejściowe, natomiast kadłuby charakterystyczne dla modelu dlatego bez części kadłuba ciężko będzie określić model.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Około 80 zdjęć wnętrza panharda, zmieniać numerki i pokaże sie nowa fota.
http://www.warwheels.net/images/panhard178interiorTROWa%20%2866%29.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

kawałek pancerza o grubości 8-9 mm z czołgu albo Renault FT-17, albo Renault AMR-33 albo z Vickers Carden Lloyd Dutchmann . niestety nie mam gdzie to przylepić jednoznacznie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wygląda na część konstrukcji wentylatora i to produkcji przedwojennej bo potem mosiądzem tak nie szastali

Share this post


Link to post
Share on other sites
ostatniego zdjęcia już nie trzeba rozpoznawać , udało mi się trafić od jakiego jest czołgu francuskiego

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teraz coś z mosiądzu których to elementów jest sporo
Tu widzimy bloczek w którym musiała chodzić linka . bloczek niewielki bo wymiar tego to 7 x 7 x 3 cm . Są urwane mocowania, ale przynajmniej na mosiężnych elemntach czsami występują sygnatury. i tak jest w tym przypadku . oba elemnty sygnowane nr odlewu DD(M)1726A'99 i DD(M)1726A'100 oraz resztki czarnej farby

Share this post


Link to post
Share on other sites

następny element mosiężny , widać jeden z elementów ślizgowych . Ale sygnowany też datą C.L 916 v.a 1931
wymiary 6 x 2,5 x 2,5 cm

Share this post


Link to post
Share on other sites

i następny spory detal z czołgu .Długość około 30 cm szerokość 7 cm z obu boków dokręcone mosiężne wstawki , na jednym widać poszarpania zadane wybuchem wewnętrznym w czołgu. jak zwykle jaki czołg co za element. Jak widać zgadywanki wewnątrz czołgowe należą do najtrudniejszych jak trzeba znaleźć co to za element i z jakiego pojazdu i udokumentować że on tam był. Co świadczy jak krucho jest w naszych bibliotekach na temat techniki budowy pojazdów, a nawet dobrej ikonografii wewnętrznej budowy pojazdów.

Share this post


Link to post
Share on other sites



×
×
  • Create New...

Important Information