Skocz do zawartości

Katastrofy i wypadki lotnicze


Rekomendowane odpowiedzi

14 godzin temu, Merill_Marauder napisał:

Lot w szyku zakłada, że wszystkie maszyny lecą ze stałą prędkością.

Nie tym razem - tutaj bombowce były raczej doganiane i wyprzedzane przez myśliwce, taka większa dynamika pokazu - w przypadku tego B-17 były to dwa P-51 i jeden P-63.

Na filmie widać drugi P-51 wyprzedzający bombowiec, pierwszy był an tyle z przodu, że się nie załapał na nagraniu.

EDIT - tu przez ułamek sekundy widać pierwszy P-51.

 

Edytowane przez Grzesio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 hour ago, Grzesio napisał:

Nie tym razem - tutaj bombowce były raczej doganiane i wyprzedzane przez myśliwce, taka większa dynamika pokazu - w przypadku tego B-17 były to dwa P-51 i jeden P-63.

Właśnie dlatego, że to jest typowy amerykański burdel na pokazach, który kończy się jak się kończy, w tym przypadku sześcioma ofiarami.

1 hour ago, Grzesio napisał:

Na filmie widać drugi P-51 wyprzedzający bombowiec, pierwszy był an tyle z przodu, że się nie załapał na nagraniu.

On nie wyprzedza, one lecą po łuku w lewo. A jak maszyny lecą w szyku to w pochyleniu powstaje taki piękny wachlarz z prowadzącym z przodu i zamykającym po przeciwnej stronie szyku na końcu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 2.12.2022 o 11:07, Spirit of Warsaw napisał:

Czy do kolizji B-17 i P-63 doszło przez drona?

Wychodzi, że raczej przez skierowanie przez szefa lotów formacji bombowców i myśliwców w lewym zakręcie na przecinające się kursy, przy braku separacji pionowej.

Kwestia tego "drona" była podnoszona na PPRuNe, to co widać na kadrach może być lecącym w oddali samolotem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja za to pisałem, że bombowce były wyprzedzane przez myśliwce. Czyżbym też miał rację? ;)

Warto zwrócić uwagę na komentarze pod filmem - wynika, że szef lotów, który doprowadził do tej kolizyjnej sytuacji, był kompletnym nowicjuszem i był to jego pierwszy pokaz.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Facet - po co zabierasz głos, gdy nie masz najzieleńszego pojęcia o lotnictwie, lataniu i czymkolwiek, co lotnicze? Po co?

Gdybym ja się zawsze słuchał kierownika lotów to już kilka razy bym nie żył. Ale ty, ignorancie pisowski, nie masz zielonego pojęcia o takich sprawach.

Pilot jest jak policjant i żołnierz - ma prawo nie słuchać swojego szefa, gdy stwierdzi,  że szef albo łamie prawo świadomie, albo nie ma o tym prawie lub procedurach pojęcia z jakichś przyczyn.

Nic nie zwalnia pilota od wyłącznie jego własnej oceny sytuacji powietrznej.

Edytowane przez Jedburgh_Ops
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaordynowana przez air bossa zmiana szyku, prowadząca do przecięcia się w lewym zakręcie toru lotu formacji bombowców i wyprzedzających ich myśliwców, przechodzących z lewej na prawą bombowców, przy jednoczesnym braku separacji pionowej to są ustalenia z raportu wstępnego NTSB. 😉 No ale czymż opinia takich pisowskich ignorantów w zderzeniu ze zdaniem mistrza wszechnauk i bodaj jedynego człowieka na świecie utrzymującego, że pilot cobry cały czas doskonale widział B-17, lecąc jeno w lekkim przechyleniu...

Dobrze, dobrze, poczekamy na raport końcowy. 👍

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak czy owak to Zenon Nowak 😉 ,pilot P-63 normalne nie ogarnął przestrzeni. Niezależnie od przyczyn katastrofy, warto prześwietlenie pilota P-63 pod kątem historii medycznej. Może być tu clou tej sprawie.

Przykład: Air Show w Radomiu 2007

Jak czytamy w raporcie m.in., znaczący wpływ na błędy w wykonaniu Różyczki miał stan zdrowia lidera grupy Żelazny Lecha Marchelewskiego  (przyjmował leki obniżające ciśnienie tętnicze krwi, co mogło mieć wpływ w danym dniu na samopoczucie pilota, obniżenie sprawności psychofizycznej, zmianę reakcji organizmu na towarzyszące manewrowi przeciążenia, oraz na precyzję pilotowania i prowadzenie obserwacji przestrzeni powietrznej)

P.S. Raz chciałem poczęstować Jacka Mainkę moimi ulubionymi cukierkami Michałkami 🙂

- Poczęstuj się!

- Co, chcesz zabić mnie?!

Pilot i mechanik Jacek Mainka m.in. kolekcjoner zabytkowych samolotów Taylorcraft Auster IV, DH.82A Tiger Moth II, DHC-1 Chipmunk oraz T-6 Harvard, wkrótce – po Nowy Roku - będzie gościem Glassówki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 hours ago, Spirit of Warsaw napisał:

Jak czytamy w raporcie m.in., znaczący wpływ na błędy w wykonaniu Różyczki miał stan zdrowia lidera grupy Żelazny Lecha Marchelewskiego  (przyjmował leki obniżające ciśnienie tętnicze krwi, co mogło mieć wpływ w danym dniu na samopoczucie pilota, obniżenie sprawności psychofizycznej, zmianę reakcji organizmu na towarzyszące manewrowi przeciążenia, oraz na precyzję pilotowania i prowadzenie obserwacji przestrzeni powietrznej)

Jako osoba mająca nadciśnienie stwierdzam, że opisano tutaj wszystkie objawy... nieprzyjmowania leków. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie