Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

No nie. Lot w szyku zakłada, że wszystkie maszyny lecą ze stałą prędkością. Zresztą czytałem wypowiedzi amerykańskich pilotów, które mówią jasno, że P-63 leciał znacznie za szybko w stosunku do reszty formacji. 

Napisano (edytowane)
14 godzin temu, Merill_Marauder napisał:

Lot w szyku zakłada, że wszystkie maszyny lecą ze stałą prędkością.

Nie tym razem - tutaj bombowce były raczej doganiane i wyprzedzane przez myśliwce, taka większa dynamika pokazu - w przypadku tego B-17 były to dwa P-51 i jeden P-63.

Na filmie widać drugi P-51 wyprzedzający bombowiec, pierwszy był an tyle z przodu, że się nie załapał na nagraniu.

EDIT - tu przez ułamek sekundy widać pierwszy P-51.

 

Edytowane przez Grzesio
Napisano
1 hour ago, Grzesio napisał:

Nie tym razem - tutaj bombowce były raczej doganiane i wyprzedzane przez myśliwce, taka większa dynamika pokazu - w przypadku tego B-17 były to dwa P-51 i jeden P-63.

Właśnie dlatego, że to jest typowy amerykański burdel na pokazach, który kończy się jak się kończy, w tym przypadku sześcioma ofiarami.

1 hour ago, Grzesio napisał:

Na filmie widać drugi P-51 wyprzedzający bombowiec, pierwszy był an tyle z przodu, że się nie załapał na nagraniu.

On nie wyprzedza, one lecą po łuku w lewo. A jak maszyny lecą w szyku to w pochyleniu powstaje taki piękny wachlarz z prowadzącym z przodu i zamykającym po przeciwnej stronie szyku na końcu.

Napisano
W dniu 2.12.2022 o 11:07, Spirit of Warsaw napisał:

Czy do kolizji B-17 i P-63 doszło przez drona?

Wychodzi, że raczej przez skierowanie przez szefa lotów formacji bombowców i myśliwców w lewym zakręcie na przecinające się kursy, przy braku separacji pionowej.

Kwestia tego "drona" była podnoszona na PPRuNe, to co widać na kadrach może być lecącym w oddali samolotem.

 

Napisano
1 hour ago, Grzesio napisał:

Wychodzi, że raczej przez skierowanie przez szefa lotów formacji bombowców i myśliwców w lewym zakręcie na przecinające się kursy, przy braku separacji pionowej.

O braku separacji to ja pisałem jakiś czas temu. Dziwne, czyżbym miał rację? :D

Napisano

Ja za to pisałem, że bombowce były wyprzedzane przez myśliwce. Czyżbym też miał rację? ;)

Warto zwrócić uwagę na komentarze pod filmem - wynika, że szef lotów, który doprowadził do tej kolizyjnej sytuacji, był kompletnym nowicjuszem i był to jego pierwszy pokaz.

 

Napisano (edytowane)

Facet - po co zabierasz głos, gdy nie masz najzieleńszego pojęcia o lotnictwie, lataniu i czymkolwiek, co lotnicze? Po co?

Gdybym ja się zawsze słuchał kierownika lotów to już kilka razy bym nie żył. Ale ty, ignorancie pisowski, nie masz zielonego pojęcia o takich sprawach.

Pilot jest jak policjant i żołnierz - ma prawo nie słuchać swojego szefa, gdy stwierdzi,  że szef albo łamie prawo świadomie, albo nie ma o tym prawie lub procedurach pojęcia z jakichś przyczyn.

Nic nie zwalnia pilota od wyłącznie jego własnej oceny sytuacji powietrznej.

Edytowane przez Jedburgh_Ops
Napisano

Zaordynowana przez air bossa zmiana szyku, prowadząca do przecięcia się w lewym zakręcie toru lotu formacji bombowców i wyprzedzających ich myśliwców, przechodzących z lewej na prawą bombowców, przy jednoczesnym braku separacji pionowej to są ustalenia z raportu wstępnego NTSB. 😉 No ale czymż opinia takich pisowskich ignorantów w zderzeniu ze zdaniem mistrza wszechnauk i bodaj jedynego człowieka na świecie utrzymującego, że pilot cobry cały czas doskonale widział B-17, lecąc jeno w lekkim przechyleniu...

Dobrze, dobrze, poczekamy na raport końcowy. 👍

Napisano

Tak czy owak to Zenon Nowak 😉 ,pilot P-63 normalne nie ogarnął przestrzeni. Niezależnie od przyczyn katastrofy, warto prześwietlenie pilota P-63 pod kątem historii medycznej. Może być tu clou tej sprawie.

Przykład: Air Show w Radomiu 2007

Jak czytamy w raporcie m.in., znaczący wpływ na błędy w wykonaniu Różyczki miał stan zdrowia lidera grupy Żelazny Lecha Marchelewskiego  (przyjmował leki obniżające ciśnienie tętnicze krwi, co mogło mieć wpływ w danym dniu na samopoczucie pilota, obniżenie sprawności psychofizycznej, zmianę reakcji organizmu na towarzyszące manewrowi przeciążenia, oraz na precyzję pilotowania i prowadzenie obserwacji przestrzeni powietrznej)

P.S. Raz chciałem poczęstować Jacka Mainkę moimi ulubionymi cukierkami Michałkami 🙂

- Poczęstuj się!

- Co, chcesz zabić mnie?!

Pilot i mechanik Jacek Mainka m.in. kolekcjoner zabytkowych samolotów Taylorcraft Auster IV, DH.82A Tiger Moth II, DHC-1 Chipmunk oraz T-6 Harvard, wkrótce – po Nowy Roku - będzie gościem Glassówki.

Napisano
17 hours ago, Spirit of Warsaw napisał:

Jak czytamy w raporcie m.in., znaczący wpływ na błędy w wykonaniu Różyczki miał stan zdrowia lidera grupy Żelazny Lecha Marchelewskiego  (przyjmował leki obniżające ciśnienie tętnicze krwi, co mogło mieć wpływ w danym dniu na samopoczucie pilota, obniżenie sprawności psychofizycznej, zmianę reakcji organizmu na towarzyszące manewrowi przeciążenia, oraz na precyzję pilotowania i prowadzenie obserwacji przestrzeni powietrznej)

Jako osoba mająca nadciśnienie stwierdzam, że opisano tutaj wszystkie objawy... nieprzyjmowania leków. 

  • 4 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie