balans Napisano 1 Luty 2011 Napisano 1 Luty 2011 Dokładna nazwa: Curtiss-Wright CT-32, oczywiście w barwach Argentyny jak napisał kol. Pezos.Kol. Wielebny wistuje...
balans Napisano 1 Luty 2011 Napisano 1 Luty 2011 Mam dużo gorzej, nieraz widzę zdjęcie samolotu i wiem, że go znam ale gdzie i kiedy? A szukać mi się nie chce...I tak jesteś bardzo mocny w te klocki".Pozdrawiambalans
coe Napisano 1 Luty 2011 Napisano 1 Luty 2011 Bristol Type 72 RacerZdjęcie powyżej przedstawia model do badań tunelowych.Zaprojektowany przez W.T.Reida, zbudowany na początku 1922 w celu promocji nowego silnika Bristol Jupiter IV. Otrzymał rejestrację G-EBDR oraz numer 10 ponieważ zgłoszono go do startu w Derbach Lotniczych. Jak na tamte czasy był to samolot bardzo nowatorski. Kilka lotów testowych ujawniło jednak poważne wady konstrukcyjne, których mimo prób nie udało się usunąć. Ostatecznie samolot trafił do hangaru, w którym stał do 1924 kiedy to zapadła decyzja o jego likwidacji.
wielebny Napisano 2 Luty 2011 Napisano 2 Luty 2011 Brawo coe!!!Nie tylko prawidłowa odpowiedź ale i historia samolotu w pigułce.
wiluś Napisano 2 Luty 2011 Napisano 2 Luty 2011 Brunswick LF-1 ZaunkönigSamolot został zaprojektowany przez dr inż. Hermanna Wintera i jego studentów z Politechniki w Brunszwiku.Winter był inżynierem w zakładach Fieseler . LF oznacza Langsames Flugzeug, samolot powolny. Pierwszy prototyp LF-1 V1 został zbudowany w 1940 roku i został oblatany przez Wintera w grudniu 1940 roku. Loty testowe dobiegły końca, gdy w listopadzie 1942,pękła część skrzydła . Drugi prototyp, V2 został zbudowany w 1943 roku i otrzymał rejestrację D-YBAR. Został on przetestowany pod kątem zastosowań wojskowych. W pewnym momencie był nawet uzbrojony w Panzerfaust 100.Rozpiętość skrzydeł 8,05 m, długość 6,07 m. Maksymalnej masa startowa 352 kgSilnik Zündapp Z9-92 50 KM , to potrzebne lądowisko 100 x 20 m Prędkość przeciągnięcia 50 km / h.Prędkość przelotowa to 85 km / hPo wojnie Zaunkönig D-YBAR trafił do Royal Aircraft Establishment (RAE) w Farnborough (rejestracja VX190). gdzie był pilotowany m.in.przez Erica BrownaA swoją drogą, gdzieś Ty znalazł TO USTROJSTWO ???
coe Napisano 2 Luty 2011 Napisano 2 Luty 2011 Jakie ustrojstwo"? To piękny samolot... jest! :)Zdjęcie przedstawia LF-1 V2 w czasie przeprowadzanych po wojnie testów w RAE.Ten egzemplarz ma dość ciekawą historię:Zbudowany w 1943 otrzymał rejestrację D-YBAR i był testowany przez wojsko m.in. jako nosiciel Panzerfausta 100 (zdjęcie). Po wojnie trafił do Anglii, gdzie z numerem VX190 latał w RAE. W 1949 sprzedany osobie prywatnej otrzymał rejestrację G-ALUA. W 1974 sprzedany do Irlandii otrzymał rejestrację EI-AYU. W 1976 wrócił do Niemiec, gdzie otrzymał rejestrację D-EBCQ. W 2008 trafił do Deutsches Museum w Oberschleissheim.Poza dwoma egzemplarzami przedwojennymi, dwa kolejne zbudowano po wojnie:LF-1 V3, D-EBAR, w 1954, rozbity 28 kwietnia 1957LF-1 V4, D-EBCG, w 1957, obecnie znajduje się w Internationals Luftfahrtmuseum Manfred Pflumm.
Nadwojciech Napisano 2 Luty 2011 Napisano 2 Luty 2011 W końcu mi się udało coś odgadnąć :)To ja coś prostego na szybko.Pozdrawiam.
wiluś Napisano 2 Luty 2011 Napisano 2 Luty 2011 Kurka, teraz sobie przypominam, był w Letectvi+Kosmonautika pod koniec lat 80-tych w dziale letadla 39-45. L+K też od lat w pawlaczu :(
Nadwojciech Napisano 2 Luty 2011 Napisano 2 Luty 2011 Leszek oczywiście trafiłeś :)Twoja kolej,pozdrawiam.
macvsog Napisano 2 Luty 2011 Napisano 2 Luty 2011 Koledzy lotnicy" pomocy!Prośba o identyfikację maszyny.Zagadka dotyczy samolotu wykorzystywanego podczas wojny w Indochinach.
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.