PATRON Napisano 29 Styczeń 2009 Share Napisano 29 Styczeń 2009 Panowie , ja wam piszę co trzymałem w ręku i nie zastanawiam się ...:-)PATRON Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tombspider Napisano 29 Styczeń 2009 Share Napisano 29 Styczeń 2009 Jandreass, wydaje mi się że czołg, jeśli zaistniała w nim awaria działa był natychmiast wycofywany z boju w bezpieczne miejsce i tam dokonywano naprawy, niema więc większego znaczenia czy narzędzia są w środku czy na zewnątrz pojazdu. Jeśli chodzi o korozje to chyba zmiany temperatury powodowały skraplanie się pary wodnej (chociażby tej wydychanej przez załogę) wewnątrz pojazdu i to właśnie tam szybciej narzędzia by zardzewiały niż zamknięte szczelnie w skrzynce na zewnątrz pojazdu. Narzędzia też nie wypadały z niedomkniętych skrzynek gdyż o ile mnie pamięć nie myli były one zamykane na kłódki.Zaznaczam jednak że specem nie jestem i mogę się mylić.Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tombspider Napisano 29 Styczeń 2009 Share Napisano 29 Styczeń 2009 Przepraszam za przejęzyczenie, miało być Jendrass. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jendrass Napisano 29 Styczeń 2009 Share Napisano 29 Styczeń 2009 PATRON - a co tak dokładnie trzymałeś w ręku ?Tombspider - zdecydowanie jako załogant 7TP wolałbym mieć narzędzia pod ręką, niż wiedzieć, że są w pudle na błotniku. Wbrew pozorom to ma znaczenie, wyobraź sobie taką sytuację:Natarcie, tyraliera wozów sunie po otwartym płaskim terenie, coś się sypnęło z armatą - nie działa. Czołgi są pod obstrzałem - broń maszynowa i artyleria. Załogant szuka kluczy do kłódki (w nerwach, hałasie itp) wyłazi z wozu, otwiera kłódkę, wybiera narzędzia, zamyka kłódkę, włazi z powrotem do czołgu i dopiero wszystko zaczyna naprawiać. Oczywiście jeśli go w międzyczasie nie zabiją. Czołg ma do dyspozycji tylko ckm, którego niezbędnik jest w środku wozu".Na prawdę uważasz, że zaraz za kompanią 7TP jechał C7P (nieuzbrojony i nieopancerzony), którego zadanie było jak piszesz atychmiast wycofywać z boju". Gdzie ? w bezpieczne miejsce ? Pod Tomaszowem, w okrążeniu, z Luftwaffe nad głową :)Co do skraplania itp to w fizyczne dowody nie będę się bawił :) W wieży była wentylacja. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jazlowiak Napisano 29 Styczeń 2009 Share Napisano 29 Styczeń 2009 Co można zreperować przy działku wz. 37 przy pomocy zestawu reperacyjnego? Mechanika zamka - nierozbieralna bez wyciągnięcia działka, oporopowrotnik także, zakleszczenie pocisku i łuski, trzeba użyć stempla od strony lufy. Co niby przy tym działku robić wewnątrz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tombspider Napisano 29 Styczeń 2009 Share Napisano 29 Styczeń 2009 Hm... o żadnym C7P to ja nie pisałem, ale wracając do przedstawionej przez Ciebie scenki. Ja to widzę tak: Natarcie, tyraliera wozów sunie po otwartym płaskim terenie, coś się sypnęło z armatą - nie działa. Czołgi są pod obstrzałem - broń maszynowa i artyleria. Nasz uszkodzony 7TP po prostu się wycofuje z walki (na nawiązanie walki z wrogą artylerią przy pomocy samego ckm-u raczej nie ma szans, sam czołg stanowił by dla niej jedynie ruchomy cel). Po wycofaniu się, czołg zajmuje bezpieczne miejsce (las, przeszkoda terenowa, itp) gdzie dokonuje się naprawy uszkodzonego działa."...natychmiast wycofywać z boju. Gdzie ? w bezpieczne miejsce ? Pod Tomaszowem, w okrążeniu, z Luftwaffe nad głową :)" - wytyczne do działania czołgów powstały przed wojną i nie zakładały ich użycia w okrążeniu, lecz zza linii własnych umocnień za które można się wycofać.W sprawie skraplania zgodzę się z Tobą w 100% że nie ma się co bawić w gdybanie. Wentylacja owszem była ale działała pod kontem usuwania z przedziału bojowego trujących oparów powstałych przy strzelaniu - jak ona wpływała na skraplanie ustalimy dopiero gdy chłopaki złożą tego 7TP:)Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tombspider Napisano 29 Styczeń 2009 Share Napisano 29 Styczeń 2009 jazlowiak - dobre pytanie :) Mnie ciekawi też ile mogła trwać taka naprawa, np: wyciągnięcie zakleszczonego pocisku ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jendrass Napisano 29 Styczeń 2009 Share Napisano 29 Styczeń 2009 Skoro jest tak, jak pisze Jazłowiak (wierzę na słowo, działka nie rozbierałem nigdy) to po co te narzędzia przy czołgu skoro i tak trzeba go było schować w las albo za górkę, ściągnąć ekipę warsztatową (zbrojmistrza jakiegoś?)i rozebrać pół jarzma żeby wyciągnąć działko i dokonać naprawy ? To trochę przesadna wersja, ale wynika z tego, że i tak byli mocno uzależnieni od warsztatu tak ?Ile mogła trwać taka naprawa, w ilu ludzi i w jakich warunkach ? Działka na ziemi chyba nie rozbierano ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
trufelhunter Napisano 29 Styczeń 2009 Share Napisano 29 Styczeń 2009 Ajajajaj!Panzergrześ - źle się stało żeście tę płytę zaspawali. Trza było zdemontować i wstawić nową. Nawet koszt bym pokrył. Straciliśmy unikatowe Sam Wiesz Co" - czy chociaż zrobiliście rysunek techniczny tej płyty z otworem? Albo z kilkanaście zdjęć w dużej rozdzielczości?W tym momencie to rochę przypomniało naszych przyjaciół ze wschodu, którzy do odbudowy grata T-26 rozebrali część wanny do C7P. Z zasady się nie czepiam rekonstrukcji (o czym wiesz) i pomagam jak mogę, ale tu mnie zabolało ... :)pozdrawiam,Mariusz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PATRON Napisano 29 Styczeń 2009 Share Napisano 29 Styczeń 2009 trufel - mam tyle zdjęć że jak chcesz to ci wytnę taką samą z dziurką:-)))))oczywiście żart , tylko nie wiem dlaczego nie popatrzyłeś na sytuację w drugą stronę ... Niech TA siódemka ma maks oryginału ...a TAMTA ( niemiecka blacha) może być kopią ;-)PATRON - FWPps. oczywiście działa tutaj moje zboczenie które sprowadza się do stwierdzenia : Nasze polskie a co w tym niemieckie to zapomnieć bo to jest beeeeeee;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stock84 Napisano 29 Styczeń 2009 Share Napisano 29 Styczeń 2009 Dzięki panowie.PATRON z niecierpliwością czekam na zdjęcia:)pzdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seroczyn Napisano 30 Styczeń 2009 Share Napisano 30 Styczeń 2009 Patron, mógłbyś odezwać się do mnie na meila... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wrzos1939 Napisano 2 Luty 2009 Share Napisano 2 Luty 2009 Witam.Nowy rok nowe możliwości i możliwość wsparcia chociażby drobną kasą tego wspaniałego projektu mam na myśli odpisanie tego symbolicznego" JEDNEGO procenta podatku .Nie wiem czy jest w tym przypadku taka możliwość ale jeśli, to proszę o dane wszak każdy grosz się przyda.Pozdrawiam wrzos1939. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
panzergrzes2 Napisano 2 Luty 2009 Share Napisano 2 Luty 2009 WitamMarcin wstawi zaraz fote już mu wysłałem.Co to jest? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zbyszek11 Napisano 2 Luty 2009 Share Napisano 2 Luty 2009 Witam.Ostatnio byłem na warsztatach w Wapienicy i oprucz 7 TP mają niezły asortyment min. Pz.Kpfw.II, TK-3 i w budowie C2P, kolejny Pz.Kpfw.II oraz pantera Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PATRON Napisano 2 Luty 2009 Share Napisano 2 Luty 2009 no to co to jest :-) i co to znaczy???:-)PATRON Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PATRON Napisano 2 Luty 2009 Share Napisano 2 Luty 2009 malutka podpowiedż:-)FWPps. zdjęcie odpowiedź jutro rano :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
meserek Napisano 2 Luty 2009 Share Napisano 2 Luty 2009 Skrzynią biegów mi to pachnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PATRON Napisano 3 Luty 2009 Share Napisano 3 Luty 2009 taraaaammmmmmm:-)PATRON FWP Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Razzzz85 Napisano 3 Luty 2009 Share Napisano 3 Luty 2009 Czyżby to skrzynia biegów od C2P:] Szybko prace posuwają sie do przodu oby tak dalej. Powodzenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
panzergrzes2 Napisano 3 Luty 2009 Share Napisano 3 Luty 2009 Witam Pilnie potrzebujemy gąsienice,mogą byc z T26.Ważna każda nawet pojedyńcza sztuka!!panergrzes projekt7tp@o2.pl 0503 630 698 lub kontak na Patrona Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pomsee Napisano 3 Luty 2009 Share Napisano 3 Luty 2009 Patron ta skrzynia to nowy nabytek?Uchyl trochę rąbka tajemnicy - naród Cię prosi! ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
polsmol Napisano 3 Luty 2009 Share Napisano 3 Luty 2009 Ta skrzynia jest od 7TP? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gebhardt Napisano 3 Luty 2009 Share Napisano 3 Luty 2009 Wybaczcie ze odgrzewam starawy kotlet, ale go nie zauwazylem pierwszym razem. Nie za kompania lecz za czescia bojowa PLUTONU jechal organiczny patrol rep, ktorym w przypadku czolgow lekkich 7TP i Vickers byl samochod pol-gasienicowy a z filmow i relacji ktore widzialem wynika ze Wz34 z przyczepa paliwowa. Patrol poruszal sie od zaslony terenowej do zaslony kilkaset metrow za elementami bojowymi. Uszkodzony czolg odjezdzal za najblizsza zaslone terenowa zeby uskutecznic naprawe, albo wycofywal sie na mp patrolu rep. C7P, z przyczepa lub bez, byl uzywany do odholowania lub wyholowania czolgow ktore stanely lub ugrzezly, ale w momencie gdy bylo to mozliwe a nie w czasie bliskiego boju. Zupelnie inna beczka sledzi.Pluton w boju normalnie dzielil sie na colg dowodcy, dwa polplutony bojowe i patrol rep. Taki system obowiazywal we wszystkich typach broni pancernej WP (czolgach lekkich, rozpoznawczych i sampancach). W plutonanch czolgow rozpoznawczych wozem patrolu rep byl oczywiscie 6ty TK lub TKS z przyczepa gasienicowo-kolowa. Ciekawe ze tylko w plutonach tego sprzetu uzyto opancerzonego pojazdu - dodatkowa zaleta ze mogl in extremis zastapic wyeliminowany woz bojowy. Nie wiem czy sa jakies dokumenty ktore tlumacza dlaczego nie zastosowano takiego rozwiazania w jednostkach czolgow lekkich? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
panzergrzes2 Napisano 3 Luty 2009 Share Napisano 3 Luty 2009 Tak!Ta skrzynia jest do 7TP!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.