yorik Posted June 14, 2006 Posted June 14, 2006 Tam zawsze był burdel. Afera braci G. nic wam nie mówi?
kutno Posted June 14, 2006 Posted June 14, 2006 swojego czasu ..może tu już któryś z Panó to zauważył , nie wiem , nie wczytywałem sie jeszcze bo nie mam zbytnio czasu .. był w Skrzydlatej Polsce dosyć obszerny artykuł na ten temat .. poszukam ..jak znajdę to napewno wrzucę jakieś info ... albo skany Pzdr
michał ł Posted June 14, 2006 Posted June 14, 2006 W Lotnictwie był cykl artykułów - postaram sie znaleźć jak wróce do domu.
balans Posted June 18, 2006 Posted June 18, 2006 Z tym Łosiem to nie przesadzajmy, lubimy wpadać ze skrajności w skrajność: albo uwielbienie, albo totalna krytyka i samobiczowanie". A prawda pewnie jak zawsze leży pośrodku. Bo Łoś był faktycznie samolotem, którego osiągi i pewne rozwiązania techniczne [np.płat] były na [ówczesnym] poziomie światowym, ale też miał sporo wad i niedopracowań. Najważniejsze wady to słabe silniki [standard w lotnictwie II RP] i fatalnie zbudowana instalacja paliwowa - wystarczała mała seria i samolot stawał w ogniu. Ale największą wadą Łosi było to, że Naczelne Dowództwo WP IIRP o dowodzeniu lotnictwem w czasie wojny pojęcie miało [mówiąc delikatnie] niewielkie.
IRONRAT Posted June 28, 2006 Posted June 28, 2006 Irydę najlepiej podsumowuje zdanie pilotów, którzy mieli usiąść pewnego razu za jej sterami:Ja tym nie będę latał"Projektując tą maszynę, troszeczkę zapomniano o konsukltacjach z pilotami. Efekt był potem jak wyżej.Ironrat
fakker Posted December 21, 2006 Posted December 21, 2006 Dla odświeżenia wątku parę zdjęc Irydy z... kto zgadnie?pozdro fakker
fakker Posted December 22, 2006 Posted December 22, 2006 no oczywiście miasto sexu i biznesu Dęblinem nazywane.gratuluje trafnej odpowiedzi
Gunship! Posted January 27, 2007 Posted January 27, 2007 A jak było z projektem TS-16 Grot? Projekt polskiego samolotu naddźwiękowego. Oczywiście dzięki wpływom Wielkiego Brata" zza wschodu wyszła figa.Czasy się zmieniły i Wielki Nowy Brat" przeniósł się za ocean :) A sąsiedzi z północy robią taki dobry sprzęt...
41pp Posted October 4, 2007 Posted October 4, 2007 Przypadkowo trafiłem na ten wątek! W latach 80-90 byłem odpowiedzialny za mikroprocesorowy układ sterowania silnikami K-15, a póżniej dwuprzepływowym D-18 z /redundancją/, przeznaczonych dla Irydy. Uważam że jak zwykle u nas sprawa się ozwaliła" o politykę czyt. /pieniądze/. Dokładnie w roku 2000 wywołałem" temat napędu pojazdów pola walki silnikami turbinowymi,/uzyskałem Grant z KBN/ które tysiącami walały się po tak zwanym esursie". I jaki był efekt, Dyrekcja IL dokładnie taka sama jak teraz /personalnie/ wolała w.jeb.ć" pomysłodawców, a za te pieniążki realizować agregat prądotwórczy, nikomu do niczego niepotrzebny.Tak że nie zganijcie wszystkiego na jednego czy drugiego Wielkiego Brata, szkodników i sabotażystów mamy znacznie bliżej, niż nam się wydaje!!!!!!!!!Pozdrawiam
41pp Posted October 4, 2007 Posted October 4, 2007 Mógł być, ale wtedy jest wymagane " egzemplarzy i próby produktu" końcowego dla wdrożenia. Było by za mało kasy i wchodziła kooperacja z Hydralem, który musiał by oficjalnie w części sponsorować temat. Mowa o K-15 i D-18. Dyrekcja IL wypieła się i wolała projektować sterowiec i Wilgę z wyrzutniami rakietowymi /była prezentowana przed hangarem Działu Badań w Locie I.L./ Mieli też pomysł z balonem oświetlającym teren. Te rysunki projektów wiszą w gabinecie Dyrektora IL. PS Wiem ile mnie kosztowało poprzednie wykonanie 3-ech egzemplarzy sterowników on wire" do silników AN-28 , a próby mnie zeżarły /koszt/ 1988-1989. Bo potem w aneksie zażyczono sobie synchro silników i takie tam d..ele!!Pozdrawiam
wiluś Posted November 27, 2008 Posted November 27, 2008 Będąc w Centralnej Szkole Państwowej Straży Pożarnej, idąc na ćwiczenia zauważyłem zielonkawy kształt, podszedłem bliżej....
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.