Jump to content

Gunship!

Forum members
  • Content Count

    451
  • Joined

  • Last visited

    Never

Community Reputation

0 Neutral
  1. Przepraszam że się wtrącę ale Alkali wydaje mi się że na Lublinku stał 2cm Flakvierling. :)
  2. Czy ktoś ma zdjęcie Chevy 157 w wersji 4x4 z wzmocnionym zawieszeniem opracowanej dla WP przez inż. Aleksandra Rummla - bratanka generała przez ó :)
  3. Gunship!

    Hel 1939

    Najprawdopodobniej w częściach przewieźli wąskotorówką na północną bocznicę za 32 baterią (albo tą odnogą w stronę Boru) a następnie z tamtąd chyba podobną metodą co transport 152 ze stacji kolejowej na cypel - czyli rolki (albo sanie) i liny. Wąskotorówka miała w kilku miejscach rampy rozładowcze min. na końcu owej bocznicy biegnącej za 32 baterią.
  4. Gunship!

    Hel 1939

    Heh - ja też się nadziałem na podstawy do flaka na GS, idąc za potrzebą :) U podstawy wydmy w krzakach obok utwardzonej drogi znajduje się zbiornik chyba p.poż (ale co ciekawe w dół od stanowisk biegła do niego rura kamionkowa :) - czyżby szambo??:)
  5. Gunship!

    Hel 1939

    Latarnia w Borze, owszem była w pasie wydm, ale nie zewnętrznym (pierwszym, tak jak automatyczna na GS) tylko w wewnętrznym. Zresztą jej ruiny można odnaleźć do tej pory, chociaż graniczy to z cudem :) Można chodzić i chodzić ruiny mieć pod nosem a i tak na nie nie trafć. To co z niej zostało jest zarośnięte kępą krzaków (o ile dobrze pamiętam - jeżyn). A i taka podpowiedź. Jeżeli ktoś się porusza w tamtym terenie wg. mapy topograficznej dzięsiątki" z 1975 to niech uważa bo wiele szczegółów w tamtym rejonie jest już praktycznie niewidocznych - szczególnie ścieżek. Co do fotek 34 to faktycznie. Musiały być robione w godzinach południowych i popołudniowych. Pomimo tego że pracowali w nocy - mogli sobie zrobić fotkę :D
  6. Gunship!

    Hel 1939

    Iron - co do wąskotorówki już odesłałem na maila Co do Góry Szwedów to słyszałem że od 1931 roku działała. Dziwne... Co do latarni to to trochę komplikuje sprawę bo myslałem że została wysadzona wcześniej a tu mniej więcej w tym samym czasie co latarnia w Helu. Iron poprostu bateria znajdowała się (patrząc w kierunku na morze) na lewo od latarni (ale której - czy G.S czy Bórskiej) :)
  7. Gunship!

    Hel 1939

    Wracając do tematu. Potrzebuję informacji, w którym roku wyłączono z użytku latarnię w Helu-Borze i kiedy dokładnie ją zniszczono (rozebrano)? Domyslam się że najprawdopodobniej w momencie uruchomienia latarni na Górze Szwedów - tą uruchomiono w roku 1931,a co do Hel-Boru słyszałem że działała do 1935. Ta informacja może być pomocna przy ustalaniu stanowisk 34':D Niektórzy z was wiedzą dlaczego :P
  8. Gunship!

    Hel 1939

    Heh Iron Duke to powiem ci że wielkość obszaru troszkę ograniczyłem :)i w te wakacje znowu go ograniczę. 34 bateria to ciągle jedna z najwiekszych ajemnic" półwyspu. Jest kilka faktów które bierze się pod uwagę szukając pozostałości. Co do zdjęć to mam kilka - ale ze względu na kiepską jakość nic wartosciowego nie wnoszą - oprocz tego że to był naprawdę niezły punkt widokowy. Co do tych zdjęć beaviso to zapewne grzebałeś razem z Alkalim :) - ale nie pamiętam dokładnie w którym miejscu na terenie 3" wam wyszły. Żeby wykluczyć te wasze podstawy - trzeba sie dowiedzieć o podstawy po 120 Gryfa :) - ale to dopiero zonk :) Jeżeli interesuja was jakies pogaduchy czy informacje to zapraszam na maila gunship@poczta.fm lub gg: 1794449 PS: Beaviso masz kontakt z Alkalim? Bo na korespondencję mailową nie odpowiada od kwietnia :/
  9. W którejs z czesci ygryska" pt szosa piotrkowska" jest opis jak formacja pzkfw I i II wjechała na pole minowe... Niemcy byli zdezorientowani...reszty dokonały Boforsy, Ury i o ile dobrze pamietam 7Tp. Jak zerkne do ksiazki i poszukam to skrobne cos wiecej Pozdrowienia Gunship
  10. Kuzyn mojej babiczki najpierw walczyl w kluczach kominowych we Francji w 1940 potem w 302 Dywizjonie. Zaginal nad Francja w 1941 roku. Zestrzelone 6 1/2 szkopa Brat dziadka w 1939 w obronie plot. ( gdzie nie wiem) Potem w AK i WiN. Zmarł 3 lata temu.
×
×
  • Create New...

Important Information