wachmistrz Napisano 14 Kwiecień 2005 Napisano 14 Kwiecień 2005 Witam. Przepraszam, że się wtryniam. Wątek Polskie pociągi pancerne" to jeden z moich ulubionych na forum. Miłośników kolei może zainteresuje fakt, że Stowarzyszenie Rekonstrukcji Historycznej WST na Westerplatte wespół z Koleją Drezynową z Gdańska chce się podjąć rekonstrukcji drezyny pancernej Tatra T18. Choć rzecz jasna na Westerplatte drezyn pancernych nie było to nasze Stowarzyszenie ma w statucie wpisane m.in. odtwarzanie i podtrzymywanie tradycji wojskowych oraz patriotycznych, odtwarzanie wyposażenia, umundurowania, uzbrojenia i wyszkolenia Wojska II Rzeczypospolitej". A ponieważ wespół z Koleją Drezynową staliśmy się prawnym użytkownikiem torów na Westerplatte (oraz na przedpolu półwyspu, gdzie można by w przyszłości z powodzeniem rozegrać inscenizację walk z udziałem Tatr), to taki plan jest jak najbardziej na miejscu :) Docelowo myślimy o stworzeniu plutonu drezyn pancernych. Jest też już zalążek eszelonu gospodarczego w postaci jednego przedwojennego wagonu :) , ale jeszcze daleka droga żeby go odrestaurować, a jeszcze dalsza żeby go ustawić na Westerplatte. Ale jak mówi stare przysłowie maszynistów: wszystko po kolei.Zainteresowanych zapraszam w najbliższy weekend na Westerplatte, gdzie odbędzie się uroczyste otwarcie Dydaktyczno-Edukacyjnej Trasy Kolei Drezynowej na Westerplatte (w ten weekend wyjątkowo będziemy się poruszać po trasie o długości 3 km!). Szczegóły i program: http://www.odkrywca-online.pl/pokaz_watek.php?id=174816 Przepraszam za zamieszanie, ale wkrótce zacznę nękać Was m.in. w związku z rekonstrukcją Tatry :) Pozdrawiam. wachmistrz
sadyk Napisano 14 Kwiecień 2005 Napisano 14 Kwiecień 2005 Wachmistrz.Dziekuje za zaproszenie. Inicjatywa bardzo interesujaca. W miare mozliwosci oczywiscie bede sie staral pomoc. Trzymam kciuki:-)W Warszawie zapalency" na rocznice Bitwy warszawskiej" takze staraja sie o zlozenie poc. panc. Przejazd Skierniewice - poligon Rembertow i tu pokazy walki. Co wyjdzie zobaczymy, jest duzo problemow (koszty, pozwolenia i tp.)Pozdrawiamsadyk
Grendel Napisano 16 Kwiecień 2005 Napisano 16 Kwiecień 2005 Szczerze mowiac, to az mnie zatkalo, gdy przeczytalem post kolegi Wachmnistrza!Mam nadzieje, ze starczy sil na zamiary.Naprawde.Mam nadzieje.Gdybym byl blizej - przyjechalbym do Gdanska osobiscie.Niestety, nie bedzie mi dany ten przywilej...Jedyne, co moge zaproponowac, to ta odrobina wiedzy, ktora posiadam, plus kilka zdjec.PozdrowieniaGrendel
Grendel Napisano 16 Kwiecień 2005 Napisano 16 Kwiecień 2005 Jeszcze pytanie do kolegi Wachmistrza - w pewnym sensie - kolejowe i zwiazane z Westerplatte?Czy znane jest nazwisko kolejarza, ktory wprowadzil ostatni pociag do Skladnicy?Czy mowi cos koledze nazwisko Gdaniec?PozdrowieniaGrendel
JoncaA Napisano 17 Kwiecień 2005 Napisano 17 Kwiecień 2005 Wachmistrzu - ucieszyles mnie! Przymierzam sie niespiesznie do zrobienia planu modelarskiego Tatry, w miare przyzwoitej jakosci i malej skali, cos tam sobie pozbieralem - wiec chetnie zapuszcze zurawia w to co tobie wpadlo w rece, a tez, deklaruje, dostaniesz rysunki (oczywiscie, kiedy nabiora ksztaltu) , zdjecia, jakie mam - tez do twojej dyspozycji.
Mi.Der Napisano 17 Kwiecień 2005 Autor Napisano 17 Kwiecień 2005 Zdjecie lotnicze PP13 (szkoda, ze takie mikre):http://www.luftbilddatenbank.de/book/book/getpic.php?index=30http://www.luftbilddatenbank.de/book/book/getpic.php?index=31inne strony też są warte rzucenia okiem.
wachmistrz Napisano 18 Kwiecień 2005 Napisano 18 Kwiecień 2005 Witam! W skrócie, bo otworzę o tym nowe wątki, czyli o otwarciu Dydaktyczno-Edukacyjnej Trasy Kolei Drezynowej na Westerplatte im. kmdr. por. Franciszka Dąbrowskiego oraz o rekonstrukcji Tatry. Nie będę po prostu tu zaśmiecał pobocznymi wątkami tak dobrego tematu o polskich pociągach pancernych.Obok zdjęcie zwiadu kawalarii torowej" w wykonaniu GRH 2.MPS" (lekka drezyna rozpoznawcza DR04 ;) ) na Westerplatte w pobliżu placówki Tor". Impreza bardzo udana, planujemy kolejne! :)O Tatrach: docelowo planujemy zbudowanie dwóch Tatr, przy czym pierwsza będzie prototypem", który przede wszystkim zewnętrznie ma w jak największym stopniu odzwierciedlać wygląd Tatry. Mając doświadczenie przy budowie Tatry, drugą chcemy także zrekonstruować z jej wyglądem wewnętrznym. Czyli niejako planujemy pluton drezyn pancernych :) Z różnych przyczyn, przede wszystkim logistycznych (i technicznych także), nie będzie możliwa rekonstrukcja Tatr(y) co do śrubki".Zbieramy informacje o przedwojennych wagonach gnijących na bocznicach - powoli zarysowuje się kształt eszelonu gospodarczego (albo może nawet rekonstrukcji Smoka Kaszubskiego"?) :) Pozdrawiam! wachmistrz
wachmistrz Napisano 20 Kwiecień 2005 Napisano 20 Kwiecień 2005 Wtryniłem się z wątkiem pobocznym i temat podupadł, mam wyrzuty sumienia.Dlatego żeby go nieco rozruszać, chciałbym uzyskać informacje na temat malowania eszelonów gospodarczych w 1939 r. Czy były one malowane (wagony) w trójbarwny kamuflaż tak jak właściwy pociąg pancerny czy pozostawiono cywilny" kolor (zielony?)? Lokomotywy zdaje się, że były nieopancerzone i czarne.A poza tym jak takie eszelony funkcjonowały w czasie wojny? Czy posuwały się ileś tam kilometrów za pociągiem pancernym, czy np. eszelony gospodarcze w ogóle w kampanii 1939 r. nie brały udziały, tylko pozostawiono je na bocznicach? Pozdrawiam. wachmistrz
Mi.Der Napisano 20 Kwiecień 2005 Autor Napisano 20 Kwiecień 2005 Co do Ti4-180, dowiedziałem się tylko tyle, że wyprodukował ją Borsig 1909, nr fabryczny 7043, kolejne przydziały: G5.4 Halle 4321 ->1918: PKP Ti4-180 -> 09.1939 NKPS ->1944 DRB 54 1193 -> DR ->25.10.1955 PKP (numer bez zmian?)
sadyk Napisano 20 Kwiecień 2005 Napisano 20 Kwiecień 2005 Michale, ciesze sie, ze sie odezwales. Kawalek do historii Ti4-180.Sluzyla w pociagu pancernym Wilk". Nastepnie trafila do 2 Dyonu Pociagow Pancernych. Poczatkowo sluzyla w 2 pociagu pancernym (Grozny"), pozniej w 1 pociagu pancernym(Smialy"). W 1930 zostala przekazana do Kadry 2 Dyonu. W maju 1931 wyjechala do W.G.K. Warszawa-Praga, gdzie zdjeto z niej pancerz i wykorzystano przy pancerzeniu Ti3. Ten trafil znowu do 1 pociagu pancernego (w pewnym sensie Smialego").
bodziu000000 Napisano 24 Kwiecień 2005 Napisano 24 Kwiecień 2005 Wprawdzie bez pociągu pancernego, ale zdjęcie ciekawe, pod warunkiem, że to naprawdę Radom:http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=15504&item=6173484820&rd=1PzdrBodziu
bodziu000000 Napisano 24 Kwiecień 2005 Napisano 24 Kwiecień 2005 Nowe zdjęcie pociągu pancernego Generał Sosnkowski".PzdrBodziu
Krzysztof115 Napisano 27 Kwiecień 2005 Napisano 27 Kwiecień 2005 WitamMam nowe informacje dotyczace jedynej lokomotywy opancerzonej w Polsce serii 180.Została przydzielona do P.P.3 Lis-Kula". Odnośnie serii 97. W Polsce opancerzono 3 lokomotywy tej serii:97-235,97-245 oraz 97-254.Ostatnia przy P.P.Smok".Zdjęcie lokomotywy serii 229 w hali fabrycznej to oczywiscie P.P.Wawel"(styczeń 1919).a Niemen" na G.7 przydzielona do P.P. Smok". Napis to hasło typu Na Berlin".Pzdr Krzysztof 115
sadyk Napisano 27 Kwiecień 2005 Napisano 27 Kwiecień 2005 Krzysztof115.1/ Informacje o przydziale 180.5 podaje juz u siebie Michal.2/ Nie bylbym tak pewny tego ze zdjecie lokomotywy pancerzonej u Zieleniewskiego to lokomotywa pociagu Wawel". Jezeli zwrociles uwage na pancerzenie to pancerzona lokomotywa ma trzy klapy nad kolami, a lokomotywa Wawel" cztery. Dlatego ma watpliwosci.3/ 97-254 sluzyl nie tylko w pp Smok" ale takze w pp Smialy".4/ G7^2 a Niemen" - pytanie: kiedy mial przydzial do ppSmok"?PzdrSadyk
Krzysztof115 Napisano 28 Kwiecień 2005 Napisano 28 Kwiecień 2005 Ad.SadykLokomotywa PPWawel"po jednej stronie posiada 3 klapy a po drugiej 4.Lokomotywa 97-254 nie służyła w PP Śmiały".Po rozwiązaniu PP Smok" używano jej w ruchu lokalnym w Nowym Sączu aż do czerwca 1920.Następnie wobec utraty szeregu polskich jednostek na froncie przydzielona zastała do nowego składu PP 5 Stefan Batory".Ad4 Przepraszam za pomyłkę G.7 a Niemen" nie miał przydziału do PP Smok" lecz do PP 11 Poznańczyk" a prawdopodobnie następnie do PP 13 Boruta".Istniała rotacja lokomotyw przydzielonych do poszczególnych pociagów pancernych na froncie.Pod koniec maja 1920 roku kilka typów uznano za zbyt słabe w tym serii 178,632 oraz 637.Pzdr Krzysztof 115
Krzysztof115 Napisano 28 Kwiecień 2005 Napisano 28 Kwiecień 2005 Poszukuję informacji dotyczących następujacych polskich pociągów pancernych okresu 1918-1920:1.Generał Bem2.Generał Haller3. Generał KościuszkoPzdrKrzysztof 115
sadyk Napisano 28 Kwiecień 2005 Napisano 28 Kwiecień 2005 Krzysztofie,przypomnijmy wszystkim o czym mowimy. To lewy bok lokomotywy pancerzonej u Zieleniewskiego
sadyk Napisano 28 Kwiecień 2005 Napisano 28 Kwiecień 2005 A to takze lewy bok lokomotywy Wawel" (cztery klapy)
sadyk Napisano 28 Kwiecień 2005 Napisano 28 Kwiecień 2005 A to prawy bok lokomotywy Wawel" (cztery klapy). Oczywiscie ta napewno byla tez pancerzona u Zieleniewskiego. Ale czy jest to ta sama nie wiem, mam caly czas watpliwosci. Napewno naleza do tej samej serii 229 (numeru niestety nie jestem w satnie podac)
sadyk Napisano 28 Kwiecień 2005 Napisano 28 Kwiecień 2005 jezeli chodzi o 97.254 to zdjecie obok swiadczy, ze przynajmniej przez pewien czas sluzy w PP Smialy".
Krzysztof115 Napisano 29 Kwiecień 2005 Napisano 29 Kwiecień 2005 Ad Sadyk Lokomotywa pancerna serii 229-46 ( Kraków I) w pociągu pancernym P.P.9 Wawel" wersji ostatecznejna istotnie posiadała na boku prawym i lewym po 4 klapy. 3 klapy to błąd konstrukcyjny, który został usunięty i dodano 4 klapę i stąd problem. Była to jedyna kanciasta" i niepowtarzalna.Bardzo interesujace zdjęcia 97.254. Ten pewien czas to czerwiec 1920.PzdKrzysztof
Mi.Der Napisano 29 Kwiecień 2005 Autor Napisano 29 Kwiecień 2005 Jeśli to lokomotywa Wawel", to jeszcze bez opancerzenia góry? W takim razie to ta sama, co później używana w Danucie"?..Co do serii 97: strona http://www.pospichal.net/lokstatistik/10970-kkstb97.htm podaje, że 97.235 był w kolejach austriackich BBO.
Krzysztof115 Napisano 29 Kwiecień 2005 Napisano 29 Kwiecień 2005 Ad Mi.DerTak to ta sama lokomotywa.Dodam więcj informacji.Opancerzenie lokomotywy trwalo od 12 grudnia 1918 aż do 21 stycznia 1919.Na rozkaz gen. Rozwadowskiego pociąg pancerny Wawel" został wysłany do Poznania 30 stycznia 19 w następującym składzie :4 wozy strzeleckie,wóz oficerski,wóz amunicyjny wóz sanitarnyoraz pancerna lokomotywa 229.46. Pod nazwą Danuta"właczony w skład Wojsk Wielkopolskich.W Polsce zostały opancerzone tylko 2 lokomotywy serii 97.Może istnieje zdjęcie temu przeczące ?PzdrKrzysztof
sadyk Napisano 30 Kwiecień 2005 Napisano 30 Kwiecień 2005 Mi.Der. w poscie z 18.04. wskazal strone ze zdjeciami lotniczymi z wrzesnia 1939 roku i Lochow z pociagiem pancernym nr 13. Jest tam takze zdjecie Kutna...
sadyk Napisano 30 Kwiecień 2005 Napisano 30 Kwiecień 2005 U siebie znalazlem tez lotnicze zdjecie Kutna z wrzesnia 1939 r. Ale nie jet to te same zdjecie. Latwo to zauwazyc....
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.