Skocz do zawartości

Polskie pociągi pancerne 2


Rekomendowane odpowiedzi

C.d.
Co jeszcze wynika z numerów taboru rezerwowego 1dpp.

A.Przyjrzawszy się numerom wykluczam, iż są to przed po przenumerowaniu. A-w wagony, które ostatecznie otrzymał Śmierć, miały polskie numery [Wd-taka jest seria tej grupy numerów] 390 243, [393 088 taki sam w PP51], artyleryjski jak mi się wydaje 153 ??? [zdjęcie na sronie Dereli i innych] i drugi nn.
4. Pruskie węglarki to np. może być ta z Poznańczyka, która jest na stonie Dereli oraz była w tle zdjęcia z nieznanym typem lokomotywy spalinowej, oraz [ale może to pozniej gdy bedziemy moze omawiać typy]

B. Problem może być też taki, iż również i inne wagony były nieprzenumerowane. A jeśli stały długi czas zakonserwowane, to numery i serie zaborcze mogły się utrzymać. Tu odpowiedzią są serie literowe [zaborcze były inne niż polskie]. Oprócz tego zakresy numerów pruskie i węgierskie raczej nie wychodziły powyżej 400 000. Austryjackie tak, ale były dzielone kreską, tak: 400-000, w grę wchodzi też pochodzenie rosyjskie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 431
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi
Odnośnie uściśleń
Nie wiem czy ma sens rozpisywanie się na forum dlaczego uważam relację Pietrzaka za najbardziej wiarygodną [w końcu to on dowodził pociągiem i powienien najlepiej wiedzieć, chyba że...], bo będziemy się powtarzać. Natomiast Zegan właściwie w ogóle nic nie pisze o składzie pociągu, poza tym, że spotkał artylerzystów którzy ostrzeliwali Niemców z działa 75mm. Co przecież nawet nie wyklucza, że były też inne działa i haubice.
Czy ten żołnierz, który mówił o 2 dz. 75mm, walczył w tym pociągu?
Gdzie jest ta relacja Koniecznego [też K&O.]
Zresztą jeśli nie znajdą się w wykazach dodatkowe wagony 4-osiowe, to dwuosiowe miały tylko po jednym dziale.

Wobec tego proponuje przedyskutować kwestie składu i relacji w mniejszym gronie chętnych i zamieścić wnioski.
+Grendel i Waldek o jakie materiały i odnośnie jakich węglarek dokładnie wam chodzi?
Tu chyba nie ma privów, więc podesłałem Michałowi Dereli pewien materiał z prosbą o udostępnienie Wam mojego maila do dyskusji.
Tomasz Czapik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Serie 80/180 tez mialy inne ustawienie abojlerowe".
Kopula byla w 2/3 dlugosci w strone kabiny.To inna lokomotywa.
http://www.dampflok.at/index2.html?/375.htm
Byla jeszcze podobna klasa IV (a podklasami) linii A.T.E. produkowana we Floridsdorf, ale nie wiem, czy one trafily do Polski.
Moim zdaniem to jednak 73.
Pozdrowienia
Grendel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może być i 73. Mówiłem, że reszta mi też nie pasuje :-) Tutaj widoczna jest charakterystyczna piasecznica (siodłowa, na kotle) - ale i coś za nią, czego nie powinno być, a co trochę wygląda na jakąś kopułkę. Ale może to nie jest żaden element konstrukcyjny...

Magnuski w Mil.Mod. napisał, że między styczniem a marcem używana była w Piłsudczyku 73.367 only partly armoured". Może to ta. (Albo: 1) opancerzona tak partly", że tego nie widać, 2) opancerzona później, 3) wzmianka o opancerzeniu jest tylko przypuszczeniem)

Aha, przy okazji: łaciata pancerna 73 z Mundur i broń" to nie 73.243, jak opisano, bo takiej w Polsce nie było, tylko pewnie 73.348.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

One tam mialy zbiornik grawitacyjny pre-heater'a(za cholere nie wiem, jak sie to po polsku zwie - wybaczcie).Ale rzeczywiscie wyglada to nieco dziwnie - nie tyle kopulka ile cos bardziej plaskiego - jakis arkusz blachy z prawej strony zbiornika?
Pozdrowienia
Grendel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ano była, do Anschlussu w 1938, na kkStB i potem BBO. Po anschlussie dostała klasyfikację DRB - czyli grupę 56, z odpowiednim przedziałem po kropce.
A po 45 austryjacy pozostali już przy niemieckim systetemie z małymi modyfikacjami. N.p. odpowiedniki Tr11 były serią 56, a Tr12 serią 156, na OBB.
Dziekuję za czujność i pozdrawiam
Tomasz Czapik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ad. Sadyk

K&O podają, że z Niepołomnic odjechał 4IX pociąg ewakuacyjny z cześcią kadry i rodzinami, który po uszkodzeniach w Tarnobrzegu 7IX został opuszczony.
I pociag Pietrzaka 5IX.

Gdzie jest ta relacja Koniecznego? Opublikowana, czy w archiwum?

I jaka jest data raportu podającego owe wagony rezerwowe 1dpp. I z miejsca ciśnie się pytanie, jakie wobec tego miał wtedy Śmierć?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TCzapik
1/
4 wrzesnia o godz. 13 Konieczny dostal rozkaz dowodcy dyonu prowadzenia transportu ewakuacyjnego.
W calym zestawie wagonow byly tylko weglarki (niekryte) i jedna lora: material sanitarny (izba chorych kompletna)- 1 wagon , zywnosc - 2 wagony, bydlo rzezne - 1 wagon, umundurowanie i material kwaterunkowy - 2 wagony, uzbrojenie i material saperski - 1 wagon, spoldzielnia - 1 wagon (tu kilka rodzin podoficerskich), material techniczny parku - 2 wagony, kancelaria (akta operacyjne, gospodarki zywnosciowej, kwatermistrzostwa i adiutantury) -1 wagon, motocykle i jeden (zepsuty) Fiat Lazik" - 2 wagony, lora z kuchnia + 4 wagony:okolo 30 strzelcow, okolo 100 nie umundurowanych rezerwistow, okolo 20 podchorazych, okolo 15 robotnikow, okolo 10 podoficerow zawodowych. Do transportu dolaczono dwa wagony wegla. Na stacji Podleze doczepiono 4 wagony materialow do budowy toru kolejowego. Dopiero jednak o godzinie 18 parowoz rezerwowy pociagu kapitana Pietrzaka przeciagnal wagony na stacje Podleze. Tu zostal bez lokomotywy. Zdobyl ja dopiero o 5 nad ranem i ruszyl na wschod..... opuszczony zostal 10 wrzesnia pod Jaroslawiem.
Pociag Pietraka wyjechal za nim z bazy noca (4/5 IX).
2/
Jedna z relacji: Konieczny Bronisław W obronie ojczyzny", Chemik Oświęcimski" nr 16 z 25 VIII 1978.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie